LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Klaas V.

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Klaas V. »

Ik maar denken, foei, heeft de huidige politiek dit verdiend??
Nou volgens mij gaan ze niet geheel vrijuit, kijk ook eens op de volgende link

http://www.tweevandaag.nl/index.php?mod ... iew&cid=12

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

Het huidige sociale stelsel is opgebouwd vanaf de jaren vijftig en wel door mensen die er heel hard voor hebben moeten knokken.
En natuurlijk was, ook toen de heersende klasse, met deze ongewenste ontwikkeling niet geheel blij (dus pas nu maar op in de lageloonlanden).
Het doel van de arbeidersklasse (ja gooi het er maar even uit) was in zijn geheel niet "geld krijgen zonder hiervoor wat te moeten doen", nee men wilde een MENSWAARDIG bestaan.
Wanneer er op deze aarde alleen maar twee zaken belangrijk zijn, hard werken en veel geld verdienen, kan men beter snel naar mars verhuizen (daar valt nog veel werk te verrichten).
Om onder een Palmboom te kunnen zitten, behoeft men niet alleen te voldoen aan de eis, een eigen bedrijf en veel geld op je rekening hebben.

Als dit dan ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD is fijn, dan maar ROOOOOOOOOOOOOOOOD!!!!!

:evil:

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad, als de mentaliteit net zo was gebleven als in de jaren vijftig (hard werken, en alleen als je het ECHT nodig had een uitkering) dan had ons sociale stelsel heel wat langer volgehouden.

Het is de jaren '70 en '80 mentaliteit die veel kapot heeft gemaakt. Niet alleen onder werknemers, maar ook onder werkgevers. Iemand is 40 jaar en wordt werkeloos? Laten we hem lekker de WAO in helpen, hoeft hij voortaan nooit meer te werken en krijgt toch tot zijn 65e een hele goede uitkering. Leuk toch? Niet werken, wel geld vangen.

Kijk, door die mentaliteit is ons jaren '50 en '60 sociale stelsel niet meer te handhaven. We hebben het met z'n allen kapot gemaakt.

Slim

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Slim »

Lieve mensen,

Natuurlijk is het heerlijk om hier de nodige frustratie kwijt te kunnen, echter zou het niet beter zij er iets aan te doen?
Stemmen heeft geen zin, lijkt wel, ergeren ook niet, alleen actie produceert resultaat.
Als wij het heft in eigen hand willen nemen zal er iets hebben te gebeuren, ik laat mij niet langer de wet voorschrijven, wil je hier meer over weten schrijf dan een mail naar [email protected]

Heel veel succes

Ellen.
Ja mensen, met z'n allen aan de MLM, nog meer mensen de afgrond in!

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

ben volledig eens met maker van deze topic.

Diegene die blind zijn voor wat er om hun heen gebeurd; wacht maar tot je het vuur onder je zolen voelt.

Robert C.S.

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Robert C.S. »

Ik weet nog een paar hele goede bezuinigen. Wie heeft het lef om de aftrek van de hypotheekrente aan te pakken. ( aftoppen ) b.v.
boven de 400.000 euro geen aftrek meer.
De kinderbijslag aanpakken,iemand die meer als die 400.000 euro verdient heeft echt geen kinderbijslag nodig hoor.
Inplaats van de ministerssalarissen te verhogen kunnen ze ook die topsalarissen van die topamtenaren verlagen.
Maar dit doen de heren niet want dan komen ze aan de eigen beurs.
Ze pakken liever de kleine man.

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

Inplaats van de ministerssalarissen te verhogen kunnen ze ook die topsalarissen van die topamtenaren verlagen
????????????

Je kunt toch niet zomaar salarissen gaan verlagen, zou je zelf ook niet leuk vinden, ongeacht wat je verdient!!

En ministers hebben echt niet zo'n hoog inkomen, hoor! Enig idee hoeveel uren ze maken?? En hoeveel een gelijkwaardige baan in het bedrijfsleven oplevert?? Ik vind het normaal dat de ministerssalarissen omhoog getrokken worden. Waar praten we over als je dit in verhouding ziet tot de totale begroting? :shock:

Robert C.S.

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Robert C.S. »

Lees dit eens goed beste gast. Ik ben zelf ontslagen na een dienstverband van 28 jaar omdat ik te oud en te duur was.
Na een werkzaam leven van 36 jaar werken ben ik nu 53 jaar.
Ik probeer een ontslag uitkering te krijgen maar wat doet minister Zalm die wil dit laten verekenen met de WW. Vindt jij dit rechtvaardig dan na 36 jaar premie betaald te hebben voor die WW.

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Robert,

Dat is inderdaad erg zuur als dat je gebeurt. Je zult het gevoel hebben gestraft te worden na al die jaren hard werken.

Ben het ook vaak niet eens met onze regering maar dit heeft niets te maken met de salarissen van de ministers. ZIj doen ook 'gewoon' hun werk.

