LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
crammela

Re: Durion

Ongelezen bericht door crammela »

Wij zijn er ook ingeluisd. Hebben binnen de 7 dagen gereageerd dat we niet akkoord gaan. De telefoniste zij dat alles goed zou komen. Dit was in september 2003 en nog steeds niets gehoor9nu januari 2004). Na verschillende telefoons(waarin steeds wordt gezegd dat alles goed komt), brieven en e-mails nog steeds geen bevestiging of antwoord gekregen. Omdat ik niets hoorde heb ik een mail gestuurd naar durion met de vraag hoe ik klant kon worden. Kreeg al na 2 dagen antwoord terug !!!. Direct weer gemaild waarom zie hier wel op antwoorden en niet op mijn verzoek tot opzegging. Heb ondertussen al een incasso bureau op mijn dak. Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld en alle kosten en ellende krijgen ze terug. Ik heb namelijk ook de telefoon gesprekken opgenomen! :evil:

Geen durionklant!

Re: Durion

Ongelezen bericht door Geen durionklant! »

Wij zijn ook gebeld door zo'n persoon. Zwaar agressief type was dat, begon te schelden toen ik zei dat ik niet meer gebeld wilde worden over groene stroom. Ik ben maar eens gaan zoeken op de naam Durion en inerdaad je stuikeld over de klachten. Nee dat bedrijf komt er wel....NOT

mellink

Re: Durion

Ongelezen bericht door mellink »

Ik (of eigenlijk mijn vrouw) is een jaar geleden ook gebeld door Durion
en kreeg toen ook 8 dagen bedenktijd. Voor wat zou je denken. Ik wist dat er daarna gefactureerd zou gaan worden.

Ik heb ze niet afgewenteld en ben nu klant. Ik moet zeggen dat de methode natuurlijk helemaal niet kan echter heb ik niet het idee dat ik getild wordt.

Hans Mellink

Gertrid

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gertrid »

Ik ben eveneens gebeld door Durion.
Ik vroeg hun of een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig was, en dit werd bevestigd door hen. Het gesprek werd nl. opgenomen en daarmee werd de overeenkomst vastgelegd. Overigens weet ik nog niet of ik er spijt van moet hebben, ze beweerden nl. 10% goedkoper te zijn dan de vorige afnemer en dus besloot ik het te doen.

rudybaardman
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2004 22:01

Re: Durion

Ongelezen bericht door rudybaardman »

Wij zijn ook benaderd door Durion. Op een vrij agressieve manier. Het gesprek zou worden opgenomen voor de Consumentenbond dat zij hun leven gebeterd hebben ( mbt agressieve verkoop).
De benadering als "mevrouwtje" en "de stroom komt op dezelfde manier binnen in de gaatjes van het stopcontact als bij uw oude leverancier" zitten wij niet echt op te wachten.
We worden behandeld als een 'nitwit', terwijl ze je een abonnement willen aansmeren (zonder handtekening!!!). -vandaar de opname???-

Als ik groene stroom wil, dan ga mijzelf wel oriënteren en zoek ik ZELF een leverancier!

IngeK

Re: Durion

Ongelezen bericht door IngeK »

bij mij is het nog een graadje erger ik ben nooit gebeld door Durion en toch kreeg ik een contract toegestuurd!! Ik dus bellen(a0.15 cent pm)"ja mevrouw u bent gebeld""goh dat weet ik zelf nog wel!" vervolgens kon men mij niet vinden in het systeem ik vroeg nog om uitzoeking en een bevestiging.

Nooit gehad mailtje gestuurd antwoord:
Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u antwoorden dat wij het erg vervelend vinden dat het allemaal zo gelopen is. Wij bieden u dan ook onze welgemeende excuses aan. Helaas kan ik u niet direct een bevestiging doen toekomen. Ons hoofdkantoor die heeft uw verzoek om annulering reeds in behandeling genomen.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Durion


Yasemin Kilic
Klantenservice Durion

wat denk je? Gisteren in de brievenbus een bevestiging van de adminsitratieve omzetting. Gelukkig ben ik nog klant bij de Nuon maar ik stuur nu gelijk een aangetekende brief eruit, want natuurlijk kon volgens Mevrouw Kilic het alleen per brief of fax.

wat een belachelijke praktijken!!

