LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Aan GeenDurionKlantMeer:

quote:
"- Zo wordt er duidelijk vermeld dat durion stroom levert via uw huidige netwerkleverancier. Er is geen sprake van een samenwerkingsverband,"

"Dat wordt ABSOLUUT niet duidelijk vermeld in de telefonische werving. Toen ik gebeld werd door de oplichters van Durion, heb ik tot 5 maal toe zeer nadrukkelijk gevraagd of ik klant van Essent zou blijven. 5 keer loog de Durion medewerker mij keihard voor dat dat inderdaad het geval zou zijn."

Reactie: Aan het eind van de voice log wordt nog een keer herhaald dat durion een onafhankelijke energiemaatschappij is die levert via uw stroom netwerk, durion staat dus helemaal los van uw hudige maatschappij. Daarna wordt nog een keer voor uw accoord gevraagd.
Goed opletten dus!

U blijft ook klant bij Essent: Durion wordt uw stroomleverancier, en Essent blijft uw netwerkbeheerder.

quote:
"Ik ben zelf werkzaam bij het callcenter van durion. "

"Ik zou me zeer diep schamen als ik u was."

Reactie: Waar bemoeit u zich mee?

Perke

Re: Durion

Ongelezen bericht door Perke »

Hoe om te gaan met de ratten van Durion?


Ja beste mede-gedupeerde,

Ook mijn vrouw is benadert geworden door een van de medewerkers van Durion onder de noemer het versturen van een informatie pakketje, en net als andere mede gedupeerde werd bij ons tot 2 maal toe bedragen afgeschreven van de giro rekening.
Effe postbank bellen en centjes netjes laten terug boeken, geen probleem.

Na contact met Durion te hebben gezocht per E-mail, werd mij na een maand verteld dat ik al sinds 16 dec 2003 klant van hun ben, en dat ik daar mondeling mee zou hebben ingestemd. Verder zou Durion mij een contract hebben verzonden en had ik een afkoelperiode van 7 dagen.

Laat ik, en wat let u om mijn voorbeeld te volgen, echter nooit een contract hebben ontvangen van die ratten. Of hebben ze uw contract aangetekend verstuurd?

Vervolgens schrijf je een brief met ontvangst bevestiging richting Durion, en verzoekt hun even om een bewijs toe te zenden waaruit blijkt dat ik dat contract zou moeten hebben ontvangen, en dat je twijfelt over het feit of je wel stroom van Durion ontvangt, je krijgt immers ook nog een rekening van de netwerkleverancier (wat is het toch leuk om blond te zijn) en verzoekt hun tevens om aan te kunnen tonen waaruit blijkt dat hun jouw huis voorzien van stroom van Durion. (Volgens mij een lastig aantoonbaar iets)

Verder vermeld je effe in de brief dat hun in gebreken zijn gebleven door geen zorg te dragen voor het bevestingen van de gemaakte overeenkomst, en beroep je je op de wet kopen op afstand, die zegt dat in zulk geval de consument 3 maanden de tijd heeft alsnog af te zien van eerder gemaakte afspraken, en zegt bij deze het fictieve contract per onmiddelijk op.

Verder wens je Durion nog een prettige dag toe voor het leveren van 2 maanden gratis stroom

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Ik moet tot mijn spijt toegeven dat ook ik er ingestonken ben. Ik denk wat kan het kwaad he,... 10% besparen en er verder niets van merken.
Maar na het lezen van alleen maar negatieve berichten denk ik dat ik nu toch maar mijn best moet gaan doen de boel te annuleren!

