LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
gast_58

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door gast_58 »

up

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door LJB »

Geplaatst op 15 Feb 2004 01:19 door mm


--------------------------------------------------------------------------------

Ik wist niet dat konijnen een gespleten persoonlijkheid hadden .
Oh nee wat denk je dan van (Ab) normaal.

Leo.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door JL »

up

ozzy
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:14

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door ozzy »

Kunnen we nu ozzy en Alycia niet beter met rust laten
Het is toch echt: Kunnen we Ozzy en Alycia nu niet beter met rust laten.

ozzy
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:14

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door ozzy »

Alycia, zijn vrouw wist niet wat ze hoorde toen hij zijn kinderwens uitsprak.
Alycia, zijn vrouw, wist niet wat ze hoorde, toen hij zijn kinderwens uitsprak.

ozzy
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:14

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door ozzy »

ikwaseenbeetjedom schreef:
heeft ie
Moet toch echt,
heeft hij zijn

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door LJB »

Hij is braaf. Geef poot.

ozzy
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:14

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door ozzy »

Ja, op de ogen van ikwaseenbeetjedom

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik heb een lening bij een andere bank lopen.
Neemt u deze over?
Hoeveel kan ik maximaal lenen?
Wat is "toetsing verplicht bij het BKR"?
Wat is een Spaar******t?
Hoe snel kan mijn lening bij *****iet geregeld worden?
Wat is het verschil tussen een persoonlijke lening en een doorlopend krediet?
Mag ik extra aflossen op een lening?
Vanaf en tot welke leeftijd kan ik lenen?
Is betaalde rente aftrekbaar voor de belasting?
Waarom bemiddelt u voor diverse financieringsmaatschappijen?
Waarom zou ik voor ******iet kiezen en niet voor mijn eigen bank?
Betaal ik voor uw bemiddeling of zijn er verborgen kosten waarvoor ik moet betalen?
Verstrekt u krediet aan zelfstandigen?
Ik heb (nog) geen vast dienstverband, zijn er dan toch mogelijkheden?
Ik heb nog nooit eerder geleend, kom ik dan toch in aanmerking voor een lening?
Wat gebeurt er met mijn lening indien ik door ziekte of ongeval minder ga verdienen?




Ik heb een lening bij een andere bank lopen. Neemt u deze over?
Geheel gratis neemt ******et uw lening over. Heeft u nu een lening bij een bank, postorderbedrijf of heeft u een creditcard? Hier betaalt u veel te veel voor. Al deze (te) dure financieringen kan P****rediet u veel goedkoper aanbieden. Het voordeel kan oplopen tot duizenden euro's!

Omhoog

Hoeveel kan ik maximaal lenen?
Dit is afhankelijk van uw financiële situatie. Van belang zijn o.a. de hoogte van uw salaris, uw woonlasten, uw leenverleden. U begrijpt dat uw financiering maatwerk is. Voor een berekening die speciaal op uw situatie en wensen is toegepast kunt u gratis een offerte aanvragen.

Omhoog

Wat is "toetsing verplicht bij het BKR"?
Alle consumptieve leningen worden door de banken centraal geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie. Wanneer een lening niet volgens de afspraken wordt afbetaald wordt dit eveneens aan het BKR ter registratie doorgegeven. Voordat een bank een nieuwe lening verstrekt toetsen zij bij het BKR of de klant reeds een lening heeft lopen en of er eventuele sprake is van een achterstandsmelding. Voor meer informatie inzake het Bureau Krediet Registratie kunt u terecht op hun website, www.bkr.nl.

Omhoog

Wat is een SpaarPostkrediet?
Een SpaarPostKrediet is een combinatie van lenen en sparen. U leent een bedrag waarover u uitsluitend rente mag betalen. In plaats van een aflossing spaart u maandelijks een bedrag bij elkaar. Aan het einde van de looptijd kan dit voldoende rendement opgeleverd hebben, zodat u daarmee uw lening kunt aflossen.
Wilt u daarnaast toch ook nog extra inlossen op uw lening dan mag dat uiteraard, en nog wel boetevrij. Dit heeft 2 prettige voordelen voor u; enerzijds betaalt u minder rente (immers uw schuld wordt lager naarmate u extra inlost) en anderzijds kan er aan het einde van de looptijd een groter bedrag overblijven voor uzelf (immers de schuld die u bent aangegaan is door de extra inlossing lager geworden).

Omhoog

Hoe snel kan mijn lening bij Postkrediet geregeld worden?
Zeer snel, indien u met ons telefonisch contact opneemt verneemt u nog tijdens het gesprek welke mogelijkheden wij u kunnen bieden en omdat wij over een uitgebreid kantorennet beschikken is er altijd wel een kantoor in uw omgeving waar de financiering kan worden afgewikkeld. Stelt u liever prijs op een persoonlijke afhandeling bij u thuis dan maken wij met u een afspraak met een van onze buitendienstmedewerkers.