Gastje67

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gastje67 »

Wanneer u denkt dat Durion onterecht van uw bankrekening incasseert kunt u dit binnen 30 dagen bij uw bank laten storneren en een blokkade laten zetten zodat Durion niet meer van uw bankrekening kan incasseren. Het verstandigste is GEEN banknummer door te geven!

Gerard V.

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gerard V. »

Ik ben in oktober 2002 gebeld door OUR ENERGIE met het bericht dat ze zeer voordelig groene stroom zouden kunnen leveren, zo.. is het begonnnen.
Ik heb toen toegezegd dit eens te proberen (STOM!!!).
Our Energie regelde de opzegging met de huidige energie leverancier enz. enz., daarna werd OUR Energie= Durion, ik heb in jan 2003 enkele e-mails gestuurd naar durion doch verder dan een tracking nummer en een verzoek voor meerdere gegevens heb ik nooit gehad, laat staan een antwoord op mijn vraag.
Echter mijn oude leverancier Eneco kwam met een aanbod om me tegen een goed tarief wederom Eneco klant te maken waarbij Eneco de zaken zou regelen.Op 27 november krijg ik een brief van ENECO dat het geregeld is. Maar wat schetst mijn verbazing Durion blijft gewoon geld inhouden en hebben voorschotten voor de maand december en januari al ingehouden.
Ik dus de stoute schoenen aan en wederom een e-mail gestuurd met mijn vraag hoe dit kan en hoe het zit met het jaaroverzicht? zeer snel weer een trackingnummer ontvangen en na 8 dagen zelfs een e-mail waarin mij men verteld dat ik het contract schriftelijk moet opzeggen en dat de energieleverancier dit niet kan.
Vraag ik me dus weer af hoe is het dan mogelijk dat Our Energie dat destijds wel kon ?? Meten met twee maten ??
Ik heb Eneco dus weer gebeld en deze zullen er voor mij achteraan gaan omdat dit antwoord van Durion niet juist blijkt te zijn !!
Op de vraag waar mijn eindafrekening bleef en of ik de te veel betaalde termijnen spoedig retour kon verwachten heb ik .....u raad het al wederom geen antwoord gekregen.
Ik wacht dus nog even af.
Waar je bij DURION ook op moet letten is dat de inningsdatum steeds naar voren gehaald wordt zodat je 13 keer in een jaar betaald in plaats van 12 keer.
SINDS WANNEER IS OPLICHTERIJ TOEGESTAAN IN NEDERLAND ?? want daar begint het toch wel een beetje op te lijken.

Goede RAAD , Bezint voor ge begint (ik wou dat ik er nooit aan begonnen was) :twisted:

diny
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2003 13:14

Re: Durion

Ongelezen bericht door diny »

droomt U ??of staat U een beetje te jokken??? deze klachten zijn er niet voor niets............als je infomateriaal vraagt krijg je gelijk een contract toegestuurd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted: :twisted: en vooral de oudere mensen worden gebelt.....ben ik even blij dat ik geweigerd heb!!!!!!!!! foei en dan op zo,n manier mensen er in luizen......SLAAP LEKKER VERDER MENEER DE CALL CENTER AGENT :cry:

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn echtgenoot is telefonisch benaderd door Durion, hij had dit niet door, dacht dat het van de NUON was over groene stroom, die wij al afnemen. Hij dacht dat het gewoon een vraag was of we dit wilden verlengen. Wij kregen dus ook een schrijvan van hen dat we van Durion groene stroom afnemen. Ik heb direct gebeld en gezegd dat ik het hier niet mee eens ben en dat ik de zaak terug gedraaid wil hebben. Dit werd toegezegd. Tot mijn verbazing kregen we nu een brief met een bevestiging en de mededeling dat er automatisch van onze girorekening afgeschreven wordt. Dit is inmiddels gebeurd. Ik heb de giro gebeld en dit terug laten boeken. Zij hebben mij toegezegd dat in het geval er nog eens wordt afgeschreven ik kan bellen en dan leggen zij een blokkade voor de rekening van Durion.

Ik vind dit zeer dubieuze praktijken, het riekt naar oplichting volgens mij.

Gast123

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast123 »

Al een paar keer is gebleken dat de agressieve verkopers "niet thuis" geven bij telefonische afzegging. Het is beter om het daarnaast ook per aangetekende brief en per fax en per www.durion.nl/annulering te doen. Dan heb je poot om op te staan.

