LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bernard..=oliedom

Re: Durion

Ongelezen bericht door Bernard..=oliedom »

strom ???
belooftes ???
goedkopper ???
zogenaam ???
aangetenkend brief ???
akkord ???
Houra ???
angetenkende brief ???

GA JE KAPOT SCHAMEN MAN...........

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Het was gewoon een beetje laat voor Bernard....

Waar ze wel echt oliedom zijn?

Je raad het al; Durion

kwast

Re: Durion

Ongelezen bericht door kwast »

De jurist
Gast

Geplaatst op 15 Mar 2004 21:08 door De jurist


--------------------------------------------------------------------------------

Vraag uw dichtstbijzijnde advocaat naar de wet: "koop op afstand"
U heeft een opzegtermijn van tenminste 4 maanden.

-Waarvan akte.
Als jij jurist bent, kun je je beter laten omscholen. Ten eerste gaat het om overeenkomsten op afstand (dus naast koop ook dienstverlening) en daarnaast gaat het om maximaal 3 maanden bedenktijd.

bozeman

Re: Durion

Ongelezen bericht door bozeman »

Ook wij zijn op een agressieve manier telefonisch benaderd door durion.
Nadat we nu alles aandetekent hebben teruggestuurd en telefonisch hebben laten weten niets met dit k..bedrijf te maken willen hebben vind ik het hoog tijd worden dat aan hun praktijken een halt wordt toegeroepen. Ook vind ik het raar dat een zekere Bart die er werkt mij niet meer aan de telefoon wil hebben om een en ander te verklaren.

Hilli

Re: Durion

Ongelezen bericht door Hilli »

Ik ben zojuist gebeld door energiebedrijf Durion. Wat een opdringerig telefoontje was dat!
Vertelden inderdaad dat gesprek werd opgenomen zodat bij instemming alles gelijk omgezet kon worden. Ik heb duidelijk NEE gezegd.
Ik gelijk kijken bij RADAR of er iets bekent is over dit bedrijf. Want vertrouwde het voor geen cent.
En nu lees ik welke praktijken dit energiebedrijf dus heeft!

Hoe komen ze aan ons telefoonnummer??

We bellen morgen maar even naar Eneco wat zij ons kunnen vertellen om verdere problemen te voorkomen!

kwast

Re: Durion

Ongelezen bericht door kwast »

http://www.dte.nl/nl/Service_en_Contact/default.asp

Stuur alle klachten naar de DTE! Durion heeft een vergunning onder de voorwaarde dat ze stoppen met hun opdringerige en leugenachtige praktijk

PommetjeH.

Re: Durion

Ongelezen bericht door PommetjeH. »

Ik ben vandaag ook gebeld door de Durion mensen, maar ik moet zeggen, het was geen vervelend gesprek. Telefonische verkoop is natuurlijk altijd vervelend, je hebt toch een beetje het gevoel 'lastig' gevallen te worden, maar dat is nu eenmaal het nadeel van het medium. Ik stelde wat vragen, kreeg wat, duidelijk gerepeteerde, antwoorden, maar nadit ik 1x had gezegd 'bedankt voor de info ,maar geen interesse', wenste de jongeman mij een fijne dag en bedankt voor de tijd.

Voor een tel. verkoop gesprek dus niet extreem agressief of vervelend. Dit gewoon even om een wat ander geluid te laten horen.

Anja Bergsma

Re: Durion

Ongelezen bericht door Anja Bergsma »

Ook mijn moeder is er ingestonken. Haar is duidelijk verteld dat ze met iemand van Eneco sprak, dat er niets zou veranderen, dat ze het alleen zou merken in haar portomonnee. Toen zij twijfelde werd op haar gemoed gewerkt door te vragen of ze dan geen schone wereld voor haar kinderen wou. Toen ze vroegen om haar bankrekeningnummer heeft mijn moeder gezegd dat Eneco dat toch wist want ze had immers een machtiging aan eneco gegeven.
Daarop werd gezegd dat dat een andere afdeling was.
Prompt werd haar een kant en klaar contract toegezonden waarin tevens stond dat zij akkoord ging met automatische incasso.
Ik heb dit contract inmiddels telefonisch en per aangetekende brief opgezegd binnen de wettelijke termijn van 7 dagen dus ik hoop dat het nu afgelopen is. Wat mij vooral stoort is dat ze het blijkbaar op oudere mensen voorzien hebben.
Overigens heeft Eneco haar klanten in Rotterdam inmiddels een brief gezonden waarin zij waarschuwt voor deze praktijken

annick

Re: Durion

Ongelezen bericht door annick »

