LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ford focus stil vallen van de motor

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
dollmann55
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2003 20:51

ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door dollmann55 »

:oops:
Hier bij wil ik u melden dat bij mij de Ford Focus ook is stilgevallen op de snelweg.
Dit gebeurde meerdere malen achtereen en was zeer frustrerend, daar het op mijn weg van Almere naar Amsterdam tijdens de ochtendspits overkwam.
Dit grapje heeft mij ruim €711.68 gekost en ruim 5 dagen zonder auto.
(dit was de tijd van zoeken door de garage).
Met als resultaat een draadje van 10 cm van het motormanagement dat weg was gesmolten en daardoor sluiting veroorzaakte.
Mogelijk was dit bij andere mensen ook het geval?

met vriendelijke groet
:twisted:

Gast

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door Gast »

Bij Peugeot is het stilvallen van auto's heel normaal, zo leert de ervaring van veel rijders. Maar echt normaal is het niet. Tros Radar heeft ook Peugeot NEderland aan moeten pakken voordat er wat gebeurde. Een slechte zaak.

Bij Peugeot wordt je als klant uitermate slecht geholpen. En het aantal storingen aan mij Peugeot is zo groot. Nee, nooit meer een Peugeot. Want een slechte kwaliteit en de dealer? (Nefkens). Mijden die bedrijven. Wat een prutswerk leveren die af.

Gefocust
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2003 13:58

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door Gefocust »

Het probleem dat je beschrijft komt veel voor en niet alleen in Nederland(Zoek maar eens op stalling & Ford Focus).
Naast deze zaken is er ook nog het beruchte fuelsender probleem. De bezinemeter gaat ineens vreemd doen(heb ik zelf meegemaakt)en is een erg dure reparatie!
Ik heb contact gehad met Ford maar die ontkennen glashard dat dit probleem bestaat. Maar een simpele zoekopdracht op het internet geeft een heel ander beeld!

Wat ook veel voorkomt is het stuk gaan van de veer onder het koppelingspedaal(heb ik ook meegemaakt). Wederom een gezocht op het internet en wat blijkt ... Juist a known problem. :cry:

Ford USA ligt vanwege de Focus zwaar onder vuur door de NHTSA(National Highway Traffic Safety Administration)en dat is niet best! :twisted: Omdat de Focus een Worldcar is worden veel onderdelen in de Europese Focus ook in de US gebruikt en vice versa.

Ford moet eens flink op z'n lazer krijgen!! :evil:

Tros Radar zou eens verder moeten kijken. :x Overigens heeft niet alleen de Ford Focus problemen. De Peugeot 307 is een nog veel grotere ramp om over de Renault Megane & Laguna nog maar te zwijgen. :(

maureen

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door maureen »

Ook bij ons zijn er problemen met de Ford Focus. Je denkt een goede auto te kopen, maar hij slaat dan zo ineens af. Je voelt je belazerd. We hebben de auto na het uitvallen laten nachecken bij een Ford-dealer in de buurt. Er is toen iets veranderd en toen ging het eventjes goed.
Naast het probleem van het zomaar afslaan, hebben wij ook een probleem met het verbruik van de auto. We hebben een diesel en volgens het boekje moet de auto hier 1 op 20 mee kunnen rijden. Op grote afstanden is dit inderdaad het geval, maar op de kleine afstanden niet.
Ik ben erg benieuwd naar de uitzending van vanavond. Ik hoop op eindelijk een antwoord op de reden van het zomaar afslaan en dat dan nu eindelijk dit probleem kan worden opgelost.

marijke

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door marijke »

Verleden week vul ik bij de enquete keurig in dat mijn Ford Ka dit probleem niet heeft en alsof de duivel er mee speelt,vanaf die dag heb ik al 3 keer gehad dat de stroom volledig uitvalt en ik op de meest ongelegen momenten stil ben komen te staan en dat mijn Ka niet meer te starten is.
Ik heb voor morgen een afspraak bij de garage gemaakt.....
Ben zeer benieuwd wat het kan zijn.

