LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TET hotline

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
diva

TET hotline

Ongelezen bericht door diva »

Ik las dat er al meer mensen een sms-berichtje hebben gekregen van TET hotline dat je als vaste klant 500 euro hebt gewonnen...ik weet niet eens wat TET is. Hoe komen zulke computers aan je telefoonnummer en wie zitten er achter die computers?

rosa
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2004 19:05

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door rosa »

hallo
ik heb net ook zo'n smsje gehad van die computer. ik ben zo stom geweest om het nummer te bellen en mee te doen. je moet eerst een aantal vragen beantwoorden. en dan ter bevestiging moet je een sms met je naam en adres ter bevestiging sturen naar 0034696517437. dit is een mobiel nummer uit spanje ben ik achter gekomen. ik weet niet wat er nu met al mijn gegevens gaat gbeuren. eigenlijk is het wel een beetje stom geweest dat ik heb meegedaan maar ik weet voor de rest niet watvoor bedrijf het is en wat ze doen. want ik kan ze nergens vionden op internet. mijn advies doe niet mee!

Rschoone

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Rschoone »

Ik heb zojuist ook meegedaan.. Maar ik vertrouwde het ook niet en ging ook op zoek.. En nu zie ik dus dat het niet helemaal pluis is. Wat gaat er nu gebeuren met mijn gegevens??

Groetjes

derk

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door derk »

Wij kregen ook dit SMSje. Ik heb eens bij de Opta gekeken(www.opta.nl) en de provider van wie 0906-5011066 is blijkt een bedrijf uit Amsterdam te zijn met een 010(rotterdam) nummer??????? Het bedrijf heet:OCEAN COMMUNICATIONS B.V.

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Mo »

In de topic diversen is iemand die hetzelfde probleem heeft en alwaar ik het volgende als antwoord op gegeven heb.

Ken het bedrijf niet maar wel de methode die nog zelfs deze week in diverse dagbladen heeft gestaan.
Bedrijven die via een goedkoop syteem een bulk sms versturen (kost maar enkele centjes per sms voor hen) en vervolgens moet je heel duur betaalnummer terugbellen of een nummer dat gelinkt is naar een duur betaalnummer zonder dat je het zelf weet. En dat heb je dus 5 minuten gedaan waarbij jij mogelijk tussen de 5 of 10 euro hebt moeten betalen.
En dat zijn enkele honderden telefoontjes per dag die hetzelfde doen!!!

Zelfs achter woningaanbieders en andere adverteerders blijken dit systeem te bestaan.

Heeft de voorpagina van de Telegraaf zelfs deze week gehaald dat nog steeds mensen hier in blijven trappen maar er vaak ook niets aan kunnen doen dat ze hier de dupe van worden.

En als je niet oppast is het ook nog een opgezet crimineel systeem waarbij naar je bankrekening en andere gegevens gevraagd worden.
Op deze manier worden zelfs mensen benaderd voor switchen van gasbedrijf of anders.

En zoals ik het van jouw lees log je je in een datdabase die jouw na dat je gegevens hebt verzonden, door jouw te betalen duren sms'jes naar je gaat zenden, een paar per dag a raison van 2,50 euro per sms.
Als het goed is staat er elders op dit forum een dame die hier de dupe van is geworden en er niet van af kan komen.

Oppassen geblazen dus met dit soort zaken.

En Derk dat bedrijf is n.a.w. enkele een tussenschakel die zorg voor de zogenaamde 06 kast als facilitair bedrijf heeft en deze weer in nummers uitverhuurd.
Deze kasten staan allemaal in Rotterdan (in de Spaanse Polder) bij de telecommunicatietorens vanwege het ontvangst en de aansluitingen.
aldaar (vandaar je 010 nummer). Dus het gevonden bedrijf kan enkel de eigenaar van de kast zijn alwaar honderden nummers op kunnen en welke worden doorverhuurd a.o. bijvoorbeeld deze gasten in Spanje die dan weer zo'n nummer aangesloten bij die kast en die provider huren.
Overigens behoeven die gasten zelf niet eens in Spanje te zitten maar het nummer van de kasteigenaar via een bedrijf in Spanje gehuurd te hebben. Het ruikt in ieder geval naar flinke oplichting als deze constructie gaande is.