Omhoog

Wat is het verschil tussen een Persoonlijke Lening en een Doorlopend Krediet?
Persoonlijke Lening:
- Extra aflossen kost meestal geld
- Tussentijdse opnames zijn niet mogelijk
- Vaste rente
- U ontvangt 1x per jaar een saldo overzicht

Doorlopend Krediet:
- Extra aflossen is boetevrij
- Tussentijdse opnames zijn mogelijk, hiervoor betaalt u géén extra kosten
- Variabele rente
- U ontvangt iedere maand een overzicht

Omhoog

Mag ik extra aflossen op een lening?
Dat mag u altijd! Bij een doorlopend krediet betaalt u daarvoor géén boeterente, het levert u zelfs een voordeel op. Immers, hoe lager het kredietbedrag, hoe lager het rentebedrag wat u hierover betaalt. Tevens mag u, indien gewenst, extra bedragen altijd weer opnemen tot de oorspronkelijke kredietlimiet.
Bij een persoonlijke lening mag u extra betalingen verrichten maar dat levert u slechts een voorstand op uw betalingen op. Besluit u deze kredietvorm vervroegd, algeheel in te lossen dan betaalt u hiervoor een boete zoals vastgesteld in de Wet op Consumptief Krediet. De boeteregeling is als volgt:
5% van het geleende bedrag indien algehele inlossing plaatsvindt voordat 1/5 van de looptijd is verstreken
3% van het geleende bedrag indien algehele inlossing plaatsvindt voordat 2/5 van de looptijd is verstreken
2% van het geleende bedrag indien algehele inlossing plaatsvindt voordat 3/5 van de looptijd is verstreken

Omhoog

Vanaf en tot welke leeftijd kan ik lenen?
U kunt een lening afsluiten vanaf uw 18e tot en met uw 71e. De lening dient uiterlijk op het 74e levensjaar te zijn ingelost.

Omhoog

Is betaalde rente aftrekbaar voor de belasting?
Zodra u de lening gebruikt voor verbetering van uw (1e) eigen woning is de rente aftrekbaar voor de belasting. Dit geldt ook voor leningen die voor 2001 zijn afgesloten en als bestedingsdoel "woningverbetering" kenden. Rente over leningen voor andere doeleinden zijn niet meer aftrekbaar. Het saldo van een lening mag wel worden afgetrokken van het vermogen voor rendementsheffing in box 3.

Omhoog

Waarom bemiddelt u voor diverse financieringsmaatschappijen?
Iedere leensituatie is anders, doordat wij samenwerken met diverse bankinstellingen kunnen wij beter maatwerk leveren. Dit biedt u als klant de garantie dat er wordt gekozen voor die bank die het beste aansluit bij uw wensen en mogelijkheden.

Omhoog

Waarom zou ik voor Postkrediet kiezen en niet voor mijn eigen bank?
Natuurlijk kunt u ook terecht bij uw eigen bank. Kiest u echter voor Postkrediet dan kiest u voor het beste uit meerdere financieringsmaatschappijen. Wij zijn namelijk niet gebonden aan één product of aan het acceptatiebeleid van één kredietmaatschappij. Wij beschikken over een ruime keuze aan mogelijkheden waarvan wij onze klanten willen laten profiteren. Ook wij zijn erbij gebaat om u van het best mogelijke product te voorzien. Immers, bent u niet tevreden dan kiest u voor een ander.

Omhoog

Betaal ik voor uw bemiddeling of zijn er verborgen kosten waarvoor ik moet betalen?
Het antwoord is kort maar krachtig: Neen!

Omhoog

Verstrekt u krediet aan zelfstandigen?
Het antwoord hierop is helaas neen. De kredietmaatschappijen waarvoor wij bemiddelen zijn uitsluitend ingericht om kredietaanvragen te beoordelen waarbij de kredietnemer beschikt over een vast, regulier inkomen voortvloeiend uit arbeid of bepaalde vormen van uitkering.

Omhoog

Ik heb (nog) geen vast dienstverband, zijn er dan toch mogelijkheden?
Indien men (nog) geen vast dienstverband heeft zijn er toch mogelijkheden mits aan tenminste de volgende voorwaarden wordt voldaan;
- gehuwd/samenwonend
- BKR bekend zonder achterstandscodering
- 25 jaar of ouder
- arbeidsverleden van tenminste 2 jaar

Omhoog

Ik heb nog nooit eerder geleend, kom ik dan toch in aanmerking voor een lening?
Jazeker, het is echter mogelijk dat een kredietmaatschappij terughoudendheid betracht m.b.t. de looptijd en de limiet van een lening. Dit biedt u en hen de gelegenheid om ervaring op te doen m.b.t. het betalingsverloop.

