LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarselect

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
edwin

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door edwin »

Ik maak je niet voor leugenaar uit.....maar ik verwijt je wel dat je er met open ogen bent ingetrapt zonder maar ook verder over de gevolgen na te denken..dat kun jij jezelf en vele andere met jouw wel verwijten...maar een leugenaar ben je niet...alleen begrijp ik jullie niet dat iedereen zo naief is geweest..een ieder kan toch lezen, en als je de overeen kosmt had gelezen heb je kunnen zien dat er ook negatieve gevolgen uit konden voortvloeien....

Succes an remeber " it's a cold world out there"

vertrouw niemand met mooi praatjes....ik leef met jullie mee..!!!!!!!!!

Joop

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Joop »

Dear Edwin,

Fantastisch dat er van die slimme mensen als jij zijn die eerst alles tot op de bodem uit zoeken en geen mens vertrouwd. Dat is goed voor de samenleving. Maar ik kreeg tig folders in huis en heb geen enkel verstand van beleggen. Op mijn vragen, jaja, ook ik heb wat verder doorgevraagd, kreeg ik voor mij duidelijke antwoorden. Dat dat leugens waren kon ik niet weten, hij had er verstand van en ik niet, toch? Maar dat zul jij niet begrijpen, want daar sta jij mijlen boven, dat gepeupel had maar beter moeten lezen he edwin? Joh, als je niets te doen hebt, doe dat dan niet hier, lamzak.
Voor jouw geen groet,
Joop

Edwin

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Edwin »

Beste Joop,

Ik leef met je mee, en ik begrijp dat je mij een lamzak vind, vind ik heelemaal niet erg dat je er zo over denkt, wat ik wel jammer vind dat je zo tegen mij doet, "het is maar een mening" ..Jij hebt dus door gevraagd, maar ben je er dan niet achter gekomen dat je bij een negatief rendement een schuld kan over houden, dat staat echt duidelijk in de voorwaarden te lezen, je moet wel ff de moeite nemen om de redenatie bij een positief rendement om te draaien en je zelf de vraag stellen wat gebeurt er nou wanneer de beurs naar beneden gaat ipv naar boven, dat is op zich toch niet zo'n vreemde gang van zaken..en wat ik wel jammer vind is dat je mijn houding als slecht voor de samenleving typeert..geef toe jij bent ook niet echt lekker bezig geweest door met geleend geld in de beurs te duiken, buroschuldsanering is er goed mee, en dat is pas slecht voor de samenleving, de belasting betaler betaalt...ik zeg niet dat jij tot die mensen behoort maar ongetwijfled zullen die mensen er bij horen, en dat is pas een kosten post waar mee de samenleving word geconfronteerd..neem mijn kritiek niet persoonlijk op joop, ik veroordeel jouw niet persoonlijk doe dat dan ook niet bij mij.....

gegroet en remenber " it's a cold world out there"

Joop

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Joop »

Edwin,
De laatste zin moet zijn And remember, it is a cold world out there. Maar toch, na drie keer bijna goed.
Wat betreft je reactie. Ik wordt zo moe van al die gasten die het maar beter weten en die niets te doen hebben en dan maar mensen gaan betuttelen en inpeperen dat ze ook eens een (dure) fout hebben gemaakt. N.l een instantie vertrouwen. Ik heb al eens eerder uitgelegd wat men mij vertelde, diverse keren zelfs, maar als ik door vraag en een antwoord krijg mag ik toch verwachten dat men de waarheid spreekt.
Groet,
Joop

L. Blok

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door L. Blok »

Edwin, wat een allemachtige betweter ben jij en ga eens op
zoek naar wat orginelerer "One liners".

