LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ruud930

Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Ruud930 »

Beste mensen,

Wellicht is er bij enkele mensen al een belletje gaan rinkelen na mijn vorige posting onder de naam Jaap. Voor de mensen bij wie nog geen lampje is gaan branden zal ik het even uitleggen: de laatste dagen heeft ene zekere Jaap verschillende malen een andere visie op de zaak gegeven dan jullie van deze persoon gewend waren, de schrijver van Jaap(@hotmail.com) (een overigens nep e-mail adres ik wil natuurlijk niemand in de problemen brengen) ben ik Ruud(930).

De meeste van jullie zullen zich afvragen waarom ik dit heb gedaan:

Ik kreeg de indruk dat er op het forum de laatste maanden alleen maar geklaagt werd, vanalles en iedereen werd voor bedrieger, oplichter en nog ergere dingen uitgemaakt!

Toen heb ik me zelf eens de vraag gesteld: door wie zijn die problemen ontstaan?

Ik ben tot de pijnlijke conclusie gekomen dat ik het zelf schuld was voor een groot deel; daar ik met mijn volle verstand een aandelenleasecontract had getekend!

Ook ik heb er achterraf spijt van, maar dan had ik het contract gewoon beter moeten doorlezen alvorens tot tekenen over te gaan, of wanneer ik het zelf niet begreep wat er in het contract stond had ik het aan een onafhankelijke partij moeten voorleggen.

Op het argument de adviseur heeft me hiertoe niet de mogelijkheid geboden; had ik gewoon op moeten zeggen: dan teken ik het niet want dan zal er wel een addertje onder het gras zitten.

Ook ik heb me laten verleiden tot mooie praat en hoge rendementen van wel 12, 15%!

Maar iedereen wist ook 3 jaar geleden dat beleggen altijd een risico met zich meebrengt.

Iedereen kon ook weten dat BAAN, FOKKER, DAF etc. (zo goed als) failliet zijn gegaan en dat de beleggers in die aandelen hun geld kwijt zijn geraakt.

Voor de mensen die kunnen onderbouwen en kunnen bewijzen moedwillig zijn voorgelogen worden is het een ander verhaal; maar dit is maar een klein groepje mensen vergeleken met de 400.000 afgesloten leasecontracten.

Begrijp me niet verkeerd dat jullie strijden (al dan niet via een stichting) om een (deel) van je geld terug te zien is jullie eigen goed recht!

Ook ik ben aangemeld bij SLV, maar ik realiseer me wel dat als de rechter besluit Dexia in het gelijk te stellen dat ik dan tegen mezelf gewoon moet zeggen: je hebt meegedaan aan een riscant product en verloren; dan moet je nu ook maar de cnsequenties hieruit trekken!

Verder had ik het idee dat iedereen die een andere visie op de zaak cq mening had dan dat dexia, Spaar select, spaar beleg in de goot kan vallen niet gewenst was op het forum hier.

Mijn actie door onder een andere naam een andere visie weer te geven heeft dit nogmaals onderstreept!

In het begin kreeg ik overal antwoord op en was ik een gewardeerd forum bezoeker; nu ik helaas tot de conclusie ben gekomen dat de mensen zelf ook een verantwoordelijkheid hebben was ik schijnbaar opeens niet meer gewenst hier.

(zie andere topics (bijv: topic dhr. L. Blok) voor het bewijs)

Dit geeft de naiviteit nog maar eens weer van vele van jullie, ook dhr. L. Blok die hier bergen vol werk verzet is absoluut ook geen "schijnheilige", ook meneer L. Blok trekt veel te snel conclusies (vb: kijk eens wat Jaap op een ander forum schrijft).

Dat er meerdere Japen op de wereld rondlopen wist hij schijnbaar niet, hierop heb ik verder ook niet gereageerd.

Of moet ik net als vele van jullie hem nu ook de huid gaan volschelden omdat hij de verkeerde mensen beschuldigt?!

Nee, ik laat hem in z'n waarde en heb zelfs ondanks dit misverstand respect en waardering voor zijn werk.
Daar ik heel goed weet hoeveel mensen hij al niet heeft geholpen (direct of indirect)!

Iedereen mag een mening hebben omtrent aandelenlease en de gehele toestanden er omheen, maar laat ook aub de mensen in hun waarde die er anders over denken dan jullie!

Ik hoop ook dat er snel een oplossing komt waarmee we allemaal tevreden mee kunnen zijn, maar ook als de wet wordt aangepast zullen er altijd mazen in de wet blijven zitten waardoor mensen met niet al te goede plannen kunnen blijven functioneren en zo doende mensen kunnen blijven oplichten al dan niet bewust of onbewust!

