LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Schonewille had meer dan alleen de reclame-codes in huis.Waarom
heeft hij alleen de reclame-codes aangehaald in deze zaak?
Omdat Schonewille een zodanig IQ moet hebben om advocaat
te worden,zal iedere rechter tot de conclusie moeten komen dat er hier
sprake moet zijn van foul play(boos opzet) door Schonewille en
geen stupidity.Schonwille moet hier persoonlijk voordeel uit
hebben behaald om de zaak zo te verprutsen.
Ik vraag me af hoeveel euro Schonewille onder tafel heeft ontvangen
van Dirk Bruneel?Ik denk dat Bruneel hier minstens 10 miljoen euro
voor over heeft gehad.Het is beter dan miljarden euros uitbetalen
aan de gedupeerden.
De dag na de rechtspraak zaten Bruneel en Schonewille waarschijnlijk
broederlijk aan de champagne.
Iedere advocaat in Nederland zal hier schande van spreken.
Wanneer gaat Payback de SLV voor de rechter dagen wegens
WANPRESTATIE?

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Speculatie! Speculaasjes kun je eten, vooral rond St. Nicolaas. En die bestaat ook niet, zeggen ze :shock: :?
Kletskop, ook een lekker koekje, trouwens :roll:

Henry
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:39

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Henry »

Nog even ter herinnering de dubbelrol van een discutabele advocaat :twisted: :evil:

Geplaatst op 05 Sep 2003 12:11 door Habo


--------------------------------------------------------------------------------

Uit de financiele telegraaf van vanmorgen 5-09 viel mij het een en ander op:

Als advocaat van het Noordnederlands Effectenkantoor (NNEK) treedt de heer Schonewille op om aan te tonen dat de NNEK ruimschoots invulling heeft gegeven aan de extra zorgplicht jegens een klant.
Deze klant heeft in eerste instantie deze zaak gewonnen door een uitspraak van de Amsterdamse rechter omdat het NNEK bij een dalende aandelenmarkt verzuimd heeft hem alternatieve mogelijkheden aan te bieden.
Dhr. Schonewille gaat namens de NNEK in hoger beroep en denkt deze zaak nog te kunnen winnen.

WAT SCHETST MIJN VERBAZING....!!!

Dhr Schonewille, is eveneens advocaat van de ruim 80.000 belegers die een procedure hebben aangespannen tegen aandelenlease aanbieder Dexia.(Leaseverlies). In deze procedure probeert Schonewille juist aan te tonen dat de Dexia bank haar zorgplicht verzaakt....

IK BEGRIJP HIER WERKELIJK NIKS VAN...!!!

Hoe kan een advocaat 2 tegenovergestelde visies hebben in een soortgelijke zaak....???

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Dit is met bronvermelding en met minder suggestieve woorden dan de openingstekst in dit topic. Meer gesneden koek!

Steenbok
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 jul 2004 12:52

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Steenbok »

Is het dan toch een zakkenvuller die meneer Schoonewille ????

Dhr. Schonewille gaat namens de NNEK in hoger beroep en denkt deze zaak nog te kunnen winnen.
Weet iemand of hij dat hoger beroep gewonnen heeft ?

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Beste Pipa,
We mogen toch aannemen dat Schonewille zijn IQ hoger is
dan die van Frank Spencer?Frank zou waarschijnlijk en terecht
tegen Betty zeggen:"mmmm,I fu*cked up again Betty".Ik
denk niet dat Schonewille zich kan beroepen op dezelfde
stupidity.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Hangt van zijn potentie af. :wink:
Some mothers do 'ave 'em, nietwaar 8)

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Beste Pipa,
Heb jij het hier over Darwin's natuurlijke selectie?

Gvd
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:08

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Gvd »

Wie weet wint Eegalease wel eind juli en dan is Schonewille weer de held, van zero naar hero, net als advocaat. De niet eega-leasers zullen wel van niet vinden maar die zullen ruimschoots door de eegaleasers worden overschreeuwd

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Geplaatst op 11 Jul 2004 18:27 door dejongh1
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Pipa,
Heb jij het hier over Darwin's natuurlijke selectie?
Wat je wilt :roll:
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 11 jul 2004 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Bonnie »

Zo is het altijd in het leven was ook zo met de trainer van het Nederlandselftal.

Waar het omgaat met SLV is dat er op één paard werd gewed en van Meneer Schonewille had je meer kunnen verwachten!!!

Aangezien het merendeel van de rechters van de civiele rechtbanken vinden dat het om huurkoop gaat, mag je aannemen dat er een gunstige uitspraak komt voor die groep.

Het is een wanprestatie die SLV heeft geleverd. Eerst iedereen contributie laten betalen en even later de stichting EL oprichten en 14.000 mensen opnieuw € 10,00 laten dokken.

Ook bij deze praktijken kun je je vraagtekens zetten en je afvragen of het geen opzet was.

