LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ties

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door ties »

Ik zei nog zo: reageer nou niet HP.....
Maar tjaaa het is nu toch bewezen dat je kleingeestig bent. :oops:
Ik rij zelf trouwens in een heerlijke mondeo...en mijn volgende auto wordt zeer zeker weer een FORD :lol: :lol: :lol: :lol:
En van die fiesta das natuurlijk flauwekul. 8)
Leuk al die gezichtjes...... :roll:
Nou HP ga je energie maar ergens anders in steken....want dit word niks zo... :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

[/b]

nico

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door nico »

miin ford is nu 15 maande oud en is niet geheel uitgevallen maar wel
allerlei problemen zoals inhouden niet op snelheid komen hikkende
motor is hiervoor reeds ongeveer 13 weken in totaal bij de garage geweesr en alles al vervangen van brandstofpomp slangen brandstoftank elektonica deze ook diverse malen opnieuw gedown load
ford nederland heeft deze auto aldiverse malen behandeld
op het ogenblik gaat het redelijk de kilometerstand is nu 650000km

FS

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door FS »

Heb mijn focus nu bijna 4 jaar (sinds feb 2000). Met inmiddels twee storingen die zeker niet hadden mogen voorkomen. De eerste keer de oliekoeler. Anderhalf jaar oud en zonder duidelijke reden kapot. Gevolg : olie in het koelwater; hierdoor slangen aangetast; hele zaak moet vervangen worden. Dingen niet op voorraad en dus auto 3 weken onbruikbaar.
Na reparatie bleek slang niet goed afgesneden, waardoor op de franse autoweg deze ineens scheurt en ik een paar uur extra door mag brengen langs de weg en in franse garage.
En vandaag, op terugweg van Duitsland, barstte ineens mijn dieselleiding. Spoot alle kanten op. Stinken in de auto en niet verder meer kunnen rijden. Gestrand op de vluchtstrook.
Om daar vervolgens, buiten de schuld van Ford om, door een vrachtauto aangereden te worden. Zowel de politie, als de te hulp geroepen ANWB reageerden meteen met : ach ja Ford Focus, heb je Radar gezien ?
Maar na het gebeurde van vanavond kan ik één ding niet voldoende benadrukken. Zet je auto op de vluchtstrook zo veel mogelijk naar rechts (eventueel de berm in en met alleen de linkerwielen nog op het asfalt. Zet je voorwielen richting berm, zodat bij een botsing niet de auto ineens de weg op schiet. En ga vooral NIET IN JE AUTO ZITTEN WACHTEN !

Goede

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door Goede »

Inderdaad FS zolang er steeds meer (vrachtwagen)chaufeurs op de weg rijden die met iets anders bezig zijn dan autorijden dan moet je inderdaad oppassen .Niet alleen op de vluchtstrook trouwens.

Ik rij al Focus vanaf 2000 is maar één keer uitgevallen maar kon gelijk weer starten.Met andere merken is ook wel wat aan de hand maar daar hoor je bijna helemaal niks over.Ford is echt niet de enigste als je het over de boordcomputers hebt.Beetje vreemd om dan alleen over Ford te hebben.

Gilbert Vogt

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door Gilbert Vogt »

Heel vervelend als je motor spontaan uitvalt en je autodealerbedrijf weet het probleem niet op te lossen. Er zijn 100 000 auto's in Nederland afgeleverd, waarvan 60 auto's problemen hebben. Ik ben een van de gelukkigen, want die van mij is drie jaar jong en rijdt als een zonnetje. Ik ben een tevreden Fordrijder.

Ik vind dat het probleem te hoog wordt opgenomen. Er zijn zat automerken waarbij het ook voorkomt dat de mortor uitvalt en daar hoor je niets over.

J.

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door J. »

Ik mag stellen dat ik dit probleem ook herken en dan wel niet met een Ford maar met een VW Polo.
Wat een ellende-auto. :evil: :( :evil: :cry: :!:
Na maanden zoeken en een aantal weken mijn auto bij de dealer achterlaten zodat de monteur op en neer naar huis en werk de auto kon uitproberen, bleek dat de boordcomputer defect was.
Dit is gerepareerd maar leverde evengoed een"gedeelde" rekening op van meer dan € 1000,00. Terwijl de auto vanaf het begin kuren had waar geen verklaring voor was. Ook diverse keren een defecte pingelsensor gehad. Toevallig begaf de boordcomputer het, naar later bleek, precies na de laatste vervanging van de pingelsensor. Ik vraag mij nog altijd af wat er bij die reparatie verkeerd is gegaan. Nadat ik bij de garage wegreed kwam mijn snelheid niet meer boven de 70.
Dit had toch al bij de testrit na de reparatie moeten blijken?

Wie herkent dit euvel bij de Polo???

jaja

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door jaja »

2 jaar een focus TDDI 90 pk gereden 84.000 km. zonder problemen. Sinds 3 maanden in bezit van een TDCI 100 pk rijdt tot nog toe zonder problemen. Deze TDCI is een zeer fijne auto. :D

Bart Boos

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door Bart Boos »

Aangezien er mensen zijn die de klachten van de ford focus niet serieus nemen aangezien zij zelf geen problemen ondervinden nodig ik hen uit om van focus te ruilen.