Ik wil met dit laatste artikel alleen aangeven dat je ook in de toekomst goed moet blijven opletten met wat je tekent, en als je van iets geen verstand hebt je een onafhankelijke deskundige erbij moet inroepen (alvorens tot tekenen over te gaan).

Dit doe je normaliter ook wanneer je een auto gaat aankopen als bakker zijnde?
Of wanneer je een keuken wilt aanschaffen?

Dan ga je toch ook vergelijken (prijs,m kwaliteit, levervoorwaarden etc.)

Of koop je dan ook meteen de eerste de beste keuken die je wordt aangeboden?!

Misschien dat een enkele van jullie zich nog afvraag wat het doel was van dit gehele artikel of mijn gehele actie:

kort samengevat wilde ik alleen teweegbrengen dat mensen eens goed gingen nadenken over hoe dit nu werkelijk zo ver had kunnen komen?!

Stel je daarbij dan eens de vraag: had ik deze problemen zelf kunnen voorkomen?
Had ik andere mensen niet kunnen waarschuwen (bijv. door het plaatsen van een krantenartikel)

al met al hoop ik dat we in de toekomst gewoon weer zoals enkele dagen terug weer op een normale manier met elkander kunnen omgaan, ongeacht wat voor mening je hebt over deze situatie!

hierbij wilde ik het (voorlopig) laten,

m.v.g. Ruud930

(p.s. om in traditie te blijven hier ook een artikel van mij:
art. 6 Grondwet:

Iedereen heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te beleiden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

art 7 Grondwet:

Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. (vrijheid van meningsuitting)

de zoekmug

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door de zoekmug »

zo en nu vergaat zeker de wereld
welkom terug Jaap of......;-))

[email protected]

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Goed artikel Ruud, ben het helemaal met je eens,

hehe eindelijk eens iemand met een objectieve kijk op de zaak bedankt,

Margaret

Paula

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Paula »

Ik kan me niet voorstellen dat er gedupeerden zijn die niet werkelijk geleerd hebben van dit debacle met Legio Lease.

Zoals je weet heb ik een grote hekel aan mensen die onder een andere naam posten, tenzij met een hele goede reden.

Ik vind dit geen hele goede reden. Kan geen enkele waardering opbrengen voor jouw actie. Om nu nog, na zoveel berichten van mensen die een discussie willen starten, daar zelf mee te beginnen vind ik meer een behoefte van jou dan dat ik denk dat gedupeerden daar mee gebaat zijn.

Je kunt het ook zien als een hele blauwe plek: er is zoveel op geramd dat één vingerwijzing al heftige reacties oproept. Dat zou hier ook het geval kunnen zijn. Om dan de conclusie te trekken dat mensen niet in de spiegel willen kijken, vind ik niet terecht.

Ik vind het niet zuiver wat je gedaan hebt. Echt helemaal niet zuiver.

Ruud930

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Ruud930 »

Beste Paula,

de reden dat ik onder een andere naam heb gepost doe ik echt niet voor de lol (vraag dhr. Blok bijv.) maar eens waarom ik dat doe.

Heb tot enkele maanden terug altijd onder mijn eigen naam gepost, daar ik door mijn handelen naar een bepaalde instelling verwees ben ik hierop aangesproken worden en ben ik min of meer gedwongen worden om onder een nep naam te gaan posten wilde ik nog langer hier actief blijven!

Het e-mailadres [email protected] klopt als een bus, dus dat geklaag over mijn artikel/ actie is nergens op gebasseerd.

Dat je het niet eens met me bent kan ik best begrijpen, ik hoef ook niet allemans vriendje te zijn.

Want het ergste wat je kan zijn is een kontenkruiper!!

m.v.g. Ruud930

Herma

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Herma »

Paula je hebt toch zelf eens een pasting geplaatst dat je zelf ook weleens onder andere namen hebt gepost. Ik wil deze posting wel even naar boven halen als je me niet gelooft. Dus kijk eerst naar de balk in eigen oog en dan naar de splinter in het oog van een ander. Of de pot verwijt de ketel etc. Schijnheiligheid troef bij jou.

Paula

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Paula »

Nou Ruud, nu snap ik er nog minder van.

Ik wou dat je de waarde kon inzien van gedupeerden die hun krachten kunnen bundelen, wat heeft dat in godsnaam met 'kontenkruiperij' te maken...???

Ik vind het wel best verder, ik voel me in ieder geval voor een experimentje van jou gebruikt. Jasses.

jan

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door jan »

beste Ruud, of Jaap..?