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Diny,

bedankt voor je reactie. Nee hoor, ik droom niet. Ik denk niet dat u mijn bericht goed gelezen hebt. Jammer! Ik heb in mijn reactie geschreven dat ik niet zeg dat er geen problemen zijn, anders was dit forum er natuurlijk niet. Verder vertelde ik ook dat het mijn persoonlijke visie is, en dat ik niet weet met welke call centers Durion nog meer werkt.
Zonder bankrekeningnummer komen wij niet verder in ons scherm dus kan er geen contract worden gestuurd. In mijn vorige reactie heb ik ook duidelijk geschreven dat je een bankrekening nooit moet geven voor informatie. Natuurlijk krijg ik ook ouderen aan de lijn, ik snap niet zo goed waarom u denkt dat als je oud bent niet meer kan zeggen wat je vindt. Klinkt ook een beetje degenererend om het zo te stellen. Wanneer ik hoor dat iemand het niet begrijpt, of er mentaal niet aan toe is om zo'n beslissing te nemen, dan leid ik het gesprek naar het einde zonder dat er ook maar iets genoteerd wordt.
Het is ook niet zo dat als u uw bankrekingnummer geeft dat dat voldoende is om een contract te sturen. Er moet ook een voicelog opgenomen worden, dat is een tekst waar u antwoord op moeten geven die zo'n 2 minuten duurt. Zonder de voicelog kan er ook geen contract verstuurd worden.

Verder snap ik uit uw verhaal dat u er niet op ingegaan bent, maar u weet naar eigen zeggen wel dat Durion contracten gestuurd heeft. Volgens mij leest u hier gewoon de reacties door en stelt u op basis daar van uw eigen verhaal samen, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Ik wens iedereen die op een of andere manier problemen heeft met Durion veel succes met de afhandeling daarvan, en iedereen die er te vreden mee is veel plezier!!

Elly Bosch

Re: Durion

Ongelezen bericht door Elly Bosch »

Ook mijn moeder werd benaderd door Durion of ze groene stroom wou. Toen ze zei dat ze het eerst met haar dochter wilde overleggen, werd er gezegd dat men vast wat informatie op wilde sturen, maar dat ze dan binnen 7 dagen moest reageren, wilde ze het afzeggen. Ook vroegen ze haar gironummer, toen ze zei dat ze dat liever niet deed werd er gezegd dat ze anders niets op konden sturen. Dus gaf ze jammer genoeg haar gironummer. Na een aantal slapeloze nachten kreeg ze eindelijkop 19 januari 2004 de brief. Dezelfde dag heeft ze nog gebeld dat ze het niet wilde en gevraagd om een schriftelijk bewijs van afzegging. Daarop werden we 2 x doorverbonden en kreeg ze een mevrouw aan de lijn die maar bleef vragen waarom ze er van af wilde. Mijn moeder kwam er niet meer uit en toen ik de dame aan de lijn had deed ze erg kortaf en zei dat mijn moeder er zelf voor gekozen had! Ik zei dat dat nergens op sloeg omdat mijn moeder in het (volgens hun) opgenomen gesprek had gezegd dat ze het eerst met mij wilde overleggen, dus nog helemaal nergens toestemming voor gegeven had en dat het belachelijk was dat je zelf moest terugbellen binnen 7 dagen om het af te zeggen. Hierop keek ze in de computer en zei dat mijn moeder afgemeld was en er zou een bevestiging van afzegging worden verstuurd. Nu lees ik al deze alarmerende berichten en krijg het voor mijn moeder een beetje benauwd! Dus, heb ik net geprobeerd een annuleringsmail naar Durion te sturen, maar de site is niet bereikbaar. A.S. Maandag zal ik dan ook gelijk bij de bank met mijn moeder het incasso stopzetten/blokkeren.
Ik hoop dat dit voldoende is.

