LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] frits wester

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: frits wester

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Frits kon net zoals ik een brochure lezen en ontdekte bijtijds de addertjes onder het gras!!!
Juist die addertjes onder het gras worden Dexia door de rechtbank zeer kwalijk genomen.
Een bank wordt (werd) door de gemiddelde Nederlander als een betrouwbare partner gezien.
Bovendien heeft de bank als bank een zekere zorgplicht voor de financiele positie van de gemiddelde Nederlander.

Mensen die de addertjes op tijd ontdekt hebben hebben naar ik aanneem geen aandelen geleased en behoeven dus niet te gaan procederen. Degenen die niets ontdekt hebben, mogen die op eigen kosten gaan procederen of hebben de slimmerikken hier problemen mee?

OD.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 22 jan 2006 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: frits wester

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Goede posts van FW.
Een frisse kijk op een probleem uit de stoffige achterkamertjes, waar in de jaren 99 en 2000 velen de contracten tekenden met trillende handen: in afwachting van grote rijkdom.

Goede post van FW, dat ie weer eens naar voren haalt, dat toen massaal betaalde rente is afgetrokken van de belasting, terwijl de gewone man hard moest werken om de belasting te betalen die de ander dan met een aandelen leae contract aftrok.
Als 't effe kan ook nog met vooruitbetaalde rente.

Toen kon dat nog.
En vooral nu beweren, dat dat toen 'was toegestaan' en 'iedereen het deed'. Welnu: ik deed het niet...en zit nu niet op de blaren.

Indien zulke personen worden gecompenseerd, die grof aftrekposten opvoerden juist in die jaren dat dit nog ging, is 't alleen maar goed als de belasting dienst even een graantje meepikt.


B+

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: frits wester

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Als iemands inleg + betaalde rente volledig door Dexia wordt gecompenseerd en de belastingdienst zou de genoten belastingaftrek terug vorderen zal daar weinig tegenin te brengen zijn, is ook geen punt van discussie dacht ik.
Maar met het uiten van dit soort ongenuanceerde kreten geven de buitenstaanders al jaren lang blijk dat ze niet weten wat de gedupeerde is overkomen waar het de gedupeerde om gaat.
OD.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: frits wester

Ongelezen bericht door Willems »

Belegger,
Frits Wester had ook de Nationale Nieuwsquiz van de NCRV gewonnen als de beste kenner van het nieuws. Echter hij had wel eventjes vals gespeeld, en hij werd betrapt door misdaad journalisten Van den Heuvel en Peter de Vries. Hij probeerde wel te ontkennen, maar toen Peter de Vries zich met de zaak ging bemoeien, was het héél gauw daag Frits daag alibi!
Z'on fris windje is het toch niet, zoals jij je voorstelt!
Laatst gewijzigd door Willems op 22 jan 2006 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

FW
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:15

Re: frits wester

Ongelezen bericht door FW »

Dit soort ongenuanceerde kreten passen heel goed bij FW:
a- De mogelijkheid tot fiscale aftrek was door de gemeenschap zelf
wettelijk vastgelegd.Toen het de minister te veel ging kosten
omdat ook de lagere inkomens van de wet gebruik gingen maken is
die wet ineens veranderd.
Dagobert, ik heb enige tijd op dit forum topics gelezen dus het gebruik hier om mensen met een andere mening persoonlijk aan te vallen is mij bekend maar het blijft wennen. Inhoudelijk stel ik vast dat je hier enige geschiedvervalsing pleegt immers consumptief krediet en de renteafrek daarvan werd juist door de lagere inkomens gebruikt, wie genoeg geld heeft hoeft niet te lenen lijkt me logisch. Het werd niet afgeschaft wegens gebruik maar wegens misbruik , het truukje dat de aandelenleasers gebruikten om geld te lenen op kosten van de gemeenschap en daarmee te speculeren.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: frits wester

