LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Postbank . NL

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rinus Bodbijl

Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door Rinus Bodbijl »

De Postbank wilt internet-bankieren bevorderen. Dit wordt ondermeer gedaan door het goeddraaiend programma Girotel op termijn te beeindigen. Daarvoor in de plaats komt de internetsite Mijn Postbank.NL. Hieraan ben ik enthousiast begonnen, maar na ongeveer vier maanden is mijn enthousiasme aardig verdwenen. Het aantal keren dat ik storingvrij van Mijn Postbank.NL gebruik kon maken is letterlijk op één hand te tellen.

Dan weer waren overzichten niet beschikbaar, een andere keer kon ik rekeningen die in in Mijn Postbank.NL kon beheren, niet gebruiken, de verschillende pagina's werden niet of onvolledig opgebouwd, waardoor je informatie miste. Daarnaast is de website erg traag en moet je regelmatig onnodige tussenstappen maken om op een bepaalde sub-website te komen.

Dre Postbank heb ik al laten weten, dat wanneer de storingen blijven aanhouden ik zal overwegen terug te keren naar de oude vertrouwde overschrijfformulieren en papieren rekeningafschriften. De loop naar de brievenbus die ik dan extra moet doen, is in ieder geval sneller dan Mijn Postbank.Nl en bovendien gezonder en in ieder geval storingvrij.

Hebben meer mensen zulke of juist positieve ervaringen?
Ik ben benieuwd naar reacties.

Nicole Haasbroek

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door Nicole Haasbroek »

Herkenbaarheid alom!
Ook ik vind de mijnpostbank.nl site een doorn in het oog.
Vooral de niet beschikbare info (links die niet werken etc), bijv. hoe je girotel op te zeggen, vind ik ronduit schandalig.
Een goede klantenservice zou dit nog kunnen opvangen. Maar ook nu heb ik weer moeten constateren dat die 3x nx is. :(

Het enige positieve is, dat wanneer ik geld naar een andere Postbankmember overmaak (wanneer de site werkt), die persoon het binnen minuten op zijn rekening heeft staan. :)

123456

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door 123456 »

Ik heb jaren gebruik gemaakt van Girotel. Nu heb ik mijn postbank.nl maar ik herken eerlijk gezegd de problemen niet. In het begin waren er inderdaad een aantal storingen bij mij en was de boel behoorlijk traag. Maar eigenlijk al een hele tijd heb ik daar echt geen probleem meer mee. Soms duurt het alleen een beetje lang voordat je ingelogd bent. Maar zodra je erinbent gaat het best snel. Tenminste bij mij wel.

gompie23

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door gompie23 »

Ik ben ook niet blij met de nieuwe site. Maar als we nu allemaal Girotel bliven gebruiken ( ik doe dat wel ) kunnen ze moeilijk ophouden. Zo laat je je stem horen

entertainer

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door entertainer »

Wellicht dat het aan de hardware ligt van diegenen die Mijn Postbank.nl gebruiken.

Gast

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door Gast »

Totaal geen problemen met de Postbank. Wat voor verbinden hebben jullie. Nog een 56K Modem. Waarschijnlijk ligt het daar aan. Ik heb nu een maand Postbank.nl nog nooit problemen gehad.

Succes

Kim

melly

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door melly »

Ook ik heb een internet rekening van de postbank aangevraagd.
Alleen als je geld op de rekening stort duurt het llang voor het over gemaakt ik via het internet. Daardoor loop je oa rente mis. Ook het terugnoeken duurt lang. Bij de rabobank duurt het iknternet bankieren een seconde voor zowel het storen al het omnemen van geld op en van je rekening.

Bij de postbank duurt dit soms 2 of 3 dagen. Als je hierover beld dan meld men dat dit komt door een storing op de site. :x

Rinus Bodbijl

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door Rinus Bodbijl »

Mijn hierboven genoemde ervaringen hebben niets met de hardware of de verbinding te maken. Ik gebruik Mijn Postbank.NL namelijk op verschillende computers en met verschillende verbindingen (56k-modem en adsl). In alle gevallen heb ik regelmatig last van diverse storingen. Adsl is weliswaar sneller, maar nog altijd is de schermopbouw traag (voor adsl-begrippen).

