LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarselect

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
W. Evers

Spaarselect

Ongelezen bericht door W. Evers »

Z'on 15 maanden terug heb ik me laten verleiden om in zee te gaan met Spaarselect,zodoende heb ik de overwaarde van het huis belegd in aandelen en een fonds (global aandelen fonds van Labouchare/legio).Niet zozeer de aandelen maar het fonds deed het zeer slecht, terwijl ze mij verteld hadden dat ik daar absoluut geen risico mee liep. Nu zet Spaarselect mij onderdruk, ik moet bijbetalen of afkopen.Ze maken het extra lastig omdat ze in het geval van afkopen korting geven maar je moet wel binnen een bepaalde tijd reageren.Ik vind dat ze erg onvolledig zijn geweest met hun informatie en dat ze juridisch aangepakt moeten worden, misschien zie ik dan nog iets van mijn verlies terug (meer dan 55000 euro).
Ik wil me via deze weg aanmelden om aktie te ondernemen en wil graag van de laatste stand van zaken op de hoogte gehouden worden.

F.M. Theunissen

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door F.M. Theunissen »

ik ben in zee te gegaan met Spaarselect Ik wil me via deze weg aanmelden en wil graag van de laatste stand van zaken op de hoogte gehouden worden

Stefan

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Stefan »

Ook ik kan een boekje open doen over de wijze van handelen van spaarselect. Wellicht is er volgens de letter van de wet niets aan de hand, echter de wijze waarop zou ik willen bestempelen met psychologisch strategisch / manipulerend.

Ik zou graag ook collectief iets richting spaarselect willen ondernemen.

Cees Bakker

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Cees Bakker »

Getild, genaaid, bedrogen en nu langzaam uitgekleed. Ook dankzij de infame verkooptechniek van Spaarselect en het scrupuleuze handelen van Labouchere. Lees de info over Legiolease. Er wordt een stichting opgericht. Mijn advies: meld je aan. Together we're strong.

charles smits

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door charles smits »

Uiteraard ben ook ik in het prachtige verhaaltje van Spaar-select getrapt.
Het werd zo mooi verkocht.
Er is met geen woord gesproken over het feit, dat de aandelen-koers boven de rente, die in rekening word gebracht,
moest komen voor een positief resultaat.
Bovendien is er nimmer over een boete-clausule gesproken.
Ik ben er dan ook van overtuigd, dat hetgeen Legio-lease ten laste word gelegd, eveneens op Spaar-select van toepassing is.
Ik heb deze stelling ook aan Tros-radar bekent gemaakt en wacht op een reactie, in een van de komende uitzendingen,
misschien reeds 27 april a.s.

Bij voldoende reacties kunnen wij dan ook Spaar-select aanpakken,
Charles

Jan

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Jan »

Via deze weg wil ik me graag aanmelden om aktie te ondernemen tegen Spaarselect en Bank Labouchere. SpaarSelekt heeft ook ons met een heel mooi verhaal over de streep gekregen. Graag wil ik op de hoogte gehouden worden van de laatste stand van zaken.

Frits

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Frits »

Maar die pakketten van jullie lopen tien jaar. Dus ga nu niet bij de eerste beste tegenslag moeilijk doen, als de boel stijgt heb je ook echt gigawinsten. En psychologisch gezien: als je niet zo goed tegen harde koersschommelingen kunt moet je niet op deze manier beleggen. En juridisch gezien kunnen jullie niks, dat is verspilde moeite en geld.

jack

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door jack »

Nee,nee, nee dit gaat niet om beleggen maar om oplichting en juridisch zijn er grote kansen zoals zorgvuldige bestudering van de dsi uitspraak leert. Laat je niet ontmoedigen daat dit soort "als je geschoren wordt moet je stilzitten theoretici", hang de mooiepraatjesverkopers gezamenlijk aan de hoogste boom!

charles

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door charles »

Met verbazing heb ik de reactie van Frits gelezen.
Ik krijg sterk de indruk dat hij contacten met spaarselect onderhoud. (misschien in dienst)
Allereerst gaat het er niet om of je tegen harde koers-wisselingen kunt.
Ten tweede of het juridisch allemaal juist is.
De volgende punten zijn zeker voor een proces-voering duidelijk.
Onvoldoende informatie over risico's en vereiste opbrengst om minimaal gelijk te spelen, dan heb ik het nog niet over de (door de medewerker) voorspelde giga-winst.
De boete die moet worden betaald bij voortijdige beeindiging
en het al dan niet meeverzekerd zijn van het overlijdings-risico.
Dit zijn maar een paar voorbeelden, mijn medegeduppeerden zullen ongetwijfeld nog meer punten naar voren kunnen brengen.
Graag wil ook ik op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen.

Jan

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Jan »

Spaarselekt probeerde mij een hypotheek aan te smeren waarbij ik bijna geld toe kreeg (maandelijks). Ik zelf aan het rekenen: ja, dan moest de beurs elks jaar een rendement maken van +12% ! Ik de verkoper een eenvoudig model voorgelegd uitgaande van een rendement van +6%, wat m.i. al hoog is. Daar had de verkoper niet van terug.
Ik zit zelf met een contract van Legio met een verlies van 5000. Had ook +50.000 kunnen zijn, als de beurzen niet zo waren gekelderd. Het is jammer, maar het is wachten op betere tijden. Ik snap best wel dat iedereen met mega verliezen op da achterste benen staan, maar wees nou eens eerlijk; als je gaar beleggen dan weet je toch de risico's ?
Aan de reacties te zien dus niet.

