LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Nee Durion geen vergunning van DTe. Dat zal ook niet voor niets zijn.

Sani
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2004 21:08

Re: Durion

Ongelezen bericht door Sani »

Ik ben er naar mijn gevoel vanavond ingestonken. Ik ben akkoord gegaan met het ontvangen van een informatiepakket van Durion. Reageren als ik er van af zou zien. Niet reageren betekent een bekrachtiging van een overeenkomst. Omdat de naam durion toch wat vage herineringen opriep ben ik maar even gaan zoeken op het net. Denk dat ik er toch maar van af zie nu ik al deze, overwegend negatieve, reacties lees. Wat is de beste manier om hier probleemloos van af te komen?

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon terugsturen die rotzooi met opmerking dat je niet accoord bent. Huidig energiebedrijf briefje sturen dat ze switch niet mogen uitvoeren. Ieder afgeboekt bedrag laten terugboeken door de bank.

Marcosven

Re: Durion

Ongelezen bericht door Marcosven »

Ik heb al bijna 1 jaar Durion en ben nu 3x gratis op stap geweest met het klantenprogramma, Slechte verhalen of niet, ik ben er blij mee en dat goedkoper lijkt mij ook wel te kloppen als ik naar de rekeningen kijk.

Groeten van Marco

Dimitri

Re: Durion

Ongelezen bericht door Dimitri »

Ik ben nooit door de Durion gebeld, ik had nog nooit van Durion gehoord.
Totdat ik een brief kreeg van de Nuon, die mijn schreef geen klant meer bij hun te zijn.
Ik gelijk Nuon gebeld die mij meededelen dat ik nu klant was bij Durion.
Dus ik Durion bellen hoe dit nu kon, die beweerde dat ik telefonisch toestemming gegeven had om klant te worden bij hun.
Nu ben ik het type niets aan de deur te kopen, zeker niet aan de telefoon en ook niet mee te doen aan telefonische enquete.
Dus ik zei tegen Durion dat dit absoluut onmogelijk was, ook omdat ik een geheimnummer hebt.
Niets mee te maken zegt Durion, U heeft toestemming geven.
Dus nu is het mij woord tegen het woord van Durion.
Maar ik weet zelf wel wat ik doe en aan wie ik welke toestemming geef.
Durion maakt misbruik van de situatie en zijn dus grote oplichters!!!!!!

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

gegeven.

meissie

Re: Durion

Ongelezen bericht door meissie »

Beste mensen,

Ik vind het zeer spijtig dat er zo negatief geschreven wordt over Durion. Ik ben zelf al een tijdje medewerker op de klantenservice van Durion en ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat wij los staan van het callcenter dat de mensen werft. Helaas hoor ik wel vaker dat mensen op aggressieve wijze benaderd worden. Jammer genoeg kunnen de klanten vaak geen naam noemen van die personen, want dan zouden ze direkt aangepakt worden. Op de klantenservice krijg je natuurlijk met klachten te maken, maar ik kan u garanderen dat ik me voor 200% inzet om alles voor de klant op te lossen. Ik doe heel erg m'n best voor de klanten, want stel je eens voor dat ik zelf onbehoorlijk behandeld zou worden, dan zou ik dat ook absoluut niet accepteren. Ik vind het erg jammer dat alle medewerkers van Durion over 1 kan geschoren worden, dat is hetzelfde als discriminatie. Ik ben het met de ontevreden mensen eens dat ik ook wel eens dingen van klanten te horen krijg die niet door de beugel kunnen, maar ik ga me dan wel inzetten voor deze klanten. Als ik dat niet zou doen, dan hoorde ik niet op een klantenservice te werken.
Sorry, maar ik moest even mijn verhaal kwijt, want ik vind dat ik me wel inzet voor onze klante!!!!!!!!!! :!: :!: :!:

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

je mag niet zomaar andermans namen erin vermelden ....

cin

Re: Durion

Ongelezen bericht door cin »

ik ben ook benaderd door Durion maar bij mij is duidelijk aangegeven dat een gedeelte opgenomen werd en een contract opgestuurd zou worden. Aangezien ik ook twijfelde. De dame gaf aan dat als ik er toch vanaf wou zien we het binnen 7 dagen konden doorgeven. We hebben het contract afgesloten voor 1 jaar en we wachten af.

Wij hebben tot nu toe geen problemen met Durion. Ook telefonisch netjes te woord gestaan.

j. pruik

Re: Durion

Ongelezen bericht door j. pruik »

Ten eerste Durionmedewerkers, jullie kunnen het het heel erg mooi brengen allemaal. Denk dan dat jullie worden aangenomen met het feit veel leugens te kunnen vertellen.