Op dit moment mis ik al een aantal weken een girorekening in de overzichten terwijl die rekening wel in Mijn Postbank.Nl is opgenomen. Hierdoor kan ik geen saldo en rekeningoverzicht raadplegen en geen betalingen verrichten. Als ik dat meld aan de klantenservioce krijg ik eerst een reatcie dat mijn vraag niet begrepen is. Wanneer ik de opmerking dan bijna letterlijk herhaal, dan krijg ik eerst een standaard reactie dat vervolgens wordt aangevuld met de mededeling dat het probleem bekend is.

Als deze ergernissen langer aanhouden dan overweeg ik met Mijn Postbank.NL te stoppen en terug te keren naar de oude en vertrouwde overschrijfkaarten. Deze zijn ook gratis, er hoeft geen postzegel geplakt te worden. En van de wandeling naar de postbus krijg ik in ieder geval geen hoge bloeddruk. Gelet op de storingen bij Mijn Postbank.NL kan het wel eens zo zijn, dat de overschrijvingskaarten sneller aangemaakt zijn, dan de elektronische opdrachten.

harryvbos

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door harryvbos »

ik heb geen enkele problemen gehad ,ben als zakenman,dagelijks meerder keren online alles gaat prima geen storingen of niks,dus ik toch echt dat het wellicht aan je eigen ongeduld of onwetenheid ligt.

amarie

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door amarie »

Ik maak zelf al maanden gebruik van dit betaalsysteem en heb nu 2 keer een storing gehad die echter vrij snel was verholpen. Ik heb absoluut geen klachten (effe afkloppen!).

Gast

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door Gast »

heb inmiddels in een dag 3x geen verbinding met de postbank kunnen krijgen,zaterdag 29 mei om 11.00 uur en 11.45 en 13.45

vorige week totaal 5x geen inlog mogelijkheid.

even nog maar wachten of alles beter wordt!

is gratis dus enig geduld mag wel.

maar dit jaar moeten de kinderziektes er uit zijn,anders ga ik naar
een andere bank.

Gast

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door Gast »

Ik overweeg dus om juist mijn postbank.nl te gaan gebruiken. Dit omdat girotel bij mij standaard niet werkt. Ik doe er gemiddeld 5 keer over voordat ik een betaling de deur uit heb.

Maar... ik begin nu wel te twijfelen.

Gast

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

ik gebruik sinds kort ook Mijnpostbank.nl en ik moet zeggen dat het wel eens moeite kost om binnen te komen. Maar als ik eenmaal binnen ben gaat alles prima. Opvallend is dat het aan het eind van de maand drukker is dan anders :) . 's Avond wordt het ook weer wat drukker.
Maar ik hoop wel dat de postbank gaat investeren in meer hardware, want ik vermoed dat het daar aan ligt. Alhoewel het beheren van een database met enkele miljoenen rekeningen natuurlijk geen kattepis is
moet dit anno 2004 toch wel een beetje vlot kunnen draaien.

Greetinzzz Henk
(die internet met ADSL lite van Wanadoo, en het werkt ook nog :roll: )

etillemans

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door etillemans »

Ook ik heb helemaal geen goede ervaringen met mijnpostbank.nl. 9 van de 10 keer als ik mijn rekening wil raadplegen krijg ik de melding of van een storing, of dat ik het een half uur later weer moet proberen. Men raadt het af de rekening 's avond te raadplegen. Hoe kan dat nou, als je de hele dag werkt, wil je 's avond toch wel zorgen dat je je zaakjes kunt regelen. Ik heb emails gestuurd naar de Postbank. Je krijgt dan een reactie terug dat het komt door de grote toeloop naar mijn postbank.nl. Dit hadden ze van te voren kunnen bedenken. Er is veel reklame over gemaakt. Ik heb de indruk dat De Postbank het een beetje op zijn klanten afschuift. Naar mijn mening moeten ze zorgen dat de capaciteit groter wordt. Het heeft helemaal niets met onze hardware te maken. Ik hoor het van veel mensen in mijn omgeving. Ik hoop echt, dat hier snel verandering in komt. Ik ga er echt ontzettend van balen.

