LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Wobbe

Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Wobbe »

Beste Lezers,

Werk nu bijna 3 jaar op het call center van Spaar select en het lijkt erop dat Spaar select nu wel heel drastisch begint te bezuinigen.
Vorige week wonnen ze nog het kort geding waardoor ze alsnog de 31 miljoen euro krijgen voor de verkoop van hun pand(en). (Spaar select University).
Deze financiële meevaller (als ik het zo mag noemen) blijkt de directie er toch niet van te weerhouden om het kantoor in Heerlen en Maastricht definitief te gaan sluiten ook andere call- centers in het land zullen verdwijnen. Wat betekend dat in elke provincie slechts 1 call center zal komen te staan (enkele 2 of geen zelfs).
Dit betekend dat klanten voor vragen meerdere tientallen kilometers moeten afleggen voor info.

Twee jaar geleden bracht spaar select nog vreugdelijk naar buiten dat het aantal kantoren van ongeveer 20 naar ruim 30 was opgelopen en dat ze het belangrijk vonden om maximaal 25 km bij de (potentiële) klanten vandaan te zitten.
Nu het economisch wat tegen zit gooien ze het roer massaal om. En krijgen zowel de mensen die op het call- center te zitten als de call- centermanagers en de binnendienst te horen dat ze of niet meer welkom zijn. of dat ze tientallen kilomters verder mogen werken.
Vergoeding nog niet eens de gehele reiskosten en over de reistijden in sommige gevallen van meer dan 1,5 niet te spreken.

Na bijna 3 jaar werken is dit voor mij en andere mensen een enorme domper.
Dit geeft weer eens aan dat Spaar select bijna geen menselijke gevoelens kent, want nog geen 3 maanden terug moest kantoor Heerlen uitbreiden van ongeveer 15 belplekken naar meer als 20.

Lange termijn planning bij spaar select is dus maar van korte duur.

Ik zeg alleen zo pas op wanneer je klant wilt worden van spaar select of er graag wilt komen werken want je staat zo op straat van de een op andere dag!

m.v.g. Wobbe

Wobbe

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Wobbe »

beste meissie en eventuele andere lezers,

Het was inderdaad niet netjes van me om te zeggen wat er de laatste maanden bij spaar select niet "helemaal zo was gegaan hoe het zou moeten", zeker niet zonder ook de goede kanten van het bedrijf te noemen. Ik heb bijna 3 jaar daar gewerkt en met veel plezier. Wanneer ik niet kon (bijv. vanwege tentamens) of andere collega's waren ze altijd bereid om te kijken naar een oplossing. Ook de betalingen waren zeer goed evenals extraatjes.
Dat het kantoor in Heerlen en Maastricht voor wat betreft het call center dichtgaat wil niet zeggen dat ze failliet zijn of omdat ze het leuk vinden mensen te ontslaan.
Bij deze excuseer ik me dan ook voor het laatste en eventuele eerdere negatieve berichten die ik zou hebben geschreven omntrent dit bedrijf!
Zal in de toekomst dan ook geen artikelen meer schrijven die verband zouden kunnen hebben met dit bedrijf!

m.v.g. Wobbe de Vries

jeroen

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door jeroen »

Wobbe,

Hebben ze je op het matje geroepen Wobbe?

Spaarselect zet wel vaker (ex)werknemers onder druk die hun mond voorbijpraten...

L. Blok

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Wobbe,

Als het waar is wat Jeroen verondersteld, dan heb ik maar
één advies....zo snel mogelijk een ander baantje zien te
vinden.

m.v.g.

L. Blok

Ex adviseur

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Ex adviseur »

Beste Wobbe,

Ik vind het toch dapper dat je je mening hebt verteld. Ik zelf ben ook een ex-werknemer. Ik heb in totaal 9 maanden als adviseur voor Spaar Select gewerkt. Ook ik was in het begin zeer goed over Spaar Select te spreken. Een goede opleiding, leuke collega's, goede doorgroei mogelijkheden enz. enz. Helaas kwam ik er na een maand of acht achter dat, afgezien van de goede collega's, dit alles één groot lucht kasteel is! Op het moment dat je dit kenbaar maakt, wordt men zéér 'vriendelijk' doch dringend gevraagd die mening voor zich te houden. Ik kon hier niet mee leven en ben er dus na 9 maanden mee gestopt. Men zal het laf vinden dat ik mijn naam hier niet achter laat, maar dit heeft zo z'n redenen. Tot op heden heb ik nog steeds achterstallig salaris tegoed van Spaar Select (zoals vele ex-collega's) en ja dat vind ik belangrijk genoeg om, op dit moment, anoniem te reageren. En voor de mensen die de 2e reactie van Wobbe vreemd vinden: hij heeft, zoals iedere werknemer van Spaar Select, een geheimhoudings beding in zijn arbeids overeenkomst dus.......

