LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nicolaas

Re: Durion

Ongelezen bericht door Nicolaas »

Durion op vingers getikt

Durion moet zijn klantenwerving aanpassen wil het een vergunning krijgen om groene stroom te mogen leveren. Dat heeft toezichthouder DTe laten weten.
DELTA had een klacht ingediend bij DTe over Durion. Aanleiding hiervan was het aantal klachten van klanten dat wij onlangs over Durion ontvingen. Klachten over bijvoorbeeld het verstrekken van misleidende informatie.

Durion heeft de afgelopen tijd, onder meer in Zeeland, telefonisch klanten benaderd met de vraag of ze voor hun groene stroom naar hen willen overstappen.
DTe stelt nu de voorwaarde dat Durion de klant vooraf duidelijkheid geeft over prijs, product en voorwaarden en zal deze aanbieder hier regelmatig op controleren.

EINDELIJK !!! Ook de DTE is dus van mening dat Durion zich niet aan de regels houdt.

lany

Re: Durion

Ongelezen bericht door lany »

Op 16 okt. 2003 kreeg ik een brief van de Nuon met de mededeling dat ik geen stroom meer van ze kreeg. Het was overgenomen door een andere leverancier.
Ik heb toen 3 weken achter elkaar gebeld met de Nuon maar niemand kon mij vertellen wie dat dan wel was. Na 4 weken kreeg ik een brief van Durion.
Ik heb toen met Durion gebeld en die zeiden dat ik een bandje had ingesproken. Na mijn ontkenning dat dit niet zo was werd ik voor leugenaar uitgemaakt want ze hadden tenslotte mijn gironummer op het bandje staan.
LAAT IK NU GEEN GIRONUMMER HEBBEN.
Na weer 4 weken kreeg ik een aanmaning van ze of ik even mijn bankrekeningnummer wilde doorgeven en betalen.
Ik heb toen een brief teruggestuurd met de mededeling dat ze van mij geen cent krijgen en heb ik geeist dat ze alles terug draaien.
Dit is nu 8 weken geleden en ik heb niets meer gehoord.
Ik heb niets getekend en niets ingesproken, dit zijn dus gewoon criminele praktijken als je het mij vraagt.
De Nuon heeft mij verzekerd dat Durion de elektra niet kan afsluiten, dat dat altijd via hun moet gaan en als het maar lang genoeg duurt dat zij hun geld niet krijgen ze wel een keer afhaken.
Dit gaat nog wat worden als per 1 juli de energie wordt vrijgegeven.
Om al deze verhalen te lezen heb ik in ieder geval niet meer het gevoel de enige te zijn die dit overkomt.

perke

Re: Durion

Ongelezen bericht door perke »

Beste mensen,

Ik had al eens eerder gereageerd in dit forum.
Ik had Durion eens verzocht om het door mijn vrouw ingesproken voicelog bestand op te sturen, en gevraagd om een bevestiging van het contract wat men mij zou hebben toegezonden, en tevens een bewijsmateriaal waaruit blijkt dat hun stroom aan mij leveren.

Dit is meer dan een maand geleden, en hun reactie, niks noppa nada

Inmiddels ben ik wel weer door Essent worden benaderd, om weer klant van hun te willen worden, daar hun op de hoogte zijn van de praktijken die concurenten erop na houden. Moet ik hun opnieuw machtigen, en dan regelen hun de rest. Ben benieuwd.

Maar als Durion een proffesioneel bedrijf was, dan reageerde ze op zijn minst even op een aangetekende brief, maar dat doen ze niet.

Verder vind ik het belachelijk dat ik als klant moet kiezen of ik al dan niet groene stroom wens. Val de mensen daar gewoon niet mee lastig firma's stroomleveranciers, maar regel het gewoon, in het belang van het milieu. (Maar dit is gewoon mijn persoonlijke visie).

Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder afloopt.

gast154

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast154 »

Nicolaas; het klopt dat durion nog geen vergunning HAD voor het leveren van stroom,maar dat was nog in behandeling,dus zou het niet zonder meer geweigerd worden!
Inmiddels hebben ze die vergunning net vorige week gekregen..Dat betekent echter niet dat ze al die tijd geen stroom mochten leveren,maar gewoon dat ze bepaalde beperkingen hadden.
Oftewel,de vergunning was nu binnen werd verteld,en dus is er niets aan de hand.

