LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat verwijten we Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Steenbok
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 jul 2004 12:52

Re: wat verwijten we Dexia

Ongelezen bericht door Steenbok »

Dexia heeft veel regels overtreden op de Wet Toezicht Effectenverkeer.

Great Bear

Re: wat verwijten we Dexia

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 03 Jul 2004 15:35 door Steenbok


--------------------------------------------------------------------------------

Dexia heeft veel regels overtreden op de Wet Toezicht Effectenverkeer.
ja maar ondertussen zitten wij met de gebakken peren!

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: wat verwijten we Dexia

Ongelezen bericht door Hans2 »

DE JURIDISCHE POSITIE DEXIA

Op bladzijde 19 van de toelichting op het Dexiaanbod komt Dexia bank terug op het

Verwijt:
“Dexia hanteert agressieve telefonische verkoopmethode en handelt in strijd met het verbod op cold calling”

Vervolgens geeft Dexiabank haar standpunt weer dat dit niet zo is.
Dexia eindigt met:
Hoewel het eerste gesprek niet beperkte tot uitsluitend de vraag of de cliënt wel of niet een brochure wenst te ontvangen, is ons oordeel dat de telefonische benadering van de cliënten
Niet onder het verbod van “cold calling”viel”

Wat is cold calling en hoe gaat het in zijn werk?
Met cold calling, wordt telefonisch een eerste contact met potentiële nieuwe klanten gelegd.
In eerste instantie, om de klanten kennis te laten nemen van een nieuw onbekend produkt
Daarna om te onderzoeken of de klanten belangstelling heeft voor dat produkt
en dan de verkoop hiervan op gang te zetten .
Daarna om de klanten nogmaals overtuigen van de kwaliteit van het produkt,
om dan in een vervolg gesprek het produkt te verkopen.
Met deze eenvoudige aanwijzingen kunt u de resultaten van telefonische verkoop duidelijk opvijzelen.

1. Overleef de eerste dertig seconden
De eerste dertig seconden van het gesprek zijn van vitaal belang. In die tijd moet u de aandacht van de klant trekken, anders hangt u. Die aandacht trekt u niet door een heel verhaal te beginnen over wat uw bedrijf doet en waarom uw producten zo fantastisch zijn, maar door iets te vragen of te vertellen dat direct van toepassing is op de situatie van de klant: Wilt u ook een betere financiële toekomst voor uw kinderen? Ook verwijzen naar winst of kostenbesparingen zijn 'triggers' om de aandacht vast te houden: Weet u dat wij een spaarplan hebben waarbij u uw geld vast zet, waarna er via een door ons bedachte manier van vastzetten u er een flinke winst mee kunt maken? Een beetje bluffen mag. U kunt het ijs breken door net te doen alsof u elkaar al eerder heeft gesproken, maar dat u er toen nog over moest nadenken
2. Stel slimme vragen
Vragen stellen blijft de belangrijkste activiteit in een verkoopgesprek. Ook als het u niet lukt om iets te verkopen, levert het inzicht op in de markt en in eventuele bezwaren. Begin met open vragen: Hoe spaart u nu?Waarom spaart u op deze manier?
Ga daarna over op gesloten vragen:Hoeveel procent rente hebben deze spaarrekeningen?
3.. Gebruik geen vaste scripts.
Scripts, waarin het hele verkoopgesprek en alle vragen tot op de komma staan uitgeschreven, zijn dodelijk. Het gevaar bestaat namelijk dat u de tekst letterlijk gaat oplezen. Wel is het verstandig om een paar kernpunten over het product op papier te zetten.
4.. Laat u niet afwimpelen.
Pareer met succes.
“Geen tijd”
Antwoord hierop geduldig, en begripvol.
Let op de formulering, vraag niet of u terug mag bellen, maar zeg dat u terug belt en vraag alleen op welk moment het schikt
4.. Pareer weerleggingen
Tot zover klinkt het allemaal alsof elke klant die u aan de telefoon krijgt gewillig meegaat in het verkoopgesprek. Welnu, die kans is gering. U zult een zee van tegenwerpingen, en afwijzingen over u heen krijgen.
“Ïk moet er nog even over nadenken”
Bedenk snel of in het gesprek iets naar voren is gekomen waarover de klant
Onduidelijkheid heeft.
Wat is er niet duidelijk?
Waarover wilt u nog nadenken?
Is er iets dat ik misschien niet duidelijk heb verteld?

