LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e brief naar Incassobureau

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Zojuist een 2e brief naar GGN Incasso BV gemaakt.

Ben nieuwschierig of er al mensen zijn die dat ook reeds gedaan hebben en welke reactie daar dan weer op komt.

Zelf in de brief aangegeven dat ik op toekomstige telefonische dan wel schriftelijke reacties van bedoeld incassobureau niet meer zal reageren en dat ik de eventuele post ongeopend retour zal zenden.

Wie weet het antwoord.......

johanvdmaale
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2003 10:59

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door johanvdmaale »

ik heb hetzelfde als jullie heb ook twee keer gereageerd op die incasso
maar ze geven totaal geen reactie
nu reageer ik ook maar niet meer op die accepgiro's

groeten kees.

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Ik heb ze gebeld, en hen medegedeeld dat de bedoelde contracten niet meer bestaan omdat ze nietig verklaard zijn door mijn vrouw.

De medewerker van ggn kon daar niets mee, waarop ik zei dat dat niet mijn probleem was.
Verder gaf ik mondeling aan verder niet meer te reageren op post van ggn en deze terug stuur met de mededeling "NIET BEKEND" op de anvelop.

Hij zou daar een notitie van maken.

Verder (nu 2 maanden) niets meer gehoord.


Groet,
Ron uit Den Haag.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

nicky

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door nicky »

:evil: goed gedaan jochie,jegens die MAFFIA UIT BELGIE,CRIMINELEN ZIJN HET,ONDERWERELEDFIGUREN OM OVER HEEN TE KOTSEN

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Ragrin »

Ook ik ben bezig met mijn 2e brief aan GGN!!!
Morgen zal ik een topic plaatsen van het idiote antwoord wat ik
z'n paar dagen geleden van ze mocht ontvangen, met mijn antwoord
hierop. Nu even geen tijd, Ragrin

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Ragrin,

Was het antwoord dat je kreeg iets in deze strekking?:

Geachte heer / mevrouw,

In antwoord op uw schrijven d.d. ........... 2003 in bovengenoemde zaak delen wij u hierbij het volgende mede;

In Uw schrijven geeft u aan dat de door ons geciteerde mening van Dexia Bank Nederland N.V. niet relevant zou zijn. Daar Dexia Bank Nederland N.V. de rechter nog niet heeft weten te overtuigen van haar standpunt van de door u ingeroepen vernietiging op grond van artikel 1:88 BW handhaaft Dexia Bank de opeisbare vordering van .............. Euro.

Mochten wij van u in deze zaak binnen 5 werkdagen na dagtekening geen reactie ontvangen inzake het bovenstaande zijn wij genoodzaakt om alsnog een gerechtelijke procedure aanhangig te maken, welke hoge proceskosten met zich mee zal brengen en welke geheel voor uw rekening zullen komen.

Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben.

Hoogachtend,

GGN Incasso B.V.


In reactie op dit antwoord zou je bijvoorbeeld het volgende kunnen sturen. Maar realiseer je wel dat men weldegelijk kan overgaan tot een procedure tot nakoming, dat was van meet af aan duidelijk. De vernietiging kan immers in rechte betwist worden. Of dat betwisten in rechte succesvol zal zijn is een tweede. Maar goed.

CONCEPT:

Adres afzender: ........................

Adres GGN: .............................


Plaats / Datum: .........................

Betreft:
- Mapnummer:.....................
- Inzake: ...............................



Geachte heer / mevrouw,

Heden ontving ik uw schrijven d.d........................ U doet in uw schrijven o.m. de volgende, gezien het wettelijk stelsel onbegrijpelijke uitspraak:

“Daar Dexia Bank Nederland N.V. de rechter nog niet heeft weten
te overtuigen van haar standpunt van de door u ingeroepen vernietiging op grond van artikel 1:88 BW handhaaft Dexia Bank de opeisbare vordering van 7666,32 Euro.”


Een buiten rechte ingeroepen vernietiging krijgt, blijkens artikel 3:49 e.v. BW effect bij ontvangst door wederpartij. Ik zond u de betreffende stukken reeds eerder toe. Zolang de wederpartij de ingeroepen vernietiging niet betwist door het instellen van een eis in rechte, geldt de ingeroepen vernietiging onverkort. Kortom, in weerwil van hetgeen u stelt is het zo dat Dexia Bank Nederland, omdat ze de vernietiging niet in rechte betwist de vordering niet kan handhaven. De vordering is immers tenietgegaan met de vernietiging van de overeenkomst. Uw stelling staat kortom haaks op het wettelijk stelsel.

Dexia heeft uw incassobureau opdracht gegeven een niet bestaande vordering te incasseren. U bent hier inmiddels meerdere malen op gewezen en ook zond ik u bewijs van de door Dexia Bank Nederland ontvangen schriftelijk ingeroepen vernietiging. Dat de vordering niet bestaat staat daarmee kortom vast. U blijft mij echter belagen met intimiderende brieven aangaande deze niet bestaande vordering. In mijn laatste schrijven heb ik u daarom nadrukkelijk verzocht hiermee te staken.

