Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Bragt
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2024 20:26

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Bragt »

Ordernummer 5729

Helaas ook opgelicht door deze online woonwinkel. Ze hebben een mooie website en leuke kortingscode (altijd 10%), maar houden je aan het lijntje door te zeggen dat de levering vertraagd is. Inmiddels wachten we al 3 maanden op onze mooie babykamer in plaats van 3-4 weken zoals op de website beloofd. Zijn telefonisch niet bereikbaar en reageren niet als wij ons geld terug vragen. Dit geintje heeft ons 1000 euro gekost en het ziet er niet naar uit dat we ons geld terug krijgen..

NicoleH89
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2024 13:17

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door NicoleH89 »

Ook wij zijn de dupe geworden van woneninterieur met hun loze beloftes. Gister een recensie geschreven waarop ik een mail ontving met het verzoek de recensie te verwijderen en er daarna een betaalafspraak zal komen. Dat zal hoogstwaarschijnlijk ook een loze belofte zijn.
Inmiddels is de dagvaarding op voorhand de deur uit en zijn we op zoek naar mensen die met ons samen een faillissement aan willen vragen. We vinden het betreurend te zien dat de site nog online staat en er elke dag nieuwe gedupeerde bij komen. Zijn er hier gedupeerde die er voor open staan om deze zaak samen met ons op te pakken?

NicoleH89
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2024 13:17

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door NicoleH89 »

Ook wij zijn de dupe geworden van deze zaak met hun loze beloftes. Gister een recensie geschreven waarop ik een mail ontving met het verzoek de recensie te verwijderen en er daarna een betaalafspraak zal komen. Dat zal hoogstwaarschijnlijk ook een loze belofte zijn.
Inmiddels is de dagvaarding op voorhand de deur uit en zijn we op zoek naar mensen die met ons samen een faillissement aan willen vragen. We vinden het betreurend te zien dat de site nog online staat en er elke dag nieuwe gedupeerde bij komen. Zijn er hier gedupeerde die er voor open staan om deze zaak samen met ons op te pakken?

juliomariner
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat denkt u met een faillissement te bereiken? Als u denkt dat u hiermee uw geld terug krijgt ben ik bang dat dat op een teleurstelling zal uitdraaien. Eerst komen de preferente schuldeisers aan de beurt (in dit geval vermoedelijk alleen de belastingdienst en niet het UWV en werknemers) De kans dat er dan nog geld overblijft om uit te betalen lijkt me klein.
Het enige dat u bereikt met een faillisement is dat het bedrijfd gedwongen wordt gestopt. De vraag is echter hoeveel geld u voor uw principe over heeft.

Moneyman
Berichten: 30303
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

NicoleH89 schreef:
22 mei 2024 18:02
Inmiddels is de dagvaarding op voorhand de deur uit en zijn we op zoek naar mensen die met ons samen een faillissement aan willen vragen.
Huh? Wie heeft je dát geadviseerd? Beide sporen volgen is niet bepaald de slimste keus, want dat kost je heel veel geld - wat je vervolgens nooit terug gaat krijgen....

ZeerPrivé
Berichten: 5639
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
23 mei 2024 13:05
NicoleH89 schreef:
22 mei 2024 18:02
Inmiddels is de dagvaarding op voorhand de deur uit en zijn we op zoek naar mensen die met ons samen een faillissement aan willen vragen.
Huh? Wie heeft je dát geadviseerd? Beide sporen volgen is niet bepaald de slimste keus, want dat kost je heel veel geld - wat je vervolgens nooit terug gaat krijgen....
TS schrijft dit op Trustpilot:

Geen stoelen, geen geld terug. Order5178
Helaas zijn wij ook de dupe geworden van deze oplichters. Geen stoelen ontvangen, 6x de levertijd verlengt wat uiteraard kan gebeuren. Hierna toch ons geld terug gevraagd, dit is beloofd maar nooit ontvangen. Er word nu niet meer gereageerd op mailtjes, zaak is opgepakt door incassobureau en er is inmiddels een dagvaarding uit, ook hierop word niet gereageerd. Erg dat ze nog steeds meubels kunnen verkopen en er elke dag nieuwe gedupeerde bij komen.


Zal me niet verbazen als ze daarmee Nietbezorgd bedoelt. Die toko zal wel de nodige PB's hebben gestuurd.

