Microsoft waarschuwt voor nep-telefoontjes

woensdag 11 juli 2012

Microsoft waarschuwt voor criminelen die mensen opbellen en beweren dat ze van het softwarebedrijf zijn. Met een trucje proberen de fraudeurs schadelijke software te installeren, zodat ze toegang krijgen tot de computer.

Daarmee kunnen ze misbruik maken van bijvoorbeeld gebruikersnamen en wachtwoorden voor onlinebankieren, meldde Microsoft dinsdag op zijn website.

De fraudeurs proberen ook gegevens van creditcards te verkrijgen zodat ze valse diensten in rekening kunnen brengen. Ook proberen de cybercriminelen mensen naar frauduleuze websites te leiden en vragen daar om persoonlijke of financiƫle informatie. ''Noch Microsoft, noch onze partners plegen ongevraagde telefoontjes om u computerbeveiligings- of softwareoplossingen in rekening te brengen'', aldus het softwarebedrijf.

Enkele organisaties waarvoor de fraudeurs zeggen te werken, zijn Windows Helpdesk, Windows Service Center en Microsoft Ondersteuning.

Bron: ANP

Laat een reactie achter



Reacties

Melding verstuurd


De reactie is gemeld. De redactie neemt deze zo spoedig mogelijk in behandeling.

Melding versturen mislukt


De klacht kan helaas niet in behandeling genomen worden.
De reden hiervoor:


Vul het klachtenformulier volledig in, dan wordt deze zo spoedig mogelijk in behandeling genomen.

Reactie melden





  1. Geef aan waarom bovenstaande reactie ongepast is.

Meld dit bericht
Katrien 05-08-13 15:36:

Ook in Belgiƫ last van die ongewenste telefoons. Kan daar ergens melding van gemaakt worden?

Meld dit bericht
Jacqueline Blesgraaf 06-08-13 12:04:

Nog steeds word ik gebeld door voornamelijk: 009712179518. Wordt er niet goed van!

Meld dit bericht
rudi 12-08-13 10:35:

Ik heb net ook zo een telefoontje gekregen, slecht engels, met een vreemd accent, heb telefoon afgesmeten !!!

Meld dit bericht
Monique Romijn 12-08-13 12:50:

Ik werd zojuist gebeld door 0883313737. Gelukkig heb ik niet opgenomen, en na googelen kwam ik op deze site uit. Afgelopen zaterdag werd mijn man gebeld door een nummer uit Congo (landnummer 0243) en ook toen werd gelijk de verbinding verbroken toen mijn man opnam.

Meld dit bericht
Roos 13-08-13 16:00:

Hallo,
Ik werk op een notaris kantoor en ik werd gebeld door het nummer 0883313737 op het kantoor nummer er werd een soort van bandje afgespeeld met een oude enge manne stem.. hierbij zei hij: dit is een heel belangrijk bericht voor mevrouw... notaris... notariaat wij verzoeken u zo spoedig mogelijk te bellen op 0883313737 ik her haal 0883313737 bedankt voor uw medewerking.

en toen werd de verbinding verbroken... wie of wat zijn dit voor mensen ?

Meld dit bericht
A. steenbeek 13-08-13 16:12:

Vandaag 13-08-2013 werd ik 2x gebeld door het nummer 003960. Al vrij snel heb ik de verbinding verbroken, omdat ik vreemde achtergrond geluiden hoorde. Toen ik het nummer op google zocht kwam ik hier uit. Ik hou niet van fraudeurs!! Hoop wel dat er iets tegen gedaan wordt.

Meld dit bericht
T.M. 16-08-13 10:48:

Ik ben deze week al minstens 10 keer gebeld door 3 verschillende buitenlandse telefoonnummer. Ik ben inmiddels al zover dat ik niet meer opneem, maar het is machtig irritant. Ik zal de nummers even vermelden die mij gebeld hebben:

0015 183 9999 15 / 0016 630 9249 152 / 0016 077 5696 42

Meld dit bericht
sjoukje 17-08-13 10:13:

Ik ben net gebeld door het nummer 003960 een slecht engels sprekemde man naar mijn mening van aziatische afkomst, wilde mijn toestemming om mijn pc te checken en heb dit natuurlijk afgekeurd. Ik vertrouwde het al niet en nu ik dit lees helemaal niet. Is er ergens bekend hoe deze mensen aan mijn telefoonnummer komen? Ik heb namelijk een geheim nummer.

Meld dit bericht
Monique 17-08-13 20:14:

Net ook gebeld door 003960. Vertrouwde het niet toen ik een Engels sprekende dame aan de lijn kreeg en heb de verbinding direct verbroken.

Meld dit bericht
Jason 30-08-13 12:30:

Zij irriteren jouw dan irriteer je hun.
Je hoort gelijk dat ze uit India komen met hun accent.
Ik zeg gewoon U wanna come and eat a piece of a cow?
Dan worden ze meteen boos en hangen ze op haha.
Gewoon over koeien babbelen