Pagina 1 van 2

Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 08:48
door Mirjam28011975
Ik heb een probleem met Innova Energie. Sinds 21 november 2023 bezig om mijn juiste standen op de jaarnota te krijgen. Dan zou ik zeker 1000 euro terugkrijgen. Maar Innova heeft geschatte standen ingevuld en sturen ons nu facturen om te betalen.
Al reeds 6 x de standen gemaild met foto’s en diverse mails gestuurd hoe t ermee staat. En elke week gebeld. Maar nog steeds niets bereikt. Wie heeft er de gouden tip??

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 09:13
door Morgan le Fay
Hoe komt het dat de jaarnota op geschatte standen is gebaseerd?
Als u zelf verzuimd heeft de standen op tijd door te geven dan zou ik wat voorzichtiger zijn met klagen.
Zou mij overigens niet doodstaren op die €1000,-
Weet overigens dat de energieleveranciers het druk hebben.
Wat is het antwoord van Inova op uw vraag hoe lang het gaat duren.
Herhaalvragen leveren een berg onnodig extra werk op.

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 09:38
door Mirjam28011975
@morgan wij hebben optijd de meterstanden doorgegeven. Dus mijn klacht is behoorlijk gegrond. Er is iets misgegaan zeiden ze bij t eerdte gesprek. Het wordt in de eerste week 2024 opgelost. Helaas niet gelukt . Maar verdere informatie over hoe zij het denken op te lossen krijgen we niet. Maar wel inmiddels incasso kosten doorberekend. Dus dat kun je niet echt netjes noemen. Daar wij zonnepanelen hebben hebben wij geen stroom verbruikt maar wel in t voorschot betaald. Vandaar dat ik dit bedrag durf te noemen.
En een antwoord op hoelang het gaat duren krijgen we niet vandaar dat ik hier nu na 9 weken maar wens om advies vraag

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 09:39
door DeZevendeHenk
De meterstanden zijn niet de verantwoordelijkheid van de energie leverancier maar van de netbeheerder. Geen idee of die bereid zijn tot dit soort correcties en hoe je dat dan aan zou moeten vliegen.
Een verschil van €1000 tussen schatting en werkelijk is overigens ook héél veel, wat een slechte schatting.

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 09:56
door witte angora
Zijn die zonnepanelen toevallig ca een jaar geleden geplaatst? Dan is je elektraverbruik natuurlijk enorm gedaald. Een achteraf veel te hoge schatting is dan niet onlogisch.

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 10:03
door Mirjam28011975
@witte angora dat klopt idd. Maar wettelijk mogen ze niet schatten als je binnen 5 weken van de datum om je standen doorgegeven moeten worden dit gedaan hebt. En dat hebben we. Direct zelfs! Met foto’s en zelfs foto’s met een dagtekening dus ze weten dat t de huidige stand is

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 11:15
door Morgan le Fay
Warom geeft u de standen zelf door? dit gaat automatisch tenzij..
Ik ga bij een energieleverancier nooit in discussie over een voorschot(nou bijna niet dan) dus ook niet over een verschil in eindafrekening van €1000,- op jaarbasis
Netbeheerder geeft aan de leverancier door wat u verbruikt. Weet niet hoe u daar een verschil in krijgt.
Zou in dit geval de rekening betalen en de correctie (als die echt zo is ) even afwachten.
(Heb zelf per 12 januari een nieuwe slimme meter. Standen zijn nog steeds niet bekend bj leverancier.
Bij mij zit er een aanvraag Noodfonds tussen en mijn voorschotten worden te laag berekend plus dat er zonnepanelen worden gelegd as we speak) :lol:

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 11:32
door Lady1234
Klacht indienen bij Innova en daarna naar de geschillencommissie als ze niet reageren.

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 14:45
door Mirjam28011975
@lady1234 beide gedaan. Beide geen reactie

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 14:48
door Mirjam28011975
@morgan
Als je een oude meter hebt moet je zelf je standen doorgeven. Zou jij moeten weten daar je zegt net een slimme meter te hebben
En dat jij niet in discussie gaat over 1000 euro geeft al aan dat je het duidelijk erg goed hebt.
En hoe ik een verschil krijg?? Je leest t denk ik niet goed. Ik geef stand door. Zij zetten er andere getallen neer. Dus hoe IK dat voor elkaar krijg???? Mijn vraag is hoe ZIJ dat voor elkaar krijgen.
Maar ik vraag hier om advies en dat kun jij me ook niet geven lees ik. Jammer

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 14:53
door Nijogeth
Maar aan wie heb je het doorgegeven? Dat moet via de netbeheerder.

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 14:54
door Seinhuis
U moet bij een oude meter of een slimme meter indien geen toestemming gegeven is om automatisch door te geven optijd en juist de meterstanden doorgeven. Meestal krijgt u een mail ter bevestiging.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor hulp of advies.

