LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Trees
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 sep 2003 15:12

Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Trees »

De reactie van GGN was:

'Wij hebben uw toegezonden reactie in goede orde ontvangen en deze
doorgestuurd aan onze opdrachtgever, Dexia Bank N.V.

Het toezenden van de reactie ontslaat u overigens niet van de verplichting
tot betaling over te gaan van de vordering.

Momenteel bedraagt de vordering m.b.t. de eindafrekening van uw contract
euro.......,.. inclusief rente en kosten.

Uw betaling kunt u Middels aangehechte acceptgiro overmaken op bankrekening 47.94.80.451, ovv ons kenmerk……

Zonder uitstel gaan wij, bij het uitblijven van betaling, onverwijld over tot het
nemen van verdere rechtsmaatregelen, waaraan voor u hoge kosten verbonden zijn.

Wij vertrouwen erop dat een en ander door uw spoedige betaling niet nodig zal zijn.
Hoogachtend,
GGN Incasso bv


Valt er nu nog wat te sturen naar GGN of is het nu afwachten op wat ze gaan doen?

STANDAARD

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door STANDAARD »

dit is een standaardreactie van elk incassobureau waarmee ze ook de druk op de ketel willen houden. gewoon afwachten wat concreet verder gedaan wordt en in de gaten houden of gereageerd wordt

Gast

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Gast »

Trees,

Kijk even bij belangrijke topics helemaal bovenaan, daar staan brieven gericht aan GGN geschreven door Sara Etty.

Trees
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 sep 2003 15:12

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Trees »

Bedankt Gast, maar daar heb ik al gekeken, ik weet nu echt niet meer welke brief ik nog kan sturen. Telkens een herhaling over die vernietiging van mijn man zet ook geen zoden aan de dijk. Voor de duidelijkheid: Ik heb tot nu toe conceptbrief 1 (vernietiging door echtgenoot) en 2 (Inclusief het artikel 285b lid 1) van Sara naar GGN gestuurd.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Adres afzender:

Adres GGN:


Plaats / Datum:

Betreft:
- Mapnummer:.....................
- Inzake: ...............................



Geachte heer / mevrouw,

Heden ontving ik uw schrijven d.d........................ U doet in uw schrijven o.m. de volgende uitspraak:

"Het toezenden van de reactie ontslaat u overigens niet van de verplichting tot betaling over te gaan van de vordering."

Hetgeen mij ontslaat van iedere verplichting tot betalen is de door mijn echtgenote d.d. .......... buiten rechte ingeroepen vernietiging.

Zolang Dexia de ingeroepen vernietiging niet betwist door het instellen van een eis in rechte, geldt de ingeroepen vernietiging onverkort. Zo blijkt uit het wettelijk systeem m.b.t. vernietiging. Ik heb dit reeds eerder voor u uiteengezet. Dexia heeft tot op heden de vernietiging onbetwist gelaten en zodoende is er noch sprake van een overeenkomst noch van een vordering van Dexia op mij.

Dexia heeft kortom uw incassobureau opdracht gegeven een niet bestaande vordering te incasseren. U bent hier inmiddels meerdere malen op gewezen en ook zond ik u bewijs van de door mijn echtgenote ingeroepen en door Dexia Bank Nederland ontvangen vernietiging. Dat de vordering niet bestaat staat daarmee kortom vast. U blijft mij echter belagen met intimiderende brieven aangaande deze niet bestaande vordering. In mijn laatste schrijven heb ik u daarom nadrukkelijk verzocht hiermee te staken.

Indien u zou overgaan tot het starten van een gerechtelijke procedure bij de kantonrechter (het handelt immers om een huurkoop overeenkomst) zal dit uiteraard proceskosten met zich meebrengen. Voor wiens rekening die kosten komen hangt echter af van het oordeel van de rechter. Uw stelling dat deze kosten zonder meer voor mijn rekening komen is dan ook onjuist.