Mooi "Paasverhaal" maar zo is alles goed te spreken man!
Alles wat met je gebeurt is op je zelf terug te voeren!
Inbrekers geen kans geven... moet je je maar goed beveiligen...
berovingen van oude mensen.. moeten ze maar thuis blijven...
enz ens..Ik begrijp dat deze onderwerpen heel verschillend zijn dan waar we het hier over hebben.
Maar ik wil jou duidelijk maken dat je soms terecht boos kunt zijn op anderen die vooraf willens en wetens van je onschuld en onwetendheid gebruik maken.
Met de gevolgen die je hier veel kan lezen.
Dat er mensen zijn die zoals jij kunt beredener dat je vooraf het had kunnen weten is jou reactie misschien goed..op je zelf dus..
Voor de te goed van vertrouwen zijnde personen wrijft je er wel veel onnodig zout in!

ach...laat maar!!

Paula

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Paula »

Herma, dat heb ik met een goede reden gedaan en later ook uitgelegd. Het was een persoonlijke reden: ik kreeg last van paniekaanvallen. Ik heb het niet gedaan om met anderen een experimentje uit te voeren.

Toen ik mij rustiger voelde heb ik gewoon 'Paula' weer opgepakt en sindsdien altijd onder die naam gepost.

Hoop dat dat voor jou ook geldt.

jan

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door jan »

beste Ruud, of Jaap..?

Mooi "Paasverhaal" maar zo is alles goed te spreken man!
Alles wat met je gebeurt is op je zelf terug te voeren!
Inbrekers geen kans geven... moet je je maar goed beveiligen...
berovingen van oude mensen.. moeten ze maar thuis blijven...
enz enz..Ik begrijp dat deze onderwerpen heel verschillend zijn dan waar we het hier over hebben.
Maar ik wil jou duidelijk maken dat je soms terecht boos kunt zijn op anderen die vooraf willens en wetens van je onschuld en onwetendheid gebruik maken.
Met de gevolgen die je hier veel kan lezen.
Dat er mensen zijn die zoals jij kunt beredeneren dat je vooraf het had kunnen weten is jou reactie misschien goed..op je zelf dus..
Voor de te goed van vertrouwen zijnde personen wrijft je er wel veel onnodig zout in!

ach...laat maar!!

Kees

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Kees »

Paula,

Jij bent wel vaak betrokken bij problemen waarom zoek je geen chatbox.

L. Blok

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door L. Blok »

Ruud,

Als jij wat persoonlijk tegen mij hebt mail mij dan gewoon op mijn e-mail en dan kunnen we als kerels daarover praten. Als jij volomen "Fake" onder de naam Jaap mij als communist uitmaakt dan neem ik daar stelling tegen. Ik heb totaal geen begrip voor je actie sterker nog ik vind dit een zeer onvolwassen streek van je. Toen je merkte een poosje geleden dat je zwaar in de **** zat was ik wel goed genoeg om jou op je e-mails naar mij, je van advies te dienen en nu heb ik het blijkbaar bij je verbruid. Ik herinner je ook nog aan je verleden op dit forum waar je ook een tijd lang tegen alles maar dan ook alles stelling hebt genomen.
Ik weet dat je nog jong bent en dat je blijkbaar nog een hoop moet leren maar neem een ding van mij aan dat dit streken zijn die niet onder normaal gedrag vallen. Ik begrijp dan ook niet wat jou motivatie is om zo iets merkwaardigs overhoop te halen.

helena

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door helena »

Ruud,
Ik zie het nut van jouw actie niet in hoor.
Er waren toch genoeg anderen, zoals je zelf schreef, die negatief commentaar kregen op hun "andere" mening. Dat heeft niets met de naam te maken die eronder staat, maar met de mening zelf. Ik kan heel goed een andere mening horen dan de mijne. Maar die mening moet dan wel eerlijk gevormd zijn. Niet dat geschreeuw van eigen schuld enz..., dollartekens. Loze kreten zijn dat.
Misschien heb je gelijk dat het een kleine groep is (op de 400.000 contracten) die niet wist waaraan ze begonnen waren. Ik constateer dat op het forum ook maar een hele kleine groep hiervan actief is. Zou dat die groep kunnen zijn waar jij het over hebt? Ik weet het niet. Jij wel?
Dat we ons hebben laten verleiden met mooie praat en hoge rendementen, klinkt voor wat betreft de mooie praat zeer negatief. Althans voor de mooipraters, alias oplichters (jazeker), alias profiteurs (je weet wel provisie).
Voor wat betreft hoge rendementen, wat is daar mis mee om die te willen behalen?
Als ik naar de top van het Nederlandse bedrijfsleven kijk, dan mogen die puinhopen achterlaten, om daarna toch nog met een flinke zak geld op te stappen. Dus waar hebben we het over.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ons zeer essentiele informatie, opzettelijk is onthouden bij het afsluiten van die geweldige contracten. Ten behoeve van de hebberigheid van de verkopers/tussenpersonen wel te verstaan.
Het is toch te gek voor woorden dat het creeeren van een spaarpotje, het opbouwen van pensioen, het aanvullen van een pensioengat, studiekosten voor de kinderen en nog veel meer gewone wensen, ons kwalijk wordt genomen?
Als jij wist dat je er een schuld aan over kon houden, waarom ben jij er dan aan begonnen?
Beleggen is gokken, dat weet ik. Het kan veel opleveren. Het kan je ook je inleg kosten. Jammer.
Maar dat je erdoor (sommigen dik) in de schulden kon komen?
DAT IS VELEN NOOIT ECHT DUIDELIJK GEMAAKT.
groet

Kees

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Kees »

Ha Ruud!