Heb een uurtje terug gezegd dat ik het wel wilde. Papieren moet ik dus nog opgestuurd krijgen.
Ik heb net dat servicenummer van ze maar even gebeld dat ik er van wilde afzien, maar aangezien ik nog niet in het systeem sta (uitschrijven uit "het systeem" waar papieren naar opgestuurd worden kan natuurlijk weer niet..(??!!)) kan dat niet en moet ik maar wachten op de papieren. Vervolgens kan ik volgens die jongen aan de telefoon het pakket opsturen met de melding "annuleren" erbij (?) of gewoon telefonisch even contact met ze opnemen. Telefonisch zit natuurlijk het gevaar in dat je dan weer geen bewijs heb ook denk ik,... je zou het eigenlijk zelf op moeten nemen dan he dat opzeggingsgesprekje,... ik dacht dat ik die mogelijkheid wel in me telefoontje (met antwapp) had zitten, zal es zoeken ;)

Dat lijkt natuurlijk te makkelijk als ik bovenstaande ervaringen allemaal lees. Ik verwacht dan ook dat het in de praktijk niet zo makkelijk zal gaan lopen. Maargoed ik wacht af,... als ik het heb opgezegd zal ik sowieso zodra ik wat afgeschreven heb zien worden dit laten blokkeren door de bank.

gast2115

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast2115 »

Tja,ik snap dat als je al deze negatieve berichten leest wel even schrikt.
Maar ik zou je toch willen aanraden;wacht even tot je de papieren hebt,lees ze ff door,en kijk dan verder!
Het is vervelend te moeten zeggen,maar wat ik heb gehoord,gelezen en dus ook gemerkt is dat OF mensen luisteren niet goed,OF ze hebben mensen gesproken die het niet goed hebben uitgelegd.
Ik ben zelf een tijdje terug zelf benaderd en moet zeggen dat het mij vrij goed werd uitgelegd wat het allemaal inhield,en heb dan ook geen enkel probleem ondervonden.
Dus beoordeel dit alles niet naar wat andere mensen zeggen maar naar wat je zelf leest,en ondervind!

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Ja maar ik wil juist zo graag VOORzijn wat bovenstaande mensen blijkbaar allemaal hebben ondervonden voordat ik er zelf slachtoffer van wordt. Zsm cancellen die boel dus. Anders zit je sowieso er een jaar aan vast en kun je een jaar neit meer terug met blijkbaar grote kans op allerlei dubbele facturen,... spookfacturen,... etc!

Was een beetje overvallen eigenlijk door het telefoontje en dacht nog effe ach wat kan het kwaad. Maar bij achteraf nadenken denk je inderdaad wel wat is dat eigenlijk voor idiote methode. Ze bellen je ongewild thuis op, om je binnen een paar minuten proberen zo vast mogelijk te zetten dmv bandopname om zo zoveel mogelijk klanten gewild of (achteraf) ongewild vast te zetten. Ik hou me nu dus vast aan die 7 dagen opzegtermijn. Alles wat er van mijn rekening afgeschreven wordt door hun na mijn opzegging wordt gewoon direct door mijn bank teruggeboekt en rekening v Durion geblokkeerd. Klaar,.... zou je zeggen... ?

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk zit je er voor een jaar aanvast, anders kan je die korting toch nooit ontvangen op je eindrekening?
Verder is het zo dat die spookrekeningen vaak niet veroorzaakt worden door de nieuwe energiebedrijven. De grote bedrijven zo als essent en nuon veroorzaken dit om zo de klant te laten denken dat durion een slechte maatschappij is, en dat essent toch wel beter is. Niet intrappen! Durion heeft al 160.000 klanten, dus die paar reacties hier zijn totaal niet representatief.
Dat bandje wordt opgenomen voor uw eigen veiligheid meneer, dat is wettelijk verplicht.

Paniek voor niets dus!!

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

wij hebben geen enkel probleem met Durion

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Hels wordt ik ervan!

In oktober had ik informatie aangevraagd van durion. Bleek dat ik er direkt aan vast zat en binnen 7 dagen kon annuleren. Nare smaak dus direct geannuleerd. Kreeg een hele brutale telefoonmedewerker (dhr van der Loos) die wilde weten waarom (zodat hij kon reageren met een spreekschema). Hij zou zorgdragen voor afmelding. In november werd er nog geincasseerd welke ik weer gestorneerd heb. Begin januari kreeg ik opeens het bericht dat ik was aangemeld voor Durion en afgemeld voor Eneco. Laatstgenoemde kon hier niets aan doen. Ik bellen. Ik moest maar een brief naar de directie sturen het zou 6 weken duren voor een antwoord. Werd binnen 2 weken teruggebeld. Op de voice-mail liet dezelfde heer van der Loos mij weten dat ik was afgemeld. Ik weer bellen om iets op papier te krijgen maar dan kon men niet (lieten de systemen niet toe) en ik was volgens hun toch immers afgemeld. Ondertussen blijk ik nog steeds niet te zijn afgemeld, Durion heeft al weer 2 maal geincasseerd en krijg ik nog steeds geen brief met bevestiging van de afmelding. Wanneer ik bel en vraag naar de heer vander Loss wordt ik tegenwoordig eindeloos in de wacht gezet. Zelfs brieven en faxen naar de directie worden niet beantwoord. Heeft iemand dezelfde ervaringen of weet iemand een goede manier om wel afgemeld te kunnen worden of waar je een klacht kunt indienen?