Indien u zou overgaan tot het starten van een gerechtelijke procedure bij de kantonrechter (het handelt immers om een huurkoop overeenkomst) zal dit uiteraard proceskosten met zich meebrengen. Voor wiens rekening die kosten komen hangt echter af van het oordeel van de rechter. Uw stelling dat deze kosten zonder meer voor mijn rekening komen is dan ook onjuist.

In de overtuiging u hiermee afdoende te hebben geïnformeerd,

Hoogachtend,


.........................



(in afschrift aan Dexia Bank Nederland)[/quote]

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Gast »

Margreet,

Mijn complimenten prachtige brief. Heb je net een e-mail gestuurd.

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Ragrin »

GGN INCASSO BV
POSTADRES:

POSTBUS III 5250 AC VLIJMEN

TELEFOON: 073 - 518 11 00 FAX: 073 - 5181133

E-MAII.:[email protected] WEBSITE: www.ggn.nl

ABN-AMRO: 47.94.80.451 POSTBANK: 7324421

GROEP GERECHTSDEURWAARDERS NEDERLAND


Nieuwkuijk, 1 oktober 2003

Ons mapnummer Inzake
Behandeld door Rechtstreeks telefoonnr. : 107892
Dexia bank Nederland n.v/: Team bancaire incasso
: 073-5181160

Geachte heer ............
In antwoord op uw schrijven d.d. 15 september 2003 in bovengenoemde zaak willen u het volgende mededelen.

In uw schrijven geeft u aan dat de door ons geciteerde mening van Dexia Bank Nederland NV. niet relevant zou zijn. Daar Dexia Bank Nederland NV. de rechter nog niet heeft weten te overtuigen van haar standpunt van de door u ingeroepen vernietiging op grond van artikel:88 BW.

Mochten wij van u in deze zaak binnen 5 werkdagen na dagtekening geen reactie ontvangen inzake het bovenstaande zijn wij genoodzaakt om alsnog een gerechtelijke procedure aanhangig te maken, welke hoge proceskosten met zich mee zal brengen en welke geheel voor uw rekening zullen komen.

Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben.

Hoogachtend, GGN Inca
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Hartelijk dank, Sara voor je bericht, zoals je kan zien is het inderdaad
een brief met de zelfde strekking zoals jij schetst.
Ook hartelijk dank voor de optie van een antwoord dat ik ze sturen kan.
Ik heb reeds een concept antwoord in mijn hoofd zitten maar hetgeen jij, met je juridische achtergrond, schrijft heeft een betere understatement en zal ik zeker in aangepaste vorm versturen..Ragrin.

guest

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door guest »

Ik kees alleen maar over GGN terwijl ik gepeperde
rekeningen van "Intrum J.ustitia" (incassoburo Janssen bv) krijg.


Verder heb ik Dexia gevraagd om met mij te onderhandelen alvorens
mijn onbetaalde maandtermijnen in handen van een incassoburo te geven.

Geen reactie van Dexia, wel ineens dus de rekeningen van Janssen b.v.
te Amsterdam.

Heeft iemand ervaring met Janssen?

Gast3

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Gast3 »

Ja ik wel.

Gast

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo quest,

Wij hebben volgende week een afspraak met mevrouw Gertrude op hun kantoor.

ion.

Gast

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Gast »

Dag Ineke,

Wij hebben een afspraak met de adviseur 15 oktober a.s.

Gast

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Gast »

Wij zijn wel benaderd en wachten rustig af of wij een afspraken maken met mevrouw Gertrude.

Ineke 2

Gast3

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Gast3 »

Geplaatst op 15 Sep 2003 18:09 door Luc


--------------------------------------------------------------------------------

Die DSB is een stelletje ratten. Terecht dat Kant probeerde daar ophef over te maken. Hoppa, gewoon doen met die handel. Heeft er eindelijk iemand het lef om deze dingen aan de kaak te stellen, gaan ze háár weer vervolgen.

Ow ow ow, wat een linke soepzooi die bankenwereld. Om te huiveren.


Luc

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Zonder veel van mezelf prijs te geven omdat onze "tegenstanders" ook wel op dit forum zullen grasduinen, het volgende:

Middels dit forum heb ik GGN Incasso een 2e brief geschreven. Daarin heb ik nogmaals mijn standpunten herhaald. Aan het eind van de brief heb ik de tekst opgenomen dat ik op eventuele toekomstige telefonische reacties NIET zal reageren en dat eventuele schriftelijke reacties ONGEOPEND retour worden gezonden.

Ik was dan ook vast van plan om aan dit voornemen uitvoering te geven. Echter gezien sommige reacties op dit forum begin ik nu te twijfelen.

De vraag is dus of mijn voornemen verstandig is of toch maar door te gaan met reageren.

Ik hoop op reacties! Groet Dirk-1

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: 2e brief naar Incassobureau

Ongelezen bericht door Louis »

up voor dirk-1

Gesloten