Uw stelling dat door u in rekening gebrachte incassokosten door mij betaald zullen moeten worden is ook onjuist. Dexia heeft een niet bestaande vordering uit handen gegeven. De door u vervolgens in rekening gebrachte kosten zijn ten onrechte gemaakt en komen niet voor mijn rekening. Ook niet indien het onwaarschijlijke geval zich zou voordoen dat Dexia in het gelijk gesteld zou worden m.b.t. de vernietigbaarheid van de overeenkomst in een procedure bij de rechter. Ook dan is het zo dat de in de voorliggende periode gemaakte incassokosten niet verhaald kunnen worden op mij, nu gedurende die periode de vernietiging onbetwist was en dus onverkort werkte.

In de overtuiging u hiermee afdoende te hebben geïnformeerd,

Hoogachtend,


.........................



(in afschrift aan Dexia Bank Nederland)

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Trees,

De kans bestaat natuurlijk dat je wordt gedagvaard. Dat was altijd het risico. Een buiten rechte ingeroepen vernietiging kan immers binnen rechte betwist worden. Je kunt dan proberen om aanhouding te vragen in afwachting van de procedure die Eegalease voert.

In elk geval lijkt het me het beste om wel te blijven reageren op brieven van GGN en of Dexia. In het ene geval leidt dat tot een (waarschijnlijk tijdelijk) stilzwijgen van GGN (en andere incassobureau's) en Dexia, in het andere geval niet. Het blijft lastig en vervelend natuurlijk, maar veel meer dan dit kun je, behoudens het zoeken van een advocaat op dit ogenblik niet doen. Nou ja, je kunt ook zelf een procedure starten om het onverschuldigd betaalde terug te vorderen van Dexia.

Groet, Sara

Trees
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 sep 2003 15:12

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Trees »

Sara, bedankt voor je snelle reactie, brief nr. 3 gaat morgen meteen de deur uit.

kevinvermeer

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door kevinvermeer »

En toch moet je betalen. Is het niet vandaag dan wel volgende week. Had je de eventuele winst ook ingeleverd?

Gast

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Gast »

gaat juist om RESTSCHULD wie wist dat dat kon ontstaan :evil:

Gast

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Gast »

Iedereen toch er staat toch in al die contracten rentepercentage 11,5% dus zijn het leningen. Alleen hadden ze je dat moeten vertellen.

Gast

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Gast »

Ja en dat hebben ze dus niet gedaan!!!???

Gast

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Gast »

Mij wel anders dus betaal ik mijn restschuld niet.

Gast

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Gast »

ggn kan heel goed dreigen en ik heb ook toen met vele andere een blanco dagvaardiging gehad en de brieven erna mijn zaak is weer uiteindelijk terug gegeven aan dexia dexis dreigt met bkr registratie al meer dan een jaar lang zelfs dat doen ze niet en nu hoor i k helemaal niets meer lekke rtoch

een persoon

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door een persoon »

nee omdat dexia weet dat ze fout zitten, ze hebben een grote bek, maar inweze schijten ze in hun broek.
ze zijn oh zo bang dat ze veroordeeld worden en een zooitje kosten moeten betalen.

opmerking voor de trosradar-forum: geachte trosradar, mijn welgemeende excuses dat ik groffe taal gebruik, maar het is wel zo.

:oops: :)

Trees
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 sep 2003 15:12

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Trees »

Met geen enkel inhoudelijk antwoord op mijn 3e brief (die Sara als voorbeeld gaf), heb ik nu nog wat te melden aan de GGN, ik weet het niet meer, behalve mopperen dat ze nergens op reageren.

Trees
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 sep 2003 15:12

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Trees »

Gisteren dus al weer brief 4 of 5 ontvangen van de GGN.

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Margriet »

Hoi Piet ik bedoel deze brief,mocht de email niet goed doorgekomen zijn. Groet Margriet.

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door Margriet »

Hoi Trees. Zijn dat dezelfde brieven die je krijgt en nog geen deurwaarder aan de deur gehad?Heb je al contact met een advocaat? Groet Margriet.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Reactie GGN vandaag, nav de 2 conceptbrieven eegalease

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten