LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarselect

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Edwin

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Edwin »

Beste revo,

Ik denk dat wij het best met elkaar eens zijn over schuld etc en verantwoordelijkheid, en dat ik het met al die mensen enorm te doen heb lijkt me ook wel, want het is toch verschrikelijk als je bv een gezin hebt met kinderen en enkele jaren hebt moeten sparen ( wat denk ik heel meoilijk is) dit in een keer kwijt te zijn plus een schuld over te houden, dat zijn zeer vervelende omstandigheden en dat wens ik niemand toe..

Maar wat ik als laatste wil zeggen op jouw reactie, en eigenlijk ook een beetje op die van joop" wanneer je er zelf geen verstand van heb huur je iemand in" met deze stelling ben ik het heelemaal eens...

Maar ik heb gewoon het idee dat er enorm veel mensen zijn die hier gewoon blind aan mee zijn gaan doen na een simpel telefoontje van een callcenter, en dat krijg je er bij mij gewoon niet in dat het moegenlijk is dat er iemand is die mij opbelt en dat ik verlvolgsn een enorm bedrag gaat uitgeven, en dan ook nog eens aan een produckt waar je niks van af weet...

maar ja we weten allebeij dat mensen nou eenmalig gevoelig zijn voor marketing en commercie( ook ik) en dit is gewoon een zeer goed uitgevoerde marketing campagne, met een voor dat moment uitstekend produckt..

Voor wat betreft de afloop denk ik inderdaad aan een schikking, bv mensen zijn wel hun inleg kwijt maar houden geen rest schuld over...lijkt me eerlijk...!!!

Grt edwin

p.s. mhr blok het lijkt me verstandig je niet zo op te winden over artiesten zoals Ben...heeft geen enkele functie

Joop

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Joop »

Beste Edwin,

Inderdaad een goede marketing geweest. Toen de beursen stegen vielen de beleggingssystemen als mailing op de mat. Ten tijde van de hoogconjunctuur vielen ze wel vier tot vijf keer per week op de mat. De eerste series gooi je nog weg, maar door de grote hoeveelheden mailings wordt je toch nieuwsgierig zo van, "als er zoveel van worden verstuurd moet dat toch een interessant product zijn" Dan ga je er één lezen, en nog één. Op een gegeven moment zelfs een productvergelijking doen. De beslissing dat bijv. 5 of 10 jaar wel erg lang is (let op, dan nog geen enkele kennis van zaken)weerhoudt je nog om mee te doen. Dan komt er één van drie jaar looptijd. Inleg is te overzien, geld kan worden gemist voor die periode. Maar wat als de beurs daalt? Even een paar telefoontjes plegen. Nee meneer, als de beursen zover zouden dalen is half nederland failliet, dat is alleen theoreties mogelijk. Nog een aantal vragen later ben ik overtuigd. Bij elkaar ben ik wel bijna een jaar bezig geweest voor ik ermee in zee ging. Ik denk dan toch dat ik niet onbezonnen aan een avontuur ben begonnen maar weloverwogen een keuze heb gemaakt over deze kwestie. Als achteraf dan blijkt (daar begon het mee) dat de inleg van fl. 9000,-- niet zoals in het contract staat voor een deel is bestemd voor rente maar helemaal bestaat uit rente is het al te laat. Oké, dat de beursen kunnen zakken en dat je met schuld kan blijven zitten is duidelijk. Ik wist bijvoorbeeld niet beter dat deze schuld werd afgetrokken van de fl.9000,--. Niet dat de schuld daarbij opgeteld moet worden. Dat is mij tot de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk als ik de kleine lettertjes lees. Misschien zijn er best wel mensen die zomaar in zee zijn gegaan met LL, spaarbeleg e.a. maar ik was mij werkelijk van geen kwaad bewust. Inmiddels ben ik geruime tijd wakker uit deze droom en volg deze forums in de hoop tussen de regels een oplossing te gaan vinden die grotere schade voor mij kan beperken. Ik heb een gezin met kinderen in het middelbaar onderwijs. De opbrengst was bedoeld voor een toeristische opleiding voor mijn oudste dochter. Ik wilde alleen maar goed doen, maar door die bloedhonden van LL met hun valse voorlichting is het voor mij alleen maar van de drup in de regen komen (vrije woordspeling)Ik hoop dat je zo wat duidelijk is geworden dat niet iedereen zo maar ergens is ingestapt.