badro

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door badro »

als trouwe klant heb ik gstrn ook n smsje gekregen van TET. en idd na n minuut of 6 rare vragen van hun te hebben beantwoord kreeg ik n nummer waar ik naartoe moest smsen met myn adresgegevens. ik vertrouwde t niet zozeer en d8 eerst te checken op internet en zo zie je maar weer...ik zat echt te twyfelen om n smsje te sturen maar als je even helder nadenkt is t te mooi om waar te zyn...

dotcom

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door dotcom »

ook ik heb zon smsje ontvangen en vertrouwde het eigenlijk van af het begin niet , maar toch even geprobeert (niet geschoten is altijd mis toch ) idd een minuut of 6 aan de telefoongehangen a €0.80 /p/minuut dus € 4.20 lichter gemaakt .

zo pakken die gasten toch een hoop poen en weinig mensen die hier echt werk van zullen maken denk ik , omdat het bedrag realatief laag is ...
Nu vraag ik me eigenlijk af , of er mensen zijn die dus wel een smsje naar 0034696517437 hebben gestuurd , en die nu dus aan 1 of ander vaag sms dienst vast zitten a €.... p/ontvangen sms.

dotcom

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door dotcom »

correctie voor hier boven 6x € 0.80 = tuurlijk € 4.80.. :)

Pats

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Pats »

Nou ik ben dus ook zo'n sukkel die daar gewoon in trapt ondanks dat mijn vriend me nog attendeerd op het feit dat "het te vaag is en wat gaan ze met je gegevens doen????" :oops: :oops: :oops:
Ik schaamde me natuurlijk dood toen ik op onderzoek uit ging en hier terecht kwam, maar ja het kwaad is al geschied, ik heb gewoon een sms gestuurd met mijn gegevens en nu moet ik maar zien wat er gebeurt.

Waarom krijg ik zo'n smsje en mijn vriendin bijvoorbeeld (Zelfde provider) niet?????

Stom, stom, stom, stom,

Gast

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Gast »

ja, ook ik heb zon smsje gehad. ik heb ook naar het nummer gebeld. maar geen sms gestuurd. omdat ik het niet vertrouwde heb ik eerst op internet gekeken. toen kwam ik dus hier terecht. heb wel 5 minuten aan de lijn gehangen a 80 cent per minuut maar goed. ze weten wel mijn telefoonnummer, ben benieuwd of ik nu vaker zulke smsjes krijg. nooit meer intrappen dus!!!!!111111

Tyldak
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2004 23:52

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Tyldak »

Ook ik kreeg op mijn vaste aansluitiing twee keer het sms in mijn voicemailbox. beetje vreemd dat ze het daarheen stuurden, aangezien 0909 nummers geblokkerd staan, pakte ik mijn mobiel.

maar ik vond het wel verdacht: vaste klant van tet? bedoelen ze misschien tele2 en kwam het sms-je raar over? toch effe gebeld, maar al na een minuut opgehangen gelukkig voordat ik vragen moest beantwoorden. Voor 80 cent per minuut plus mobiele kosten hoef ik niet naar een heel *piep* verhaal te luisteren. Na effe googlen kwam ik hier.

kan er niet iets tegen gedaan worden ofzo?

greetz, Niek

kaartje

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door kaartje »

:twisted:
Ik ben ook zo stom om niet eerst op internet te kijken voor dat ik gebeld en gesmst hebt!! ben ik verdorrie 4,80 euro kwijt!!
Ik probeerde naar dit nummer te bellen maar dan krijg jeeen vrouw die in een vreemde taal spreekt(een bandje) en dan wordt de lijn verbroken!!

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Mo »

Jullie moeten het niet jezelf kwalijk nemen. Jullie zijn niet dom, immers je reageert op iets wat ook bedoeld is om op te reageren.
Het is zeer laag en gemeen van degene die juist misbruik maken van dit soort zaken.

En of er iets aan te doen is?
In principe mag het niet. Maar degenen die hier achter zitten kunnen anoniem blijven omdat ze via een bepaalde constructie die betaalnumeers huren en vrijwel altijd buiten schot blijven omdat het ook vaak kortstondig is of ze verkassen naar een andere betaal kast.
(is eenz eer ingewikkeld systeem).

Gast

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Gast »

Bellers lang aan de lijn gehouden

Woningzoekenden dupe 'stiekeme' betaalnummers
door Bart Mos
AMSTERDAM - Exploitanten van speciale telefoonnummers waarmee geld kan worden verdiend, maken misbruik van mensen die dringend op zoek zijn naar een huis of een baan. Zonder het te weten loopt de telefoonrekening van de huizenzoekers die van de service gebruikmaken, flink op. Telecomtoezichthouder Opta sluit de bewuste lijnen keer op keer af, maar daar trekken de daders zich weinig van aan.