Ik werd door een van de medewerkers gebeld van durion. Ze vroegen mij of ik al een groenstroom contract had! Ik gaf als antwoord dat ik dat had bij Eneco Energie. De heer aan de telefoon vertelde mij dat Durion een samenwerking had met Eneco Energie. Durion zou mij groenere stroom kunnen leveren dan dat Eneco kan. Wat ik al heel raar vond, tenslotte krijgt iedereen in Nederland dezelfde stroom.
Ook gaf de medewerker aan dat ik 12.85% zou kunnen besparen op mijn energiekosten. Ik vroeg de medewerker toen om de tarieven. De tarieven kon de medewerker mijn niet geven. Toen ik vertelde dat ik de tarieven vergeleken had en daaruit bleek dat de tarieven vanm Durion groter zijn dan die van Eneco klapte de medewerker dicht. Ik heb een enkeltarief en bij Durion is die ongeveer 6 euro cent en bij Eneco 5 Eurocent. Zelfs als ik daar 12.85% korting op krijg dan ben ik helemaal niets goedkoper uit!!!!!!! Buiten het feit dat ze tegen iedereen zeggen dat ze 12.85% kunnen besparen dat ligt toch zeker ook aan iemands verbruik!! Ook betaal je aansluitkosten, daarover had deze medewerker het niet.
Weet je ik hoop dat er heel veel klanten een aanklacht indienen tegen deze valse inlichtingen.

gast154

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast154 »

Kijk eerst eens op de site van eneco;daar staat ook een uitleg van de energienota!
Als je goed kijkt,alle centen erbij optelt die elders in de rekening staan(ja de rekening is niet zo duidelijk,ze lijken goedkoper,maar daar komt nog vanalles bij) kom je toch uit op t feit dat eneco duurder is!
Overal in de rekening kom je bedragen tegen,en die moet je er nog bij optellen,dat vergeten veel mensen!

Linnie

Re: Durion

Ongelezen bericht door Linnie »

Ik ben zo'n persoon die Durion aan de man moet brengen.
Wij vragen altijd of mensen al groene stroom hebben en of ze interesse hebben in een korting op hun stroomrekening.

Ik MOET de mensen vertellen, als ze akkoord gaan, dat het om een contract gaat voor een jaar en ik MOET zelfs alle prijzen noemen die Durion hanteerd. Pas als de mensen met dat alles akkoord gaan mogen wij ze aanmelden.

Dus ik vind het raar dat mensen zeggen dat ze er ingestonken zijn. Want wat ik allemaal moet vertellen aan de mensen zijn alle voorwaarden die Durion hanteerd.

Naar mijn idee ben je dan toch goed geinformeerd en kan je toch nergens instinken?

En als mensen erg twijfelen en meer willen nalezen verwijzen wij ze gewoon naar de website van Durion.

durion

Re: Durion

Ongelezen bericht door durion »

Je hebt helemaal gelijk, ik wordt doodziek van die mensen die zeggen ergens ingestonken te zijn, hoezo ingestonken.
Het zijn gewoon bedrijven die jou een aanbieding doen, wil je hier niets mee doen dan zeg je dat .

Jeff

Re: Durion

Ongelezen bericht door Jeff »

:?: Ook wij zijn gebeld door Durion, met de melding dat we 10,51 % kunnen besparen. Steeds werd verzocht door hen of ik mijn adres wilde doorgeven en alle andere nodige informatie voor een proefperiode van 2 maanden, ik wilde dat niet en vroeg wat vragen terug. O.a. hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen ed en wat Durion is, dit bleek volgens de dame de grootste leverancier te zijn van Nederland groter dan Eneco, NUON en Escent bij elkaar. Ik wilde het nog steeds niet en bleef een beetje door zeuren. Ik vroeg om een informatie folder maar dat wilde ze niet sturen. Kijk maar op internet zei ze. Nu vind ik de site wat NUON achtig gemaakt maar is het een betrouwbaar bedrijf ? Wie weet er meer van ?

gast154

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast154 »

Sorry Jeff,maar dat kan helemaal niet!
Durion biedt geen contracten aan voor korter dan een jaar,en adresgegevens hebben ze al.
Het enige wat ze nog nodig hebben zijn geboortedatum,eventueel e-mailadres,en banknummer voor automatische afschrijving.
En natuurlijk het acoord van de klant zoals hier al gezegd is..
Weet je zeker dat het durion was en niet een ander bedrijf? Er worden wel eens wat bedrijven door elkaar gehaald namelijk.
Niet dat ik aan jou persoonlijk twijfel hoor,maar dit klinkt heel onwaarschijnlijk!