Ik moet zeggen, het spreekt me wel aan. Ik heb ook geageerd tegen bepaalde te makkelijke aannames van mensen hier (het zijn allemaal oplichters, wij zijn misleid, dat soort dingen). En inderdaad, ik stuitte op veel verzet en loze verwijten omdat ik soms tegen de stroom in denk hier, zelfs van gerenommeerde bezoekers als de heer Blok en Paula. Maar uiteindelijk bleek in de meeste gevallen een discussie op redelijk niveau mogelijk.

Als je tussen de uitschieters heen leest, zijn de meeste mensen het hier wel met elkaar eens: een klein deel van de vele klanten is werkelijk misleid en verdient alle steun. De rest moet bij zichzelf te rade gaan en zich afvragen of het redelijk is om de schuld in andermans schoenen te schuiven.

Ik denk dus dat ik je conclusies onderschrijf, je methode niet per se.

Overigens vind ik persoonlijk dat dhr Blok en Paula hier redelijk overtrokken reageren. Een paniekaanval praat alles wel goed? Ik weet het niet. Als je niet eens een leaseproduct heb, zou ik mijn gezondheid niet op het spel zetten als je aanwezigheid op een forum zo'n aanslag doet op je gestel.

Ik lees vrolijk mee en help of discussieer waar ik denk dat dat nodig is. Zou je ook moeten doen Ruud. Werkt goed genoeg.

Groeten hoor! Kees

JoopB

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door JoopB »

Ruud,
Een zinloze en ondoordachte actie van je. Nu er eindelijk na lang posten een eenheid in denkwijze ontstaat zoals "samen staan we sterk", "als iedereen zijn restschuld niet voldoet wat willen ze dan nog doen?" en zo nog een aantal, nu ga jij dan zeggen dat je zelf schuldig bent. Ik dacht dat ik een realist was, inderdaad heb ik getekent maar pas nadat men mij de postief sterk benadrukte kant door de strot hadden geduwd en mij uitgelegd hadden dat restschuld eigenlijk onmogelijk was (klinklare leugens dus)na herhaald vragen hebben ze mij weten te overtuigen. En nu jij weer. Wordt toch wakker man. Jij wordt op criminele wijze bedonderd en opgelicht en gaat dan zeggen dat het jouw eigen schuld is?? Get REAL man.

Joop

Kees

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Kees »

Ha Joop!

Je geeft hier een sterk voorbeeld van datgene wat Ruud bedoelde te zeggen: er is geen ruimte voor mensen die (voor zichzelf) hun probleem proberen te relativeren. Dat zegt meer over degenen die erover vallen dan degene die relativeert. Mooie timing!

Groeten hoor! Kees

jan

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door jan »

Hallo Kees..

Lees eens goed..
Relativeert Ruud enkel zijn eigen probleem??
Of gaf hij ( mijns inziens) een reactie (opdringen..) naar alle formleden...
Zullen we samen eens terug lezen?

vriendelijke groeten..

L. Blok

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door L. Blok »

Kees,wat is dat nu weer een vreemde reactie van je en ik vraag me nu toch werkelijk af wat jij hier op dit forum zoekt. Volgens mij is het een democratisch recht om als je je misleid voelt om voor je belangen op te komen. Blijkbaar heb jij daar andere gedachten over. Maar probeer nu niet iemand iets te verwijten die zijn democratisch recht gewoon uitoefent.

Kees

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door Kees »

Is het niet prachtig dat de heer Blok mijn constatering door zo te reageren 100% bewijst? Dank u meneer Blok!

Ha ha ha, en die vraagt wat nota bene wat IK hier zoek...

Groeten hoor! Kees

L. Blok

Re: Beste mensen, wie durft in de spiegel te kijken! BELANGRIJK!

Ongelezen bericht door L. Blok »

Kees, wat ben jij toch een geweldige blaaskaak. Ga gewoon nu eens inhoudelijk in op mijn gegeven dat mensen op mogen komen voor hun belangen en loop verder hier de boel niet zo op te ruien want ik heb nog nooit één zinnige bijdrage van je gelezen.

Gesloten