Ook wij werden 5 april 2004 gebeld door Durion. Reeds eerder werden wij telefonisch benaderd. Uiteindelijk hebben wij na dit contact met onze energieleverancier Essent gebeld. Durion sprak op dat moment nl. van een samenwerkingsverband. Hiervan was volgens Essent geen sprake. Reden voor ons om de "overeenkomst" te ontbinden.
5 april jl. werden wij wederom door Durion benaderd. We zouden maandelijks een korting van 11,93 % krijgen op onze huidige groene stroomnota en aan het einde van een 'groene stroom-jaar" een gegarandeerde uitkering van ongeveer € 215,00. Dit bedrag zou wettelijk bepaald zijn (iets met belasting geloof ik). Binnen enkele dagen ontvangen wij het voorlopige contract. Dit willen wij uiteraard inzien. Dit contract is voor 1 jaar. 8 weken voor afloop van het stroomjaar wordt je benaderd voor evt. verlenging van het contract, dit ook weer voor een jaar.
Is het te verwachten dat onze huidige energieleverancier ook van deze zgn. wettelijke bepaling gebruik zal maken of is dit een lokkertje van Durion.
We weten niet echt hoe we hiermee om moeten gaan. Normaal gesproken zijn wij niet zo bevattelijk voor dit soort telefonische acties. Maar eerlijkheid gebied ons te zeggen dat het verhaal financieel gezien niet slecht klinkt. Durion garandeerd 100% groene stroom te leveren.
Mij lijkt echter, dat indien bijvoorbeeld één keer in een 'groene stroom-jaar' , niet aan het 100% groene stroom keurmerk wordt voldaan, er ook geen € 215,00 betaald wordt. Durion geeft aan hierop gecontroleerd te worden door de consumentenbond. Kan dit en hoe moeten wij hiermee omgaan?

graag reactie.

kwast

Re: Durion

Ongelezen bericht door kwast »

Gebruik nou eens je verstahand! Dit is een bedrijf dat op alle mogelijke manieren probeert klanten binnen te halen. De Consumentenbond heeft volgens mij al heel vaak gewaarschuwd voor de dubieuze praktijken van Durion. Nadenken! En klacht bij DTE voorleggen
http://www.dte.nl

avak

Re: Durion

Ongelezen bericht door avak »

Ben al heel snel overgestapt omdat niet alleen de klantenservice na 8x gebeld te hebben 8 verschillende verhalen ophing, maar ook omdat ze 8x heben toegezegd dingen uit te zoeken en dit niet hebben gedaan. Legden de schuld bij Nuon, maar ze hadden bleek later hun eigen administratie niet op orde.
GEEN ZAKEN MEE DOEN, bespaart je een hoop ellende!

????

Re: Durion

Ongelezen bericht door ???? »

Hoi allemaal,

Ik zelf werk al enige tijd voor durion.... Durion is zelf niet verkeerd bezig. Klanten beweren dat ze nooit klant hebben willen worden. Maar als je zo'n voicelog hoort dan hebben zij wel degelijk toestemming gegeven om klant te worden ( en tevens hun bank of gironummer)

Kortom:
zeur niet!

gast154

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast154 »

Volkomen mee eens!

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

ik zou mezelf schamen als ik voor durion zou werken , en al deze negatieve berichten lees.
al deze mensen zijn erg stom ja ,daar hoor ik zelf ook bij.
maar als er verkeerde voorlichting wordt gegeven trappen alle mensen die tegoed van vertrouwen zijn daar in.
en die zitten nu met een ongeldig contract waar ze volgens durion niet onderuit kunnen.
maar in de wet staat dat als er bij verkoop op afstand geen goede informatie wordt gegeven, je geen 7 dagen maar 3 maanden de tijd hebt om er vanaf te zien.
niet dat het iets uit maakt ,want dan is durion niet thuis en moet je schriftelijk afmelden voorzien van een handtekening.
en dan denken ze nog dat ik dat ga doen ook ,die handtekening is nog het enige wat ze missen dus niet doen die handtekening.

KJK

Re: Durion

Ongelezen bericht door KJK »

Ook gebeld door Durion om klant te worden, omstreeks 10 februari.
Op zich prima verhaal.
Welkomstbevestiging thuis gestuurd en bij geen reactie na 7 dagen
automatisch klant.
Durion zou alles verder regelen betreffende opzeggen bij huidige leverancier en betaling.
Nu, 14 april, wordt nog steeds van mijn "oude" leverancier (Greenchoice) een voorschot ingehouden.
Na een telefoontje naar Durion schijnt dat te kloppen. Ik ben nog geen klant bij hen !!!
Waarom niet???
IK was al klant bij een groene stroom leverancier en dat kunnen zij dan niet afzeggen . Dit is in tegenspraak met wat ze mij destijds hebben gezegd.
Ik moet nu zelf mijn contract uitdienen of opzeggen en een kopie naar Durion sturen.
Ik meldde dat ik dan toch maar geen klant wil worden en alles weer afzeg. Dit kan niet mits ik bewijs dat ik reeds bij een andere groen stroom leverancier zit. Anders gaat de procedure toch door !?
Een vreemde werkwijze waar ik gauw vanaf wil.
Vraag: is het slim om dit aangetekend te doen of kan het per gewone post??
met vr. gr
KJK