Ongelezen bericht door ad snoeren »

consumptief krediet en de renteafrek daarvan werd juist door de lagere inkomens gebruikt, wie genoeg geld heeft hoeft niet te lenen lijkt me logisch.
Wat een kletspraat.
Consumtief Krediet wat is dat? Renteaftrek voor wie geldt dat?
Wie geld genoeg heeft hoeft van jou natuurlijk ook geen rente af te trekken over de hypotheek. Nee dat doet enkel de kleine consument.
De werkelijkheid is dat de rijken nauwelijks belasting betalen omdat hun acountants zo goed weten hoe de belasting het beste kan worden ontdoken. b.v. door meer onroerend goed aan te schaffen en daar vervolgens weer enorme aftrekposten mee generen.
De kleine man wordt belazerd door een grote bank, om daarna voledig naar de klo-ten te worden geholpen doordat diezelfde bank hem chanteerd met een onterechte vette BKR notering.

B+ en FW jullie hebben geen enkel benul van hoe deze maatschappij in elkaar zit, dus ga lekker beleggen zou ik zeggen. en zorg dat je door een vette winst te maken zoveel belasting kunt betalen, dat de B .V. Nederland volgend jaar weer 3 miljard over kan houden die ze dan eens niet van de armen hebben gestolen. :roll:

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: frits wester

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Je was me net voor Ad, mensen met en laag inkomen werden gedwongen geld te lenen, mensen met een hoog inkomen deden het bewust om middels (vooruit)betaalde rente hun hoogste belastingschijf te reduceren.
In pogingen het beter te willen weten dan de gedupeerden praten velen hier en in de media elkaar achterna zonder dat ze inhoudelijk op de hoogte zijn.
Genoeg voor vandaag, 'k de haard aanmaken, 't gaat vriezen.
vr.gr. OD.

FW
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:15

Re: frits wester

Ongelezen bericht door FW »

De werkelijkheid is dat de rijken nauwelijks belasting betalen omdat hun acountants zo goed weten hoe de belasting het beste kan worden ontdoken. b.v. door meer onroerend goed aan te schaffen en daar vervolgens weer enorme aftrekposten mee generen.
De kleine man wordt belazerd door een grote bank, om daarna voledig naar de klo-ten te worden geholpen doordat diezelfde bank hem chanteerd met een onterechte vette BKR notering.

Kletspraat Snoeren, in onderstaande posting geef je juist de schuld aan je accountant.
Geplaatst op 14 Jan 2006 00:08 door Dubio
Ik ben van mening dat diegene die de (vooruitbetaalde) rente over de lease aftrokken dondersgoed wisten dat ze aan het speculeren waren met geleend geld!

Geplaatst op 14 Jan 2006 00:28 door ad snoeren
Ik wist van niks dat deed mijn accountant. Alleen de stommiteit dat ik hem van te voren niets heb gevraagd valt mezelf te verwijten. Maar opgelicht en misleid ben ik Zeker weten!!!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: frits wester

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Alleen de stommiteit dat ik hem van te voren niets heb gevraagd valt mezelf te verwijten.
Goed lezen WF

Ik geef mijn accountant hier niet bepaald de schuld.
Dus weer kletspraat.

Wel goed teruggevonden trouwens daar moest je wel ff voor spitten.
Ik zou zeggen zoek even verder. Daar zijn de advocaten van dexia ook al 2 jaar mee bezig, zonder resultaat.

FW
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:15

Re: frits wester

Ongelezen bericht door FW »

Snoeren is een typisch voorbeeld van iemand die geen verkeersovertredingen maakt, dat doet zijn chauffeur.

peus306
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:51

Re: frits wester

Ongelezen bericht door peus306 »

FW...........wijsneus!
Weer zo'n wereldverbeteraar, kan je je tijd niet aan andere zaken besteden of kick je hier soms op??

ongelofelijk wat een betweters lopen hier rond, dachten jullie soms dat gedupeerden behoefte hadden om nog verder afgebrandt te worden door jullie opmerkingen?

