“Nordic Store” webwinkel?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Basdriver
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2023 15:08

“Nordic Store” webwinkel?

Ongelezen bericht door Basdriver »

Via een Instagram advertentie kwam ik bij een webwinkel met de naam “Nordic Store”. Op het eerste gezicht ziet het er aardig uit, al lijkt het een dropshipper. Maar het wordt verdachter als ik de website is beter bekijk. Een Nederlands adres wordt gegeven als bedrijfs adres, maar delen van de site zijn in een Scandinavische taal en er wordt gesproken over “verzend kosten naar Nederland”, bovendien doet de website niet aan als een Nederlands bedrijf, oa door vele vertaalfouten en foute grammatica. Het wordt echt vreemd als je de veelgestelde vragen wil bekijken, daar is de template van de webbuilder niet aangepast en staat er alleen “ Frequently asked question -
Use this text to answer questions in as much detail as possible for your customers.”. Al met al lijkt me dit geen zuivere koffie, ik ga er in ieder geval niets bestellen! Kan de site niet rapporteren als oplichters, aangezien ik er niets besteld heb, maar lijkt me dat hier wel eens goed naar gekeken moet worden. Zou er graag naast zitten en geloven dat hun lek reparatie spul geweldig is, maar lijkt me een gevalletje als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan…
Iemand ervaring met de site?

NeoDutchio
Berichten: 12379
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: “Nordic Store” webwinkel?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u de juiste naam van de webwinkel? Ik kom uit op Nordicstore.nl waar niets mis mee lijkt. Er is ook Nordicstore.com, maar die is compleet Engelstalig. Op deze manier kunnen ook goede webwinkeliers ten onrechte verdacht worden.

Basdriver
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2023 15:08

Re: “Nordic Store” webwinkel?

Ongelezen bericht door Basdriver »

Het adres van de advertentie is thenordicstock nl, de link is kennelijk door de moderators uit de originele post verwijdert. De nordicstore nl website is een compleet andere webwinkel. Maakt het alleen maar duidelijker dat er hier iets niet klopt. Het Amsterdamse adres dat op de nep site gegeven wordt klopt ook niet. Ondertussen hoor ik ook van anderen dat de site volop geadverteerd wordt op Meta sites, die dus kennelijk geen controles uitvoeren op nep sites.

Morgan le Fay
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: “Nordic Store” webwinkel?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Als ik het woord Nordic lees gaan bij mij de alarmbellen af. Aliexpress heeft het regelmatig of Nordic artikelen in de aanbieding. :D

NeoDutchio
Berichten: 12379
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: “Nordic Store” webwinkel?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Controles zijn er niet daarop. Iedereen kan adverteren en zo lang het niet tegen de wet is word een advertentie geplaatst. Dergelijke site is iets dat al jarenlang speelt en inspeelt op de domheid van de consument. Men ziet kortingen, met ziet positieve reviews en men ziet een lage prijs. Op dat moment gaan bij velen het denkvermogen uit en word er blind besteld. Na een paar weken/maanden stapelen de klachten zich op en verdwijnt de webshop om onder een andere naam terug te komen.
Dit sterft alleen maar uit al mensen gaan nadenken en snappen dat dergelijke sites onzinnig zijn. Deze site heeft ook weer een hoop rode vlaggen en verplichte zaken ontbreken. U bent gelukkig slim genoeg om niet te bestellen, maar als je af en toe ziet hoe snel mensen bestellen op nieuwe sites, dan schrik je je kapot.

Methusalah
Berichten: 1214
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: “Nordic Store” webwinkel?

Ongelezen bericht door Methusalah »

De beste tip die ik je kan geven. Blijf weg van advertenties in sociale media. Die zijn per definitie onbetrouwbaar.

Moneyman
Berichten: 30306
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: “Nordic Store” webwinkel?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
16 aug 2023 15:10
De beste tip die ik je kan geven. Blijf weg van advertenties in sociale media. Die zijn per definitie onbetrouwbaar.
Dat is natuurlijk niet waar: er zijn genoeg legitieme advertenties op social media. Maar gebruik gewoon je gezonde verstand...

Methusalah
Berichten: 1214
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: “Nordic Store” webwinkel?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
16 aug 2023 15:29
Methusalah schreef:
16 aug 2023 15:10
De beste tip die ik je kan geven. Blijf weg van advertenties in sociale media. Die zijn per definitie onbetrouwbaar.
Dat is natuurlijk niet waar: er zijn genoeg legitieme advertenties op social media. Maar gebruik gewoon je gezonde verstand...

In een mijnenveld kan je ook vast wel een veilig pad vinden. Het is beter om gewoon niet het mijnenveld in te gaan ;) Gezond verstand is tegenwoordig zo subjectief het niet bepaald een goed advies meer is tegenwoordig.

Basdriver
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2023 15:08

Re: “Nordic Store” webwinkel?

Ongelezen bericht door Basdriver »

Deze website is inmiddels offline dus dat ruimt alvast op. 👍🏼

Plaats reactie