Heldens

Re: Durion

Ongelezen bericht door Heldens »

Per 14 nov. 2003 kregen wij een brief van Dhr. Hoogevest van Durion met de mededel9ng dat onze administratieve omzetting was geannuleerd en dat alle eventueel afgeschreven bedragen werden teruggestort. Op 502-04 kreeg ik een brief van Intrum Justitia m.b.t. een aanmaning. Ik heb een aangetekend schrijven aan Durion en Intrum Justitia gestuurd met een copy van de brief. Toch werd ook op 23 febr. weer een voorschot afgeschreven.
Wat moet, kan ik verder nog doen?

Ed01

Re: Durion

Ongelezen bericht door Ed01 »

welk rekeningnummer gebruikt Durion om het geld van je rekening af te houden, kan iemand mij dat vertellen zodat ik direct een intrekking van de machtiging kan opsturen naar Durion en wie heeft het adres van Durion (het complete adres) alvast bedankt!

kwast

Re: Durion

Ongelezen bericht door kwast »

Meld in ieder geval ook allemaal je klachten bijde DTE. Wie weet is het op die manier mogelijk Durion te laten ophouden met die achterlijke praktijken. http://www.dte.nl/nl/Service_en_Contact/default.asp

gast2080

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast2080 »

Sorry, hoor, maar hoe dom kan men zijn om een aangetekende brief naar Durion te sturen. Zij beschikken namelijk alleen over een postbusnummer en daar kan men geen aangetekende brief naar toe sturen!!!!

nicoho

Re: Durion

Ongelezen bericht door nicoho »

beste mensen
het wordt nu echt tijd dat er wat gedaan wordt aan de praktijken van durion.
durion heeft sinds 4 maart toestemming tot levering van energie van de d.t.e.(dienst uitvoering en toezicht energie).
maar wel met de voorwaarde dat durion de klanten duidelijk informeerd.
ik vind dat als er zo goed opgelet gaat worden,dat het in het verleden niet goed is geggaan.
wat ook blijkt uit dit forum,waar bijna iedereen op de zelfde wijze gedupeerd is door durion.
ik heb inmiddels bij de bank mijn rekening richting durion laten blokkeren.
ook vind ik het toevallig dat er een heleboel mensen zijn die allemaal het zelfde jaar verbruik hebben nl. 4000 kw.
er is dus helemaal niets opgevraagd bij het oude energiebedrijf.
want ik woon alleen en gebruik nog geen 2000 kw.
als er mensen zijn die al een oplossing weten.
hoor ik het graag

Jollebol

Re: Durion

Ongelezen bericht door Jollebol »

Beste allemaal,

Ter informatie onderstaand bericht uit dagblad BN De Stem van 5 maart jl.:

DTe tikt Durion op de vingers
Vrijdag 5 maart 2004 - DEN HAAG – Durion moet zijn klantenwerving aanpassen. Alleen dan krijgt het energiebedrijf, tegenwoordig onderdeel van Energiebedrijf.com, een vergunning om groene stroom te mogen leveren.
Dat heeft de toezichthouder DTe laten weten. De vergunning is gisteren ondertekend.
Durion heeft de afgelopen tijd actief telefonisch klanten benadert. Volgens de huidige wet is dat toegestaan zonder een leveringsvergunning. De verwachting is dat in de toekomst bedrijven eerst een vergunning moeten krijgen voordat zij klanten mogen werven. De manier waarop het bedrijf klanten echter aan zich bond, leidde tot diverse klachten bij DTe en ook bij concurrenten.
DTe stelt nu de voorwaarde dat Durion de klant vooraf duidelijkheid geeft over prijs, product en voorwaarden. DTe zegt het bedrijf de komende periode regelmatig te zullen controleren. Durion zegt gehoor te geven aan de eisen van de DTe. „Het gaat om een aantal punten in de telefoonscripts“, zei marketingmanager H. van der Sluis van eigenaar Energiebedrijf.com.

Met vriendelijke groet,

Jollebol

perke

Re: Durion

Ongelezen bericht door perke »

Beste gast2080

Je kunt hier wel degelijk een aangetekende brief heen versturen.
Ik kreeg netjes na 3 dagen een bewijs van ontvangst van de TPG terug.
Had het aangetekend verzonden met handtekening voor ontvangst.

Dus dat kan wel

nicodemus

Re: Durion

Ongelezen bericht door nicodemus »

Iedereen die wordt gebeld door Durion geef ik 1 advies. Vraag of ze willen terugbellen als ze een keer gele stroom uit China leveren en gooi de telefoon er op.

Ik heb bij Durion gewerkt. Ze gebruiken verschillende computer systemen. Ze melden je inderdaad netjes af als je belt, maar in de andere incaseerende systemen doen ze niets.