Richard

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Richard »

Een geheimhoudingsbeding?
En als je je daar als (ex-)spaarselectwerknemer niet aan houdt? Wat gebeurt er dan?
Een siciliaanse stropdas? Een blok beton aan de voeten en dan in het kanaal?
Ik kan hieruit concluderen dat ze dus toch veel misdaad te verbergen die maffia van Spaarselect.

Ex adviseur

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Ex adviseur »

Beste Richard,

Nee zo ver gaat het (nog) niet! Spaar Select zal dan alles uit de (juridische) kast halen om die (ex)werknemer te pakken.

Gr.

Ex adviseur

Jungle Jim

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Jungle Jim »

--

Jean

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Jean »

Johm, ik ben het eens met je stelling. Echter, die direktie kun je weinig meer maken. De directeur en zijn vriendin en andere hoger geplaatsten zijn al binnen. Daar heeft ie de eerste jaren al voor gezorgd. Je ziet toch hoe makkelijk ie alles afkoopt...dat heeft ie zelfs gedaan met zijn echtscheiding....maar goed, wie weet, toch.....

Herman

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Herman »

Als ex 'adviseur' van SpaarSelect heb ik ook de lease-producten van Bank Labouchere/Dexia verkocht. Het werk als adviseur -zoals het heet- heeft NIETS met advies te maken, maar de klant wordt met allerlei truckjes (die je goed aangeleerd), de 'goede' richting in gepraat en als de tijd rijp is het een kwestie van keihard doorduwen. In de productbrochure van SpaarSelect staat bij de 'uitleg' van de aandelenlease producten niet dat om een lening gaat, maar er staat 'de bank schiet u bedrag X voor wat voor u meteen aan het werk gaat'. De tekst werd regelmatig aangepast zodat deze wettelijk altijd net op het randje was (als je SS mag geloven) en ze deden hard hun best om negatieve aspecten zo veel mogelijk te verdoezelen (wat vioor mij gelijk staat met achterhouden daar het de bedoeling is dat de klant het niet begrijpt.Ethisch gezien zijn deze praktijken zo-wie-zo ver over het randje, het zegt veel over SS.

Na zeer korte tijd, zijnde nog geen 2 maanden, ben ik opgestapt.

SpaarSelect wordt bevolkt door gehersenspoelde kuddedieren die allemaal (op een enkele uitzondering na)louter en alleen hun eigen portemonaie graag zo goed mogelijk willen vullen. Er wordt op allerlei manieren getracht de werknemers gunstig te stemmen zodat ze hun mond houden.

Als ik terug ging naar de klant om de ingevulde lease-overeenkomst te laten ondertekenen, las ik altijd ALLE kleine lettertjes op die in het originele contract stonden.
Het verbaasde me keer op keer weer dat het kwartje zelden viel bij de klant. Domme klanten? Nee ik denk het niet. Maar wel petje af voor de uitgekooktheid waarmee de kleine lettertjes tot stand komen. Alleen al de manier waarop de voorwaarden tot stand komen zou verboden moeten worden.

EEN voorval kan ik me nog goed herinneren. Een bestaande klant van SS vertelde mij tijdens mijn bezoek dat zijn leaseproduct na 3 jaar bijna afliep en dat het niets had opgebracht. De klant was erg blij dat de ellende van het nutteloos inleggen binnenkort over was. De klant zei mij dat hij naar Dexia had gebeld en dat hem verteld was dat zijn pakket aandelen afgerond o Euro waard was. 'Het is balen, zei de klant, dat ik 3 jaar lang een hoop geld per maand heb betaald en dat dat allemaal weg is'. Over de restschuld van ruim 20000 gulden hoorde ik de klant echter niet en ik vroeg me af op hij zich daarvan wel bewust was. Mijn bange vermoeden werd helaas bevestigd...

Ik heet NIET Herman en ook mijn emailadres klopt niet om bekende redenen. Ik zal dit forum de komende dagen een paar keer checken daar ik wel bereikbaar ben,(en mijn gegevens wil verstrekken) voor de redactie van Radar.