Omhoog

Wat gebeurt er met mijn lening indien ik door ziekte of ongeval minder ga verdienen?
Wanneer u door ziekte of ongeval tijdelijk of permanent arbeidsongeschikt raakt kan dit gevolgen hebben voor uw inkomenssituatie. Extra inkomsten vallen weg, zoals overuren of provisies terwijl de kosten als gevolg van de arbeidsongeschiktheid toenemen. Speciaal hiervoor heeft Postkrediet de beschikking over een Financieel Zekerheidsplan welke in een dergelijke situatie de maandlast van uw financiering betaalt gedurende de daarvoor afgesproken periode.
Laatst gewijzigd door Ikwaseenbeetjedom op 15 feb 2004 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door LJB »

Geplaatst op 15 Feb 2004 22:36 door LJB


--------------------------------------------------------------------------------

Jij bent echt geen aanwinst op dit forum. Hoop dat de Tros je er vanaf kiepert.
Ik word echt niet goed van je. :shock:

ozzy
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:14

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door ozzy »

Wat denk je ikwaseenbeetjedom, als ik een tekst knip en plak van een af andere website, dan heb ik een hele lap tekst zonder taalfouten. Knap hoor... :idea:

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Wenst u ontslagen worden uit uw verplichtingen uit aandelenlease-overeenkomst(en)? Dient u binnenkort een groot bedrag aan de bank te betalen en is een door de bank gedaan aanbod of een door de bank aangeboden hardheidsclausule geen alternatief voor u? Dan bevindt u zich in een penibele situatie die om acuut ingrijpen vraagt. Onderstaand zetten wij uiteen wat ons kantoor voor u kan betekenen, op basis van welke grondslagen en tegen welke kosten. Ook gaan wij in op uw positie indien u deelneemt aan de stichting Leaseverlies.
1. Tot wie richt u zich
Deze informatie is op u van toepassing indien u een of meerdere overeenkomsten tot aandelenlease heeft gesloten met een bank. Mogelijk heeft u gecontracteerd met Dexia Bank Nederland N.V. (h.o.d.n. Legio en Labouchere), of Aegon Bank N.V. (h.o.d.n. Spaarbeleg), maar ook andere aandelenlease aanbieders zijn mogelijk.
Wellicht zijn uw overeenkomsten tot stand gekomen met behulp van een tussenpersoon, zoals medewerkers van Spaarselect of Spaarbeleg, maar ook een andere tussenpersoon is mogelijk.

Indien uw overeenkomst tot stand is gekomen door middel van een tussenpersoon heeft u niet één, maar twee wederpartijen. Wij spreken waar mogelijk altijd de bank én de tussenpersoon aan. Waar mogelijk combineren wij dit in één procedure.

2. Wat vordert u
Er van uitgaande dat uw dossier daartoe aanleiding geeft vordert u:

a. vernietiging, althans ontbinding van de ten laste van u gesloten overeenkomst(en);
b. vergoeding van de door u geleden schade (geleden verlies, gederfde winst, rente, buitengerechtelijke kosten);

U kunt de bovengenoemde vorderingen naar eigen behoefte instellen. Afhankelijk van de omstandigheden zou u er ook voor kunnen kiezen om geen betalingen (meer) te verrichten en te wachten totdat u door de bank wordt gedagvaard. In de procedure die daar vervolgens uit voort vloeit kunt u allereerst verweer voeren. Daarnaast kunt u ook een tegen-eis instellen waarbij u het bovenstaande onder a en b vordert.

Daarnaast kunt u in spoedeisende gevallen vorderen dat de Voorzieningenrechter in kort geding zal bepalen dat uw verplichtingen uit overeenkomst(en) mogen worden opgeschort, bijvoorbeeld totdat de rechter in een bodemprocedure waarin u partij bent, een (eind)vonnis zal hebben gewezen. Indien u in kort geding gelijk krijgt, dient de bank de uitslag van een bodemprocedure af te wachten en mag zij intussen geen incassomaatregelen tegen u nemen.

3. Wat is de grondslag van uw vordering(en)
De grondslagen voor uw vordering jegens de bank zijn vernietiging, wanprestatie en onrechtmatige daad. De vordering tot vernietiging is gebaseerd op art. 1:88 BW (bescherming van het huwelijksvermogen door de niet instemmende partner).

Aandelenlease is te zien als "overeenkomsten van koop op afbetaling" zoals bedoeld in art. 1:88 BW. Voor het aangaan van zulke overeenkomsten behoeft de ene echtgenoot toestemming van de andere echtgenoot. Indien deze toestemming niet is gegeven, kan de huwelijkspartner de overeenkomst vernietigen.

Sommige banken bestrijden dat artikel 1:88 BW van toepassing is op aandelenlease. Volgens die banken is dit artikel louter geschreven voor roerende zaken en aandelen zijn geen roerende zaken maar vermogensrechten.

Deze zeer theoretische en vergezochte stelling van de banken vindt volgens ons geen steun in het recht, maar het staat hun natuurlijk vrij om dit standpunt in te nemen.

