LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoopbewijs?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Na drie keer lezen begrijp ik het volgende:

Dexia moest bewijzen dat het op 18 april 2000 37 aandelen ABN Amro , 37 Aholds en 37 ING 's kocht voor een tegen de bank procederende klant.
En daarna dus dit:
Met een door feestdagen en settlementregels verklaarbare vertraging realiseert Dexia op 25 april 2000 'een bulkorder' van 22.141 aandelen ABN Amro, Ahold en ING, inbegrepen het volle driejarige leasepakket voor de procederende klant.
Hierin staat tweeledig wat ik probeer uit te leggen.
1. Er is niet op de dag voor de klant tegen de dan geldende koersen aangekocht;
2. Er is in het groot getrade waarna er intern verdeeld is. Er is bij de tegenpartij geen unieke rekening doorgegeven om 37-Amro, 37-Ahold en 37-ING. De order is wel geplaatst (uiteraard) maar op de beurs doorgegeven ten gunste van de algemene effectenrekening, waarna (7 dagen later!) de order is bijgeschreven.

Administratief is de order echter al sinds 18 April in het bezit van de klant?
De omvang van de bulkorder bepaalde Dexia door op grond van 'ervaringscijfers' te korten op de 25.878 aandelen die klanten eigenlijk hadden gevraagd. Dexia-woordvoerder Rob Okhuijsen meldt dat door deze methode ten opzichte van de werkelijk door klanten bestelde aandelen 'elke dag wel plussen en minnen konden ontstaan. Dat werd in de loop der dagen uitgebalanceerd door eventueel achteraf te verkopen en bij te kopen voor risico van de bank.'
Totaal, pure, en ongeloofwaardige onzin. Als ik een order plaats voor 25.878 aandelen, die bedoeld zijn voor een aantal klanten, dan krijg ik deze order wel of niet! Als achteraf blijkt dat ik een aandeeltje teveel of te weinig heb, dan kan ik niet rekenen en zit ik totaal verkeerd op een trading (..)
Dexia meldt dat voor de procederende klant Bijzondere Voorwaarden Effectenlease van toepassing golden die ten onrechte melden dat de verleaste aandelen worden bewaard door de contracterende bank.
Geeft Dexia toe dat de voorwaarden die de klant heeft niet kloppen?
Indien er in een contract algemene voorwaarden staan die in de loop der tijd aangepast moeten worden (is niet ongebruikelijk) dan dient een firma de klant daar van op de hoogte te stellen. Indien een klant niet accord gaat met de nieuwe algemene voorwaarden, heeft de klant het recht de overeenkomst op dat moment te beeindigen.
'De bank verricht al sinds 1999 geen bewaaractiviteiten meer', corrigeert Dexia nu de in april 2000 verstrekte voorwaarden. De rest van deze voorwaarden, die nog onder verantwoordelijkheid van Aegon door dochter Labouchere werden verspreid, is volgens Dexia wel geldig.
Om de voorwaarden te veranderen en dat kenbaar te maken op een moment dat het wel goed uitkomt is, min inziens, (let op: mijn inziens!), op zijn minst discutabel en voer voor een advocaat.

Ik weet denk ik wel genoeg....
dat door deze methode ten opzichte van de werkelijk door klanten bestelde aandelen
Waar ging de rechtzaak ook al weer over..........

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door anoniem1 »

De stelling is absoluut juist, maar heeft een lessee op geen enkele manier een kennisgeving gekregen van het feit dat Dexia een aantal zaken overnam? En zo ja, wat stond daar dan in?

Bovenstaande bewijst wel dat er niet voor iedere klant afzonderlijk is aangekocht. En dat is wat ik heb geproberd aan te tonen. Dat is nog steeds de enige manier waarom een aantal zaken gegaan zijn zoals ze zijn gegaan.

Volgens mij is er ook het één en ander aan de hand met rechter Nijhuis?