Dus als je een probleemloze ford focus TDCI 85 Kw Wagon Navigator met ca.65.000 km op de teller bied deze dan aan. 8)

J. de P.

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door J. de P. »

Wat een ophef over de Focus.
Het is een bijzonder goede auto, en is niet voor niets uitgeroepen tot de meest betrouwbare auto in zijn klasse, door de duitse TUV nog wel !!
Er wordt erg overdreven gereageerd en appels met peren vergeleken.
De reacties die ik lees gaan over de meest uiteenlopende zaken en dateren tot soms 10 jaar of langer terug over andere typen autos e.d. Ik vind het erg jammer dat de Focus op deze manier door het slijk wordt gehaald. Het is technisch een bijzonder goed product, en er is op elk type auto wel iets aan te merken.

Klaver

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door Klaver »

Nou DAN GA JE TOCH NAAR OPEL!!! Blaas het niet zo op MAN!

Echte auto

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door Echte auto »

Toyota, 1 binnenverlichtingslampje in 5 jaar 110.000km

Bart Boos

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door Bart Boos »

Op mijn verzoek geplaatst op 23-11-03 om te ruilen van auto heb ik tot op heden géén enkele reactie gehad ... Jammer!

Blijkbaar ziet iedereen toch in dat de TDCI motoren een onoplosbaar probleem hebben!

Het aantal klachten wordt als peanuts afgedaan maar hoeveel procent van de Ford TDCI motoren heeft het bewuste euvel!

Indien Ford (of anderen) met getallen aan komen zetten dienen ze wel hun berekening kenbaar te maken! Ik weet dat mijn dealer naast mijn auto noch een auto met hetzelfde probleem heeft en wetende dat er in Nederland circa 220 dealers zijn durf ik te stellen dat er in Nederland minstens 500 lotgenoten zijn!!

Natuurlijk is dit een grove schatting, voor een eventuele nauwkeurige schatting zou vergt gedegen onderzoek. Met de volgende gegevens zou een gedegen conclusie getrokken kunnen worden: aantal geleverde auto's, klacht/geen klacht en kilometerstand (S.v.p. enkel Ford TDCI motoren!). Gezien de vele reacties in binnen- en buitenland met hetzelfde euvel zou en dergelijk onderzoek wel eens schrikbarende resultaten op kunnen opleveren!

Het moge duidelijk zijn dat Ford veel energie steekt in het verdoezelen van het probleem om een negatief imago te voorkomen echter het probleem wordt er niet mee verholpen.

Waarom steekt Ford geen energie in oplossing van het probleem? Ook dit antwoord durf ik in te vullen immers de huidige TDCI motor van de Focus en Mondeo wordt spoedig vervangen!

stefan01
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2004 21:17

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door stefan01 »

He weet je, ik heb een opeltje van bijna 20 jaar oud en ik heb er nooit electronische problemen mee. Het hoogste electronische hoogstandje in mijn auto is de radio/cassettespeler. :lol:

Heerlijk, zo'n choke, hele betrouwbare auto. 8)

jammer van die 45 pk en de top van 140. Meestal rij ik 100, al mag ik 120. :cry:

latinoblanco
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2004 21:09

Re: focus pech, komt vaker voor dan je denkt....

Ongelezen bericht door latinoblanco »

Aan Allen,

Ook ik ben de trotse bezitter van een Pech Focus Wagon.
Ik heb hem in Maart 2003 gekocht en heb nu al 4x stil gestaan.
er is al heel veel veranderd aan mijn auto en hij is nog steeds stuk.
In de afgelopen twee weken heb ik 2x weer stil gestaan en ben weer door een berger weg gesleept.
De garage denkt dat het probleem gezocht moet worden in de accu nou ik kan jullie wel zeggen al heb je geen verstand van auto's de accu kan het zeker niet zijn.
Ik ga natuurlijk met mijn Pech Focus naar mijn erkende Ford dealer al ga ik heel erg twijfelen of ze wel zo goed zijn als menig persoon denkt die daar een auto komt kopen.
Ik heb nu 24000Km gereden met mijn Pech Focus en dat lijkt me toch niet erg veel.
Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik een nieuwe auto heb gekocht en zie nu ik heb alleen maar pech.
Ik ben nu inmiddels op het punt gekomen dat ik geen ford meer wil hebben al is het wel een mooie auto.
Op dit moment rij ik een een nieuwe mondeo en ik begrijp dat er mensen zijn die voor de bijl zullen gaan als ze in deze mooie auto rijden.
Maar ik vertrouw geen enkele ford meer deze dus ook niet.
En wat ik jullie allemaal nog even wil vertellen is dat je een heel naar gevoel krijg als je auto stil komt te staan in een tunnel en dat overkwam mij. gelukkig zat ik er alleen in en niet met me gezin want anders zal er zeker paniek uitgebroken zijn.
Ik was zo blij met mijn nieuwe ford focus maar van die blij heid is niets meer over ik voel me rond uit GENAAID sorry voor mijn taal gebruik maar dat is nou eenmaal mijn gevoel.
Ik ben mijn auto voorlopig kwijt omdat de garage hoopt dat hij weer uit zal vallen bij een van hun monteurs die er nu prive mee rijd nou van mijn part rijd hij hem......
Beste Radar doe hier wat aan voor ons, want er zijn heeeeeel veel gedupeerde mensen.

Met vriendelijke groet en bedankt voor de moeite,

LB.

Gesloten