Dennis

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Dennis »

Beste Herman (of hoe je ook moge heette)

Ik zou graag je e-mail adres willen hebben mail hem naar mijn e-mailadres toe zodat ik met je het een en ander met je kan bespreken.
Ik hoef geen verhalen te horen wat spaar select of een of andere mogelijke andere aanbieder "verkeerd" heeft gedaan. Wil over bepaalde specifieke zaken alleen graag een mening.

m.v.g. Dennis

(e-mail:[email protected])

Ex_adviseur

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Ex_adviseur »

Beste Herman,

Je kon het verhaal niet beter vertellen. Ik vind het knap van je dat je na twee maanden bent opgestapt. Ik helaas pas na negen maanden zoals je elders op het forum hebt kunnen lezen.
Ook ik wil iedereen die dit leest waarschuwen om GEEN zaken te doen met Spaar Select!! Geen producten afsluiten en er helemaal niet gaan werken. Zodra je weg gaat kan je ook fluiten naar je centen. Ik ben al meer dan 5 maanden weg en heb nog twee maanden salaris tegoed. Ik zou graag mijn ervaring en 'kennis' over het handelen van Spaar Select willen delen ware het niet dat ik met een geheimhoudingsbeding zit. Dus ik moet het wel onder de naam ex_adviseur doen. Het e-mail adres is echt dus als er vragen zijn....

Groeten,

Ex_adviseur

Dennis

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Dennis »

Waarom doe je Spaar select over dat tegoed aan geld niet dagvaarden?
Bedoel je hebt toch ook gewerkt voor je salaris of niet dan?!

Of heb je al een rechtszaak tegen Spaar select lopen.

m.v.g. Dennis

BUD

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door BUD »

OK.. Ik ben tevens ex-adviseur bij Spaar Select.

Mij zul je echter nooit zo over hen horen praten, iedereen heeft voordat ze er kwamen werken een gedegen bedrijfspresentatie gekregen waarin het niet onder stoelen of banken werd gestoken dat het een bedrijf is waar het om cijfers gaat.
Kun je daar niet tegen, begin er dan ook niet met werken!
De ex werknemers die negatief praten zijn over het algemeen geen mensen die ooit echt iets hebben gepresteerd bij Spaar Select!

Daarnaast wil ik wel even melden dat ik nooit 'door heb hoeven duwen' om een handtekening te krijgen. Als je de klanten toch exact verteld waar het op staat en ook laat zien waarvoor ze het risicop nemen komt die handtekening vanzelf. Ik heb nog steeds contact met ex collega's en die melden dat er weinig tot geen klachten zijn over de door mij afgesloten producten, puur omdat de klanten wisten waar ze aan begonnen.

Tja, als je geen vertrouwen kunt winnen bij je klanten, niet kunt laten zien wat het doel van hun investering is en de klanten niet durft te confronteren met de harde waarheid dat het ook minder goed uit kan pakken dan moet je wel commerciele 'trucs' uit gaan oefenen om die handtekening te krijgen.

Dus: WIE IS ER NU FOUT? SPAAR SELECT OF MOETEN DE EX-WERKNEMERS TOCH ECHT ZELF EVEN IN DE SPIEGEL GAAN KIJKEN?
Ik denk het laatste!

BUD

BUD

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door BUD »

Nog even een aanvulling:

Allereerst een reactie op WOBBE:
Wobbe hoe kom je erbij dat klanten nu tientallen kilometers moeten reizen om bij spaar select te komen? Spaar Select komt toch bij de mensen thuis? Daar heb jij zelf tenminste 3 jaar voor gebeld!!! (Of was je dat vergeten?)

Ten tweede:
Spaar Select beoefent naar mijn weten geen criminele praktijken, bij mij (en nog veel meer gevallen) is alles goed afgewikkeld! Meestal zijn w'ners zelf de oorzaak van een slechte afwikkeling!

Ten derde:
Dat er call-centers sluiten is normaal! Kijk eens hoeveel vestigingen de 'betrouwbare' Rabobank en ABN hebben gesloten!
Verkeerd? Nee, moet wel in deze tijd, zo moet ook Spaar Select dat! Sterker nog, bij Rabo en ABN koste het nogeens een berg banen ook (zie bv. ABN vorig jaar), dat viel bij Sp.S. goed mee, sterker nog, bijna iedereen mocht blijven misschien wel in een andere functie maar de poging en goede wil was er.

Dit was mijn pleidooi! excuses!

BUD

ex_adviseur

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door ex_adviseur »

Bud,

WORD WAKKER UIT JE DROOM!!

Ben je inderdaad een ex-adviseur of werk je nog steeds bij Spaar Select? Mijn vermoeden is dat je er nog steeds werkt.