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Durion

Ongelezen bericht door mali »

De Dienst uitvoering en toezicht Energie (DTe) verleent onder voorwaarden een leveringsvergunning aan Durion Energie B.V. (onderdeel van Energiebedrijf.com) nadat Durion op last van DTe haar methode om nieuwe klanten te werven heeft aangepast. De vergunning betreft het leveren van duurzaam opgewekte stroom (groene stroom) aan afnemers. Uitgangspunt voor DTe is dat het voor afnemers vooraf duidelijk moet zijn of en tegen welke voorwaarden zij een contract met Durion aangaan. De voorwaarden voorzien er onder meer in dat vooraf voor de klant duidelijk wordt wanneer zijn contract met Durion ingaat, welke prijs in rekening wordt gebracht, hoe deze prijs is opgebouwd, welke betalingswijze wordt gehanteerd en wat de duur en de opzegtermijn van het contract is. Durion heeft aangegeven deze gedragsregels in acht te zullen nemen. DTe zal Durion op deze punten de komende periode regelmatig controleren.


DTe streeft naar effectieve concurrentie in de energiesector en vindt het daarom belangrijk dat nieuwe leveranciers zoals Durion kunnen toetreden tot de markt. Voorwaarde is echter dat energieleveranciers transparant zijn bij het werven van klanten en redelijke voorwaarden hanteren bij het afsluiten van contracten.

Durion werft haar klanten telefonisch. DTe heeft hierover diverse klachten ontvangen. Klanten geven aan dat zij niet beseffen dat zij een contract met Durion hebben afgesloten en dat Durion hierover in het telefoongesprek niet duidelijk genoeg is. Ook krijgt DTe regelmatig klachten dat Durion geld van de rekening van klanten afschrijft zonder dat de klant hiervoor schriftelijke toestemming heeft gegeven. Daarnaast zou Durion onterecht de indruk wekken dat het bedrijf samenwerkt met regionale netbeheerders.

DTe stelt als voorwaarde dat Durion haar klantenwerving zodanig aanpast dat de klant vooraf duidelijkheid heeft over het bedrijf Durion, het product dat zij verkopen en onder welke voorwaarden dit gebeurt. DTe controleert ook de andere energieleveranciers hierop.

Durion wierf de afgelopen tijd klanten zonder in het bezit van een leveringsvergunning te zijn. Volgens de huidige wet is dit toegestaan. Verwacht wordt dat dit in de nabije toekomst verandert. Een energie-leverancier dient dan eerst de vergunningsprocedure te doorlopen voordat hij klanten mag werven.

blabla

Re: Durion

Ongelezen bericht door blabla »

Als je een callcentre of iets aan de lijn krijgt is er maar een oplossing: zeg gewoon "NEE, GEEN INTERESSE" en leg de hoorn op.

Ik heb zelf niet bij een callcentre gewerkt maar wel bij een 'bedrijf' wat er een super asociale en onwettige manier op na houdt om hun producten te slijten (hierbij hoort ook groene stroom aan de deur). Bij deze bedrijven draait het allemaal slechts om geld, hoe meer ze kunnen vangen op wat voor manier dan ook, hoe beter! Behalve dat ze de belastingdienst sowieso al oplichten, wordt er gegarandeerd fraude gepleegd met het vervalsen van handtekeningen van zogenaamde klanten (omdat ze toch iets willen verdienen) en wordt er regelmatig sowat huisvredebreuk gepleegt (je koopt, eerder ga ik niet weg) en zijn ze soms gruwelijk onbeschoft (dat heet: direct aanklaagbaar).

Vanuit een andere baan kan ik ook kwijt dat de verkoop van groenstroom MOET, desnoods proppen of pushen. Er moet een target gehaald worden, dat is het belangrijkste! En of een klant nou echt ja of nee zegt, doet er niet zoveel toe. Ze hopen gewoon dat een groot deel van de klanten die ongewild op groenstroom zijn gezet de moeite niet willen nemen om weer terug te stappen!! Verkooptactiek, meer niet. Dat die callcenters zo braaf zijn, ECH NIE! :?

oma

Re: Durion

Ongelezen bericht door oma »

ook ik was{ben}klant van durionen ik wilde terug naar m'n oude energiebedrijf eneco.heb met eneco contact opgenomen en kreeg toen een folder toegestuurd die ik na invulling retour moest zenden en dan zou eneco de opzegging bij durion doen zo gezegd zo gedaan.niks vreemds aan want zo verander je ook van autoverzekering toch.
maar wat gebeurt durion zegt dat er niet is afgemeld de afmelding van durion accepteren ze niet maar inmiddels was de termijn van opzeggen voorbij dus nu heb ik twee energiebedrijven die ik moet betalen ik heb inmiddels div keren gebeld naar beide bedrijven maar er gebeurt niks. inmiddels heb ik de machteging van durion ingetrokken en denk er hard over breekijzer om hulp te vragen gaan jullie mee??