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door jll »

'De bank verricht al sinds 1999 geen bewaaractiviteiten meer', corrigeert Dexia nu de in april 2000 verstrekte voorwaarden.
Voor zover mij bekend voerde Bank Labouchere bewaaractiviteiten uit tot in 2003 (met ondertussen een naamswijziging in Dexia Bank) en werden vanaf half 2003 de activiteiten (en dus ook depots van klanten als Legio) overgedaan aan Dexia-dochter Kempen Securities.
Waarom wordt dan dit flauwekul-argument aangevoerd?

anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Ze zullen er wel een bedoeling mee hebben, maar ben zeer benieuwd naar de uitspraak en de vervolgprocedures...

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door Joshua »

Geplaatst op 25 Sep 2004 15:16 door anoniem1
--------------------------------------------------------------------------------
Ze zullen er wel een bedoeling mee hebben, maar ben zeer benieuwd naar de uitspraak en de vervolgprocedures...
Heb op moment geen zicht op het inbrengen van jouw verstrekte informatie in de te voeren rechtzaak. Onze advocaat heeft wel sterk de zaak van niet bewijsbare aankoop slips in zijn stukken opgenomen maar of dit als grond kan dienen de contracten nietig te verklaring is mij niet bevestigd.
Ik blijf jou informatie met belangstelling volgen en bedankt mij voor het willen delen van jouw praktijk kennis.

Stay tuned

mvrgr
Joshua

anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Als ik het goed begrijp gaat jouw advocaat dit als mogelijke ontbinding aanvoeren. Goed plan. Het is echter belangrijk dat er een bewijs moet zijn (bij de tegenovergestelde broker) dat er voor die en die, op die data enz. is aangekocht. Dat Dexia kan bewijzen zulke aandelen in hun bezit te hebben is geen probleem. Om aan te tonen dat ze specifiek voor een klant zijn aangekocht is wat mij betreft, gezien het voorgaande onmogelijk.

Heel veel succes.

(zie reactie op persbericht)

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door willy59 »

Hollander

jij schrijft
Zul je toch eerst het HELE rapport moeten lezen voor je dit zegt, niet slechts een paar zinnetjes.
Ik weet niet wat jij doet.
Maar een rapport draait altijd maar om een paar zinnetjes.
Een heel verhaal van 30 a4tjes en uiteindelijk gaat het maar om 5 zinnen.
daarin ligt het hele verhaal opgesloten.

willy

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door jll »

Impact,
Waar het mij om gaat is dat in het contract WV3D Bank Labouchere als bewaarbedrijf staat genoemd, terwijl BL pas in 2003 met bewaaractiviteiten is gestopt. Echter, Dexia spreekt nu over 1999. Dit laatste klopt simpelweg niet.
Overigens is Legio in 1998 al op de vingers getikt door de toenmalige STE (AFM) omdat de verpanding onvoldoende gewaarborgd was...

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 25 Sep 2004 12:59 door croosjes

--------------------------------------------------------------------------------

impact,nee hoor.Dat ik het stukje schreef en ging verzenden toen kwam de melding""algemene fout melding"" en voor de rest geef ik gewoon aan dat ""de vereniging"" toekomst gericht is,waar andere verenigingen enz. het laten afweten op dit gebied(als de gedupeerden het verliezen).
Welke vereniging? Toch niet die telefoonmaatschappij van jou waarbij je de hele familie moet ronselen om lid te worden om per persoon 7,50 aan jou af te dragen zodat in ieder geval croosjes een gratis advocaat heeft?
Want vergeet niet welke vereniging of stichtingen kan dit zeggen of schrijven.""De vereniging"" waar ik voor ga wel,want je bouwt aan je eigen vrije-levensomstandigheden wie dat wil en doorzet heeft een goede toekomst en kan weer genieten.
Snap je dit zelf niog wel croosjes?
Ondanks de betalingen van dexia.Nogmaals ik ga er vanuit dat we winnen,maar je moet nou éénmaal verder kijken dan je neus lang is.