Sorry hoor maar na een paar jaar hier al dat commentaar te hebben gelezen, komt het nu wel een beetje mijn strot uit!!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: frits wester

Ongelezen bericht door JH »

dachten jullie soms dat gedupeerden behoefte hadden om nog verder afgebrandt te worden door jullie opmerkingen?
Daarom kicken jullie er ook op om op dit speciale forum te lopen klagen en zeuren. Wie verbiedt wie om een andere mening te geven die niet strookt met hetgeen de PAL-achterban wordt wijsgemaakt. Frits Wester heeft terecht de opmerking gemaakt dat velen met dollar- euro- en guldentekentjes in de ogen destijds gretig hebben toegehapt op de mogelijkheid om met geleend geld aandelen te kopen. Terecht is dit de algemene mening van vele Nederlanders of zij zich al dan niet verdiept hebben in de materie.
De aandelenleaseproblematiek is inmiddels al lang geen hot item meer.
Dat maken jullie er van samen met Tros Radar die nog steeds dit forum in stand houd. En onbewust heeft piet k er ook aan bijgedragen met zijn vele klaagliederen op dit forum. Mensen zijn inmiddels immuun geworden voor dit alles !!
Tip, ga morgen eens langs het gemeentehuis of de bibliotheek om een NEE-NEE/sticker te halen om op de brievenbus te plakken, dan kom je wellicht niet meer in de verleiding om iets te tekenen waar je later spijt van krijgt. En om telefonische verkooppraatjes te voorkomen, hiervoor kun je je afmelden en slechts belangrijker telefoontjes beantwoorden.

peus306
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:51

Re: frits wester

Ongelezen bericht door peus306 »

Goh.......JH
ik wist niet dat de mening van Frits Wester de algemene mening was van vele nederlanders. En je geeft het zelf al aan:
of zij zich al dan niet verdiept hebben in de materie.
dus Frits Wester had dat ook niet........ maar wel popie-jopie uitlatingen doen hierover!!

En wat die NEE/NEE sticker betreft, doe ik mooi niet, loopt de voetbalclub weer een karrevracht oud papier mis.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: frits wester

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Mensen zijn inmiddels immuun geworden voor dit alles !!/
Het interesseert de Nederlanders inderdaad niets meer, behoudens diegenen welke erin verstrikt zijn geraakt, en eenzaam voortworstelen.

De zon gaat weer schijnen in 2006 en volgende zaken worden weer belangrijk:
- Heb ik al een eigen huis ?
- Kan ik 3 maal op vakantie ?
- Wie zorgt voor de kinderen ?

Dan interesseert je de lease problematiek van de buren toch akelig weinig !!

B+

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: frits wester

Ongelezen bericht door wreker »

FW = Belastingoplichter+

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: frits wester

Ongelezen bericht door ad snoeren »

De zon gaat weer schijnen in 2006 en volgende zaken worden weer belangrijk:
- Heb ik al een eigen huis ?
- Kan ik 3 maal op vakantie ?
- Wie zorgt voor de kinderen ?

Dan interesseert je de lease problematiek van de buren toch akelig weinig !!

B+
En een enorme egoist die zich ook al jaren als dubio manifesteerd.
Allen hebben ze ook toevallig erg veel met vergelijkingen over auto's en verkeer. echt een fijn mens :roll:

FW
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:15

Re: frits wester

Ongelezen bericht door FW »

Snoeren, dat jouw geld in aandelenlease gestoken is in plaats van een gift aan het rode kruis is zeker ook de schuld van je accountant?

pekelvlees
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:50

Re: frits wester

Ongelezen bericht door pekelvlees »

Ik kreeg vandaag toevallig een munt in handen met een PAL sticker en ik dacht ik ga mij eens verdiepen in deze zaak.

Als buitenstaander zou je het idee kunnen krijgen dat dit een "funny farm" is. Of heb ik het mis?

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: frits wester

Ongelezen bericht door * »

Waar gaat dit over?
Is er iemand die kan vertellen om welk programma dit gaat, waneer uitgezonden, door iemand bekenen?
Is het uberhaupt nog ergens te zien?

Volgens mij weet eigelijk niemand waar het over gaat.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: frits wester

Ongelezen bericht door JH »

Waar gaat dit over?
Is er iemand die kan vertellen om welk programma dit gaat, waneer uitgezonden, door iemand bekenen?
Is het uberhaupt nog ergens te zien?

Volgens mij weet eigelijk niemand waar het over gaat.
Duidelijk een reactie waarmee aangetoond wordt dat niemand meer interesse heeft in de aandelenlease :wink:

Gesloten