MAXIEM

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag etillemans,
Ik heb dezelfde ervaringen. Rond 03.00 uur gaat het meestal redelijk. Je moet dan wel de wekker zetten. Ik vind Mijn Postbank een echte miskleun. Daar is de postbank wel verantwoordelijk voor. Bovendien gaan overschrijvingen van rekening naar rekening zeeeeeeeeeer traag. Meestal twee á drie dagen. Al meerdere keren kontakt met hen gehad over realtime, ze beloven veel maar doen niks. Groeten, Ton.

gerrie1

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door gerrie1 »

hallooo, ik heb net geld over gemaakt en het is binnen 2 sec gepiept en het staat gelijk op de andere rekening ,ik begrijp niet waar jullie over piepen.

Gerrie

Mayo

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door Mayo »

Ik gebruik ook postbank.nl en alleen in het begin was er wat storing, nu gaat alles erg goed en snel.
Sinds een maand of 2 NOOIT meer storing, dus misschien ligt het toch aan de computers van die mensen? Waarom zou het bij mij anders zo goed werken?!

Ik maak geld over, en 15 minuten later had een vriendin van mij het al op haar rekening! Super toch! En dat je nu via sms je tancode krijgt is ook een groot PLUS punt, nu akn je overal je bankzaken doen, zonder codes bij te hebben.
Mijn postbank .nl is een zeer grote verbetering in mijn ogen!

bofkont

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door bofkont »

Ook bij mij draait mijn postbank prima. Verder is het top dat je je codes via sms kan ontvangen. Werkt perfect! :P

bobdeboer

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door bobdeboer »

Wegens drukte minder goed bereikbaar

Vanwege het grote aantal bezoekers op Mijn Postbank.nl is het op dit moment niet mogelijk om uw rekeningen en andere producten te bereiken. Onze excuses voor het ongemak. Wij verzoeken u vriendelijk om het over een half uur opnieuw te proberen, bij voorkeur niet op werkdagen 's avonds .

U kunt wel gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, Postbank AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten

---> dit is de melding van vandaag (1-7-2004).. kan de hele avond niet bij mijn geld komen.. zaterdag en zondag kon ik wel de gegevens inkijken maar ik kon door een storing bij de postbank geen geld overmaken... Ik doe veel bankzaken via de nieuwe service en werk geregeld minimaal 1x per dag met de nieuwe service..
Ik begin schoon genoeg te krijgen met alle problemen.. Ik kan niet meer bij mijn geld komen.
Helaas heb ik girotel opgezegd... en kan niet meer terug..
Ik zit er sterk over na te denken om naar een andere bank over te stappen.

Bob

Eddie207

Re: Mijn Postbank . NL

Ongelezen bericht door Eddie207 »

Vandaag: 2-7-2004 is postbank.nl weer onbereikbaar..
Lees melding:

Foutmelding:

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Door een technische storing is Mijn Postbank.nl op dit moment helaas beperkt beschikbaar.
U kunt wel gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten.

Probeert u het op een later tijdstip nogmaals. Onze excuses voor het ongemak.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

De postbank.nl site werkt vaak niet... en wanneer het wel werkt, dan is het zeer traag...(ik heb zelf chello classic dsl verbinding.. dus geen 56k6 modempje..)

Klagen bij de postbank heeft geen zin. De medewerkers weten niet dat de site niet werkt en kunnen geen informatie geven wanneer het wel werkt... Het woord service kent de postbank blijkbaar niet... bah!

groet,

Eddie

Gesloten