Maar een beetje verkoper is een volhouder. In het kader ziet u hoe u de meest gebruikte tegenwerpingen kunt pareren. Ga in ieder geval nooit in discussie over de bezwaren.
5. Stel bereikbare doelen
Ook de beste verkoper kan via de telefoon geen complete offsetpers aan de man brengen. Stel voor het verkoopgesprek bereikbare doelen bijv.het toezenden van een brochure.Als u een brochure toezend kondig dan aan dat u voor een bepaalde datum zult terug bellen naar aanleiding van de toegezonden brochure.

Naar voorbeeld van zibb.nl


Volgens mij bediende Legiolease zich wel degelijk van cold calling!!!!!!!!
Het verwijt is dus wel terecht.

De leaseconcepten werden verkocht door hele slimme ongeschoolde praatjesmakers, die alleen waren opgeleid om zoveel mogelijk producten te verkopen!!!
Crusiaal....... daarna werden de door colportatie en misleiding verkochte contracten op 22 december 2001 overgenomen door de Dexia bank.

Dexiabank bank verdedigt:
a. de in het verleden plaats gevonden onrechtmatige verkooptechnieken van de legiolease verkopers.
b. de daar bij verkochte misconcepten, de z.g.leasecontracten.

De bank ontkent zowel het onder a .genoemde feit als ook het onder b. genoemde feit
De bank ontkent dat er niet onrechtmatig gehandeld is, dat er geen misleiding heeft plaats gevonden en dat er geen omwettig te verklaren producten zijn verkocht.


Het standpunt over de, door de bank genoemde verkoopprocedure op blz. 19 van uw toelichting bij het Dexia-aanbod, klopt niet met de werkelijkheid.
Daarmee klopt uw hele toelichting niet!!
De verkopers van Legiolease gingen veel slimmer, assertief getraind, gewiekster, en agressiever te werk bij de telefonische kontakten die zij met mij hadden en zoals blijkt uit getuigenissen van andere mensen op het internet, dan de procedure in toelichting in door de bank vermeldDexiabank vermeld.
Zie als voorbeeld ook één van de vele mededelingen die ik op het internet vond!



Ik heb voor Legio gewerkt!!!"
Een krantenartikel waarop stond verdien zoveel duizend in de maand. Ach waarom ook niet, dacht ik toen. Heb dus gesolliciteerd toen bij Vero Sales een onderneming van Legio Lease.
Kwam daaraan en had een vrij leuk gesprek waarop ik ook meteen was aangenomen. Wat was de bedoeling: "Zoveel mogelijk spaarproducten van Legio zien te verkopen aan bedrijven en personen!!!" Na een interne opleiding van 1 week bij Vero Sales kon ik telefonisch aan de slag. En de producten gingen als broodjes over de toonbank. Zelf had ik toen een contract genomen op Spaarleasen toen ik daar werkte. Kan je nagaan hoe de werknemers goed over hun producten waren ingelicht. Wist ik veel dat ik een registratie van het BKR te Tiel kreeg. Jaah, daar kwam ik achter nadat ik een Winstverdriedubbelaar en KoersExtra had afgesloten bij Legio. Vele mooie woorden zijn het die ze beloven en uitgaan van een veels te hoge rendement. Het enige wat ik kan zeggen en wat ik ook weet : LEGIO LEASE zijn oplichters...begin er ook A.U.B. niet aan!!! Gelukkig werk ik allang daar niet meer...want ik had dan het kantoor in Leiden vast wel in gijzeling genomen.

