In deze uitzending

###title###

Thanatos Uitvaartdiensten

###title###

Telefoonteam

###title###

Dataverbruik Vodafone: het vervolg

###title###

Douche

De uitzending is voorbij

Heb je Radar gemist, of wil je het programma terugkijken?

Klik hier om uitzending te kijken.

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van consumentenzaken? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Radar Testpanel

Via het Radar Testpanel kan jij je mening geven over services, diensten en producten. Als Testpanellid krijg je per e-mail regelmatig enquêtes toegestuurd. Met het invullen hiervan help je ons om producten en diensten te verbeteren.

Meld je hier (gratis) aan

Radar op Facebook

Op onze Facebook-pagina plaatsen we iedere dag het meest interessante nieuws, foto's van achter de schermen en horen we graag jouw mening over bepaalde onderwerpen.


Like Radar op Facebook

T-Mobile beltegoed bij Flex-, Relax-abonnement

maandag 05 maart 2012

Twee jaar geleden zette T-Mobile een grote campagne op waarin zij de klanten van een Relax-abonnement beloofde dat hun opgespaarde beltegoed onbeperkt geldig zou blijven. Nu deze abonnementen ten einde lopen blijkt het opgespaarde beltegoed toch te vervallen. Actief verlengen van het abonnement, dit betekent contact opnemen met T-Mobile om je contract verder te zetten, is onmogelijk want het Relax abonnement bestaat niet meer. De klantenservice raadt de klanten aan het beltegoed op te bellen vooraleer het contract afloopt.

Wat de klantenservice niet vertelt is dat stilzwijgend het contract laten doorlopen wel kan onder dezelfde voorwaarden en met behoud van beltegoed. Blijkbaar is er een verschil tussen actief verlengen en stilzwijgend verlengen. Actief verlengen betekent dat de klant de belofte doet zich de komende twee jaar aan te sluiten bij eenzelfde provider. Stilzwijgend verlengen wil zeggen dat het contract doorloopt onder dezelfde voorwaarden en dat je maandelijks kan opzeggen.

Irene van Straten had een abonnement bij Orange afgesloten. Toen Orange werd overgenomen door T-Mobile kon ze haar contract verder zetten, dat heette dan het Flex abonnement. Ook bij dit abonnement kon de klant beltegoed opsparen en meenemen. Toen het contract van Inge ten einde liep en ze haar contract wilde verlengen belde ze met de klantenservice en daar kreeg ze te horen dat het contract niet verlengd kon worden. Het contract kon Irene wel stilzwijgend laten doorlopen maar ze zou het beltegoed snel moeten opbellen want na enkele maanden zou het abonnement toch nog stoppen.

T-Mobile heeft nu aan ons beloofd dat ze de individuele gevallen gaan laten onderzoeken en dat ze de communicatie gaan verbeteren. De oude abonnementen waar beltegoed onbeperkt geldig zou blijven zouden zo blijven.

Klachtenformulier
Als u een klacht heeft over het Relax- of Flex-abonnement en het vervallen van het beltegoed, dan kunt u ons formulier invullen. Wij zullen dan de klachten doorgeven aan T-Mobile.Als u bent overgeschakeld naar een ander abonnement en u kreeg daar een nieuw gsm-toestel bij zal u die wellicht weer moeten inleveren.

Laat een reactie achter



Reacties

Melding verstuurd


De reactie is gemeld. De redactie neemt deze zo spoedig mogelijk in behandeling.

Melding versturen mislukt


De klacht kan helaas niet in behandeling genomen worden.
De reden hiervoor:


Vul het klachtenformulier volledig in, dan wordt deze zo spoedig mogelijk in behandeling genomen.

Reactie melden





  1. Geef aan waarom bovenstaande reactie ongepast is.

Meld dit bericht
Rian Dieleman 05-03-12 20:46:

Ook ik heb pas geleden T-Mobile gebeld ivm aflopen abonnement en het resterende beltegoed. Mij is verteld dat het belgedrag is veranderd en je het daarom niet mee kan nemen. Iedereen zou tegenwoordig internet op de telefoon hebben. Ik vindt dit raar omdat het om je eigen geld gaat wat je nu gewoon kwijt bent als je abonnement afloopt.

Meld dit bericht
Robert en Suze Scheepmaker 05-03-12 20:47:

Wij hebben twee mobiele nummers met onbeperkt beltegoed. 1 liep recent af en 1 in april. Herhaaldelijk contact met klantenservice: in geen enkel nieuw abonnement kan dit worden meengenomen, ter compensatie is een maand gratis abonnement aangeboden. Het tegoed was alles bijelkaar bijna 200 euro. Wij zijn overgestapt naar Vodafoon. Het grootste beltegoed zijn wij nu kwijt. Compenseert T mobile ons voor deze slechte service en het verloren gaan van het beltegoed. Kunnen wij de opzegging die eindigt in april nog terugdraaien zodat we beltegoed houden?

