LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kok

Re: Durion

Ongelezen bericht door Kok »

Ons is het wel gelukt om op een normale manier klant af te worden bij die (%$#@^#$@&%$#*$($%(&^%$)%)) :evil:
Maar wat gebeurt er daarna??? :?:
Wij kregen een afrekening met een TEGOED van een mooi bedrag, maar nu na 2 maanden nog geen geld op de bank.....
Kan ik nu een deurwaarder hun kant uit sturen?? :idea:
Ik heb het afschrift met datum echt in huis, ook al een e-mail gestuurd maar rara natuurlijk ( nog ) geen antwoord. :x

lammert

Re: Durion

Ongelezen bericht door lammert »

Geld tegoed?
Stap direct naar de geschillencommissie
kijk op
http://www.dse.nl/~lammert/
Onder de kop "lijdensweg die energiebedrijf.com heet"
Zo heb ik het opgelost

Succes

lammert

Re: Durion

Ongelezen bericht door lammert »

Juliet
Zojuist geprobeerd om hun emailaders te krijgen, geven ze niet!!!!!
Je kunt alleen via hun website met hen in contact komen, zouden ze het spuugzat zijn, al die emails van boze klanten!!!!!!!!!
Je kunt bij bijna elk bedrijf een email sturen naar info@...
Dus ook naar oxxio ( heb het net geprobeerd en werd niet geweigerd)

Maar via de website kun je natuurlijk ook je gal spuwen ( voor je verzend wel eerst een kopie maken voor jezelf natuurlijk)

karin balm

Re: Durion

Ongelezen bericht door karin balm »

ik kijk net voor het eerst op deze site,en schok van alle reacties over durion ook ik heb via telefoon een contract afgesloten ik zou gewoon bij eneco blijven maar tegen de goedkoopste tarieven,toen ik ineens post van durion kreeg begreep ik er niets van ik zou immers bij eneco blijven en nu was ik dus ineens bij durion ik heb gebeld en hoorde van hun het verhaal dat ik er binnen 7 dagen vanaf had gekunt door de brief terug te sturen ik heb die hele post van durion niet opengemaakt omdat ik dacht dat het reclame was dus ik heb nu een contract van 2 jaar,ik wilde alleen even de mensen laten weten dat ej er wel vanaf kan het kost je alleen een boete van 50,euro per aangegaand jaar dus ik moet nu 100,euro betalen omdat ik terug ga naar eneco dat vind ik niet erg want bij durion betaal ik 60,euro per maand meer.

lammert

Re: Durion

Ongelezen bericht door lammert »

Laat je de kaas niet van het brood afeten, schakel de sgc in wegens misleiding bij aangaan contract
Het werkt!
Consumenten klagen massaal over hun energiebedrijf, zo blijkt uit het jaarverslag 2004 van Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken.

Afgelopen jaar kreeg de geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven 1960 klachten voorgelegd, een stijging van liefst 63 procent.

Henk.

Re: Durion

Ongelezen bericht door Henk. »

Hallo dames en heren, hier zit er nog een die zwaar genaaid is, ik begrijp er niets van, er was een dag dat ik netjes een man aan de lijn had die mij hoe leuk het ook in mijn oren klonk van alles beloofde ditjes en datjes van hoerion, oeps ik bedoel durion. dat hun goedkoper zijn dus ik vroeg eerst naar de voorwaarden en of ze mij alles netjes op papier wilde sturen omdat ik er over moest nadenken en de bijbenodigde informatie eerst zou moeten lezen en overleggen, waarop de man aan de telefoon netjes reageerde dat het voor hem geen rpobleem is dat hij alles zou regelen. dus ik volgende dag wakker ik pak zo de post erbij en er zat een brief bij van durion, ik dacht zo die zijn er wel heel snel bij, netjes en creatief aan 't werk. ik maak die brief vervolgens open waar ik een informatie pakker verwachte maar geloof het of niet ik trof een contract van 2 jaar aan, ik dacht bij me zelf ik heb gevraagd naar informatie. kortom ik gaf ze een vinger maar hun trokken mijn hele hand. ik boos gebeld, gereageerd van als ik mijn geld niet terug krijg dat ik persoonlijk langs om en zullen jullie zien hoe hard de wind van voren wel niet aan komt. hun mij terug gebeld van jaa meneer doet u eens rustig het komt goed , maar ik moest alleen een boete betalen van 50 euro per jaar om van het contact af te komen. Ik betaal NIETS WANT HIER HEB IK NIET OM GEVRAAGD.