Voor mensen die benaderd worden of nog van hun aanmelding af kunnen: GA NIET INZEE MET DEZE ONBETROUWBARE PARTIJ!!!

R. Soer

gast2115

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast2115 »

Snap dat je het graag voor wilt zijn,maar ik zeg ook niet dat je er niets aan moet doen!
Mijn tip was; wacht de papieren af,lees ze door en bekijk dan of het echt zo erg is als hier wordt beweerd!
Ik wil niet concluderen dat iedereen hier een leugenaar is ofzo,er zullen vast mensen zijn die door callcentermedewerkers(die het blijkbaar niets kunnen schelen wat ze mensen verkopen) op het verkeerde been zijn gezet!
Dat komt bij elk bedrijf wel voor en dat is heel erg,maar het enige wat een bedrijf dan kan doen is die mensen ontslaan. Ik weet haast wel zeker dat ze dat doen,door die medewerkers krijgt het bedrijf die slechte naam.
Het meisje wat mij heeft aangemeld was heel vriendelijk,en legde me alles uit wat ik wilde weten.Toen ik alles thuis gestuurd kreeg,bleek alles inderdaad te kloppen,dus ik ben tevreden!

ramses, charles

Re: Durion

Ongelezen bericht door ramses, charles »

ik ben eind december benaderd door durion, niet aggressief, maar heel duidelijk als ik na het 1e jaar niet meer wil, moet ik een brief sturen naar durion om dat op te zeggen, heb ook gevraagd als jullie failliet gaan wat dan, dan ga ik automatisch weer naar de nuon toe, dus ik vind je kan het altijd proberen.geef deze maarschappij ook een kans, om groot te worden, dat moest de nuon ook.

Christel

Re: Durion

Ongelezen bericht door Christel »

Eén tip: blijf bij je eigen netbeheerder. Dat is de beste keuze die je kunt maken. Wil je persé switchen: mijd Durion dan als de pest. Durion (of Energiebedrijf.com waar Durion nu onder valt) is de ergste van allemaal. Er gaat bij veel energiebedrijven e.e.a. mis, maar Durion spant de kroon.

Rob sr

Re: Durion

Ongelezen bericht door Rob sr »

Op zich is er niets mis met Durion.
De meeste mensen hebben er misschien iets tegen dat ze telefonisch benaderd worden. Maar daar is ook niets tegen, je kunt altijd nee zeggen. Aan het eind van het gesprek (als je van hun energie wilt afnemen) wordt een bandje opgenomen waarin je toestemming geeft.
Ook dat is wettelijk oké.
De oude enegie maatschappijen (zoals Essent en Nuon) vinden alleen niet leuk dat hun klanten worden afgesnoept omdat Durion gewoon goedkoper is, daarom reageren zij zo negetief. Misschien zouden zij hun (groene) energie dan ook goedkoper moeten maken zoals Durion.
Maar de grote maatschappijen en/of hun aandeelhouders willen VEEL winst maken.
Durion neemt genoegen met een lagere winst.
Daar is toch ook niets mis mee?

romboutzegt
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2004 21:42

Re: Durion

Ongelezen bericht door romboutzegt »