Je komt er nog wel achter wat voor bedrijf Spaar Select is. En ik wil je nog wel melden dat ik regelmatig in de NF heb gestaan en in de top 10. Dus het is niet zo dat ex-adviseurs per definitie slecht hebben gepresteerd om zich negatief uit te laten over Spaar Select.

Nogmaals, zodra je tegen de bedrijfscultuur van Spaar Select in gaat heb je een probleem. En over je uitlatingen dat bijna iedereen mocht blijven het volgende:
Er zijn meer dan 40 medewerkers verzocht om een andere baan te zoeken of hebben een andere functie aangeboden gekregen, waarvan Spaar Select toch wel wist dat ze die functie niet konden accepteren!! En dan nog niet te spreken over al die parttime callcenter agents die op zoek konden gaan naar een andere baan!

Ik schrijf niet veel op dit forum, maar ik moest wel reageren op jou schrijven en ik vind het eigenlijk ook niet kunnen dat je stelt dat 'de klanten wisten waar ze aan begonnen', want daar klopt geen donder van! Wij hadden wel trucjes dat weet je net zo goed als ik. Kun je je nog de enkel PG's en de trainingen herinneren?? Of ben je die al vergeten.

Ik wens je in ieder geval veel wijsheid toe in de toekomst en ik hoop niet dat je meer van dit soort reacties hier zult plaatsen, want je stoot er veel mensen mee tegen de borst en dan vooral de mensen die nu met een grote schuld zitten!!

Mvg,

Ex_adviseur

BUD

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door BUD »

Ex-adviseur,

Dit bericht was echt niet bedoeld om mensen tegen de borst te stoten!
Integendeel, dit was bedoeld om te laten weten dat er inderdaad slechte adviezen zijn gegeven maar dat het ook anders kan! (de manier die ik aanhaalde)
Ik heb zelf nooit de NF gehaald, had ik extra trucs toegepast dan misschien wel!

Maar, je reactie wordt gewaardeerd door mij, er is me namelijk geleerd om mensen te respecteren om hun mening!

BUD

Tevreden werknemer Spaar

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Tevreden werknemer Spaar »

Geachte lezers,

Ik werk al meer dan 2 jaar naar volle tevredenheid bij Spaar Select. Dat er op sommige vestigingen onjuist zou zijn omgegaan met ontslagen, heeft meer te maken met de franchise op dat moment, dan met Spaar Select zelf.
Zijn mensen niet langer zelf verantwoordelijk voor hun daden? Ik doel daarbij vooral op de accountmanager (AM's mogen zich GEEN adviseur noemen!) die er zelf voor koos om de produkten te verkopen.
Het is natuurlijk wel erg gemakkelijk om je bedrijf daar de schuld van te geven of niet soms? Ik durf elke dag nog de telefoon aan te nemen zonder bang te hoeven zijn voor boze klanten. Ik heb geen enkele lease verkocht waar men een schuld aan over kon houden, ik dacht dus niet alleen aan mijn eigen geld! Sommige klanten daarintegen hadden al wel snel dollartekens in hun ogen, geloof mij; die kenden de risico's door en door!

Tip; wees verantwoordelijk voor je eigen daden, dat geldt voor zowel de AM's als de klanten

Henry

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door Henry »

Aan de tevreden werknemer van Spaar Select,

Vraag maar bij jouw ziektekostenverzekering of hersensspoeling ook afgedekt is. En dan maar snel naar de doctor.

gr. Henry

ex_adviseur

Re: Spaar select krimpt/ reorganiseerd verder

Ongelezen bericht door ex_adviseur »

Beste 'Tevreden werknemer van Spaar Select',

Je stelt dat je nog nooit een aandelen lease hebt verkocht waar mensen een schuld aan kunnen overhouden. DIT IS JE EERSTE LEUGEN!!!!!
Heb jij nooit een Insurance Effect, Studie Effect of een Altijd Doen Plan (is nu Profit Effect) afgesloten??, Tuurlijk wel iedere ADVISEUR bij Spaar Select heeft wel eens zo'n product afgesloten dus ook jij. Vooral als je er al twee jaar werkt.

Dan LEUGEN nummer TWEE: "AM'ers mogen zich geen adviseurs noemen". Wat zegt de callcenter medewerker tegen de klant wie er langs komt? Juist "onze financieel adviseur komt bij u langs om ........." En hoe noemt de AM zich? Juist, Financieel Adviseur ongeacht wat er op het visite kaartje staat.

Wanneer je dit niet allemaal wist dan bied ik je nu gelijk mijn excuses aan, maar het lijkt me sterk want je werkt er al twee jaar.

Mvg,

Ex_adviseur

Gesloten