De exploitanten maken gebruik van een leemte in de wet. Die bepaalt dat voor bepaalde telefoonnummers niet vermeld hoeft te worden wat de daaraan verbonden kosten zijn. Het gaat onder meer om nummers die beginnen met de cijfers 0871. Ze zijn oorspronkelijk bedoeld voor zogeheten 'persoonlijke assistentdiensten', bijvoorbeeld voor docenten die op meerdere plekken werken en op één nummer bereikbaar willen zijn. Misbruik voor andere commerciële doeleinden is verboden, maar dat gebeurt desondanks op grote schaal. Vaak worden gebruikers van de bewuste telefoonnummers lang aan de lijn gehouden, of doorverwezen naar weer andere betaalnummers. De kosten voor het gebruik kunnen variëren van 0,80 euro per minuut of 1,30 euro per gesprek. In het geval van de woonhuizenservice blijken bovendien de (huur)huizen waarmee wordt geadverteerd vaak al geruime tijd vergeven. De exploitanten lijken daarmee uitsluitend te mikken op inkomsten uit de telefoonverbinding.

Een belangrijke speler op deze schimmige markt is huisbel.nl, een website voor huizenzoekers in Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Ook hier veel (loze) advertenties, met doorverwijzingen naar 'stiekeme' betaalnummers.

Lees verder in De Telegraaf wie achter huisbel.nl schuilgaat

Suzelpuzzel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2004 22:09

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Suzelpuzzel »

Ook ik heb zojuist (misschien wel een beetje naïef, maar ach..wie wil er nu geen 500Euro winnen?!) een sms gestuurd naar dat vage spaanse 06-nummer en ik heb nog geen sms terug gekregen, dus ik hoop maar dat dat wil zeggen dat ik nu niet vast zit aan zo'n sms-systeem!! Zijn er mensen die al wel smsjes terug hebben ontvangen dan? En zo ja, hoeveel geld ben je daar dan steeds aan kwijt??
Groet, Suzanne.

Gast

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb 3 maanden terug ook zo iets gedaan ben nu al 850 euris kwijt en kan het niet stoppen. Heb aangifte gedaan maar wordt niet behandeld.

Heb mijn toestel weggedaan.

webjunkie

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door webjunkie »

Bij mij stond de SMS op de voicemail. Webjunkie als ik ben: www.google.nl en ingetypt: 500 euro waardebon trouwe klant. Deze site komt bovenaan de lijst.

Hartelijk dank voor de informatie, hoewel je bij dit soort berichten natuurlijk DIRECT lont moet ruiken!

lisa1234

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door lisa1234 »

Wij zijn ook gebeld door TET hotmail
M,n man zo slim die het eerst controleert
Ik zelf zag de dollars tekens al
Op advies van m,n man niet gebeld
Achteraf heel blij dat hij thuis was
Ik had persoonlijk daar ingetrapt
Niet gelukt dus door waarschuwing RADAR
BEDANKT

Suzelpuzzel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2004 22:09

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Suzelpuzzel »

Hé mensen,
Ik heb hier al eerder een bericht over deze topic gestuurd, maar goed... Ik heb dus al 2 weken geleden gebeld (enigszins naïef) naar dat TET-gedoe, maar er is nog niets gebeurd bij mij hoor... Geen vage sms-diensten of wat dan ook. Ik heb er nog geen cent aan verloren, gelukkig! Ik vraag me nog steeds af of dat iemand wel is overkomen door deze TET-actie?! ( :wink: Of kunnen we stiekem nog steeds een heel klein beetje hopen op 500 Euro aan prijzen :wink:) Nou ja, laten we dat maar niet doen... Maar toch, het is bij mij gelukkig zo erg nog niet! (Kan dat zijn omdat ik prepay bel en geen abonnement heb...dat ik daardoor niet aan zo'n service vast kom te zitten??)
Groet,
Suzanne.

Gast

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Gast »

Gast
Gast

Geplaatst op 11 Jul 2004 22:20 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb 3 maanden terug ook zo iets gedaan ben nu al 850 euris kwijt en kan het niet stoppen. Heb aangifte gedaan maar wordt niet behandeld.

Heb mijn toestel weggedaan.
Mwah, denk eerder dat je aan een chatdienst ofzo hebt meegedaan :wink:

Gesloten