ik vraag me nog steeds af hoe dat kan dat ze geld van mijn rekening hebben afgeschreven gaat dan zo makkelijk hier...........? en wat doet het ministerie van justitie

Kan iemand mij hier misschien raad/advies geven ALSTUBLIEF....???

Pebbie

Re: Durion

Ongelezen bericht door Pebbie »

Henk,

Je hebt geen contract getekend zeg je, dus hebben ze geen poot om op te staan. Gelijk je auto incasso laten blokkeren en contact opnemen met je voormalige energie leverancier om te vragen hoe je nu in het systeem staat bij hun. Mocht er al geincasseerd zijn door de oplichters, naar je bank gaan en laten stoneren ALLES. Als je bank moeilijk doet moet je maar aan je bank "jouw getekende machtiging" vragen, die hebben ze namelijk niet. Goodluck

Henk.

Re: Durion

Ongelezen bericht door Henk. »

Beste pebbie,

ik heb dat al sinds maanden zo geregeld, dat ik sins afgelopen maand november geld terug haal, maar hoe kan ik definitief van af komen want op zo'n manier werkt het dus niet..

alvast bedankt.

lammert

Re: Durion

Ongelezen bericht door lammert »

Durio=Evolta=Energiebedrijf.com=oxxio
NIET DOEN DUS, ZIE DE TOPICS HIEROVER OP DEZE FORUMS

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

je moet dat banknummer van durion laten blokkeren bij jouw bank

Jheiblom

Re: Durion

Ongelezen bericht door Jheiblom »

Kom ook nog steeds niet van Durion af. Maar misschien een troost, ik heb zelfs geen post gekregen dat de naam gewijzigd is.....Ben al maanden aan het bellen en schrijven, maar de aangetekende brieven liggen volgens PTT nog steeds in de postbus in Leusden. Dat ik ook een maniet om de post niet te ontvangen... :cry:
Heb al zo vaak naar de klantenservice gebeld, dat als ik nu bel ze al beginnen met zeggen, Sorry mevrouw, wij kunnen echt niets voor u doen, uw dossier ligt op het hoofdkantoor en daar is nu het wacht op, totdat zij er een uitspraak over doen.
Ja zeg, waar heb je dan een klantenservice voor....
(ok, ik moet bekennen dat ik dan aan de telefoon vals aardig ben.... :P
Inmiddels hoor ik al 4 maanden dat mijn dossier op het hoofdkantoor ligt, maar daar is niemand te pakken te krijgen....

Maar ik houd vol.... Heb ook bij mijn bank een definiteve blokkering laten zetten. Mijn bank had me dat zelf voorgesteld, omdat ze dit al bij meerdere klanten had gedaan..... :lol:

PS: heb al een half jaar aan aanmaningen en dreigingen van Incassobureau's liggen, maar tot op heden nog niemand gezien. Kost waarschijnlijk toch teveel geld, om bij iedereen een incassobureau op zijn nek te zetten.....