Edwin

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Edwin »

Ja ja ja ik begrijp jullie standpunt wel, zo is het niet, en ik ben ook een betweter klopt allemaal...maar de laatste zinnen van joop, zeggen eigenlijk precies wat ik bedoel, vragen helpt niet, er word toch precies geantwoord wat jij wil horen, het gaat er om dat je die antwoorden op jouw vragen controleerd en zwart op wit bevestigd wil hebben, bv in de overeenkomst, er staat ook zwart op wit dat je een evt negatief verschil zelf zult moeten bijpassen, de instanties zetten toch hun voorwaarden ook zwart op wit, waarom laat jij je vragen dan ook niet zwart op wit bevestigen( contractvoorwaarden)...
En ik ben mischien dan wel achterdochtig,een betweter en een irritant mannetje, maar dat heeft mij wel geholpen(en nog steeds) om uit dit soort ****** blijven, dus mischien een tip om dit ook eens te proberen, en ik zal nu vast wel weer een reactie krijgen in de trant van " zo wil ik niet zijn cq worden" nou prima, ik heb geen zin in financiele ellende....ieder zijn meug.......

gegroet en ik blijf met jullie mee leven...

Joop..en mhr l blok.?? wat de one liners betreft
"verwacht het onverwachte" hebben jullie voor mij de engelse vertaling..??

L. Blok

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door L. Blok »

Edwin, die vertaling zoek je zelf maar op.

Ik heb voor jouw nog een goeie:

"Het is beter een kaars te ontsteken, dan te klagen over de
duisternis"

Edwin

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Edwin »

Nou mhr blok....
In dat geval kies ik liever voor een heldere en duidelijke belichting...
Ik heb speciaal voor u een oud gezegde wat aangepast in een wat meer eigentijdse variant..
"Wie niet lezen wil moet maar voelen"

groeten..."wanneer het penseel diep rood is gekleurd, zal het niet lang meer duren voor de zon u weer heeft opgebeurd"

L. Blok

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door L. Blok »

Edwin, jammer dat je ook GEEN gevoel hebt voor mooie zegs-wijzes! ! !

Edwin

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Edwin »

Maar Mhr Blok, u suggereert nu dat ik geen gevoel zou hebben, maar volgens mij ben ik juist op mijn gevoel afgegaan toen de lease verkopers zich bij mijn adres hebben gemeld, ik heb ze dan ook mijn straat uitgejaagd, puur gevoelsmatig heb ik dit gedaan, dit gevoel werd bevestigd toen ik de kleine lettertjes ging lezen en een negatief model op hun praatjes los heb gelaten...Veroordeel mij toch niet, omdat ik mij niet bij een hele grote groep mensen heb aangesloten die een snelle winst wilden halen...
Maar ja goed grote denkers worden al sinds jaar en dag op de korrel genomen, en ik heb nog wel het beste met jullie voor en probeer een ieder te behoeden voor nog meer leed...maar ook deze adviezen worden waarschijlijk weer in de wind geslagen op weg naar een volgend debacle.....

Succes...

m. santegoets

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Edwin

Er is niets tegen een goed bedoelde waarschuwing,
mits maar juist verpakt. Het is de betweterigheid,
en o,o, wat zijn jullie dom, en gelukkig was ik zo
slim omdat niet te doen.

Kijk, dat is een beetje de strekking van je verhaal,
en niet erg gepast, gezien de omstandigheden.


groet
Revo

Edwin

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Edwin »

Ja eigenlijk heeft u daar wel gelijk in en dat is ook nooit de bedoeling geweest van mijn eerste reactie, ik heb alleen maar willen aangeven dat ik gewoon stom verbaasd ben dat er toch zoveel mensen zijn die dit is overkomen, ik moet dan ook als conclusie trekken dat de diverse bedrijven die deze produckten verkopen en/of verkochten zeer gerafineerd te werk zijn gegaan, maar aan de andere kant moet ik dan weer zeggen, is het dan echt zo dat gerenomeerde bedrijven als dexia en bank labouchere, aegon etc etc gewoon een stel ordinaire oplichters zijn..of mag ik dan toch de conclusie trekken dat waneer je geld gaat lenen met geleend geld(overwaarde gebruiken)om aandelen te kopen dit mischien toch niet zo verstandig is, of is het gek te veronderstellen dat mensen die vele tienduizen euro's gaan investeren hier niet eerst enig zelfonderzoek lees wederhoor naar doen...natuurlijk was er niemand geweest die was gaan klagen wanneer de beurs de laatste twee jaar naar de 1500 punten was gestegen, nu het tegenovergestelde is gebeurt voelt een ieder zich genomen, maar waren het dan van die slechte produckten..??? of heeft iedereen elkaar gewoon gek zitten maken op feestjes en partijtjes en zijn of haar beurs winsten tot extremen proporties opgeblazen...wat ik alleen wil aangeven en daar is een forum voor ik ben het gewoon niet eens met het feit dat alle schuld op de maatschapijen word afgeschoven. Ook zij hebben hun verantwoordelijkheden, en dat er bedrijven zijn geweest die mensen bewust (of onbewust evt door onkunde)de zaken iets te rooskleurig hebben voorgesteld zal ook best wel zijn voorgekomen. Ik probeer alleen de zaak helder en objectief te beoordelen en alle kanten te bekijken, en wil niemand veroordelen voor wat hij heeft gedaan, dat kan immers iedereen overkomen.....