Vernietiging kan zo mogelijk ook zijn gebaseerd op art. 6:228 BW (dwaling). Gebleken is namelijk dat veel cliënten de aandelenlease-overeenkomst(en) hebben afgesloten onder een onjuiste voorstelling van zaken. Aan sommige cliënten is o.a. de fiscale aftrekbaarheid van de leaserente voorgespiegeld op een moment dat reeds bekend was dat deze zou worden afgeschaft. Ook blijkt dat tussenpersonen vaak tegen beter weten in onverantwoord positieve scenarios hebben geschetst over de waarde-ontwikkeling van de geleasde aandelen, en de financiële gevolgen van het afsluiten van de overeenkomst(en). Een beroep op vernietiging kan rechtsgeldig slechts binnen drie jaar worden gedaan. Om bewijsproblemen te voorkomen berekenen wij deze termijn met ingang van de contractsdatum. Omdat de drie jaren termijn vaak al is verstreken, dient u uw vordering ook nog op andere grondslagen te baseren, waaronder zo mogelijk de volgende:

De bank heeft jegens u wanprestatie gepleegd indien zij niet heeft voldaan aan de (bijzondere) zorgplicht die zij jegens beleggende cliënten heeft, en die is neergelegd in art. 2 Algemene Bankvoorwaarden (ABV). Indien de bank de regels uit de effectenregelgeving schendt, dan handelt zij in strijd met art. 2 ABV en pleegt zij jegens u wanprestatie waardoor zij aansprakelijk wordt voor de schade die daardoor is ontstaan.

Een door de bank en/of de tussenpersoon gepleegde onrechtmatige daad kan gelegen zijn in art. 6:194 BW (misleiding) alsmede in schending van de destijds geldende effectenwetgeving, met name de Nadere Regeling Toezicht Effectenverkeer 1999 (NR). Zo blijkt in vrijwel alle aandelenlease zaken die in behandeling zijn bij ons kantoor, de volgende regelgeving geschonden:


art. 28 Nadere Regeling (er is geen risicoprofiel van de cliënt opgesteld en/of er is niet gehandeld in overeenstemming met een voor de cliënt geldend risicoprofiel);
art. 32 NR (misleidende voorstelling omtrent de waarde ontwikkeling van de aandelen en de risicos van de overeenkomst);
art. 33 NR (onjuiste informatie omtrent risicos van de overeenkomst);
art. 7.5 van Bijlage 7 bij de NR (het verplicht vermelden van het feit dat er een lening wordt aangegaan onder vermelding van de volgende waarschuwing: u belegt deels met geleend geld, dit betekent dat u het risico loopt dat u uw inleg verliest of zelfs een schuld overhoudt);
art. 7.8 sub 2 van Bijlage 7 NR (de verplichting om bij prognoses de potentiële rendementen van het aangeboden product, zowel in positieve als in negatieve scenarios weer te geven).

Vervolgens blijken veel cliënten ongevraagd telefonisch te zijn benaderd. De klachtencommissie DSI heeft bepaald dat dit een ongeoorloofde agressieve verkoopmethode is. Ook blijken cliënten er vaak niet van op de hoogte dat de geliquideerde overwaarde van hun woning is gestort in een depot dat niet uit geld maar uit aandelen bestaat. Uit dit depot zouden gedurende (tenminste) de eerste zestig maanden de verplichtingen uit de aandelenlease overeenkomsten worden voldaan.
Maar nu door koersdalingen het depot leeg is, dienen cliënten onverwacht de vaak grote maandlasten uit hun gewone exploitatie te voldoen. Veel cliënten zijn daartoe niet in staat. De vraag is wie opdracht heeft gegeven tot de aankoop van dit depot.

Aan de tussenpersoon die heeft bemiddeld bij de totstandkoming van de overeenkomst(en) kan daarnaast (dus: naast al het bovenstaande) het volgende worden verweten:

6. Overtreding van de artikelen 6, 7 en 8 Colportagewet (colportage met geldleningen is verboden);
7. Overtreding van de Wet op het Consumentenkrediet (is er getoetst of de cliënt de betalingsverplichtingen kon dragen?).

Tenslotte moet worden onderzocht of de desbetreffende tussenpersoon in het bezit was van een vergunning, dan wel een ontheffing of een vrijstelling in het kader van de Wet Toezicht Effectenverkeer. Gebleken is dat niet elke tussenpersoon aan deze vereisten voldoet.


Indien de bank jegens u de bovengenoemde normen heeft overschreden, dan is zij voor de gevolgen daarvan aansprakelijk. Indien de tussenpersoon jegens u de bovengenoemde normen heeft overschreden, is de bank voor de schade die ten gevolge daarvan is ontstaan aansprakelijk, indien de tussenpersoon optrad als hulppersoon van de bank in de zin van art. 6:171 en/of 6:172 BW. Een opdrachtgever is eenmaal aansprakelijk voor de fouten van een door hem ingeschakelde hulppersoon.