Rocha
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2024 13:54

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Rocha »

Order 4839.
Helaas ook opgelicht door woneninterieur. In november 2023 een stoel gekocht. De levering hiervan is tot 5x toe uitgesteld met allerlei smoesjes. Sinds april vraag ik mijn geld terug en sindsdien kan ik geen contact meer krijgen met het bedrijf. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, de live chat verwijst door naar een emaildres. Op mijn mails krijg ik geen reactie meer..

Moneyman
Berichten: 30303
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
23 mei 2024 14:03
Zal me niet verbazen als ze daarmee Nietbezorgd bedoelt. Die toko zal wel de nodige PB's hebben gestuurd.
Zou goed kunnen. Maar 't is het stomste wat je kan doen: eerste honderden euro's uitgeven aan aan procedure, en dan nog een keer honderden euro's uitgeven om te zorgen dat je die kosten nooit terug gaat krijgen... :roll:

Frits010
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2024 19:10

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Frits010 »

Proberen zoveel mogelijk mensen bij elkaar te krijgen! En met zoveel mogelijk mensen aangifte doen. En misschien met z'n alle naar stegeman op de bres mailen!

Natasjavgils
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2024 10:23

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Natasjavgils »

Ook wij zijn gedupeerd door Woneninterieur.nl

Halverwege december hebben wij drie stoelen besteld. De levering zou in eerste instantie in week 4, ofwel eind januari zijn. Zowel mijn vrouw als ik hebben meerdere keren contact gezocht over de bestelling. Hierbij werd aangegeven dat de levering vertraagd was maar dat het uiterlijk de 4e week van februari en daarna eind maart zou zijn.
Bij de laatste vertraging was ons vertrouwen weg en hebben we de bestelling geannuleerd. In eerste instantie hier geen respons op gekregen via de chat of mail. Deze reactie kwam pas toen we de gang van zaken in een review op trustpilot.nl hebben beschreven, notabene binnen een paar uur (beide op 10 april). Hun reactie was:

“Goedemiddag,
Wij ontvangen net een schadelijk bericht.
Verzoek om deze te verwijderen zodat alles keurig afgehandeld kan worden.”

Wij hebben hierop gereageerd (op 10 april) dat deze review de feitelijke waarheid beschreef en dat bij correcte afhandeling wij dit ook zouden toevoegen aan onze review.

Hierop ontvingen we geen respons meer.

Daarom hebben we op 23 april opnieuw contact gezocht en aangegeven dat we geen bevestiging van annulering of ons geld hebben ontvangen en daardoor aangifte gaan doen vanwege oplichting. Ook hebben we aangegeven dat we alle communicatie openbaar zullen maken als bewijslast.

Hierop kwam binnen 10 minuten een reactie:
“Delen van berichten mag om te beginnen niet. Staat morgen einde dag op je rekening fijne dag.”

Dit geld stond echter niet op de rekening de volgende dag of dagen erna. Daarom hebben we opnieuw contact opgenomen en aangegeven aangifte te zullen doen. Op 1 mei heeft mijn vrouw aangifte gedaan van oplichting via internet. Diezelfde dag ontving mijn vrouw dit bericht:

“Goedemiddag,
 
Wij hebben net een valse aangifte ontvangen. Dit is uiteraard niet de juiste manier en ook komt er binnen 48
uur een blokkade op de transactie bij de provider. Wij hebben al de nodige tijd interne problemen maar van oplichting is geen sprake.
 
Wij adviseren u deze aangifte voor morgen 10:00 in te trekken. Wij maken anders melding van een valse aangifte en ook zullen wij dan de procedure volgen bij aangifte en kan het 10-12 weken duren.
 
Na bevestiging dat de aangifte is ingetrokken maken wij graag met u een afspraak voor betaling in 2 termijnen.”

Hierop heeft mijn vrouw direct weer gereageerd dat ze bereid is de aangifte in te trekken als het geld op 2 mei voor 12u op de rekening stond. Ook heeft ze aangegeven online kenbaar te maken hoe alle communicatie is verlopen.

Ook volgde er opnieuw, nog steeds op 1 mei, een reactie van hen op dit bericht:

“Beste,

Zo zit het natuurlijk niet. Als je was opgelicht dan zou er geen contact zijn. Interne problemen is vervelend maar wel de situatie.

Wij houden dus geen gelden vast anders had u deze al ontvangen. U ontvangt deze order terugbetaling vanaf volgende week.
Echter door de aangifte is de kans groot dat er binnen 48 uur een blokkade komt dat is standaard bij providers. Ons advies is dus om deze in te trekken.”