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

Ben het ook vaak niet eens met onze regering maar dit heeft niets te maken met de salarissen van de ministers. Zij doen ook 'gewoon' hun werk.
Beste Robert, ik vind dit beestachtig en kan mij goed voorstellen, dat je bij het aanzien van het huidige beleid je gigantisch g e n a a i d voelt.
En dat brave jongetje uit de klas, ministers mogen meer verdienen en maken veel uren JA JA.
Ze zijn nu al geruime tijd met vacantie en dat doen ze zeker geen één keer per jaar, zelfs bij werkbezoeken gaat de gehele familie mee op kosten van het rijk en laten zich lekker vol stoppen en verwennen.

En degene die sugureert, dat de werkende Nederlander lui is en blij mag zijn met zijn huidige loon (dit na invoering van de Euro), mag zich van mij eens goed achter zijn oren krabben.

Als ik om mij heen goed luister naar wat er speelt in onze samenleving, is mijn voorspelling dat de kogel spoedig door de kerk gaat!

:shock:

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

En dat brave jongetje uit de klas, ministers mogen meer verdienen en maken veel uren JA JA.
Ze zijn nu al geruime tijd met vacantie en dat doen ze zeker geen één keer per jaar,
Ze zijn al geruime tijd op vakantie?? Veel werken thuis gewoon door omdat ze in de "normale" weken tijd tekort komen! Verder werken de meesten tegen de 100 uur per week....dus als je het uurloon zou gaan berekenen val het allemaal wel mee met de hoge salarissen. Slecht zullen ze het niet hebben maar het is echt onzin om te zeggen dat ze al teveel verdienen.

En verder nog wat: degenen die alsmaar lopen te schelden op alles in Nederland kunnen ook in een ander land gaan wonen, kijken of daar alles zo goed geregeld is....zal nog tegenvallen!

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

100 uur per week????? dan is het maar goed dat woutertje geen minister is geworden, die haalt de 40 uur nog niet eens......

okee als je rozen uitdelen meetelt werkt ie toch wel 30 uur

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door sprokkel »

En verder nog wat: degenen die alsmaar lopen te schelden op alles in Nederland kunnen ook in een ander land gaan wonen, kijken of daar alles zo goed geregeld is....zal nog tegenvallen! schreef GAST

Raar he dat gisteren toevallig vermeld werdt dat ouderen steeds meer vertrekken naar het buitenland. en niet alleen de rijken.

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

Dat zegt inderdaad genoeg en moeten ze ook vooral doen!

Piet d. G.

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Piet d. G. »

En verder nog wat: degenen die alsmaar lopen te schelden op alles in Nederland kunnen ook in een ander land gaan wonen, kijken of daar alles zo goed geregeld is....zal nog tegenvallen!
Wanneer ieder Nederlander die zich g e n a a i d voelt morgen naar het buitenland mocht en kon verhuizen, blijven er op dit moment niet veel meer over in de over de kop draaiende Nederland.

Het zou mooi zijn, bejaarden, WAO- ers, werklozen, zwak begaafden en buitenlanders Nederland, een wensdroom van iedere goed bij kas zittende Nederlander (als hij maar niet behoeft in te leveren!).

:shock:

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

wens jullie allemaal heel veel plezier in duitsland belgie frankrijk enz. ..... maar wees dan ook zo stoer om te zeggen dat je die AOW niet wilt hebben :(

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

En we slaan weer met z'n allen op tilt :idea:

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

Ze zijn al geruime tijd op vakantie?? Veel werken thuis gewoon door omdat ze in de "normale" weken tijd tekort komen! Verder werken de meesten tegen de 100 uur per week....dus als je het uurloon zou gaan berekenen val het allemaal wel mee met de hoge salarissen. Slecht zullen ze het niet hebben maar het is echt onzin om te zeggen dat ze al teveel verdienen.
Ik ben gewoon een arbeider en werk 38 uur, wordt 40, voor een bedrijf. En zijn er in Nederland dan ook nog echt mensen die denken dat voor een mens het werken ophoudt na 16:30 uur.
Een op bed liggende minister, die de vorige vergadering nog even door neemt wordt daarvoor zelfs nog betaalt en droomt hij dat hij kilometers heeft gemaakt, worden ook deze nog in rekening gebracht.

:shock: :?

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

GROTE ONZIN WAT JE NU NEERTYPT!!!!!!!!!!! Gewoon jaloers dat zij meer verdienen :?:

Gast

Re: Balkenbende helpt Nederland naar de kloten !

Ongelezen bericht door Gast »

Ze zijn al geruime tijd op vakantie?? Veel werken thuis gewoon door omdat ze in de "normale" weken tijd tekort komen! Verder werken de meesten tegen de 100 uur per week....dus als je het uurloon zou gaan berekenen val het allemaal wel mee met de hoge salarissen. Slecht zullen ze het niet hebben maar het is echt onzin om te zeggen dat ze al teveel verdienen.

En verder nog wat: degenen die alsmaar lopen te schelden op alles in Nederland kunnen ook in een ander land gaan wonen, kijken of daar alles zo goed geregeld is....zal nog tegenvallen!

Als de heren poltici zeggen dat te weinig verdienen dan moeten ze ook het wachtgeld afschaffen en moet de WAO ook hetzelfde zijn als ieder ander burger.

Gesloten