Met vriendelijke groet,
Joop Bolkestein

Pay back

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Pay back »

OPROEP:

Wie heeft er nog het magazine van Spaar Select? Laatste uitgave van 2000.

A.u.b. even laten weten onder [email protected]

m. santegoets

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Edwin

Ook Joop zijn verhaal is didelijk en zo zijn er duizenden.
Overigens wat jij voostelt als schikking is exact datgene
dat ik destijds ook gezegd heb. Geeft goed aan dat we er
toch min of meer hetzelfde over denken.


groet
Revo

Fiona

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Fiona »

Meneer Joop,

Ik heb diverse dingen van u gelezen, dat u onderwijzer bent en dat uw kinderen op de middelbare school zitten en dat u niet weet hoe u de schulden moet betalen en nog veel meer irrelevante informatie. U als onderwijzer heeft toch ook gegokt en verloren. Maar waar ik mij het meest aan erger zijn uw uitspraken als: Lamzak , Val dood kreng etc.

Ik ben blij dat mijn kinderen geen les van u krijgen.

Verder geen kommentaar alleen word ik niet goed van uw uitspraken. Hier zit niemand op te wachten.

Fiona

m. santegoets

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Fiona,

Ik denk niet dat het eerlijk is om enkele kreten uit
het betoog van Joop op een dergelijke manier uit zijn
verband te rukken. Wat Joop zegt moet je duidelijk binnen
de context plaatsen.

Ik denk dat Joop er ook een beetje moe van wordt om iedere
keer maar weer opnieuw te strijden tegen mensen die anderen
proberen onderuit te schoffelen. En dan zeg je wel eens
dingen tegen zulke mensen, die je normaal gesproken nooit
zou gebruiken, maar waar je in genoemde gevallen toch
achter staat.

groet
Revo

Fiona

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Fiona »

Beste heer Revo,

Ik lees net een stukje van u dat ze u ook doodsverwensingen hebben toegewenst, praat u het goed als iemand dood gewenst wordt ?

Als je zo iets op dit forum zet dan ben je van nature al een sadist.

Dit zijn gewoon onbeschoften mensen zonder moraal.

Fiona
















Fiona.

m. santegoets

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Hoi Fiona

JUIST!
En is dat nu niet net DATgene waar Joop tegenin gaat
en zijn het niet juist DIE mensen die hij "kreng" noemt?



groetjes
Revo

Fiona

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Fiona »

Wat mensen schrijven over "kreng" kan en wil ik niet over oordelen. "kreng" heeft een mening maar gaat te ver.

Verder kies jij partij voor de mensen die altijd dit forum voorzien van deskundig commentaar. Vul maar in wie er altijd een mening geeft.

Trouwens ik gaf mijn commentaar over Joop en nu schrijf ik met jou en dat is niet wat ik wil.

Groet.

m. santegoets

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Fiona

Met alle respekt, maar je moet eerst leren lezen.
Dat mailtje waarin je zegt dat ik doodsverwensingen heb gekregen, klopt ook niet. Je haalt allerlei zaken door
elkaar nu en dat kan vast niet de bedoeling zijn


groet
Revo

Fiona

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Fiona »

Onder de post "Wiljo" schreef je dat er mensen waren die onder jouw naam mensen doodsverwensingen schreven.Terwijl je daar afstand van nam. Ik zeg niet dat jij dat deed. Zelf goed lezen maar als je niet meer weet wat je zelf schrijft omdat je zoveel schrijft, dan weet ik het ook niet meer. Is voor mij niet meer belangrijk. Blijft dat mensen die iemand verwensen niet goed bezig zijn.

Einde.

Welterusten.

walter

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door walter »

Spaar Select in geldnood
Gepubliceerd op dinsdag 22 oktober 2002
Het afketsen van een deal tussen financieel adviesbureau Spaar Select en het vastgoedbedrijf Regent Estate Holding heeft eerstgenoemde in acute financiële problemen gebracht. Mede daardoor is de voor vrijdag geplande presentatie van een nieuwe schaatsploeg, uitgesteld.