Nee ik zal niet juichen als EL wint want ik vind dat de Consumentenbond etc. heel erg onzorgvuldig met de belangen van de mensen is omgegaan.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door JH »

Ook bij deze praktijken kun je je vraagtekens zetten en je afvragen of het geen opzet was.

Nee ik zal niet juichen als EL wint want ik vind dat de Consumentenbond etc. heel erg onzorgvuldig met de belangen van de mensen is omgegaan
Bonnie, je spreekt jezelf tegen. Ook Payback gaat niet vrijuit door te adviseren om een restschuld niet te betalen, waardoor veel "gedupeerden" dus extra in de sores komen. Pas wanneer er een dagvaarding van dexia bij deze groep binnenkomt dan dringt het tot hen door dat ook PB hen belazerd heeft.

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Bonnie »

Juist goed als jij daar anders over denkt, is je goed recht. Ik heb het niet over Pay-back gehad.

Ik geef alleen weer wat ik van SLV denk.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door JH »

Denk er over zoals je wilt, Bonnie
bijgaand een stuk tekst van de site van SLV over de doelstelling;
Misschien wordt het je nu duidelijk als je lezen kunt.
Wat is het doel van de rechtszaak van de Stichting Leaseverlies?
De Stichting Leaseverlies vraagt in haar procedure aan de rechter om te oordelen of de reclame die door LegioLease is gebruikt om de effectenlease-producten te verkopen, misleidend was, en verzoekt de rechter daarnaast vast te stellen hoe de schadevergoeding moet worden berekend. Indien de rechter dit in een zogenaamde “verklaring voor recht” vastlegt, kan een ieder die op basis van de reclame-uitingen van Legio een overeenkomst met Legio of haar rechtsopvolgers heeft gesloten, aanspraak maken op schadevergoeding op grond van onrechtmatig handelen door Legio en haar rechtsopvolgers. Aangezien de brochures niet verschillen van persoon tot persoon, behoeft niet bij iedere contractant opnieuw te worden getoetst of in uw afzonderlijke geval sprake is van misleidende reclame.

Indien de procedure van de Stichting Leaseverlies tot een positief oordeel leidt, kunt u met een afschrift van dit oordeel in de hand bij Dexia uw verhaal halen. Hiervoor is in beginsel geen gecompliceerde juridische procedure nodig. De kans bestaat dat de Stichting u ook bij het incasseren van de schadevergoeding van dienst kan zijn. Hierover bestaat op dit moment echter nog geen duidelijkheid. Te zijner tijd zal de Stichting u hierover nader berichten.

Pientje
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 jul 2004 21:23

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Pientje »

weinig variatie in de diverse topics zo :roll:
Geplaatst op 11 Jul 2004 19:44 door Pientje


--------------------------------------------------------------------------------

vragen, verzoeken, indien, bestaat de kans, nog geen duidelijkheid. Schadevergoeding! En de rest?
Als het vertrouwen al weg is geeft dit geen houvast!
Geplaatst op 11 Jul 2004 19:44 door Bonnie


--------------------------------------------------------------------------------

De oprichting van SLV is mede tot stand gekomen door Tros Radar, VEV en de consumentenbond. De advocaat heeft bank- en effectenrecht gestudeerd.

Mogen dan circa 90.000 mensen een positief resultaat verwachten als er zoveel geld in kas is.

JA dat mogen ze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Pientje op 11 jul 2004 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Bonnie »

Heel goed daarom zijn veel mensen zelf al begonnen met een dagvaarding tegen Dexia omdat ze al heel lang geen vertrouwen meer hadden in SLV .

Blijf ik toch van mening dat SLV zichzelf moet opheffen en geen hoger beroep moet aantekenen, omdat ze er dan nog meer geld van de deelnemers door heen jassen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door JH »

SLV is dat min of meer wel verplicht he aan al diegenen die collectief bij hebben gedragen om tot een oplossing te komen.
Jij kunt dan wel van mening zijn dat zij zichzelf moeten opheffen maar zij hebben nu eenmaal het geld geincasseerd. Dus moeten zij waarmaken wat zij beloofd hebben !

Ze vragen toch zeker geen nieuwe bijdragen van die 90000 leden ???
So what is the problem ???

Bonnie
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:36

Re: Bruneel en Schonewille aan de champagne?

Ongelezen bericht door Bonnie »

Als ze in beroep gaan kunnen ze dan meer zaken zoals b.v. zorgplicht inbrengen of gaat het dan weer om die ene advertentie ?

Zo ja dan is het geld over de balk smijten toch en waarom leggen ze geen verantwoording af over hun financiële handel en wandel ?

Er zijn zo veel zaken die met geheimzinnigheid zijn omkleeft, je zou bijna gaan denken dat ze.......... onder ........één hoedje spelen met........ en zo kun je nog wel even doorgaan.

Ik in ieder geval niet ik stop er mee.

Groeten. :D

Gesloten