Grt en succes

Ben

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Ben »

Sorry maar hier gaan mijn haren recht van overeind staan.Iedere keer weer die heer Blok die iedereen afzeikt op dit forum, omdat hij altijd en eeuwig zijn eigen verhalen kwijt moet op dit forum. Ik moet wel zeggen dat sommige verhalen heel goed onderbouwd zijn en hij van de andere kant ook mensen helpt.

Maar waarom mensen zoals: Jean, Wobbe, Edwin, Meisje en weet ik veel wie nogmeer afzeiken. Deze manier van schrijven wekt irritatie op en is m.i. totaal niet nodig, tenzij hr.B denkt dat hij dit forum runt in ieder geval wel levendig houdt.

Het kan toch ook anders. Respect en geduld dat is wat er moet komen op dit forum.

Dank U.

m. santegoets

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door m. santegoets »

beste Edwin

Dank voor je reaktie, hier kunnen we wat mee.
Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat niet alle
schuld op de maatschappijen geschoven kan worden.
Dat staat. Een beurs die zakt, zo drastisch, kunnen
zij ook niet voorzien. Waarom dan al die onvrede?
Omdat legio ook legio fouten heeft gemaakt, en daar een
verantwoordelijkheid in moet nemen.

Men had op de help-desk mensen moeten zetten die verstand
van zaken hadden. Die mensen persoonlijk hadden kunnen adviseren over wat het beste bij hun situatie paste. Dit was blijkbaar te duur. In plaats daarvan
werd die "help-desk mensen" letterlijk verteld: "hoe dommer
ze komen, hoe liever we het hebben". Ik word hier een
beetje onpasselijk van. let wel, we praten over mensen
die een behoorlijk deel van hun inkomen gedurende een aantal jaren aan jou toevertrouwen. Daar moet je op een goede manier mee omgaan. Dus......

geen aandelen in een pakket opnemen die daar niet thuishoren. KPN was op sterven na dood, maar werd toch
opgenomen in een leasekonstruktie (komende van 50 euro
en opgenomen voor 20 euro). in een mum van tijd zakte
dit aandeel naar 3 euro. Dan heb je toch geen onderzoek
verricht?

Ook zijn er een aantal aandelen opgenomen tijdens de
hoogtijdagen die zwaar overgewaardeerd waren. Een goed
analist kan zien of een aandeel te duur is.

Probleem is Edwin dat Legio, middels zijn folders, pretendeerde dit goed voor ons te kunnen verzorgen.
Echter niets is minder waar. En toen het eenmaal
slecht ging en mensen hulp nodig hadden waren ze
nergens te bekennen.....

Natuurlijk doen mensen mee om een wat beter rendement te halen dan de 2-3% die een bank je geeft, maar wat is daar
mis mee? Een gemiddeld gezin die over enkele jaren
studerende kinderen heeft ziet dit als een oplossing
voor toekomstige problemen. Een 57 jarige die een pensioengat af moet dekken, ziet dit als een oplossing.
En zo kun je doorgaan. Van goudkoorts is bij die mensen
echt geen sprake.