Groetjes,
Marijke

Gast

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door Gast »

wilde even wat kwijt over die ford focus
ik heb een kennis die had een citroen saxo met een soort gelijk probleem die had telkens bij het zelfde stoplicht ook dat hij afsloeg ook menig maal naar de garage geweest daarna hebben ze de computer ingepakt met aluminiumfolie rondom daarna was het probleem over misschien is dat een oplossing misschien straalt er wel iets in op de computer in de auto zijn de kasten wel goed beschermt tegen die straling ze kunnen het allicht proberen baat het niet schaad het niet

Frans Rietbroek

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door Frans Rietbroek »

In 2001 kreeg ik een nieuwe passat station. (lease auto)
Deze viel onder het rijden ook gewoon stil, motor sloeg niet af, maar de druk viel compleet weg, doodeng op de grote weg.
Na 5 keer was ik het toch wel zat en toen heeft VW een onderdeel a 5000 gulden vervangen. Oftewel de complete computer.
Probleem opgelost nooit meer last gehad.
In dezelfde tijd is er in Rijswijk (z-h) een leswagen op een overweg blijven staan met dezelfde reden.
Voordat een importeur zoveel uitgeeft aan een al verkochte auto gaan ze eerst allerlei andere reparaties doen, zoals bij mij gaspedaal vervangen, want daar schijnt ook electronica in te zitten.

Marjolein

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door Marjolein »

Gelukkig heb ik nog niet mee gemaakt dat de auto uit viel. Wel had ik vorige week problemen met starten. Plus dat de lichten raar deden. Hoewel ik de knop had uitgedraaid, bleven de lampen branden. Ik hoorde bij het openen van de portier geen signaal. Maar zag buiten gekomen dus dat de lampen nog steeds branden.
Herken iemand dit?

Ton Klems

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door Ton Klems »

Wij rijden met een Ford Galaxy, bj. 1996. ook bij ons heeft het probleem zich voorgedaan dat de auto zonder aanwijsbare reden stil viel. Veel geld uitgegeven aan onderzoek en testen. Bij branstof systeem alles nagezocht. De auto rijdt op LPG. Nieuwe verdamper, branstofpomp, leidingen getest en gereinigd. Het probleem bleef zich voordoen.
Nu is de auto voorzien van een alarmsysteem met startblokering. Blijkt dat het probleem in ons geval gezocht moest worden in het alarmsysteem. Sinds het uitschakelen van de startblokkering heeft het probleem, van het stilvallen van de auto, zich niet meer voorgedaan.
Zijn de auto's van de mensen die klagen over het stilvallen van de auto ook voorzien van een alarmsysteem met startonderbreking?
Ons probleem is ermee opgelost, ik hoop van de andere ford rijders dan ook, ik vind het echt een heerlijke auto om mee te rijden( hij moet het dan wel goed doen.) Succes allemaal.

Paco

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door Paco »

Hallo,
sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Focus 18 tddi, na een maand zonder problemen gereden te hebben viel ineens de motor stil, alle electra viel uit alle dashboardlampjes aan. In eerste instantie kleine paniek.....maar sleutel omdraaien contact eraf - weer omdraaien contact erop en alles doet het normaal....niet dat het normaal is....maargoed.

Info bij de ford-dealer gevraagd, die kwamen met de optie uitlezen van de computer omdat het stilvallen een normaal iets is als er een "algemene" storing plaatsvindt, zoals brandstofpomp edc etc etc.
Ik heb dit nog niet uitlaten voeren, binnekort voor de apk dus dan maar in een keer.

Nu heb ik deze aflevering met bewondering bekeken, niet te geloven dat zoveel mensen dit probleem hebben, ik denk toch dat Ford zich even achter de oren moet krabben of ze hier niet een bepaalde "actie" van kunnen maken om te repareren, aangezien er toch redelijk wat gedupeerden zijn.

Gr
P

bouwh

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door bouwh »

Jammergenoeg heb ik de uitzending niet gezien. Direct erop belden twee kennissen van ons om te melden dat Radar aandacht had besteed aan problemen met de Ford Focus.
Medio december 2002 kregen wij problemen die niet op te lossen waren voor onze garage. Het heeft door meerdere omstandigheden 5 weken geduurd voor we de wagen terug hadden. In een regio-garage van Ford is een nieuwe computer ingezet (mduul eec v). Onze auto was tweeenhalf jaar oud. Ford vindt dat ze ons al goed geholpen heeft door 60% coulance te verstrekken. Neemt niet weg dat onze kosten nog € 419 waren.
Ik heb er met Ford Nederland over gecorrespondeerd. Breekpunt is het gegeven dat Ford maar een jaar garantie geeft. Kan ik me voorstellen als ik nu de klachten, ergenissen breder hoor benoemen.
Al 20 jaar ben ik Ford-rijder; met de vorige, nieuwe Fiesta kregen we ook plotseling problemen.
Ik heb Ford al gemeld dat dit de laatste Ford is die aan mij verkocht is.
Dat zeg ik niet graag, want als de Focus dit probleem niet had gehad, had ik er uitsluitend op geroemd.
In het antwoord van Ford reageert zij niet op mijn beslissing en bleven ook enkele vragen onbeantwoord.
Japanse automerken geven 3 jaar garantie!

marcel

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door marcel »

Ik ben in het bezit van een ford focus uit februari 2002.
Sinds enige weken heb ik starproblemen.
De startmotor moet lang rondraaien voordat uiteindelijk de motor aanslaat.
Als deze eenmaal draait rijdt deze gewoon goed.
Ook heb ik het probleem met de temperatuurmeter en brandstofmeter
die na het uitdraaien van het kontakt eerst naar nul en daarna in het midden gaan staan,dit blijft dan zo tot de volgende ochtend totaan de nieuwe start.

komen deze problemen bekent voor?