Barbara

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Barbara »

Ja je weet dat je risico loopt dat het niet een winst oplevert die ze beloven. Dat wordt ook wel verteld, maar wat Bijvoorbeeld niet wordt gezegd (zoals bij Legio) is dat je evt. na de looptijd ook nog een extra rente moet betalen en dat als je die niet kan betalen uit de aandelen die gekocht zijn dat je dat dan zelf moet ophoesten. Als je dat geld hebt dan had je toch niet maandelijks hoeven inleggen.
Daarbij zei Legio we kopen een jaar later weer aandelen tegen dezelfde koers (maar meld er niet bij dat dit ook dezelfde koers is als de aandelen in elkaar geklapt zijn) Alsof zij het voor die prijs kopen ...

hendrik

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door hendrik »

ben ook met spaarselect in zee gegaan zit nu op een derde van wat werd verteld 5 jaar moet rente betalen over 20 jaar blijkt nu kan geen folders terug kijken want hij werkt met presentatie map vanwege conkurentie zit nu met probleem dat er werd verteld dat er word verteld dat er wordt belegd in solide aandelen maar het eigen fonds is de grootste boosdoener die is alleen nog maar gezakt en daar gaat mijn ingelegde kapitaal

rene

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door rene »

Beste Frits.
Houd er de moed maar in, ikzelf lease al ruim vier jaar bij spaarselect en op de eerste paar maanden na zakt het nog steeds dagelijks, helaas heb ik de moed ondertussen verloren en hoop ik dat het verlies niet verder oploopt nu al 12.781 euro wel te verstaan en ik moet nog 11 maanden.
Ik heb voor het afsluiten duidelijk gevraagd wat te doen bij een eventueel verlies,maar dit was eigenlijk uitgesloten mocht dit er toch zijn dan moest ik het laatste jaar divident maar op zij zetten, ook al had ik alle jaren het divident opzij gezet dan had ik nog het verschil niet kunnen betalen.
p.s. spaarselect is even niet voor adviesen of klachten te bereiken, wel voor nieuwe leaseproducten!

fam. Rodijk Epe

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door fam. Rodijk Epe »

Ook wij zijn de dupe van Spaarselect. Wij kwamen hier op een nare manier achter toen we de financiering van onze aangekochte woning wilden rondmaken. We komen er wel uit, hoor, daar niet van, maar het was wel een bericht waar we vreselijk boos en bedrogen van werden.
ook wij zullen onze spulletjes bij de stichting deponeren en zien wat we met zijn allen tegen Spaarselect kunnen doen.
Succes allemaal!!

John

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door John »

Wat een zeikerds zijn jullie. Wanneer je een hoop geld verdiend had, had je dan ook zo geklaagd.
Je neemt een gok en denkt snel binnen te lopen. Moet je niet klagen als het niet gaat zoals verwacht.

jack c.

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door jack c. »

John,
Wat een fijnzinnige bewoordingen om iemand die opgelicht is door gewiekste zakenjongens, toe te spreken.
Volgens onderzoek hebben 9 van de 10 deelnemers in Legio verlies, dat kan je toch geen normale manier van zaken doen noemen?

Frederick Niehausen

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Frederick Niehausen »

Beste Jack, druk baasje, kun je het allemaal niet meer aan jongen?

Dit forum handelt, zoals de titel doet vermoeden, over SpaarSelect. Waarom kom jij dan als de discussie daarover gaat met Legio op de proppen?

Ik denk dat jij hard het schip in bent gegaan met je winstdriedubbelaar en dat maar slecht kan verkroppen.

Sterkte beste kerel, onthoud dat het leven verder gaat. Ook als je een keer verlies moet nemen.

mvg,
Frederick Niehausen

J.N

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door J.N »

Zo'n 3 jaar geleden heb ik ook mijn handtekening gezet onder een direct rendement effect van spaarselect en labouchere. Achteraf gezien ben ik verkeerd voorgelicht en weet ik ook niets van een boete clausule, laat staan dat het toendertijd afgesproken bedrag eigenlijk de rente was voor de aankoop van een aandelen pakket. Trouwens een rente van 12% is wel erg veel. !!Niets van dat alles is mij medegedeeld. Ik wil er eigenlijk mee stoppen en mijn ingelegde geld terug, maar hoe ??? Ik ben dus eigenlijk gewoon "genaaid" door spaarselect. Help !!!!!

Gerard

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Gerard »

Spaarselect

Ook ik ben opgelicht na mijn handtekening gezet te hebben
kreeg ik na ca 5 weken eindelijk de voorwaarden opzeggen kan dan niet meer (bewijzen kan ik dit ook niet ,geen getuigen)ik zit nu op -30.000 euro t.o.v. de aankoopwaarde
en moet naar + ca +35.000 euro in een jaar om geen verlies te hebben
Zeg maar dag met het handje ,ik geloof niet meer in sprookjes.

m.vr.gr.
Gerard

Stefan van Teeffelen

Re: Spaarselect

Ongelezen bericht door Stefan van Teeffelen »

SPAARSELECT.

Ben gestopt na een maand met 2 sprintplannen. Boete en verschil in waarde van het belegde geld; bij elkaar: 8000 gulden. (valt enigszins mee maar verdomme veel geld). Mijn gezondheid gaat er aan als ik doorga met deze hel.

Legio krijgt alle aandacht. Spaarselect / spaarbeleggedupeerden, ook wij moeten met z'n allen iets gaan doen (zie ook andere forums). Wellicht neemt radar ook initiatief als we met een man of 100 zijn?

Help elkaar!

Stefan

Gesloten