Kijk als je met geleend geld had belegd, en men had de mensen daar goed over ingelicht, en had verteld wat er
ook had kunnen gebeuren....hoeveel mensen hadden dan
afgehaakt. Want zeg nou zelf.......dan had ik ook naar een bank kunnen gaan en geld kunnen lenen. Het ergste dat mij dan had kunnen gebeuren was mijn geld kwijt en een ervaring
rijker. Nu is EN het geld weg van de mensen EN blijven ze
met een gigantische schuld achter.

Heel veel mensen die getekend hebben, zijn nooit voorgelicht over risiko's van dit formaat.
Blijft overeind dat we zelf getekend hebben.


groetjes
Revo

L. Blok

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Ben,

Blijkbaar heb jij op één of andere manier zwaar de pest aan
mij. Verleden week plaatste je al een onderwerp over mij in
dit forum wat door de redactie is verwijderd zonder dat ik
daarom verzocht had. Als de redactie een bericht verwijderd
dan gebeurd dit alleen maar omdat dit kwetsend of aanstoot
gevend is. Ga je hier de pot niet verwijten dat de ketel
zwart ziet. Laat mij één bericht van mij zien waar ik men-
sen "afzeikt". Hooguit reageer ik wat kritisch als mensen
ongenuanceerd maar wat roepen. Zeer zeker run ik dit forum niet.

m.v.g.

L. Blok

Edwin

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Edwin »

Beste revo

Ik begrijp je stantpunt volledig, en ben het met je eens dat het onverstandig en ondoordacht was van de maatschapijen om in deze construktie's zeer cyclische aandelen te gebruiken( die hadden ze waarschijnlijk nodig om de mooie rendementen uit het verlden te presenteren) echter zonder deze stukken was het nooit mogenlijk geweest binnen drie jaar een mega winst te scoren..
Maar dit terzijde...

Wat ik echter duidelijk wil maken, is het volgende, jij weet nu zaken te vertellen over bedrijven als bv KPN en Aegon die gewoon waar zijn, ik ben van mening dat wanneer je wilde gaan belegen in welke vorm dan ook je deze zaken ook had kunnen weten door vooraf wat onderzoek te doen, want je weet het immers nu toch ook, en dit is echt geen info die toen der tijd nog een geheim was, een ieder die wat intresse getoont had vooraf heeft kunnen zien dat KPN in een vrije val was, en het onverstandig was op 20 euro te gaan kopen...Als je nu in staat bent dit te beoordelen was je het toender tijd ook..( ben ik van mening)

Ik deel wel je mening dat legio en andere bedrijven mensen in dienst hebben die totaal geen verstand van de materie hebben, en alleen zijn aangesteld om produkten te verkopen, echter logische want een goed adviseur zal nooit adviseren om te beleggen met geleend geld, en daar waren deze produckten toch op gebaseerd....Zelf heb ik ook recentelijk weer een "adviseur" gesproken die mij er fijntjes op wees dat ik het niet goed deed met mijn hypotheek, ik vroeg hem dus wat ik niet goed deed, ik betaalde natuurlijk veel te veel, het verschil liep wel op tot 55% voordeliger in zijn variant, bij mij gaan dan alle bellen rinkelen en springen de alarmen aan want als je logische redeneert weet je gewoon dat dit niet kan dan moet er ergens een addertje onder het gras liggen kan niet anders...toen ik uitvoerig had doorgevraagd bleek het inderdaad om beleggen te gaan met overwaarde, wanneer ik met deze financieel artiest in zee was gegaan had ik nu een hypotheek gehad die 30% hoger was als nu en mijn geld was verdampt in zijn geweldige depot...Dus als conclusie kun je trekken wanneer er een verschil op treed wat behoorlijk uit de pas loopt met het gangbaare moet je behoorlijk op de hoede zijn, dit geld natuurlijk ook met rendementen uit het verleden...

Er ligt dan ook een taak voor de overheid om te regelen dat alleen wettelijk gecertificeerde mensen financiele produkten mag aan bieden in welke variant dan ook..om zo uitwassen als deze uit te bannen dat ongediplomeerde stratenmakers en halve studenten de straten op gaan om mensen deze zaken aan te bieden..