DaNik

Re: Durion

Ongelezen bericht door DaNik »

Hedenavond werd ik telefonisch benaderd om 21:20 door een medewerker van durion op een zeer agressieve onbeschofte wijze.
Wij zijn nl. terug gegaan van Durion naar essent, en nu zou Essent hierbij een belofte hebben gedaan Durion hiervoor een vergoeding van 50 euro te geven. Essent schijnt dit niet betaald te hebben en of ik dat maar even wilde storten.
Nou niet dus, zij hebben geld tegoed van Essent (volgens hun) en dat lijkt mij dus niet mijn probleem.
Maar het vreemdste was de manier waarop deze man zich gedroeg, hij liet mij niet uit spreken, en kwam zeer kwaad over. Tja toen maar gewoon opgehangen...leek me het simpelst.

Verder had ik dus eerder niets over dit verhaal van Durion gehoord, lijkt mij toch normaal dat je dan even een normale brief stuurt eerst voordat je er achteraan gaat bellen.

Ben blij dat ik weg ben bij die barbaren. Zijn er nog anderen met deze ervaring?


vr.gr.

Danny

Rene Gulickx

Re: Durion

Ongelezen bericht door Rene Gulickx »

Met mij is het nog veel erger gesteld ze hebben het zo ver dat ik op dit moment ben afgesloten van electra omdat ze zijn vergeten zijn mij af te melden bij Essent.En dan krijg je het callcenter van Oxxio dat slaat helemaal alles die zeggen koud weg we lossen het op ....maar wanneer ???? Ja mijnheer we bellen u echt niet u krijgt wel een berichtje wanneer we de stoppen in komen draaien en daar kun je het mee doen zonder electra .Ik ben zeggen en schrijven 5 maanden geleden met hun in ze gegaan en heb het contract binnen liggen en ben na veel gemail tot 2 keer gebeld door hun dat ik mij niet druk hoevde te maken dat alles in orde is ...jahaa zeker en goedkoper ik zit nu met mijn gezin zonder stroom en ze hebben gewoon een houding ondanks dat ze schuld bekennen aan de telefoon van zoek het maar uit.ik heb uiteraard mijn rechtsbijstand ingeschakeld die te kennen gaf dat dit bij de konijnen af is wat ze mij geflikt hebben.

Zeus

Re: Durion

Ongelezen bericht door Zeus »

Ik ben ook gebeld door durion en ging (stom natuurlijk) er mee akkoord. Dat werd telefonisch opgenomen. Maar kon er binnen 7 werk dagen er van af. Dat deed ik ook, maar krijg nu na 8 a 9 maanden een rekening van 34 euro. dat inn ik wel weer ff trug he maar het is afgelopen week onder de naam durion gedaan maar nu heet het oxxio ofzo. Vind het een vaag zooitje maar das ook niet raar wat ik hier nu allemaal lees. :evil:

mat

Re: Durion

Ongelezen bericht door mat »

:oops: augustus 2004 door mijn bank 26 euro ( ze zijn in juli gewoon door gegaan met Innen) terug laten storten, was in mei en juni door sluwe klantenwerving gelukkig maar 2 maanden klant.Eind augustus met vakantie gegaan, bij terugkomst in november lag er een acceptgirokaart van Interim Justitia bij de post van 84,22 euro, heb moeten betalen aan Interim (Justitia..????) vanwege die terugstorting. Ze hebben daarna nog drie maanden van mijn rekening afgehaald. Heb gereclameerd dat het inschakelen van Interim onterecht was en ook voor de inning van die drie maanden . ik vind het vreemd dat ze 4x 26 euro=104 euro teruggestort hebben dus ook die van juli. Hiermee geven zelf toe, dat ze interim niet hadden mogen inschakelen. Maar de door mij betaalde kosten (84,22 -26=58,22 euro)vertikken de jufs terug tegeven. Ze hehben mensen heel wat stress bezorgd,daarvoor alleen zouden ze nog een hogere boeten moeten krijgen van Min. Brinkhorst.
suggestie!!!!

mat

Re: Durion

Ongelezen bericht door mat »