U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ voor een bindend uitspraak.
Of u gaat akkoord met de schatting. Als u volgend jaar wel optijd en juist de meterstanden doorgeeft dan wordt het weer gecorrigeerd (hooguit dat enkele euro's verschil is).

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 15:05
door Morgan le Fay
Mirjam28011975 schreef:
31 jan 2024 14:48
@morgan
Als je een oude meter hebt moet je zelf je standen doorgeven. Zou jij moeten weten daar je zegt net een slimme meter te hebben
En dat jij niet in discussie gaat over 1000 euro geeft al aan dat je het duidelijk erg goed hebt.
En hoe ik een verschil krijg?? Je leest t denk ik niet goed. Ik geef stand door. Zij zetten er andere getallen neer. Dus hoe IK dat voor elkaar krijg???? Mijn vraag is hoe ZIJ dat voor elkaar krijgen.
Maar ik vraag hier om advies en dat kun jij me ook niet geven lees ik. Jammer
Nou nee hoor de oude slimme is bij terugzetten door Stedin kapotgegaan en vervangen door een nieuwe slimme meter.
Wat bertreft de standen, die krijgt de leverancier van de netwerkbeheerder (oa Stedin).
Waarom worden je standen niet automatisch uitgelezen door de energie leverancier?

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 16:02
door Lowieze
Er zijn veel klachten over de slechte communicatie bij Innova
https://nl.trustpilot.com/review/innovaenergie.nl

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 16:13
door ZeerPrivé
Nijogeth schreef:
31 jan 2024 14:53
Maar aan wie heb je het doorgegeven? Dat moet via de netbeheerder.
Meterstanden geef je door aan je energieleverancier, niet de netbeheerder.

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 31 jan 2024 16:47
door Morgan le Fay
Kijk eens naar het meternummer in je contract, je zal niet de eerste zijn die voor een andere huishouden betaalt.

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 26 feb 2024 20:48
door GerritaV
Morgan le Fay schreef:
31 jan 2024 16:47
Kijk eens naar het meternummer in je contract, je zal niet de eerste zijn die voor een andere huishouden betaalt.
Onder andere dit. Dat ligt meestal bij de netbeheerder die de verkeerde meter op het verkeerde adres heeft staan
ZeerPrivé schreef:
31 jan 2024 16:13
Nijogeth schreef:
31 jan 2024 14:53
Maar aan wie heb je het doorgegeven? Dat moet via de netbeheerder.
Meterstanden geef je door aan je energieleverancier, niet de netbeheerder.
De slimme meter stuurt de meterstanden door naar de netbeheerder die het doorstuurt naar de leverancier. Bij oude meters moet je de stand bij je leverancier doorgeven die het doorstuurt naar de netbeheerder voor goedkeuring. Als je een slimme meter hebt en je leverancier vraagt toch naar je standen? Alles kan kapot, vraag je leverancier of ze de standen wel goed doorkrijgen.

Dit gaat niet helpen met Innova, maar toch.
Veel succes.

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 28 feb 2024 09:44
door HandigeHarrie
De molens draaien gewoon door blijkbaar, het incassotraject is moeilijk te stoppen.
Heeft u een bevestiging van ontvangst gekregen toen u de meterstanden doorgaf ? (dus: heeft u bewijs dat het door u op tijd aangeleverd is).
Is er al gereageerd op de klacht, en op uw melding bij de geschillencommissie ?

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 28 feb 2024 13:00
door Morgan le Fay
GerritaV schreef:
26 feb 2024 20:48
Morgan le Fay schreef:
31 jan 2024 16:47
Kijk eens naar het meternummer in je contract, je zal niet de eerste zijn die voor een andere huishouden betaalt.
Onder andere dit. Dat ligt meestal bij de netbeheerder die de verkeerde meter op het verkeerde adres heeft staan
ZeerPrivé schreef:
31 jan 2024 16:13
Nijogeth schreef:
31 jan 2024 14:53
Maar aan wie heb je het doorgegeven? Dat moet via de netbeheerder.
Meterstanden geef je door aan je energieleverancier, niet de netbeheerder.
De slimme meter stuurt de meterstanden door naar de netbeheerder die het doorstuurt naar de leverancier. Bij oude meters moet je de stand bij je leverancier doorgeven die het doorstuurt naar de netbeheerder voor goedkeuring. Als je een slimme meter hebt en je leverancier vraagt toch naar je standen? Alles kan kapot, vraag je leverancier of ze de standen wel goed doorkrijgen.

Dit gaat niet helpen met Innova, maar toch.
Veel succes.
Ja en als beiden het vertikken om mee te werken zit je als consument met een uitdaging.

Re: Jaarnota innova

Geplaatst: 28 feb 2024 15:43
door Ron5300
Wellicht mosterd na de maaltijd maar toch, zodra een zonnepaneel installatie in gebruik genomen wordt dient u de netbeheerder in kennis te stellen doet u dat niet dan kan de energieleverancier de teruglevering niet met u verrekenen.