Ik blijf echter wel van mening dat een ieder ook een stuk "zorgplicht" heeft ten op zichte van zich zelf...
Als je nu in staat bent om een mening te vormen was je dat toendertijd ook...

groeten Edwin...

Ben

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Ben »

Hr. Blok,

Ik heb het gevoel dat U doet, alsof U het niet of niet wilt begrijpen. Kan natuurlijk ook aan mij liggen. U heeft in de loop van de tijd, dat u zich op dit forum beweegt een x-aantal standaard-opmerkingen eigen gemaakt zoals : laat mij iets zien wat ik fout deed etc.

Gezien de tijdstippen dat u reageert eigenlijk dag en nacht doet mij denken aan iemand die zijn weg niet kan vinden in de maatschappij. Steeds meer krijg ik de indruk dat U altijd een goede baan heeft gehad en door een of ander probleem, hetzij psychisch of door een handicap gefrustreerd bent geworden. En daardoor zijn of haar partner verloren heeft.

Het feit dat een tragische gebeurtenis plaatsgevonden heeft in uw leven,waardoor U meer dan 6-jaren moest procederen en blijkbaar dit proces gewonnen heeft. Heeft U enerzijds gelukkig en anderzijds tot een eenzaam mens gemaakt.

Het gaat U volgens mij niet helemaal om de financiele kant maar meer om aandacht.

Gelukkig heeft de DSI een uitspraak gedaan inzake het hogerberoep tegen de klager en heeft de Stichting dit op haar website gezet. Maar er staat wel dat dit strikt juridisch niets zegt, omdat iedere overeenkomst anders is
en de DSI geval tot geval bekijkt.

Zo komt het bij mij over en ik kan tegen kritiek een ieder mag kritiek op mij hebben , dat maakt mij niet uit maar door de leeftijd en de levenservaring gerijpt. Daarom is mijn credo geef iedereen de kans ook jongere mensen.

Nog een vraag U bent toch ook minimaal van middelbare leeftijd.

Zo niet dan moet ikzelf eens naar een dokter gaan om mijn geestesvermogen te laten controleren.

Als ik het verkeerd heb dan mijn excuses. Ik hou van het leven en van mijn medemensen. Uiteindelijk haat ik niemand en wens een ieder geluk en rijkdom in welke vorm dan ook.

Een ieder hou het beschaafd en geluk.

Ben

L. Blok

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door L. Blok »

Ben,

Met verbijstering heb ik jouw reactie gelezen. Er zijn al
heel wat mensen op dit forum behoorlijk aangevallen, maar
dit spant toch wel op een zeer grove manier de kroon! ! !
Op een ondubbelzinnige wijze wordt hier een typering over
iemand neergezet en de integriteit van een persoon zo in
twijfel getrokken met enkel de bedoeling om hier een mens op
een geweldige manier te beschadigen. Dit is erger dan erg! !
Waar haal je de gore moed vandaan om dit volslagen KRANKZIN-
NIGE verhaal over mij op dit forum te plaatsen en het zo
enorm op de man te spelen. DIT PIK IK NIET VAN JE! ! !
Dit is niet één stoot onder de gordel maar het zijn er wel
tien.
Verleden week plaatste je al een onderwerp in dit forum met
als titel mijn "achternaam" met alleen als inhoud dat ik ge-
stoord was en dat ik nodig naar een dokter moest. De redac-
tie heeft dat bericht toen verwijderd. Hoe kan jij zo over
mij oordelen, je kent mij niet en ik jouw niet. Ik heb nooit
op een bericht van je gereageerd want dan zou ik mij er nog
iets bij kunnen voorstellen.

Enkele berichten hierboven schrijf je:
"Iedere keer weer die heer Blok die iedereen afzeikt op dit
forum, omdat hij altijd en eeuwig zijn eigen verhalen kwijt
moet op dit forum."
Vervolgens reageer ik hierop met:
"Laat mij één bericht van mij zien waar ik mensen "afzeik"?
Hooguit reageer ik wat kritisch als mensen ongenuanceerd
maar wat roepen."
Daar reageer jij weer op als volgd:
"Ik heb het gevoel dat U doet, alsof U het niet of niet wilt
begrijpen. Kan natuurlijk ook aan mij liggen. U heeft in de
loop van de tijd, dat u zich op dit forum beweegt een x-aan-
tal standaard-opmerkingen eigen gemaakt zoals : laat mij
iets zien wat ik fout deed etc."

Wie begrijpt wat nu niet, ik heb sterk de indruk dat je
eerst eens bij je zelf moet zoeken want hier wordt niet in-
houdelijk ergens op ingegaan. Je roept maar wat! !

Vervolgens ga je me een partij onzin over mij schrijven en
daarbij een typering van mij vaststellen waarvan ik mij af-
vraag hoe kan een mens dit verzinnen over iemand die hij
niet kent. Hier volgd het:

"Gezien de tijdstippen dat u reageert eigenlijk dag en nacht
doet mij denken aan iemand die zijn weg niet kan vinden in
de maatschappij. Steeds meer krijg ik de indruk dat U altijd
een goede baan heeft gehad en door een of ander probleem,
hetzij psychisch of door een handicap gefrustreerd bent ge-
worden. En daardoor zijn of haar partner verloren heeft.

Het feit dat een tragische gebeurtenis plaatsgevonden heeft
in uw leven,waardoor U meer dan 6-jaren moest procederen en
blijkbaar dit proces gewonnen heeft. Heeft U enerzijds ge-
lukkig en anderzijds tot een eenzaam mens gemaakt.

Het gaat U volgens mij niet helemaal om de financiele kant
maar meer om aandacht."

Sinds wanneer zouden mensen die op het forum verschijnen,
zich moeten verantwoorden aan de lezers van dit forum, wan-
neer men berichten op dit forum plaatst. Waar bemoei jij je
mee en waarop baseer je al deze aangehaalde volslagen krank-
zinnige nonsens over een eenzaam mens, tragische gebeurte-
nissen, een verloren partner en dat ik alleen op het forum
kom voor aandacht. Allemachtig, jij durft wat over een an-
der te beweren, dat is niet normaal meer! !
En het proces waar je over praat daar heb jezelf maar een
bepaalde interpretatie aan gegeven. Het is ongeloofelijk,
want dat ik dat proces gevoerd heb, dat heb ik maar één keer
aan iemand op het forum verteld. Je hebt blijkbaar nogal je
best gedaan om zoveel mogelijk van mij te weten te komen.

Dan ineens geef je een hele vreemde wending aan je reactie
waarvan ik niet begrijpt waarom je die geeft. Wellicht heeft
dat te maken met een onderwerp wat ik zaterdag jl. in het
forum heb geplaatst, je schrijft:

"Gelukkig heeft de DSI een uitspraak gedaan inzake het hoger
beroep tegen de klager en heeft de Stichting dit op haar
website gezet. Maar er staat wel dat dit strikt juridisch
niets zegt, omdat iedere overeenkomst anders is en de DSI
geval tot geval bekijkt."

Blijkbaar is lezen en interpreteren ook niet je sterkste
kant, want DSI heeft geen uitspraak gedaan in hoger beroep
TEGEN de klager, maar een uitspraak gedaan VAN een klager
over Legio en deze in het gelijk gesteld. Legio/Dexia is
DAAROVER in HOGER BEROEP gegaan! ! Als je daarover wilde re-
ageren had je dat in het juiste onderwerp moeten plaatsen.
Hierover heb ik nog enkele opmerkingen.
A: Ik begrijp niet helemaal de start van de regel waar je
meld "Gelukkig" en
B: De laatste regel, want daar heb je een gedeelte weggela-
ten en daardoor wederom er een eigen interpretatie aan
gegeven, kennelijk met de bedoeling om mijn onderwerp min
meer als belachelijk te bestempelen.
Maar ik zal even letterlijk weergeven wat er op de website
van de Stichting staat want dan krijgt het wel een andere
dimensie. Er staat:

"Strikt juridisch gezien betekent dit echter niet zoveel
voor de andere klagers. Legio kan nog in hoger beroep, en
zal dat gaan doen. Bovendien gaat het natuurlijk maar om één
klager.
Maar aan de andere kant is de uitspraak wel degelijk een
doorbraak. Het DSI is een klachteninstituut van de financië-
le branche zelf. Het is echt opmerkelijk dat juist zij erop
wijzen dat Legio onvoldoende heeft gekeken naar de persoon-
lijke financiële situatie van de klant."

