LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Frank1

Durion

Ongelezen bericht door Frank1 »

Gebeld door energiebedrijf Durion.
je krijgt de vraag of ze info mogen opsturen maar je krijgt gelijk een contract toegestuurd met de mededeling dat je nu bij Durion groene energie afneemt. Binnen 7 werkdagen moet je reageren als je het niet zou willen.

Jolanda01

Re: Durion

Ongelezen bericht door Jolanda01 »

Ben ook gebeld door Durion. Krijg 7,82 % korting extra als je daar groene stroom afneemt, zeggen ze.
Kweenie echt wat ik er mee moet doen. :?: :?: :(

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Accepteren heb ik ook gedaan.

Frenk.

jolanda01

Re: Durion

Ongelezen bericht door jolanda01 »

Al problemen ontdekt, Frenk :?: :roll:

jos

Re: Durion

Ongelezen bericht door jos »

Wij zijn ongevraagd omgezet naar Durion.
Er is nu al 2 keer geld afgeschreven. al 2 keer telefonisch te horen gekregen dat we geen klant zijn geworden.
Helaas.

Waldo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2003 09:11

Re: Durion

Ongelezen bericht door Waldo »

Jos (of iemand anders die het weet),

Ik was al gebeld door Durion maar ik had de email van hen niet ontvangen. Die heb ik nu wel gehad dus ik verwacht wel binnenkort een telefoontje.

Je zegt dat jullie ongevraagd omgezet zijn naar Durion.
Ik neem aan dat je toch iets hebt getekend?

Waar staat trouwens dat je binnen 7 werkdagen moet reageren als je het niet zou willen. Volgens mij staat dat niet in de email?

Alvast bedankt.

tony

Re: Durion

Ongelezen bericht door tony »

Gebeld door durion

Ook gebelt door durion op zeer aggresieve manier een contract aangesmeerd.
Alles aangetekend teruggesturd ,fax gestuurd en telefonisch afgemeld.
Hoop dat alles nu ok is.
Afzegtermijn van 7 dagen staat in de bedankbrief van durion (jawel ze bedanken je nog ook)

de Jurist

Re: Durion

Ongelezen bericht door de Jurist »

Mensen vraag eens aan uw dienstdoende advocaat of jurist naar " de wet koop op afstand " Deze wet zegt dat je zelfs na 3 maanden nog van je "overeenkomst" af kan en de pratijken van maximo cs. dat je binnen 7 dagen moet reageren als je er van af wil juridisch gezien dus kant nog wal raakt.

-waarvan akte

slachtoffer

Re: Durion

Ongelezen bericht door slachtoffer »

Ook ik heb ervaring met Drion.
Na een op zich zelf al onaangenaam telefoontje waarin duidelijk aangegeven dat er geen belangstelling bestond, na twee maanden een brief met mededeling dat je klant bent van Durion.

Na contact met hun service desk op advies brief geschreven met mededeling de zaak recht te zetten, met daarbij de opmerkeing dat alle meerkosten vor Durion zijn.

Schijnen ook te opereren naar de oderen in de samen leving met het verhal dat Durion opvolger is van hun oude energie bedrijf.
Ondanks aanbeveling op hun website van Rick "de stoel" Felderhof dubieuse manier van zieltjes winnen. :twisted:

van Dijk

Re: Durion

Ongelezen bericht door van Dijk »

Ook wij hebben een zeer negatieve ervaring met dit energiebedrijf. Na een dubieus telefoontje zijn wij er ingestonken. Zij wekten de indruk dat ze samenwerkte met onze huidige energieleverancier en boden ons aan om de Enecostroom groen te maken.

Nadat wij naar Eneco hadden gebeld bleek dat er helemaal geen samenwerkingsverband is en dat ze op een goedkope manier nieuwe klanten proberen te werven.

We hebben toen direct de boel afgebeld en een aangetekende brief binnen 7 dagen verstuurd naar Durion. Hierop volgde geen bevestiging (wel om gevraagd) waarna wij weer een telefoontje pleegden over de status van ons 'abonnement'. Alles was volgens Durion in orde, we stonden niet geregistreerd. Toch werd er een maand later geld afgeschreven en bleken wij opeens wel als klant ingeschreven te staan.

Hopelijk blijft het bij 1 keer en krijgen we (zoals beloofd) ons geld terug.

fssa

Re: Durion

Ongelezen bericht door fssa »

Mischien een kleine troost voor gedupeerden, maar het callcentre wat voor Durion werkte is failliet verklaart ivm onterechte aanmeldingen. Het contact centre is nu ondergebracht bij een proffessioneel callcentre en houd zich strikt aan de regels.

Rombouts

Re: Durion

Ongelezen bericht door Rombouts »

Ik ben in 2002 benaderd door OUR ENERGY en daar een contract mee aan gegaan voor groene stroom. Nu schrijft DURUON € 8.00 per maand af voor de groene stroom kan dat zomaar? :oops: :?: :?: [/quote][/b]

Gast2

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast2 »

Ook wij zijn telefonisch benaderd door Durion. Zij zeiden dat ze gegevens nodig hadden voor het versturen van informatie. Deze gegevens zouden hier alleen voor gebruikt worden. Naderhand werd een contract toegestuurd dat wij hen machtigen om geld van onze rekening te halen. Hier waren wij het niet mee eens.
Wij hebben het geannuleerd en hopen dat er verder geen problemen uit voortkomen.

Ik adviseer dan ook om op deze agressieve manier van leden werven niet te reageren.

Vraag: Hoe is het mogelijk dat een instantie geld van je rekening kan halen zonder dat er ook maar een handtekening is geplaatst???
(wie weet hier antwoord op)

:x :x :x

DE deskundige

Re: Durion

Ongelezen bericht door DE deskundige »

Our energy is van naam verenaderd in Durion, dus alle mensen die een contract zijn aan gegaan met Our energy, hebben nu dus een contract met Durion.