Douma

Re: Durion

Ongelezen bericht door Douma »

Na veel telefoontjes, een aangetekende brief en e-mails, zijn wij eindelijk uitgeschreven bij Durion (waar wij ons nooit ingeschreven hebben in de eerste plaats). Maar nu krijgen we nog steeds geld van dit bedrijf wat ten onrechte van onze rekening is afgehaald, ze weten daarvan, :evil: stond ook in de brief en is ons toegezegd via een bevestiging, maar we hebben nog steeds niets ontvangen. Hoe krijg ik dat nu terug? Weer een aangetekende brief? Oh ja: Wij hebben niks getekend, hoe kan men dan geld van je rekening halen, eng hoor!

gast154

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast154 »

Nogmaals;wat hier al eerder verteld is,heeft een bedrijf ook al genoeg aan een mondelinge machtiging.
En je MOET jezelf wel aangemeld hebben,want anders komen ze niet aan je geboortedatum en bankrekeningnummer!!!
Mensen;denk na en let eens op wat je doet of zegt,want dit is grote onzin..Zonder die gegevens kunnen ze niets en ze kunnen er niet aankomen,zonder dat je het zelf gegeven hebt hoor!Wil je niet dat er automatisch geld van je rekening gehaald wordt,geef dan ook geen accoord,want DAT MOET JE GEDAAN HEBBEN!
Ennuh..dat het met een mondelinge machtiging kan,tja dat ligt dan toch ook aan de bank,want die zorgen voor je geld,en maken daar de regels ook voor onder welke voorwaarden er wat afgeschreven mag worden

Linnie

Re: Durion

Ongelezen bericht door Linnie »

Ben ik weer. Ik wil toch nog even een reactie geven.

Durion kan inderdaad niet zomaar geld van je bank afschrijven als JIJ niet je nummer geeft.

Voordat ik een bandopname begin heb ik allang gevraagd of de mensen accoord gaan met automatische bankafschrijving. Gaan ze er niet mee accoord dan stop ik gewoon en zeg dat het dan helaas niet door kan gaan.

Verder is de opname die wij maken een opgesteld script waarin wij alles nog een keer opnoemen en ook weer de prijzen noemen. Wij vragen de mensen ook of ze accoord gaan met een minimale contractperiode van een jaar.

Verder vragen wij ook of de mensen dus hun bankrekeningnr. willen geven voor de automatische betaling.

Ik ben absoluut geen persoon die mensen wat in hun strot wil duwen. Ik krijg toch geen provisie over het aantal aanmeldingen wat ik doe.

Dat werkt een stuk relaxter moet ik zeggen

ividepivicam
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jan 2004 17:24

Re: Durion

Ongelezen bericht door ividepivicam »

nou, ik heb me helaas ook mee laten slepen in dat misleidende praatje van Durion.
Het zou nl. NIKS extra's kosten als ik via hun stroom zou afnemen. Dat was me verzekerd. Nu kwam ik erachter (keek een beetje laat op mijn afschriften) dat Durion al ongeveer 4 maanden lang, 23 euro van mijn rekening schrijft ipv die 10 euro die ik zou betalen. :shock: Echt schandalig. Tis dat ik het in de gaten had, want dit ging bijna langs mijn oplettendheid voorbij. Heb gebeld, kreeg een mevouw aan de telefoon die zei: 'Oja, ik zie dat ze een veel te hoog tarief voor u gerekend hebben. dat zal ik s aanpassen'. Nu maar afwachten tot de volgende rekening komt. Pas aan het einde van het jaar wordt het verrekend. Dat ik het maar goed in de gaten hou!!!! En ondertussen lekker rente-trekken van al dat geld wat ze bij iedereen te veel innen!!!! :cry:
Was ik er maar nooit aan begonnen.

grast

Re: Durion

Ongelezen bericht door grast »

Volgens de banken is het helemaal niet toegestaan om te incasseren zonder handtekening, behalve voor een aantal proefbedrijven (waar Durion natuurlijk niet bijhoort). Dit betekent dus in principe dat iedereen die een overeenkomst met Durion is aangegaan en bij wie geld wordt afgeschreven, naar zijn bank kan stappen en zijn geld kan terugvorderen. Vervolgens meld je aan Durion dat je best wilt betalen voor de geleverde energie maar dat ze daarvoor óf een acceptgiro kunnen sturen óf een incasso-machtiging (die je dan getekend terugstuurt). Moet je eens zien hoe snel Durion dan wel in staat blijkt op een normale manier met klanten om te gaan.

Gesloten