Gelet op (de inhoud van) de bovengenoemde regelgeving waaraan het afsluiten van aandelenlease overeenkomsten moet worden getoetst, is kans op succes aanwezig. Intussen heeft ons kantoor zeer veel aandelenlease dossiers in behandeling.

4. Wat is uw positie indien u deelneemt aan de stichting Leaseverlies
De Stichting Leaseverlies heeft Dexia Nederland N.V. gedagvaard namens vele tienduizenden deelnemers. De procedure van de Stichting bevindt zich in een pril stadium: de dagvaarding is aangebracht, de conclusie van antwoord is nog niet ingediend. Daarna kunnen nog volgen: een conclusie van repliek, een conclusie van dupliek, een comparitie, getuigenverhoren en nadere conclusies. Na een wachttijd van vele maanden volgt dan een vonnis. Op korte termijn bent u daarmee niet geholpen. Intussen dringt de bank wellicht aan op spoedige betaling van uw restschuld, althans ten minste op betaling van de maandelijkse verplichtingen.

Bovendien is in een collectieve actie geen plaats om de feiten en omstandigheden, die in elk individueel geval hebben geleid tot het afsluiten van de desbetreffende overeenkomst(en) per deelnemer, uitgebreid aan bod laten komen. Toch is dit belangrijk. Er zijn veel soorten aandelenlease overeenkomsten en elke individuele casus is anders. De jurisprudentie toont dat de toepasselijke regelgeving steeds wordt getoetst aan de feiten en omstandigheden van het individuele geval. In een individuele procedure kan uitputtend worden ingegaan op de feiten en omstandigheden van het geval.

Wist u, dat de klachtencommissie DSI uw individuele klacht niet in behandeling neemt indien u bent aangesloten bij de stichting Leaseverlies? De door de stichting gevoerde procedure wordt dan mede namens u gevoerd. Voorwaarde voor klachtenbehandeling door DSI is echter dat uw klacht niet óók bij een rechter aanhangig is of wordt.

5. Wat kan Rompelberg & Ruiter advocaten voor u betekenen
Dit is afhankelijk van (de achtergronden van) de totstandkoming van de overeenkomst(en) waarbij u partij bent. Om daar een op uw situatie afgestemd oordeel over te kunnen geven hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld over:


uw achtergrond (leeftijd, opleiding, ervaring, werk, inkomen en vermogen, gehuwd, aantal minderjarige thuiswonende kinderen, beleggingsdoelstelling, ervaring met beleggingen);


de totstandkoming van de lease-overeenkomst(en):
a. wie heeft contact opgenomen met wie?
b. heeft u met de bank of de tussenpersoon gesproken over uw beleggingsdoelstellingen? Is uw beleggersprofiel opgesteld en is dit schriftelijk vastgelegd? Paste aandelenlease in uw profiel?
c. heeft de bank of de tussenpersoon getoetst of u aan de verplichtingen uit de overeenkomst(en) kon voldoen?
d. wanneer en onder welke omstandigheden heeft ondertekening plaatsgevonden?
e. heeft uw huwelijkspartner de aandelenleaseovereenkomst(en) mede-ondertekend?


de informatie die voorafgaand aan de ondertekening is verstrekt:
a. is er gebruik gemaakt van foldermateriaal, zo ja: welke informatie wordt hierin verschaft?
b. welke toekomstverwachtingen werden gewekt?
c. is u verteld dat u een lening aanging, waaruit u een restschuld kon overhouden?
d. (deze vraag is alleen van toepassing indien een depot is gevormd van waaruit de maandelijkse leasebetalingen zouden moeten worden verricht): is u verteld dat de geliquideerde overwaarde van uw woning werd gestort in een depot, bestaande uit koersgevoelige producten?
e. zijn er ook prognoses geschetst in negatieve scenario's?


Aan de hand van bovengenoemde informatie schrijft ons kantoor een brief aan de bank (en indien van toepassing: de tussenpersoon) met de nodige vragen en opmerkingen. Daarna volgt zo mogelijk vernietiging c.q. ontbinding van de overeenkomst en aansprakelijkheidsstelling. Aan de hand van de reactie van de bank en/of de tussenpersoon kan vervolgens worden gekozen voor het starten van een gerechtelijke procedure. Als uw casus daartoe aanleiding geeft kan daarnaast in een kort geding worden gevorderd dat u uw (maandelijkse) betalingsverplichting mag opschorten, bijvoorbeeld totdat de rechter in een bodemprocedure waarbij u partij bent vonnis zal hebben gewezen.

6. De kosten van onze dienstverlening
De kosten die wij voor onze dienstverlening berekenen zijn afhankelijk van uw inkomen en vermogen. Gelet op de complexiteit van de materie, nemen wij geen aandelenleasezaken in behandeling op basis van door de overheid gefinancierde rechtsbijstand (toevoeging).