FRITS

Re: Durion

Ongelezen bericht door FRITS »

Durion neemt alle gesprekken op en beschouwt dit als toestemming om geld te incasseren en banken vinden dit ook legitiem.

doeterniettoe

Re: Durion

Ongelezen bericht door doeterniettoe »

Beste mensen,

Ik ben zelf werkzaam bij het callcenter van durion. Ik werf dus klanten voor durion. Ik heb net de klachten gelezen. Ik moet zeggen dat ik niet een klacht ben tegen gekomen die ook echt aan ons te verwijten valt.

Alle klachten die ik gelezen, van mensen die zichzelf gedupeerd noemen, vind ik persoonlijk onterecht. De dingen die genoemd worden zijn telefonisch aan de klant gemeld. Wij hebben ons namelijk strikt te houden aan afspraken.

- Zo wordt er duidelijk vermeld dat durion stroom levert via uw huidige netwerkleverancier. Er is geen sprake van een samenwerkingsverband, als mensen op de hoogte waren van het hele privatiseringsgebeuren zouden zij beter moeten weten. Uw huidige maatschappij blijft uw netwerkleverancier, durion levert u de stroom via uw netwerkleverancier.

- Er wordt duidelijk aan de klant gemeld dat durion gebruik maakt van automatische incasso, hier kan dan ook absoluut geen misverstand over bestaan.

- Durion werkt door middel van telefonische contracten. Als de klant hiermee instemd krijgen deze het schriftelijk contract + de brochure binnen 3 dagen thuis en hebben dan alsnog 7 dagen om te annuleren(dit is wettelijk geregeld en wordt ook duidelijk aan de klant gemeld)

- Verder wordt een deel van het gesprek opgenomen, de voice log. HIerin worden alle voorwaarden opgelezen aan de klant. Er wordt ook verteld dat energie bedrijf durion los staat van uw huidige leverancier.
Er kunnen dus geen misverstanden bestaan over een samenwerkingsverband. Ook wordt in de voicelog gezegd dat u nu uw telefonisch accoord geeft voor het leveren van groene stroom van durion. HEt is dus onzin als wij u de suggestie wekken dat wij dit telefoon gesprek alleen gebruiken om u informatie te sturen.

Ik hoop dat ik de zaken een beetje opgehelderd heb. Ik ben zelf 4 weken werkzaam bij dit callcenter. Ik heb serieus nog geen adder onder het gras kunnen ontdekken, zelfs niet na het lezen van de klachten op deze site.
Durion is een net bedrijf die ook daadwerkelijk goedkope groene stroom aanbiedt. Deze energiekorting kunnen wij aanbieden omdat wij geen tv reclames maken en omdat wij veel gebruik maken van telefonische contracte.
p.s natruulijk kan het zijn dat er een medewerking een beetje aggresieve manier van klanten werven gebruikt. Dit komt in elk bedrijf voor. Als dit door de leiding wordt ondervonden wordt de betreffende persoon hierop gelijk aangesproken en eventueel ontslagen.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet!

sjakie

Re: Durion

Ongelezen bericht door sjakie »

Doe de groeten aan Maximo, die patserige nep-italiaan.......

Doeterzekerweltoe

Re: Durion

Ongelezen bericht door Doeterzekerweltoe »

Mooi verhaal, maar u slaat de plank behoorlijk mis! Allereerst was het contract niet binnen drie dagen, maar pas na 10 dagen binnen!!! :oops:
Wij vonden daarnaast het verkooppraatje erg agressief en misleidend, de agent wekte de indruk dat hij in naam van onze huidige leverencier sprak. Over een eventuele annulering hoefden wij ons absoluut geen zorgen te maken......
Niets bleek minder waar! Na een aantal telefoontjes naar jullie callcenter (nee hoor, u hoeft zich absoluut geen zorgen te maken.....) hebben wij ook direct een aangetekende brief voor opzegging van het contract de deur uitgedaan. Tot op de dag van vandaag hebben wij daar niets meer van vernomen, terwijl Durion toegezegd heeft een bevestiging te sturen.
Ook is er (nadat wij al weken geleden hebben opgezegd) een bedrag voor vast recht van onze rekening afgeschreven.
Vandaag was alleen een repeterend bandje te horen op het 0900-nummer (wederom een vorm van geldklopperij). Waarschijnlijk kunnen ze het allemaal niet meer aan.
Nee hoor,het callcenter en Durion hebben het fantastisch voor elkaar! En nu maar wachten op al die enthousiaste klanten die groene stroom willen afnemen bij Durion. :evil: :evil: :evil: :evil:

Ontevreden

Re: Durion

Ongelezen bericht door Ontevreden »

Durion blijft bezig!
Ongevraagd, na een duidelijk "NEE" blijven ze contracten toesturen.
Vooral ouderen blijken de dupe te zijn.
Onbeschoft en onbehoorlijk.
Vergelijk het met een folder in de bus stoppen met de opmerking "doet u niets, dan heeft u een hypotheek...!"

resp00117798

Re: Durion

Ongelezen bericht door resp00117798 »

ik vind sowieso dat er te agressief met groene stroom wordt geleurd. Teams in fraaie sweaters met logo die de deuren afgaan om het verhaal waar ze via de telefoon al diverse malen voor zijn afgewimpeld, verkocht te krijgen. Vooral oudere mensen weten niet wat ze ermee aan moeten en zeggen maar toe. Als NUON of welke andere leverancier groene stroom wil opwekken en toevoegen moeten ze dat maar doen, maar val er niet via de telefoon en de deurbel heel Nederland mee lastig. :cry:

Gesloten