Er is heel veel mis met Durion.
Zelf ook gebeld door een van hun agenten, en ik kan hierbij beamen dat alles wat er hier over Durion, Our Energy, Energiebedrijf.com of hoe ze zich straks ook weer noemen gezegd wordt. Er is hoegenaamd geen bezwaar tegen telefonische marketing, voor welk gangbaar product dan ook. Bovendien maakt de vrije energiemarkt concurrentie los. Dat is een goede zaak. Helaas trekt dit ook als altijd louche bedrijven aan die opereren op, of laat ik gewoon zeggen, over de rand van het betamelijke. Wie gebeld wordt door Durion, moet gewoon goed oppassen. Het bedrijf maakt namelijk listig gebruik van de mazen in de wet, en -toegegeven- dat doet het op zich slim. Je kunt merken dat er over is nagedacht hoe men langs slinkse wegen iemands portemonnee kan openkrijgen. Gelukkig zijn degenen die bellen niet gezegend met al te veel verstand van zaken. Als je niet op het aanbod ingaat, krijg je daarom gewoon een grote bek. Zij moeten kennelijk hoe dan ook hun target halen. En waarom ook niet de klant schofferen: heb je in elk geval nog lol in je werk. Diep treurig is het gereutel van de directie van Durion als ware het bedrijf aangeschoten wild. Zij hebben immers het beste met de klanten voor? En ze werken toch intensief samen met, en in veel gevallen volgens de telefonades voor het huidige energiebedrijf?Vergelijk het met een uitvaartonderneming die ondanks de laatste wens van de overledene tot begraven tóch maar aandringt op cremeren. Dat is toch véél goedkoper joh, wat zeur je nou. Je bent toch geen dief van je eigen portemonee? O ja, dat cremeren doen we overigens wel in nauwe samenwerking met de familie...
En maar klagen over de bestaande energiebedrijven en hun vermeende defensieve houding. Helemaal bont maken ze het door de echtheid van klachten over de verkoopmethoden van Durion in twijfel te trekken. Dat is botweg een schoffering van een ieder die op dit moment op deze site actief is.
Bovendien blijkt uit een korte steekproef (ja, je wordt toch nieuwsgierig) dat Durion helemaal niet altijd goedkoper is! Sterker nog, er is bij hen sprake van veel verborgen kosten, zoals administratie en vastrecht. En die tikken aan.

Klomp

Re: Durion

Ongelezen bericht door Klomp »

Wij gaan ook in zee met Durion en hebben er alle vertrouwen in!
De medewerker aan de telefoon heeft mij heel vriendelijk en duidelijk te woord gestaan.
De eerste keer kon en wilde ik nog geen beslissing nemen. Ze wilde mij terugbellen op een tijdstip dat mij uitkwam zodat ik nog even kon overleggen met mijn man.
Na het tweede vriendelijke en ook weer duidelijke telefoontje zijn we accoord gegaan met Durion.
Op al mijn vragen heb ik een duidelijk antwoord gekregen.
Durion, we gaan een jaar met jullie in zee....wie vaart er mee?????[/i]

Kijk maar!

Re: Durion

Ongelezen bericht door Kijk maar! »

:!: Even een voorbeeld van de rekening voor 4000 kilowatt bij durion en bij de NUON:

Nuon:
4000 maal prijs per kilowatt met belasting = € 524,08 plus -->
Vastrecht = € 19,14 min -->
Belastingteruggave = - € 215,39

Nuion per jaar:327,73

DURION :
4000 maal prijs per kilowatt met belasting = € 491,24 plus -->
Vastrecht = € 21,42 min -->
Belastingteruggave = - € 215,39

durion per jaar: 297,27

Verschil = € 30,46 = Meer als 9% goedkoper :!:

Ik ga toch niet meer betalen dan nodig is, Durion wordt gewoon gekoeineerd door de grote bedrijven! Ik neem gewoon durion want dat is gewoon voordeliger!

marcelvl
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2004 13:42

Re: Durion

Ongelezen bericht door marcelvl »

Hallo allemaal,

Na het lezen van al die negatieve verhalen over Durion voel ik mij als klant bij die club een beetje aangesproken.