Indien u gezien uw inkomen en vermogen voor een toevoeging in aanmerking zou komen, dan maken we met u een vaste prijsafspraak. Het af te spreken bedrag wordt hoger indien er meerdere overeenkomsten zijn gesloten, er náást de bank ook een tussenpersoon kan worden aangesproken, of als er een voorlopige voorziening moet worden gevorderd.

Indien u niet voor een toevoeging in aanmerking komt, dan berekenen wij een uurtarief. Vooraf geven wij een indicatie van het aantal uren dat vermoedelijk gemoeid zal zijn met de behandeling van uw zaak.

Bovengenoemde tarieven betreffen het advocatenhonorarium voor de behandeling van de zaak in eerste aanleg, en zijn exclusief kosten als griffierecht en deurwaarderskosten. Het overeengekomen tarief wordt schriftelijk aan u bevestigd. Onze declaraties zijn steeds uitvoerig gespecificeerd.

7. Hoe verder?
Indien u geïnteresseerd bent in onze dienstverlening dan verzoeken wij u ons te voorzien van de hierboven onder 5 genoemde informatie, liefst per mail of per post, en zo mogelijk voorzien van alle relevante bescheiden.

Na analyse van uw zaak nemen wij kort daarna contact met u op, waarbij wij u zullen voorzien van passend advies. Indien u besluit van onze diensten gebruik te maken, dan wordt uw opdracht alsmede het overeengekomen tarief schriftelijk bevestigd. Vervolgens gaan wij onmiddellijk aan de slag.

Op dit rechtsgebied zijn Mr. M.M.H.J. Rompelberg en mr. J.-P. van Dyck werkzaam.

u kunt hier rechtstreeks uw zaak aan ons voorleggen. Ook kunt u vrijblijvend vragen stellen over dit onderwerp.

Bron: www.rechten.nl

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door LJB »

Waarom ga je niet eens vissen ??? En stop eens met dit g e z eik.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

van hetzelfde ***

Volgens diverse krantenberichten daagt Dexia Bank Nederland N.V. binnenkort, teneinde betaling af te dwingen, 150 leasebeleggers voor de rechter. Hoe moet deze boodschap worden verstaan?
1. Inleiding
In eerdere bijdragen op deze site hebben wij de problemen rond aandelenlease en de mogelijkheden voor gedupeerden jegens de aanbieders (en verkopers) van aandelenlease-producten, uiteengezet.

Met name Dexia Bank Nederland N.V. stelt zich op het standpunt dat de lease-overeenkomsten geldig zijn en dat ze onverkort moeten worden nagekomen. Dexia eist volledige betaling. Dat mag eventueel over een wat langere termijn of met korting, maar betalen moet volgens Dexia.

Wij betwijfelen of Dexia voor de rechter wel zo sterk staat als zij wil doen geloven. Omdat de meningen verdeeld zijn en verder niet verenigbaar, ligt het voor de hand dat een van de partijen naar de rechter stapt. Dexia neemt dus het voortouw.

2. Strategie van Dexia
Dexia heeft gekozen voor dagvaarding van 150 leasebeleggers voor de kantonrechter. Dit heeft een aantal redenen:

a. Ten eerste is de kantonrechter bij uitstek een incassorechter. De kantonrechter beoordeelt doorgaans slechts het bestaan van een overeenkomst en de vraag of op grond daarvan betalingsverplichtingen bestaan. Dit zal vrijwel steeds het geval zijn. Veel belangrijker zijn echter de antwoorden op de vraag hoe en onder welke omstandigheden de overeenkomsten tot stand zijn gekomen, hoe Dexia en de tussenpersonen daarbij te werk zijn gegaan, welke (misleidende) informatie werd verstrekt om de overeenkomsten getekend te krijgen en welke grote financiële belangen Dexia en de tussenpersonen hadden bij de totstandkoming van de overeenkomsten. Dit zijn allemaal vragen die in een procedure bij de kantonrechter zelden uitgebreid aan bod komen en die Dexia, door deze 150 zaken voor de Kantonrechter te brengen, handig weet te omzeilen. Daarbij geldt dat de kantonrechter tevens belast is met de vele ontslagprocedures in Nederland zodat hij het erg druk heeft. Ook een kantonrechter wordt geacht productie te draaien, maar het ondersteunend apparaat van de kantonrechters is momenteel overbelast. In die omstandigheden is het hem nauwelijks kwalijk te nemen dat de kantonrechter waar mogelijk niet ingaat op lastige vraagstukken, waarop vaak slechts antwoord kan worden gegeven na uitgebreide getuigenverhoren.

b. Ten tweede is de drempel naar de kantonrechter laag. Vaak verschijnen partijen niet vanwege het relatief gering financieel belang. Dan volgt veroordeling bij verstek. Dat is nog niet definitief, maar Dexia zal zeer waarschijnlijk toch alvast victorie kraaien. Gedaagde gedupeerden die verschijnen komen bijna altijd zonder advocaat, want die is niet vereist voor de kantonrechter. Gezien de juridische complexiteit rond aandelenlease staat de gedaagde op achterstand. De enkele gedaagde die wel een advocaat of deskundige gemachtigde heeft meegenomen is daarmee nog niet uit de brand. De complexiteit van elke aandelenlease zaken vergt een gedegen en tijdrovende voorbereiding. De vraag is of die voorbereiding, gezien het beperkte financiële belang, ook heeft plaatsgevonden. Zo omzeilt Dexia haar probleem van de juridisch deskundige bijstand aan gedupeerden.

