LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe lang kan een rechtszaak tegen Dexia duren

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Hoe lang kan een rechtszaak tegen Dexia duren

Ongelezen bericht door L. Blok »

Omdat er op het moment nogal wat onzin wordt verkondigd op
dit forum over de dagvaarding van Dexia door de Stichting
- ik lees al een bericht "Vanmiddag is de zitting en van-
avond weten we dus meer" - zal ik even weergeven wat de
Stichting daar zelf over vermeld op hun website:

"403. Hoe snel kan ik resultaat verwachten?
Nu het niet gelukt is om op korte termijn via minnelijk overleg een passende regeling met Dexia te treffen is de Stichting een gerechtelijke procedure gestart. De procedure zal gezien het zeer grote belang, waarschijnlijk voor meerdere gerechtelijke instanties worden gevoerd. Na een uitspraak van de rechter zal de in het ongelijk gestelde partij naar verwachting beroep aantekenen. Daarna is nog een procedure bij de Hoge Raad mogelijk. Al met al zal het meerdere jaren duren, tenzij tussentijds Dexia en de Stichting nogmaals proberen om een schikking te bereiken."

In het geval er tot de hoge raad door geprocedeerd gaat worden, dan zijn er minimaal 10 jaar verstreken. Niet dat ik hoop dat dit eventueel gaat gebeuren maar voordat er nu een euforische stemming ontstaat zal men zeker 1 to 2 jaar moeten wachten voordat er überhaupt een uitsprakt komt!

m.v.g.

L. Blok

L. Blok

Re: Hoe lang kan een rechtszaak tegen Dexia duren

Ongelezen bericht door L. Blok »

Lees "uitspraak komt!

bram

Re: Hoe lang kan een rechtszaak tegen Dexia duren

Ongelezen bericht door bram »

Geachte heer Blok,

Allereerst mijn dank voor uw indrukwekkende bijdrage aan het forum.

Mijns inziens dient het strijdtoneel niet alleen te bestaan uit een juridische strijd maar ook morele en pragmatische strijd te leveren door ons, de gedupeerden. Door ons te verenigen en in actie te komen en de tucht van de markt te laten gelden moet het mogelijk zijn om veel sneller een voor alle partijen acceptabele oplossing af te dwingen, bijvoorbeeld in de vorm van een voor de gedupeerden meer acceptabele schikking.

De jurische strijd wordt momenteel door de stichting leaseverlies voor ons geleverd. Dat is ook wat ik persoonlijk van ze verwacht. Niet meer en niet minder.

Daarnaast zullen we als groep van gedupeerden druk uit moeten oefenen op Dexia, Aegon, Spaarselect etc. om snel tot een oplossing te komen. Bijvoorbeeld door acties als boycot van produkten en diensten, zwarte lijsten, publicaties en demonstraties etc. Mogelijk zou bijvoorbeeld de stichting Payback daarvoor als platform kunnen dienen.

Ik kan me niet voorstellen dat Dexia, Aegon, Spaarselect gebaatzijn bij een langdurige situatie waarin ze voortdurend aan de schandpaal genageld worden. Het kan niet anders dat dit uiteindelijk tot de ondergang van deze instellingen zal leiden tenzij er voortijdig een uitweg wordt gevonden.

Zoals eerder gesteld is het volgens mij nodig dat naast een juridische strijd nog een andere strijd geleverd wordt, en daarvoor zullen wij ons moeten verenigen.

Ik heb de persoonlijke overtuiging, dat hoewel Dexia momenteel de aansprakelijke rechtspersoon is voor het Legio schandaal, Aegon feitelijk minstens zo schuldig daaraan is. Tenslotte is het merendeel van de kontrakten afgesloten in de tijd dat Aegon eigenaar was en heeft daarmee de toon gezet. Ik vind dan ook dat wij als gedupeerden moeten proberen een schikking af te dwingen waarbij ook Aegon een zeer belagrijke bijdrage aan zal leveren. Dit zal vermoedelijk juridisch moeilijk zoniet mogelijk zijn, maarhet zou me verbazen als het op een andere manier niet is af te dwingen.

Arnoud Bosch

Re: Hoe lang kan een rechtszaak tegen Dexia duren

Ongelezen bericht door Arnoud Bosch »

Als Dexia uit is op dwaling dan staan beidepartijen aan
dezelfdekant om hun gelijk te krijgen.
M.a.w. Leaseverlies en Dexia kunnen wel eens tot elkaar
veroordeeld zijn.
Het probleem voor Deaxia is volgas tegen aan gaan of alsnog
met leaseverlies de mogelijkheden onderzoek van dwaling.
Als mijn betoog over de WCK-Wet juist is dan zijn beide
personen er snel uit.
Zie de topic over nietigheid onder het kopje WCK
Arnoud

Ruud

Re: Hoe lang kan een rechtszaak tegen Dexia duren

Ongelezen bericht door Ruud »

Beste heer Blok,

ik weet 100% zeker dat ik ergens gelezen had dat vandaag (woensdag) die dagvaardiging was weet niet meer precies waar. Kunt u mij zeggen of dit klopt en zo nee; wanneer die zaak wel voor de rechter komt?

alvast bedankt.

(p.s. wanneer iemand anders het antwoord op bovenstaande vragen weet mag hij of zijn natuurlijk ook reageren (graag zelfs)

m.v.g. Ruud

Verstandig

Re: Hoe lang kan een rechtszaak tegen Dexia duren

Ongelezen bericht door Verstandig »

Beste Arnoud Bosch,
Het komt mij voor, dat bij dwaling (art. 1357-58 BW) of dwang (art. 1359-1363BW) of Bedrog (art.1364 BW) zijn overeenkomsten vernietigbaar. Indien zulk, dan zie ik niet goed in waarom een veroordeling tot elkander!

M.vr.gr.

L. Blok

Re: Hoe lang kan een rechtszaak tegen Dexia duren

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Ruud,

Het heeft in vele krantenberichten gestaan. Janh heeft in een topic in dit forum gemeld dat hij de betreffende recht-
bank heeft gebeld maar dat men niets wist van deze zaak en dat deze vandaag niet voor zou komen! Het kan haast ook niet
want de dagvaarding is afgelopen vrijdag pas ingediend.

m.v.g.

L. Blok

Ruud

Re: Hoe lang kan een rechtszaak tegen Dexia duren

Ongelezen bericht door Ruud »

Oke, bedankt voor je info meneer Blok.
Dan wachten we maar rustig af. Op de voorpagina van radar staat: rechtzaak komt snel; maar geen datum.

Bedankt,

en hopelijk tot gauw wanneer u (meneer Blok) hopelijk als een van de eerste ons het positieve nieuws mag uitleggen.

groetjes Ruud

Arnoud Bosch

Re: Hoe lang kan een rechtszaak tegen Dexia duren

Ongelezen bericht door Arnoud Bosch »

Omdat beide partijen belang hebben tot vernietiging
Dexia dan kan de schuld worden dorgeschoven naar Aegon
en Spaarleaser omdat hij dan met recht kan zeggen dat hij
bij de aanbioeding gedwaald heeft als zelfs mensen uit
het vak reeds dwaalde bij aankoop van de zaak
Arnoud

Gesloten