Als je iets weergeeft doe het dan correct want als er een
gedeelte wordt weggelaten dan roep je wederom maar wat en
gaat het wel erg op suggestieve berichtgeving lijken en dat
heb je al genoeg gedaan in je reactie!!
Mensen die ongenuanceerd dit soort van berichten hier op dit
forum plaatsen zonder enige onderbouwing en ondubbelzinnig
op de man gespeeld zonder ook maar één enkele bijdrage te
leveren in een bepaald onderwerp, sterker nog een puur
krankzinnig gedachtespinsel hier verkondigen, kunnen wat mij
betreft beter wegblijven van dit forum. Wat de andere forum-
lezers daarvan vinden moet men hier maar meedelen.
Ga inderdaad, zoals je in een van de laatste regels vermeld,
maar eens naar de dokter en laat dat maar eens onderzoeken!
In je laatste regel vermeld je hou het beschaafd. Als je
daarmee nu eens zelf begint, want anders klinkt dat wel erg
hypocriet! !

m. santegoets

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Edwin

Laat ik beginnen met je laatste alinea, voor wat betreft de
individuele zorgplicht van eenieder ten opzichte van zichzelf. Helemaal mee eens. Daarom ook vind ik dat niet
alles Legio te verwijten valt.

Ik, en velen met mij, wisten helemaal niets van beleggen toen we hiermee startten. Die interesse is pas later gekomen. Dat was toen ook niet nodig, omdat je er vanuit ging dat ZIJ die kennis wel hadden. Als ik mijn geld aan
een vermogensbeheerder geef, mag ik er toch vanuit gaan
dat hij weet wat hij doet. Wat overigens niet wil zeggen
dat het niet mis kan gaan.....

Hier is sprake van een financieel produkt met verstrekkende
gevolgen zonder dat de basis (kennis) aanwezig was.
Dat is nu net de reden waarom al deze mensen niet zelf de
beurs op zijn gegaan, gebrek aan kennis. Natuurlijk weet ik nu al iets meer, en kan ik jou iets vertellen over KPN en
Aegon, maar dat wist ik toen ook niet.

Je kunt hier niet een partij aanwijzen die alles te verwijten valt, maar op degene die een dergelijk komplex
financieel produkt op de markt brengt, rust wel een hele
zware verantwoordelijkheid m.b.t. goede voorlichting.
Het kan niet zo zijn dat je bewust de negatieve aspekten
onderbelicht laat (ik druk me voorzichtig uit)en als
er dan problemen komen je handen er vanaf trekken.

Ik geloof dan ook dat een schikking het best haalbare is
Maar dit had Legio Z E L F moeten regelen, z i j hadden
het initiatief moeten nemen toen het fout ging.

Dan had het zeker zover niet gekomen


groetjes
Revo

Joop

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Joop »

Het is werkelijk ongelofelijk! Waarom moet dit nu? Waarom zijn er van die onmenselijke wezens die er de grootste lol in hebben om anderen te kwetsen?
Het is wel degelijk mogelijk om geen verstand van beleggen te hebben en daarom een instantie "in te huren" die pretendeerd er wel verstand van te hebben. Wat is daar mis mee?
En voor Ben,
"beschaafd?", "respect?" en dan zo ongenuanceerd iemand op de man onderuit proberen te halen?
Er zijn grenzen, je praat er over en vervolgens doe je keihard je best om zo hard mogelijk over te komen. Ik kan lang vriendelijk blijven, maar voor jou....val dood kreng!

Joop

Gesloten