Vanwege de gekozen strategie zal Dexia waarschijnlijk een aantal veroordelingen weten te boeken, die zij naar verwachting als overwinning in de pers zal uitmeten. Het voordeel voor Dexia zit niet zozeer in de veroordelingen zelf maar in het schrikeffect dat ze hebben op gedupeerden die een gang naar de rechter overwegen of die vrezen zelf door Dexia gedagvaard te worden. Dexia speculeert erop dat de paniek die deze nieuwsberichten bij gedupeerden veroorzaken, hen tot betalen zal aanzetten.

Dat de beoordeling van een aandelenlease geschil wezenlijk anders kan uitpakken indien het door een andere rechter geschiedt, verzwijgt Dexia liever.

3. Wat te doen indien u wordt gedagvaard
Houd het hoofd te allen tijde koel. Onze ervaring is dat veel leasebeleggers vrezen dat op een kwade dag de deurwaarder hun huis komt leeghalen. Dat is echter onmogelijk zolang er nog geen rechter aan te pas is gekomen (en ook daarna is het buitengewoon onwaarschijnlijk). Totdat de rechter een vonnis heeft gewezen kan de deurwaarder slechts bij u langs komen om een dagvaarding uit te reiken. Op deze dagvaarding staat vermeld wanneer u wordt geacht te verschijnen, ten overstaan van wie, en op grond waarvan. Daarna vertrekt de deurwaarder weer.

Indien u wordt gedagvaard: neem zo snel mogelijk contact op met een advocaat met kennis van de aandelenlease problematiek. Uw advocaat vraagt uitstel en bereidt daarna samen met u een grondig verweer voor. Desnoods vraagt hij dat getuigen zullen worden gehoord die kunnen verklaren op welke wijze de overeenkomsten tot stand zijn gekomen.
Gelet op onze ervaring en kennis van de juridische details, maar ook onze kennis over de methoden van de aandelenlease verkopers, treden wij graag in een procedure voor u op.

Wij hopen u hiermee een groter inzicht te hebben kunnen verschaffen in de achtergrond van het bovengenoemde krantenbericht. Binnenkort kunt u weer een nieuwe bijdrage met betrekking tot aandelenlease op deze site verwachten.

Indien u nog vragen heeft over (de kosten van) onze dienstverlening, neem dan gerust contact met ons op. Wij beantwoorden uw vragen zo spoedig mogelijk

Op dit rechtsgebied zijn Mr. M.M.H.J. Rompelberg en mr. J.-P. van Dyck werkzaam.

Bron: www.rechten.nl

ozzy
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:14

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door ozzy »

Nou, ikwaseenbeetjedom is dus uitgel*ld. Om het even uit te leggen LJB, ikwaseenbeetjedom vindt het nogal leuk om andere mensen op taalfouten te corrigeren. Dit lijkt mij een beetje een nutteloze bezigheid, aangezien mensen op een forum ff snel een tekstje typen en het niet meer nalezen voordat ze op verzend drukken. Wat ikwaseenbeetjedom kan, kan ik ook. Ziet ze eens hoe vervelend het is en hoeveel taalfouten ze zelf maakt. Vanaf dag 1 dat ik hier op het forum ben wordt ik door haar afgezeken, zonder overigens een goede reden. So what, ik neem het op voor effectenleaseprobleem.nl omdat ze mij goed geholpen hebben. Zij neemt het op voor alle belangenverenigingen, haar goed recht, maar laat anderen dan ook in hun waarde. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, zal ik maar zeggen.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

WINSTVERDRIEDUBBELAARS
De laatste tijd komt er weer kritiek op diverse commerciele producten van de bekende verzekeraars die de gewone man proberen te overtuigen van hun goedheid. Dat die goedheid niet altijd terug te vinden is in de aangeboden producten was al duidelijk. Beleggers met wat meer levenservaring en een werkende zakjapanner weten vaak genoeg dat ze het zelf voordeliger kunnen dan deze WinstVerDriedubbelaars. Een lezer gaf ons zijn duidelijke mening over een van deze producten:
Met enige regelmaat, meestal op de zaterdag, valt er Legio-Lease reclame op mijn deurmat. In de beginperiode las ik de lease-post met interesse, doch tot een deelname is het nimmer gekomen. Struikelblok was altijd de exorbitante rente die men berekende, in ieder geval aanzienlijk hoger dan
wat voor effectenkrediet gebruikelijk is. Sindsdien gaan de aanbiedingen ongeopend de papierbak in. Echter, vandaag ben ik er weer eens voor gaan zitten.