Tom

Re: Durion

Ongelezen bericht door Tom »

22 Januari 2003 is mijn vrouw ook telefonisch benaderd door durion
Ze laten inderdaad een bandje meelopen en nemen alleen dat op wat
voor hun interessant is. Vervolgens sturen ze info maar ook direct een
contract op. Tevens staat daarin dat ze automatisch gaan afschrijven.
De manier van aggressief benaderen is er dus nog steeds en wisseling van callcenter maakt dus ook niks uit. Ik heb hun op hun site te verstaan gegeven, dat wij niet aangemeld hebben en dus ook niet hoeven op te zeggen. Tevens aangegeven dat voor automatische incasso nog altijd een handtekening vereist is. Het feit dat banken dit
oogluikend toe staan, komt alleen voort uit een slechte instelling van de bank, want bij veel negatieve berichtgeving zijn zij verplicht de klant in dit geval durion hierop aan te spreken en sommeren om binnen de regels van de incasso procedure te handelen. Een opgenomen bandje
van een stukje gesprek mag en kan niet voldoende zijn.
In hun voorwaarde zeggen ze zelf dat ze nog niet aan gesloten zijn bij
een klachtencommissie en dat vind ik al dubieus, mede gezien het feit
dat er al een voorganger was. Tevens is het raar dat zij geen emailadres
vrijgeven op hun site of briefpapier!!??

Tom

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

ons overkwam dit alles ook. Direkt bij ontvangst van het contract heb ik e.e.a. vergeleken. Ze waren tot 14% goedkoper was het verkooppraatje geloof ik? T.o.v. grijze stroom ja. In vergelijk tot mijn huidige leverancier waren hun dus niet goekoper. Telefonisch heb ik het contract weer opgezegd, iets wat men een dag later schriftelijk nog is gaan bevestigen aan ons. Dat gedeelte is keurig, al het overige absoluut niet.

hou wordt!

Re: Durion

Ongelezen bericht door hou wordt! »

Waar zijn jullie ingestonken dan?
Ik heb ook een contract en ze vragen in de bandopname, u geeft nu dus telefonisch uw accoord voor het leveren van groene stroom van Durion, nou daar gaan jullie zelf mee acoord moet je maar luisteren wat er gezegd word :lol: :mrgreen: dus mensen gooi je oren en luister wat er gezegd word massols!

LindaMuppet

Re: Durion

Ongelezen bericht door LindaMuppet »

zoveel procent? weet je ook dat ze ELKE klant een andere korting noemen? die lopen uiteen van 4 procent tot 20 procent en komen geen van alle overeen met de kortingspercentages genoemd op de website van Durion.
ik vraag me dus echt af wat het echte voordeel is bij hen.

Gast1239

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast1239 »

En dan nog.... ze praten over de variabele stroomkosten, dus los van transportkosten, etc. Het gaat dan over een paar procent over de helft ofzoiets (als het al waar is!).
Oftewel: voor bijna niets een hoop ellende: je krijgt 2 facturen, hebt met 2 partijen te maken, bij storingen wijzen ze naar elkaar, etc. etc.

gastje154

Re: Durion

Ongelezen bericht door gastje154 »

nou ja! Kijk,dat ze de korting geven dat kunnen ze alleen maar doen op het gedeelte wat zij overnemen,en dat is ook alleen maar de stroom,niemand die zegt dat ze alles overnemen.
Ten 2e;mij is duidelijk verteld dat de kortingen afhankelijk zijn van de regio..ook is duidelijk op de site dat het een gemiddelde is! dat de een wat meer/minder krijgt dan de ander is afhankelijk van wat je voor die tijd voor de stroom betaald,oftewel wat het verschil is tussen de prijzen van nuon,essent eneco ed

GeenDurionKlantMeer

Re: Durion

Ongelezen bericht door GeenDurionKlantMeer »

Aan Doeterniettoe

Even een paar reacties op uw voorstelling van zaken:

quote:

"- Zo wordt er duidelijk vermeld dat durion stroom levert via uw huidige netwerkleverancier. Er is geen sprake van een samenwerkingsverband,"

Dat wordt ABSOLUUT niet duidelijk vermeld in de telefonische werving. Toen ik gebeld werd door de oplichters van Durion, heb ik tot 5 maal toe zeer nadrukkelijk gevraagd of ik klant van Essent zou blijven. 5 keer loog de Durion medewerker mij keihard voor dat dat inderdaad het geval zou zijn.

quote:
"als mensen op de hoogte waren van het hele privatiseringsgebeuren zouden zij beter moeten weten."

Deze opmerking is werkelijk het toppunt. Uw bedrijf valt mensen ongevraagd lastig met leugenachtige aanbiedingen.
Vervolgens heeft u het lef om slachtoffers van deze oplichtingspraktijken te verwijten dat ze de krant niet goed genoeg lezen? Waar haalt u de brutaliteit vandaan?


quote:
"Ik ben zelf werkzaam bij het callcenter van durion. "

Ik zou me zeer diep schamen als ik u was.

Gesloten