:oops: augustus 2004 door mijn bank 26 euro ( ze zijn in juli gewoon door gegaan met Innen) terug laten storten, was in mei en juni door sluwe klantenwerving gelukkig maar 2 maanden klant.Eind augustus met vakantie gegaan, bij terugkomst in november lag er een acceptgirokaart van Interim Justitia bij de post van 84,22 euro, heb moeten betalen aan Interim (Justitia..????) vanwege die terugstorting. Ze hebben daarna nog drie maanden van mijn rekening afgehaald. Heb gereclameerd dat het inschakelen van Interim onterecht was en ook voor de inning van die drie maanden . ik vind het vreemd dat ze 4x 26 euro=104 euro teruggestort hebben dus ook die van juli. Hiermee geven zelf toe, dat ze interim niet hadden mogen inschakelen. Maar de door mij betaalde kosten (84,22 -26=58,22 euro)vertikken de jufs terug tegeven. Ze hehben mensen heel wat stress bezorgd,daarvoor alleen zouden ze nog een hogere boete moeten krijgen van Min. Brinkhorst.
suggestie!!!!

poppe

Re: Durion

Ongelezen bericht door poppe »

Ooit heb ik bij een callcenter gewerkt waar gebeld werd voor het werven van klanten voor Durion.
Neem van mij aan: dit gebeurd op een manier die niet door de beugel kan. Al met de training wordt je geleerd hoe je de mensen zo kunt benaderen dat zij dènken dat zij informatie toegestuurd krijgen maar in werkelijkheid aangemeld worden bij Durion.
Op het moment dat alle gegevens gecontroleerd worden, onder het mom van: dan kunnen wij u de informatie toesturen, en de "klant" ja zegt bij de gegevens die nagetrokken worden, ben je als klant ingeschreven.
Bij een callcenter telt elke gescoorde klant. Bij een te laag aantal "scoren" wordt je eruit geknikkerd.
Helaas zijn er nog genoeg mensen die er niet mee zitten door hun gedrag andere mensen in de problemen te helpen. Zoals hier al geschreven is kost het een hoop moeite en geld om uitgeschreven te worden bij Durion.
TIP: zodra er een telefoontje van Durion gepleegd wordt: wees onbeschoft en verbreek de verbinding............de medewerksters zijn net zo onbeschoft om bijv. tijdens het avondeten te bellen.
Ik weet zelfs dat er vooral aan ouderen, die niet zoveel snapten van het vrijgeven van de energiemarkt, werd voorgehouden, dat zij een bepaald bedrag zelfs terug gestort zouden krijgen.
VOORKOM PROBLEMEN MET DURION EN VERBREEK DE VERBINDING VANAF HET MOMENT DAT ER WORDT AANGEGEVEN DAT HET GESPREK OP BAND OPGENOMEN WORDT.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

poppe

Re: Durion

Ongelezen bericht door poppe »

Nog iets vergeten te melden: ik zie dat veel mensen het bedrag dat Durion afschrijft laten storneren door de bank. Ben het er helemaal mee eens maar pas wel op, zoals hierboven al is geschreven, je wordt gewoon afgesloten van electra en of jullie daarop zitten te wachten???? Alhoewel het nu zomer gaat worden is het toch lastig: geen licht, geen verwarming en als je pech hebt: niet eens kunnen koken.......

Veel van jullie vragen je af hoe Durion aan jullie bankrekening nummer komt??? Bij het afmelden bij jullie huidige leverancier worden alle gegevens, JA, OOK DE BANKREK. NUMMERS, gewoon aan Durion gegeven. ÈÈN TELEFOONTJE EN WEDEROM: KAT IN HET BAKKIE.........

gerritje

Re: Durion

Ongelezen bericht door gerritje »

Ik heb al jaren een "geheim" nummer
Ben nooit meer ongewenst gebeld sindsdien
Da's pas rustig.
Diegene waarvan ik wil dat ze mijn nummer kennen geef ik dat zelf wel
een aanrader


Gesloten