Alleerst als je de uitzending van Rader van gisteren hebt gezien dat de echte oplichters Nuon, Essent en Enco heten. Ze spelen steeds de brave borsten maar ze zijn gewoon bang dat ze nu na jaren hun monopolie positie verliezen. Ze berekenen al jaren te veel geld, spreken onderling de prijzen af, er klopt niets van hun administratie en zijn obsoluut niet klantvriendelijk.

Ik was daarom ook blij toen ik bijna een jaar geleden kon overstappen naar Durion (een nieuwe onafhankelijke aanbieder van alleen maar groene stroom). Telefonisch liet men mij weten dat ik in mijn gebied meer dan 10% korting kon krijgen op mijn stroomrekening. Toen dat later schriftelijk werd bevestigd bleek dat 12,57% te zijn. Ook vertelde men mij dat ze gewoon de stroom via het netwerk van in mijn geval Eneco zouden sturen.

Na al de ophef over Durion ben ik voor de zekerheid nog eens mijn kontrakt gaan na lezen en daarin staat duidelijk de korting en ook al is het een jaarovereenkomst, de mogelijkheid om direct op te stappen als Durion de prijzen zou verhogen. Voorlopig hebben ze zich in ieder geval aan hun woord gehouden want veel energiebedrijven hebben de afgelopen periode hun prijzen verhoogd maar bij Durion betaal ik nog steeds 12% minder. De stroom is nog groen ook maar hoe dat nu precies werkt weet ik ook niet.

Ik zou zeggen support de nieuwkomers en houd toch eens op met al deze flauwekul te verspreiden over mijn Energiebedrijf. Prijzen en feiten wijzen voorlopig uit dat ik goed zit. Ik laat mij overigens graag overtuigen dat ik wel een verkeerde beslissing heb genomen.

Marcel

oma

Re: Durion

Ongelezen bericht door oma »

omdat ik veel bij mijn dochter ben en dus niet veel thuis ben dacht ik een niet zo grote rekening van nuon te krijgen. niet dus. ik betaal in de maand 137 euro dus als de jaarrekening komt zou ik het verschil terugkrijgen dacht ik.
ik krijg precies 203 euro terug nadat alles verrekend was. 4 x incassokosten van 50 euro en 3 x aanmaaningskosten. zelfs de meneer die van de nuon kwam om de meter na te kijken stond te kijken van het lage verbruik. ik weet niet waar dit eindigt en ik weet ook niet wat ik moet ja betalen zegt de nuon. :twisted: :shock:

sary

Re: Durion

Ongelezen bericht door sary »

Ook wij hebben kennisgemaakt met de onfrisse praktijken van Durion. Je wordt gebeld of je soms interesse hebt in 'groene' stroom. Dat hadden wij wel en we vroegen een informatiepakket aan. Er werd in het midden gelaten met wie wij nou precies van doen hadden, De indruk werd gewekt dat het de NUON ging.

Enige dagen later echter ontvingen wij geen informatiepakket, maar direct een contract en de mededeling dat wij nu klant waren van Durion. :evil:
We hebben direct gebeld met de klantenservice dat wij dit helemaal niet wensten en dat het teruggedraaid moest worden. Dit werd toegezegd en al onze gegevens zouden uit de computer verwijderd worden.

Weer enige dagen later werd er €10,71 afgeschreven van onze rekening. Opnieuw gebeld met de klantenservice, maar kon men niets meer voor ons doen. Wij moesten ons schriftelijk wenden tot de directie van Durion om het contract ongedaan te maken.

Dat hebben wij gedaan, maar verder hebben wij niets meer vernomen. We voelen ons enorm opgelicht.

maarwachteffe

Re: Durion

Ongelezen bericht door maarwachteffe »