Hun gesprekken waren misleidend en manipulerend.
Dezelfde slimme, gewiekste, en assertieve methodiek van manipuleren en van mensen onder druk zetten, wordt nu ook door Dexiabank Nedeland gebruikt met het aanmeldingsformulier.
Ook nu worden wij weer onder druk gezet en misleid terwijl de bank zogenaamd zegt uit humanitaire gronden te handelen, Dexiabank zegt zich juridisch tot niets verplicht te achten t.a.v. de ex-cliënten van Legiolease.


Welke leden op dit forum hebben telefonisch contact gehad met Legiolease, zonder in de gaten te hebben dat ze werden misleid? Vriendelijk vragen over uw wijze van sparen, zonder impliciet in de gaten te hebben, dat door die vragen ze u in de val lokten.
Waarna ze u vervolgens vrijblijvend een misleidende brochure toe zonden.
Werd u hierna nogmaals misleid aan de hand van de brochure?

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: wat verwijten we Dexia

Ongelezen bericht door aert0001 »

beste gedupeerden,

ik hoop dat ieder ermee accoord gaat dat ik deze stukjes verwerk endoorgeef aan advocaten van gedupeerden, ook kan het voorkomen dat de verwijten in de media terugkomen, indien er bezwaren bij jullie zijn laat het me even weten.

Ton

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: wat verwijten we Dexia

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Media hurray :wink: W.b. advocaten hoop ik eigenlijk dat er hier niet iets staat wat nieuw is aan de horizon.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: wat verwijten we Dexia

Ongelezen bericht door aert0001 »

Tja Pipa, eerlijk gezegd, ik zit er nog steeds een beetje mee,

Ton

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: wat verwijten we Dexia

Ongelezen bericht door Hans2 »

1. Ook Spaar Select heeft vele vele slachtoffers gemaakt.
2. Ook zij hebben vele vele levens verwoest
3. Vele gezinnen kapot gemaakt
4. Mensen behandeld als nummers voor hun eigen goed
5. Ja zelfs sommigen tot wanhoop gedreven
6. En ja zelfs (zelf) moorden op hun geweten
7. En als je nog verder doordrijft, verschillende generaties verpest.
De ouder die centjes had gespaard voor de studie van zijn kinderen, waar nu plots weinig of niets van over blijft, kan tot gevolg hebben dat dat kind misschien de studies kan lopen wat zijn ouders hadden gepland. En in de toekomst tevreden moet met een veel minder job (lees inkomen) dan anders haf gekund.
8. Vele mensen hun emotionele denken, voelen en handelen voor de rest van hun leven gewijzigd, door het misbruik van vertrouwen waarin ze nu zijn beschaamd, en misschien eerlijke kansen mislopen in hun verdere leven uit angst.

Uitspraken gedaan ophet forum van adviesverlies.
We sparen ze voor een Zwartboek wart er moet komen.
Het zal dan helaas te laat zijn en neer komen op:
"Als het schaap verdronken is dempt men de put"

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: wat verwijten we Dexia

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Geplaatst op 06 Jul 2004 00:44 door aert0001
--------------------------------------------------------------------------------
Tja Pipa, eerlijk gezegd, ik zit er nog steeds een beetje mee,
Ton
Ton, no problem at all :D Bij het desbetreffende dagblad was een verslag van het zakelijke traject welkom, de journalist wilde geen emotionele ellendestory's (meer) publiceren. Ik blijf er van overtuigd dat er dan nog kapstokken genoeg zijn om een artikelenreeks aan op te hangen.
Succes :wink:

dootjeblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2003 11:29

Re: wat verwijten we Dexia

Ongelezen bericht door dootjeblauw »

het is schandalig dat dexia van dsi in nederland mag blijven en het is schandalig dat al-quaida onschuldige mensen met aanslagen vermoordt terwijl een goede doel nog intact staat bij het centraal station in amsterdam

Gesloten