Sweetdiamond

Re: Durion

Ongelezen bericht door Sweetdiamond »

Er staat ander in de brief (contract) die ik vandaag heb ontvangen een opzeg termijn van 30 dagen. Ik denk dat ik er mee accoord ga

Meli

Re: Durion

Ongelezen bericht door Meli »

Gisteren ben in door durion gebeld. en ze vertelden dat ze info van mijn eigen energie bedrijf hebben (NUON).
en om eerlijk te zeggen ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord maar de medewerker bleef over een korting en nog vele verhalen herhalen dus ik zeg nog tegen die mens dat ik heel weinig verstand heb en dat ik eerst met mijn partner moest praten of hij wel wilt,
toen zegt ze tegen me dan stuur ik alles op dan kon mijn partner op zijn gemak lezen en als we niet willen moeten we bellen dus ik zeg prima ik dacht kan niet kwaad Maar nu dat ik nu hier alle reacties lees heb ik nu heel erge buik pijn slecht geslapen dus nu heb ik zo iets en nu , ik heb postbank gebeld dus ik weet wat ik daar moet doen en durion belde ik ook later terug met het mededeling dat mijn partner niet geinteresseerd is toen kreeg ik te horen ja mevrouw u moet wachten op het papieren en dan konden ze mij afhandelen dus ik ben beniuewd hoe dit verhaal gaat lopen.
mischien enige tips hier over ? alvast bedankt anja

gast154

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast154 »

Tja..snap dat je schrikt na al deze negatieve publiciteit..
Ikzelf heb nergens problemen mee,en wil je dan ook vragen niet alleen van deze reacties uit te gaan..
Mensen begrijpen het vaak ook verkeerd,snappen niet dat durion bv aan hun bankrekeningnummer gekomen is,terwijl ze die toch echt zelf gegeven hebben..
Dit soort dingen is het gevolg van dat mensen niet goed luisteren,en dat er mensen tussen zitten die problemen hebben,ok kan bij elk bedrijf gebeuren. Ikzelf heb zulke problemen juist bij essent gehad.
Dus ik zou je willen aanraden,wacht rustig de brief af,en doe wat je gezegd hebt;lees m rustig door met je partner(eerder kun je toch nog niet annuleren)
Wie weet klopt het allemaal gewoon,en vind je partner dat ook goed!
Zo niet,dan is er niets verloren,bel durion op,en annuleer de boel gewoon!
Succes ermee!

schuurkes

Re: Durion

Ongelezen bericht door schuurkes »

Mevr. Schhurkes in Tilburg werd vorig jaar diverse malen benaderd en wijs gemaakt dat zij op zijn minst 10 % goedkopere energie van \durion zou krijgen, na er in mei te zijn ingetrapt werd er elke maand 5€ afgeschreven van haar rekening .einde 2003 kreeg zij de afrekening van Essent van dat jaar. Er bleek niet alleen de normale gebruikelijke maandelijkse afschrijving te zijn verricht maar tevens een behoorlijke verhoging van de energieprijs te zijn verrekend zodat ze ongeveer 120€ meerkosten had buiten de Durion afschrijvingen. In Januari 2004 heeft zij een brief gestuurd aan durion om op te zeggen. van Durion kwam het bericht dat haar opzegging in goede orde was ontvangen maar dat dit niet kon vanwege een te late opzegging, men verzocht haar om later tegen het einde van het proefjaar nog een brief te sturen. In Maart stuurde zij weer een opzeggingsbrief en nu kreeg zij een bericht te laat te zijn om de verwerking van het proefjaar te stoppen.
Voor haar heb ik een brief gestuurd met het verzoek om de eindafrekening te presenteren en te stoppen met de afschrijvingen van haar rekening. benieuwd wat er nu weer voor smoesje wordt gevonden.
aan de bank word wel telkens een terugvordering gevraagd.
Iemand die een betere oplossing weet?

santibe

Re: Durion

Ongelezen bericht door santibe »

Heb een reeks klachten over Durion. Administratie deugt van geen kanten. Wordt belaagd met aanmaningen, incassobureau. Wordt nooit aangetoond wat ze te vorderen hebben. Ben al 1,5 jaar klant, maar nog nooit is naar de meterstand gevraagd, terwijl in contract staat dat een keer per jaar meterstand moet worden doorgegeven.
Inmiddels overgestapt naar Essent, maar die overstap heeft ook ruim 3 maanden geduurd. Inmiddels blijft Durion maar incasseren. Kost heel veel energie en geld!

Gesloten