De jurist

Re: Durion

Ongelezen bericht door De jurist »

Vraag uw dichtstbijzijnde advocaat naar de wet: "koop op afstand"
U heeft een opzegtermijn van tenminste 4 maanden.

-Waarvan akte.

Zaz

Re: Durion

Ongelezen bericht door Zaz »

Als je gebeld wordt door Durion, ga dan niet op het gesprek in. Ze vragen of je een offerte wilt ontvangen, maar je krijgt een bevestiging, waar je naar 7 dagen vanaf kunt, maar als je binnen 7 dagen reageert vinden ze toch dat je €10.71 moet betalen aan administratiekosten, want zij hebben de brief niet binnen 7 dagen gelezen.....

gast1409

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast1409 »

Waarom zou je er niet op in gaan,goedkoper is goedkoper! Maar oke,dat moet iedereen zelf weten.
Als je toch wilt annuleren na er op in gegaan te zijn,bel ze gewoon even of stuur een mailtje,gaat net zo snel.
Een vriendin van mij heeft het ook via mail geannuleerd,en ze kreeg keurig netjes dezelfde dag nog de bevestiging binnen dat ze het geannuleerd had!
Die 10,71 die 1 keer vooraf,en 1 keer achteraf betaald moet worden(stond in haar bevestiging) is het vastrecht die je nu per maand betaald.

Zaz

Re: Durion

Ongelezen bericht door Zaz »

Je kunt ze bellen, duurt minimaal 10 minuten (kosten voor beller 15 cent per minuuut) voordat je iemand hebt, degene die je krijgt is nergens toe bevoegd en als je doorverbonden wilt worden met iemand die die bevoegdheid wel heeft is die er niet. Stuur maar een brief, is dan het antwoord. Wordt die gelezen? Ik denk het niet. Gemaild heb ik, maar daarmee hebben ze een achterstand van meer dan 4 weken en de fax die je stuurt komt niet op hun afdeling binnen, zou een brief dan wel binnen komen????? Het enige waar ze snel mee zijn is een bevestiging sturen en geld innen waar ze geen recht oip hebben.

Bernard...

Re: Durion

Ongelezen bericht door Bernard... »

Durion,aub doet het niet!!!!!
Durion,goed koop groene strom.Ze bellen,maken belooftes,u bent 12.97% goedkopper dan u vaste leverancier,blabla....Ze nemen u op een "bandje" u hoeft maar ja te zeggen en u bent klant.U krijgt zogenaam een contract.Als u binnen 7 dagen geen antwoord geef bent u nu voor een jaar vaste klant!Ik heb pas later een aangetenkend brief gestuurd met rode kaart(van de bank) om alles stop te zetten.In de contract staad er niet,de korting van 12.97% zoals beloofd,de date van de levering van de groene strom.Nee,ik ga dus niet akkord,maar ik ben te laat!!!Ik bel weer Essent om daar weer klant te worden zoals het eerst was,met veel moeite vul ik de groene kaart in van essent.Houra ik ben 2 maanden later weer klant van essent voor de levering van de groene stroom.Maar ik bel even opnieuw Durion,ja,ik bel ze even,daar gaat iets niet goed!!!Er woord nog steeds 23 euro per maand afgeschreven!!!IK heb toch een rode kaart gestuurd!!!!En nog beter ik ben nog klant!!!Van essent ook,maar nog steeds van Durion!!Ik heb dus de bank gebeld.Bedrag laat ik terug storten,ik heb essent gevraagt om een bevestiging naar mij te sturen,de bewijs dat ik bij hun opnieuw klant ben.Die stuur ik binnenkort op naar Durion met nogmaals een angetenkende brief om alles stop te zetten....Nee,alles is goed geregeld bij durion,ik ben nog klant,ik betaal voor iets wat ik niet heb:onzichtbaar stroom.!!!!Nee,doet het niet,je komt er niet van af!!
By the way....Durion kost ook 0.15 eurocent per minut !!!Zijn ze nou echt goedkoper???Ik geloof er niets van?!!!!! nogmaals niet doen!!!

Gesloten