LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Strop voor Dexia in lease-conflict

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Strop voor Dexia in lease-conflict

Ongelezen bericht door Mary »

Ik weet niet of iemand dit al heeft geplaatst, maar dit stukje stond in de krant van afgelopen zaterdag.

In de slepende aandelenleasekwestie blijven de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Op basis van een tussenvonnis van de rechtbank in Arnhem in een zaak van een individuele leasebelgger dreigt Dexia alle zogeheten WinstVerdriedubbelaar-contracten te moeten terugdraien. Volgens de rechter is dit populairste aandelenleaseproduct een vorm van kredietverlening, die in strijd zou zijn met de Wet op de Consumentenkrediet. In dat geval dreigt een Miljardenstrop voor Dexia, omdat het schulden van beleggers moet kwijtschelden en de complete inleg zou moeten teruggeven.

Toch weer hoop gekregen

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Strop voor Dexia in lease-conflict

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Zou het niet zo kunnen zijn dat de rechters, na het mislukken van CGA, onderling een stilzwijgende afspraak hebben dat ze vanaf heden
de kant van de gedupeerde kiezen; dit om Dexia alsnog te bewegen
op het voorstel van Oosting in te gaan (75 %) en er op korte termijn een door hen gewenst einde aan alle rechtszaken over legiolease komt ????????

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Strop voor Dexia in lease-conflict

Ongelezen bericht door Dubio »

Lijkt me niet,
De rechter in A'dam heeft al besloten dat het folder-materiaal niet misleidend is. Daarbij komt dat een kwijtschelding van 75% voor Dexia wel een enorme kostenpost is, waar ze contractueel niet mee in hoeven stemmen.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Strop voor Dexia in lease-conflict

Ongelezen bericht door Hans A »

25% is in verhouding (qua vermogen) voor de slachtoffers vele malen meer dan voor Dexia. Dat is voor Dexia niet meer dan een tegenvaller en overleeft dat wel, veel gedupeerde zullen zoiets NOOIT meer te boven komen.
Bovendien is 25% mogen houden terwijl je er geen recht op hebt niet verkeerd voor Dexia!

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: Strop voor Dexia in lease-conflict

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Beste Dubio, ik zou als Legio Lease gedupeerde al lang blij zijn met een kwijtschelding van 50% van de restschuld. Dat ik verder mijn eventuele inleg kwijt zou zijn, lijkt me vanzelfsprekend. Heel veel gewone beleggers die rond het jaar 2000 met eigen of geleend geld bepaalde aandelen hebben gekocht, zijn immers hun inleg ook grotendeels kwijt geraakt door het onvoorziene ineenstorten van de aandelenmarkt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de commissie Oosting de zwarte piet wel erg eenzijdig richting de aanbieders van aandelen lease producten heeft neergelegd.
In feite zal het te lang voortduren van het juridische getouwtrek twee winnaars en twee verliezers opleveren. De twee winnaars zijn de juristen van beide partijen. Wie de verliezers zijn, laat zich gemakkelijk raden.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Strop voor Dexia in lease-conflict

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 20 Jul 2004 08:53 door Dubio


--------------------------------------------------------------------------------

Lijkt me niet,
De rechter in A'dam heeft al besloten dat het folder-materiaal niet misleidend is. Daarbij komt dat een kwijtschelding van 75% voor Dexia wel een enorme kostenpost is, waar ze contractueel niet mee in hoeven stemmen.


Dubio, Dubio,

De rechter in Amsterdam heeft zich gebaseerd op 1 advertentie in de Telegraaf en niet op het foldermateriaal. De CGA heeft een uitspraak gedaan over het foldermateriaal. Ik ga ervan uit dat je dit ook gelezen hebt. Hoeft dus geen verder betoog.

Gezien het negeren van de wettelijke verplichtingen komt Dexia in aanmerking voor een volledige vergoeding (100%) en niet minder. Denk hierbij aan het afsluiten van contracten aan minderjarigen, gepensioneerden en aan mensen met een inkomen dat onvoldoende is voor het afsluiten van dergelijke contracten en tevens ja de eagaleasers, ik zou willen dat ik daarbij hoorde helaas is dat niet zo.

antidexia
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jul 2004 20:36

Re: Strop voor Dexia in lease-conflict

Ongelezen bericht door antidexia »

Dubio is een eikel die kletst als een kip zonder kop.

Gesloten