LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met een Ford Focus oppad en de vakantie is voorbij!!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
RJHM

Met een Ford Focus oppad en de vakantie is voorbij!!!

Ongelezen bericht door RJHM »

Beste lezers,

Naar aanleiding van de uitzending van 17-11-2003 even een reactie op het stil vallen van de Ford Focus. Ook wij hebben een Focus TDCi van juni 2002. U raadt het al, grote pech op de vakantie deze zomer; 40 graden in de zon in de middel of no-where ergens in Frankrijk, en daar stonden we dan. De grootste nachtmerry ooit werd ook voor ons werkelijkheid. Om een lang verhaal kort te houden: Vakantie voorbij, auto was niet te repareren, vervolgens heeft de auto nog 2 weken in Frankrijk bij een Ford dealer gestaan en nog eens 3 weken bij onze dealer voordat hij gerepareerd was.Toen ik opmerkte dat ik eigenlijk geen vertrouwen meer had in de auto, kreeg ik de indruk dat men dacht van, wat zeur je nou, hij doet het toch weer. Maar ja, dat hadden ze de andere 5 keren dat de auto het heeft begeven ook al gezegd.
Oh, dus vandaar !!

komdeur

Re: Met een Ford Focus oppad en de vakantie is voorbij!!!

Ongelezen bericht door komdeur »

Ik heb een Ford Focus 16 16V uit juni 2000 en heb tot nu toe geen last gehad (zelfs op vakantie met een caravan erachter)

HP
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2003 09:19

Re: Met een Ford Focus oppad en de vakantie is voorbij!!!

Ongelezen bericht door HP »

:shock: :shock: :shock: , je gaat met een 1600 toch geen caravan trekken, schiet niet op in de bergen!

Gefocust
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2003 13:58

Re: Met een Ford Focus oppad en de vakantie is voorbij!!!

Ongelezen bericht door Gefocust »

Er staat helemaal niet dat hij in de bergen rijdt met z'n caravan. Niet iedereen gaat naar bijv. Frankrijk op vakantie.
De Focus 1.6 heeft trouwens zonder caravan ook al grote problemen in de bergen. :(

zomaar

Re: Met een Ford Focus oppad en de vakantie is voorbij!!!

Ongelezen bericht door zomaar »

ook wij kennen het probleem met de focus in 2000 stonden we zomaar ineens stil op een 3 baans weg net voor een grote tunnel in zwitserland.
na 5 minuten weer gestart en zo ja hij deed het weer.
met klamme handen en veel zweten zijn we de 800 km naar huis gereden zonder problemen.
thuis meteen naar de dealer geweest die dit nog niet meegemaakt had.
hij heeft contact opgenomen met ford nederland en die wist ervan onze focus is naar tevredenheid gemaakt ,vorig jaar hebben we een nieuwe focus gekocht en daar hebben we dit nog niet mee meegemaakt.

F.J.

Re: Met een Ford Focus oppad en de vakantie is voorbij!!!

Ongelezen bericht door F.J. »

Beste Lezers,


Wat bent u toch naïef. Dacht u nu werkelijk dat een soortgelijk probleem niet voorkomt bij andere automerken!!
Als Radar een soortgelijk onderzoek gaan doen bij andere merken komen ze tot dezelfde conclusie.

Kan Radar mij verklaren waarom de Ford Focus in 2002 uitgeroepen is door de TüF ( onafhankelijk onderzoeksburo in Duitsland ) tot meest betrouwbare auto van 0 tot 3 jaar, en waarom zijn ze in 2003 op de 2e plaats geeïndigd!!

Nou beste lezers als je die prestatie neer kunt zetten in een land waar 700.000 Focusrijders zijn...de conclusie laat ik aan u over.

Ik bestrijdt hier niet mee dat het bijzonder vervelend is als dit voorkomt, maar laat me u zeggen, Dit komt voor bij alle gerenomeerde merken, en is een vervelend bijverschijnsel van moderne computertechnologie. ( is uw pc thuis wel eens vastgelopen zonder waarschuwing !! ) DAT DACHT IK WEL.

Gesloten