Oei, als je verliest, wie zorgt er dan voor dat al die leden van jouw vereniging schulden vrij (zoals door jou beloofd) worden ???

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door croosjes »

Ikwaseenbeetjedom,wel vreemd dat jij precies verteld wat al weer legd is door mij.


mijn eigen proces wordt betaald door rechtsbijstandsverzekering ARAG en dat kunnen maar weinig oprichters of bestuurders zeggen en niemand hoeft geronselt te worden of onder dwang mee te doen.Want ze maken zelf de keus en mogen andere burgers ook niet dwingen mee te doen


verder iedereen bepaalt op wat voor manier ze mee willen doen de één doet alleen het aandelenlease probleem en andere weer de hypotheek met aandelenlease;je heeft zelfs leningen met aandelenlease ""dubbele lening""dit kan allemaal meegenomen worden als je maar houd aan het systeem van de vereniging en door zet.En de vereniging is er voor de gedupeerden.


bij verliezen van het proces is in het systeem al rekening mee gehouden.

anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Zucht.....

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door studex »

Als dexia met bewijzen aan komt , zijn wij als gedupeerden de klos?
Heeft het dan nog zin om een advocaat te nemen?
Of heeft dit alleen zin in met wat diegene haar/zijn partner NIET heeft meegetekend of ook andere zaken??

M. vr. Gr.

Studex.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door cornelis »

Dexia kan niet aantonen dat de aandelen op naam zijn gekocht,ik heb daar om gevraagd en kreeg bericht terug dat het niet mogelijk is omdat de aandelen gebundeld zijn aangekocht.
Ik meen op het forum te hebben gelezen dat het niet voldoende is als dexia aantoond dat de aandelen in de administratie van dexia zijn opgenomen,en dat dexia moet bewijzen dat de aandelen werkelijk op naam zijn aangekocht,zo staat het ook in de contracten er zijn aandelen voor u gekocht,dus mag je verwachten dat die aandelen ook op je naam staan,en dat er zeg maar een bonnetje getoond kan worden door dexia dat het werkelijk zo is.
Als je ietd in de winkel koop krijg je toch ook een bonnetje [is bewijs dat er ieta is verkocht aan jou.
groetjes

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door croosjes »

veel belangerijker is wat vind de rechter hiervan in vergelijking met wat er in het contract staat beschreven.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Zo, zo, dus Dexia hoeft maar met één smoes te komen over aankoop en iedereen zegt: goh, tja, jammer dan, ze hebben wél aandelen gekocht?
Komop mensen, wie ie er zó goedgelovig? En sinds wanneer?

Ton

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Aankoopbewijs?

Ongelezen bericht door Willems »

Hollander,

Waarom had jij wel gedacht, dat de aandelen daadwerkelijk aangekocht waren, terwijl Dexia zo moeilijk deed om duidelijkheid daaromtrent te verschaffen?

In het contract staat: aankopen bij Euronext te A'dam tegen dagkoers
Thans is er sprake van opties, puts en calls en allerlei ingewikkelde
formules, die men gelijk wil trekken met bovenstaand.
De zaak blijft simpel ondanks al deze verwarringen: aankoop tegen dagkoers bij Euronext te A'dam en verkopen tegen vervaldatum tegen dagkoers. Of er weldegelijk aankopen of verkopen bij Euronext werden gepleegd, zoals Dexia beweert, moet Dexia dan ook zonder meer kunnen weerleggen, om de simpele reden, dat simulatie (NIET KOPEN EN VERKOPEN) ook een niet te versmaden mogelijkheid is, immers de facturen worden opgemaakt bij aanvang van het contract. Ik bezit ook andere beleggingen, waarvan aandelen met code en nummer bij mij bekend zijn en zelfs in mijn bezit zijn op een paar na. Mijn indruk is: dat Dexia iets te verbergen heeft!!!
Overtuigd U Hollander, dat dit helder is!!!

Gesloten