Hierop heeft mijn vrouw direct weer gereageerd dat ze bereid is 48 uur de tijd te geven om het geld op de rekening te storten, alsmede dat we als klant geen last hoeven te hebben van interne problemen. Daarnaast heeft ze nogmaals aangegeven de aangifte niet in te trekken totdat het allemaal correct is afgehandeld.

Hierna staakte de communicatie wederom. Op 5 mei kwam een bericht van woneninterieur:

“Goedenavond,

Kunnen wij met u afspreken dat het betaalde bedrag vrijdag door u is ontvangen?”

Hierop aangegeven dat dit wederom akkoord is maar helaas hebben we tot op heden het bedrag niet ontvangen. Meerdere mails van onze kant hierover zijn wederom niet beantwoord.

Conclusie: bestel hier niet! Ze houden zich niet aan afspraken en het zijn allemaal loze beloftes.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, er is al die tijd niks veranderd. De interne problemen duren voort, en een oplossing is kennelijk nog niet in zicht.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 952
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

witte angora schreef:
23 mei 2024 21:22
Kortom, er is al die tijd niks veranderd. De interne problemen duren voort, en een oplossing is kennelijk nog niet in zicht.
De vraag is dus ook niet of Woneninterieur.nl failliet gaat maar wanneer. Daarbij is de tweede vraag wie daarvoor de rekening betaald, nieuwe klanten die de oude klanten financieren of de oude en nieuwe klanten die geen meubels krijgen maar wel een aanbetaling hebben gedaan. De pijn komt hoe dan ook bij de klanten te liggen.

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De rekening komt bij iedereen die nog geld tegoed heeft te liggen.
Het maakt geen verschil of de vordering van gisteren of van een jaar geleden is.
Als de zak wordt dichtgemaakt is er voor niemand iets over.

Noemiedeh
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2024 20:20

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Noemiedeh »

Nou ook ik ben erin getrapt. Order 6146. Ik heb per vandaag 23-05-2024 de aankoop ontbonden. Ze hebben hiermee tot en met 6 juni om het geld terug te betalen. Staat het bedrag niet 7 juni op mijn rekening zal ik gelijk aangifte doen, melding maken bij de bank, ACM, en een jurist inschakelen. Het nummer op de website is niet in gebruik, dus in contact komen lukt niet eens.

NicoleH89
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2024 13:17

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door NicoleH89 »

Dit soort mensen stoppen pas wanneer ze gestopt worden. Met elkaar gedeelde kosten zijn te overzien, principes mogen ook wat kosten.

ZeerPrivé
Berichten: 5639
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NicoleH89 schreef:
24 mei 2024 00:07
Dit soort mensen stoppen pas wanneer ze gestopt worden. Met elkaar gedeelde kosten zijn te overzien, principes mogen ook wat kosten.
Wat denk je te bereiken met een faillissement?

Moneyman
Berichten: 30303
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

NicoleH89 schreef:
24 mei 2024 00:07
Met elkaar gedeelde kosten zijn te overzien, principes mogen ook wat kosten.
je kunt hooguit de kosten van een faillissementsaanvraag delen, maar niet de kosten van de civiele procedure die je blijkbaar ook al hebt opgestart. En juist die kosten maak je voor niets, als je tegelijk het faillissement aanvraagt.

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eigenlijk verbijsterend hoe Woneninterieur iedere keer die leugenachtige reacties aan klanten kan sturen.

Mirjam_B_11
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2024 15:34

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Mirjam_B_11 »

Ook wij hebben helaas een stoel besteld bij woneninterieur.. Na maanden contact via de mail, waarin we woordelijk steeds hetzelfde mailtje terug krijgen zijn wij het zat. We gaan de koop ontbinden. Hopelijk lukt het.. We hebben er een hard hoofd in helaas.

Sylvia K
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2024 14:54

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Sylvia K »

Ik wil nogmaals een klacht indienen over Woneninterieur!
Mensen koop hier niets! De eerste kreeg ik een kort bericht dat mijn geld binnen 4 dagen op m’n rekening zou staan. NIET dus! Weer contact gezocht.. en ze zouden m’n geld binnen 48 uur terugstorten.. weer niet aan de belofte gehouden. Je kan fluiten naar je geld. Ik hoop dat Radar hier actie op kan ondernemen! Voor mij is € 161,10 heel veel geld. Ik hoop dat deze site van Woneninterieur verwijderd gaat worden. Want er komen zo nog meer slachtoffers van deze oplichter!
Ik heb ook aangifte gedaan en bij andere instanties meldingen gedaan.

Plaats reactie