Voor mij ligt een uitnodiging om vóór 30 november 2000 in te schrijven op de WinstVerDriedubbelaar. De bijgeleverde stukken geven je het idee, dat je een dief van de eigen portemonnee bent als je niet meedoet. Het valt niet mee om in de tekstuele mist de angel te vinden. Zoals gebruikelijk is men bepaald niet uitbundig met het vermelden van het rentepercentage. Maar de echte trigger is wel heel gewiekst verpakt.

Uit de schreeuwerige aanbiedingsbrief:
"U belegt in AEGON, KPN en Wolters Kluwer. Na ontvangst van uw aanmelding wordt uw eerste pakket aangekocht. En nu komt het bijzondere: na één jaar en na twee jaar wordt voor u eenzelfde pakket aandelen aangekocht, tegen precies dezelfde aankoopprijs als het eerste pakket. Ook al is de koers op dat moment veel hoger!"

Allemachtig, dit is erger dan erg! Het is al vreselijk dat je bij die club 12,1% rente betaalt, maar dat Legio-Lease er bij gebaat is dat de koersen dalen is ronduit stuitend. Ik zal dat toelichten. In het pak papier dat je van Legio-Lease krijgt wordt enkel gesproken van koersstijgingen. Over een
mogelijke koersdaling wordt met geen woord gerept. Waarom niet? U bent in dat geval namelijk de grote verliezer en Legio-Lease de grote winnaar. Stel dat de betreffende aandelenkoersen na een jaar met 20% zijn gedaald. Kan gebeuren, nietwaar? In dat geval koopt Legio-Lease tegen lagere koersen nieuwe aandelen, om deze vervolgens tegen de oorspronkelijke (hogere) prijs
aan u door te verkopen......

Zo'n Legio-Lease richt zich op de argeloze burger, de man/vrouw die geen grote bedragen te beleggen heeft, degene die niet dagelijks op de beurs opereert, of zoals Legio-Lease het uitdrukt, op u die optimaal gebruik wil maken van de mogelijkheden in de wereld van het "Grote Geld".
Je krijgt bijkans tranen in je ogen van zoveel inlevingsvermogen.

U wordt aangespoord om drie jaar lang maandelijks f 250,- te storten of eenmalig f 8.100,-. Legio-Lease koopt namens u voor in totaal f 42.893,10 aandelen Aegon, KPN en Wolters Kluwer. U koopt uw aandelen dus voor meer dan 80% met geleend geld, terwijl het neerwaarts koersrisico op geen enkele wijze wordt afgedekt. Sterker nog, Legio-Lease verdient extra aan u als de koersen dalen. En als de verkoop minder opbrengt dan de aankoopprijs, zult u het verschil toch echt moeten bijbetalen. Uiteraard bent u dan ook uw inleg kwijt. Het kan verkeren.

Maar Legio-Lease toont mededogen. U hoeft uw aandelen over drie jaar niet met verlies te verkopen, want u krijgt de garantie, dat u uw overeenkomst altijd kunt verlengen in afwachting van betere tijden. Met andere woorden (maar zo staat het er natuurlijk niet), u wordt uitgenodigd om een nieuwe lening te sluiten teneinde uw schuld ooit eens te kunnen aflossen.

"Laat deze kans niet aan u voorbijgaan", roept Legio-Lease. Ruim 100.000 mensen doen reeds mee aan de WinstVerDriedubbelaar. Zouden er velen zijn, die enig idee hebben wat hun boven het hoofd kan komen te hangen?

Nog maar eens een citaat:
"U vindt in de bijgaande brochure alle details van de unieke WinstVerDriedubbelaar".

Voor de goede orde (want dat blijkt niet zo goed uit de tekst....), bedoeld wordt het -over uw rug- verdriedubbelen van de winst van Legio-Lease. Inderdaad, heel uniek.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Misschien dat dan eindelijk de ozzy kliek, die reclame maakt voor een bedrijf dat zelf zegt winst te willen maken, er af wordt geknikkerd!

ozzy
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:14

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door ozzy »

Goh ikwaseenbeetjedom, dit is ook de eerste keer dat jij iets zinnigs post. En dan gelijk zoveel achter elkaar. Petje af... :P

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door LJB »

Hallo Ozzy,

Ik heb ook gelezen dat jij kritiek krijgt terwijl je hier gewoon jouw ervaringen plaatst en het beste met de mensen voor hebt. Ach zo is het nu blijkbaar éénmaal. Lig er maar niet wakker van want iedereen heeft zijn/haar eigen verantwoordelijkheid.

Groet,

Leo

gast_58

Re: OZZY IS DIE OPLICHTER JEAN

Ongelezen bericht door gast_58 »

Ik vind 'ik was een beetje dom' erg slim hier!
En Leo, jou snap ik echt niet!
Ilse

Gesloten