Spaar Select maakte in september bekend een reorganisatie door te willen voeren. Zo werd tien procent van het personeel ontslagen en werden twaalf van de 32 kantoren in Nederland gesloten. Tegelijkertijd werd de in aanbouw zijnde "Spaar-Select-toren" in Etten Leur via een 'sale-en-lease-back-constructie" aan het Belgische Regent Estate Holdings verkocht. De opbrengst daarvan zou gestoken worden in de bedrijfsvoering.

Op 15 oktober liet de raadsman van Regent weten dat het bedrijf de koopovereenkomst niet meer wil nakomen. Op die dag had Regent 10 procent van de koopsom moeten betalen. De rest zou uiterlijk op 29 november, de dag van de overdracht, zullen plaatsvinden.

Tijdelijk liquiditeitsprobleem

Na het afhaken van de Belgen kampt Spaar Select met een - naar eigen zeggen tijdelijk - liquiditeitsprobleem, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend. Dat betekent onder meer dat enkele crediteuren, waaronder de aannemerscombinatie Winters Hurks, voorlopig niet betaald kunnen worden. De aannemer heeft daarop het werk aan de toren laten stilleggen.

FNV Bondgenoten maakt zich zorgen over de situatie bij Spaar Select. ,,Hun verkoop van lijfrentes is ingezakt vanwege de plannen van het demissionaire kabinet-Balkenende om het spaarloon af te schaffen. Ze overwogen drie maanden geleden al om het nieuwe hoofdkantoor minder luxe te maken. Tot nu toe zijn ze heel gesloten over hun interne situatie'', aldus bestuurder W. de Ruiter

Boonje komt om zijn ...........Gr Walter

m. santegoets

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Fiona

Er is geen enkele reden om boos te woden
In jouw stukje van 20.54 (lees het maar na hierboven)
staat duidelijk: "Ik lees net een stukje van u dat ze u ook
doodsverwensingen hebben toegewenst"

Welnu, dat klopt du niet.
Nu,in je laatste mailtje zeg je het goed, maar dat staat
daarboven dus echt niet.

Zo heb je ook de tekst van Joop uit zijn verband gerukt.

Dat is een van de redenen dat het vaak mis gaat op dit forum
Teksten worden anders geinterpreteerd dan de schrijver
bedoeld had en datgaat zo een eigen leven leiden


groet
Revo

Joop

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Joop »

Goedemorgen Fiona,
Ik vindt het niet erg als je commentaar hebt, maar lees eerst waar het over gaat.Dat is één.
En dan nog deze, sinds wanneer ben ik onderwijzer????
Als iedereen die kinderen in het middelbaar onderwijs heeft zitten automatisch onderwijzer was, dan was het lelaren tekort in één klap uit de wereld.
Het spijt mij voor jouw, maar je moet begrijpend lezen, dan maak je dit soort fouten niet.
No problem what so ever,
Met groet,
Joop

Anna

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Anna »

Fiona ik heb ook ergens gelezen dat die meneer in het onderwijs werkt. Aan zijn spelling te zien , is het in ieder geval geen onderwijzer.

Verder hebben vrouwen de naam dat ze kunnen zeuren maar deze heren kunnen er ook een houtje van.
Wedden dat ze weer gaan zeuren.?

L. Blok

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door L. Blok »

Dames,

Laten we ons wel bij het inhoudelijke blijven bepalen en het
niet zo op de man/vrouw te spelen.

m.v.g.

L. Blok

Joop

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Joop »

Ach Anna,

Ook gij??
Als ik dat dan gezegd zou hebben, laat maar zien dan!

Groet
Joop

anna

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door anna »

Toen je voor het eerst op dit forum verscheen.

Als je het niet meer weet, gebruik dan zoek.

Truus

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Truus »

Goed zo dames ik ben het geheel met jullie eens.

Iemand dood wensen verwerpelijk. Inderdaad dit zijn zeurpieten.

Truus

Edwin

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Edwin »

Wellicht is het verstandig, dat we weer verder gaan met de discussie omtrent spaar lease produckten en hun aanbieders, ipv met elkaar eindeloos welles en nietus spelletjes te spelen, of jullie lekaar nou allemaal mogen of niet jullie streven allemaal het zelfde doel na.....

Succes....

Gesloten