Heeft iemand zich al eens afgevraagt wat er gebeurd bij Durion als straks de vrijstelling voor REB straks volledig vervald? Volgens hun voorwaarden gaan ze die prijsstijging gewoon aan hun klanten doorberekenen. Da's dus lekker een sigaar uit eigen doos. Ik zie deze site nu al weer vol staan met een legioen aan mensen die spijt hebben. En wat nu echt eens tot de goegemeente zou moeten doordringen, is dat de welopgevoede medewerkers van Durion in hun vriendelijke prijsvergelijkingen aan de telefoon altijd de tarieven van grijze stroom van de oude leverancier vergelijken met die van groene stroom bij hun. Ze gaan dus voorbij aan het feit dat de huidige leverancier ook groene stroom aanbiedt tegen vaak lager tarief. Zeg dus nooit direct ja tegen opdringerige bedrijven als Durion, want je weet gewoon dat ze dan iets te verbergen hebben. Check eerst rustig wat de aanbieding behelst en maak dan rustig je keuze. Let op: niet tegen iemand van Durion zeggen, want dan hang je meteen! En als de aanbieding bevalt, maak je gewoon een weloverwogen keuze, voor mijn part ook voor Durion. In princiepe kun je in zee gaan met elke leverancier die een vergunning hiervoor heeft. Op de website van de dte www.dte.nl kun je zien welke bedrijven dit zijn. Kan iemand mij trouwens misschien vertellen of Durion inderdaad wel een vergunning heeft?

marcelvl
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2004 13:42

Re: Durion

Ongelezen bericht door marcelvl »

ALs de REB wordt afgeschaft en ze besluiten bij Durion hun prijzen te verhogen dat kan ik volgens mijn overeenkomst meteen weg en kiezen voor een andere aanbieder en ben dan niet verplicht mijn overeenkomst voor een jaar uit te dienen. Kan er niets aan doen maar zo staat het in de overeenkomst van Durion.

Veder wil ik nog even iets zeggen over de korting. Ik het inderdaad nog geen afrekening gehad omdat ik nog geen jaar stroom afneem van Durion. De korting wordt echter berekend over de kilowatt uren. Ik heb dus een korting van ongeveer 12% op elke kwu (weet niet of dit de juiste afkorting is).

Ook heb ik ontdekt dat volgens de nieuwe wetgeving de leverancier van stroom zoals Durion maar ook Nuon en Eneco geen banden meer mogen hebben met de onafhankelijke netwerkbedrijven. In veel gevallen hebben die bedrijven toch dezelfde naam en zitten ze door hun verleden ook in het zelfde pand. De nieuwkomers en de oude energiebedrijven zouden daardoor een eerlijke concurentiepositie moeten hebben. De werkelijkheid is echter anders. Vergelijk het maar gewoon met de privatisering van KPN die nu als netwerkbedrijf ook doorgang moeten geven aan andere telefoon aanbieders met veel gunstige prijsvoordelen voor de beller (zie de verlaging van de tarieven van de afgelopen jaren maar).

Durion en de andere nieuwkomers zullen dus nooit mensen moeten aannemen voor het onderhoud van het netwerk en voor het opnemen van de meters want dat blijft voorbehouden aan onafhankelijke overheidsbedrijven die daar veel geld voorberekenen (netwerkkosten is volgens mij ongeveer de helft van je stroomrekening. Alleen jammer dat daar voor de consument op het eerste gezicht geen verschil tussen bestaat.

Daarom wordt misschien ook zo vaak geroepen dat de nieuwkomers gebruikmaken van de naam van hun concurenten (oude leveranciers). Dat kan dus ook niet anders als je het goed wilt uitleggen en als die oude bedrijven geen verschilmaken tussen leveren en transporteren.

Ik denk alleen als ik me er even in verdiep en alles goed op een rijtje zet dat het er op lijkt dat de overheid en de oude energiebedrijven voordeel hebben bij angst en onduidelijkheid in de markt. Ze worden door Europa verplicht te liberalisen, de prijzen komen onder druk te staan en ze verliezen marktaandeel aan kleine nieuwkomers die snel groeien. Alleen de aandeelhouder van deze oude energiebedrijven blijkt nog steeds diezelfde overheid te zijn. Die maken ook de wetten, houden toezicht, innen belastinggelden en doen volgens mij op deze manier ook een beetje aan concurentievervalsing.

Ik houd er over op maar jullie moeten allemaal net als ik gedaan heb de feiten eens bestuderen en dan blijkt vanzelf dat partijen als Durion nog zo slecht niet zijn.

Ik lees graag als jullie andere feiten gevonden hebben maar pas op dat je je niet laat meeslepen met oneerlijke propaganda.

Groetjes

Gesloten