Meld dit bericht
S Boorsma-Robijn 05-03-12 20:50:

ook ik via orangebij t mobile gekomen, mij werd beloofd het zelfde abonnement te houden zo dat ik op vakantie ook kon bellen en dat ban mijn beltegoed af ging helaaas werd inderdaad 3 juni 2010 mijn abonnement veranderd in relax en telden de voorwaarden niet zit nu met een beltegoed van 300,00 euro die ik dus voor de verlenging niet op krijg werd ook door de klantenservice afgescheept, ik melde dat ik een klacht in zou dienen, werd er gezegd ik wens u nog een prettige dag en werd de verbinding bruut afgebroken, dus dit was mijn laatste abonnement

Meld dit bericht
E Arts 05-03-12 20:55:

In Jan was mijn beltegoed ongeveer 200 euro ook gejat na veel bellen zou toch het tegoed in maart er weer opstaan Tot heden nog niets, is deze directie niet voor de rechter te slepen?? Met vriendelijke groeten

Meld dit bericht
Marja Geuze 05-03-12 20:55:

Ik had van jan.2010 t/m jan.2012 een T-mobile contract van 300 belmin. + 1000 sms. Contract in Nov. verlengd maar beltegoed is elke maand weer op nul, terwijl er gezegd was dat de overgebleven belminuten mee over gingen naar de volgende maand. Eljke maand zijn mijn belminuten dus op.

Meld dit bericht
astrid van der kuijl-buitenhuis 05-03-12 20:56:

ook ik heb 2 jaar geleden een Relax abonnement afgesloten nu heb ik geprobeerd mn abonnement te verlengen en dat was niet mogelijk. heb ong.45 euro nog aan beltegoed staan en moest dat dan maar opbellen . belachelijk gewoon. omdat ik toch moest veranderen heb ik nu een ander abonnement genomen en natuurlijk dan maar meteen met internet. graag zou ik toch mn minuten of tegoed willen houden.de klantenservice adviseerde iedereen maar te bellen om mn tegoed maar op te maken. maar er komt wel elke maand weer 20 euro bij. en dat is natuurlijk van de gekke. ik hoop dat u wat voor mij kunt betekenen en hoop op een gunstig antwoord bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Meld dit bericht
Fia van Dun 05-03-12 20:57:

Ik heb 2 x gebeld met klantenservice en kreeg steeds de mededeling dat mijn abonnement flex 15 sim only niet meer verlengd kon worden. Ik heb dit abonnement sinds april 2008. Ik heb dus op aandringen van de medewerker een ander abonnement moeten aanvragen . Dit abonnement zijn geen ¤ 15,00 per maand ( die ik dus onbeperkt kon meenemen naar de volg. maand.) maar een abonnement met 100 belminuten en 25 sms voor 4.95. Maar ik kan dit ook niet menemen naar de volg. maand. Ik vind dat niet zo prettig omdat ik dan niet mijn tegoed kan gebruiken in het buitenland wat met mijn vorige abonnement wel kon.

Meld dit bericht
Sietske van den Berg 05-03-12 20:58:

Geacht Radar.
Over T mobile de volgende vraag. Wij hadden 2 Intro'98 abonnementen. (1998 aangeschaft)
¤ 0.00 ab.kosten en een duur beltarief.
Ideaal voor ons want wij hoeven alleen maar bereikbaar te zijn.
Eind vorig jaar werd ons medegedeeld dat deze ab.vorm verdwijnen zou ( binnen 1 maand).
Wij zijn dus noodgedwongen over gestapt naar prepaid. Maar na uw uitzending vraag ik me af of we ook niet terug kunnen.
Een andere vraag over mobiel bellen...Waarom klaagt niemand over het feit dat je ¤ 10.00 minimaal moet afnemen als het beltegoed niet houdbaar is, en dat beltegoed als je he niet gebruikt binnen een termijn gewoon vervalt. Dat is toch ook diefstal.
Groetjes Sietske

Meld dit bericht
Dorian 05-03-12 20:58:

Waar kan ik het formulier vinden die ik via radar naar t-mobile kan laten versturen? Ik heb namelijk dezelfde problemen met t-mobile

Meld dit bericht
A.H.M Blonk de Lange 05-03-12 20:59:

Vanaf 24 januari 2009 hebben twee abonnementen afgesloten bij T-Mobile. We konden altijd ons beltegoed meenemen en wat schets onze verbazing dat wij per januari 2012 te horen kregen dat wij ons beltegoed kwam te vervallen en wij hadden de voorwaarde op de website maar moeten lezen. T-mobile heeft bij elkaar opgeteld van de twee abonnementen zo'n ¤ 160,00 gestolen van ons.

wij hopen dat rader hier iets mee kan doen.

Bij voorbaat hartelijk dank.
Vriendelijke groeten, Fam Blonk