JC

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door JC »

Eens te meer laat een fabrikant (dus eigenlijk de dealers met hun importeur!) van een Europees merk zien dat ze eerst de goedgelovige klant van een jonge auto reparaties laat betalen, en pas als er een consumentenorganisatie in actie komt langzaam gaat nadenken over coulance.
Bij een produkt als een nieuwe auto hoort gewoon een volledige garantie van minstens twee, maar eigenlijk drie jaar. Veel Japanse en Koreaanse merken weten dit al heel lang en tonen op deze manier aan in hun produkten te geloven.
Maar wij zijn als Nederlandse consumenten medeschuldig! Wij blijven immers gewoon de populaire Fords, VW's en Opeltjes kopen met slechte garantievoorwaarden. Deze merken hebben in onze ogen nu eenmaal " uitstraling" in tegenstelling tot de "verre Oosten" merken.
Dus Ford kopers: Hebt u bij de aanschaf destijds naast de inruilprijs en de gratis mattenset ook de garantievoorwaarden vergeleken? Nee? Dan nu niet zeuren.

Let wel: Ik heb geen enkele kritiek op de kwaliteit van welk automerk dan ook. Die is de laatste jaren alleen maar enorm verbeterd. Des te verbazender is het dat Nederland massaal nieuwe auto's blijft kopen met één jaar garantie.

M@ri@

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door M@ri@ »

Ik lees hier verhalen over het stilvallen van de motor van een ford focus, zelf rij ik in een nissan tino van 3 jaar oud, en het is me nu twee keer overkomen dat de motor stil viel, zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben met de nissan tino?

Maria.

annev

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door annev »

Vandaag ben ik 3 maal stilgevallen met mijn citroen xsarah. Dit over een afstand van minder dan 10 km.
Het waarschuwingslichte van de batterij kleurde rood, en de auto deed niets meer. Met moeite kon ik het stuur draaien om alzo langs de baan te parkeren.
Nochtans, ik kon gewoon opnieuw starten, en verder rijden.
Een bezoek bij de garage leverde niets op. Alles bleek in orde. De terug weg naar huis, 25 km verliep vlot.
Ik realiseer me wel dat ik mijn radio, cd speler heb afgezet.
Iemand een idee, ervaring ?

Willeke34

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door Willeke34 »

En helaas, ook mijn auto valt onder de categorie stilvallende motoren.
Het betreft een Suzuki Wagon R+ van bijna 3,5 jaar oud -net uit de fabrieksgarantie natuurlijk :cry:
Bij mij speelt het probleem zich af als de motor koud is. De eerste paar honderd meter slaat de motor wel 10x af, en daarna loopt het weer goed. Al een paar keer bij de garage (dealer) geweest die de computer uitgelezen hebben waarbij aan het licht kwam dat ie stationair de langzaam afgesteld staat, maar via de computer kunnen ze dit niet regelen. Dus eea anders afgesteld buiten de computer om, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Nu staat de auto al 3 dagen bij de dealer zodat men het probleem aldaar beter kan onderzoeken, want wat er precies aan de hand is wisten ze zelf ook niet.
De uitkomst weet ik dus nog niet, maar er zal ongetwijfeld een hoog prijskaartje aan komen te hangen ben ik bang....

S. Veltens

Re: ford focus stil vallen van de motor

Ongelezen bericht door S. Veltens »

Vorige week is mij hetzelfde overkomen met een Ford Focus. Op de A4 van Den Haag naar Amsterdam (bestemming Groningen) viel de auto stil en kon ik niets anders dan zo snel mogelijk richting vluchtstrook. Nadat ik de auto opnieuw startte, kon ik weer verder rijden. Echter, na zo'n 10 km sloeg de motor weer af tijdens het rijden. Heel vervelend!! Met horten en stoten ben ik uiteindelijk in Groningen aangekomen, maar heb tijdens de rit zeker nog wel 5 keer de vluchtstrook gezien.

Gesloten