LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vliegwiel kapitaal AEGON

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
marion
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2003 12:14

vliegwiel kapitaal AEGON

Ongelezen bericht door marion »

In 1998 heb ik mijn huis verkocht. Ik heb toen de overwaarde (34.000 gulden) belegd in aandelen, een zogenaamd vliegwiel kapitaal. Dit is een contract voor 5 jaar. Ik heb toen letterlijk gevraagd wat er zou gebeuren als de beurs zou instorten....Volgens het financieel adviesbureau, dat toen ook mijn belastingpapieren invulde ZOU IK BIJ HET INSTORTEN VAN DE BEURS ALLEEN PECH HEBBEN M.B.T. DE WAARDE VAN MIJN AANDELEN. Het zou kunnen zijn dat ik niets over zou houden.

Van een risico van een RESTSCHULD is mij toen niets verteld...

ER IS MIJ AL HELEMAAL NIET VERTELD DAT ALS HET CONTRACT NA 5 JAAR AF ZOU LOPEN, IK HET RISICO ZOU KUNNEN LOPEN NOG GELD BIJ TE MOETEN BETALEN.

Nu na 5 jaar krijg ik van Aegon de optie om de resterende restschuld
a) aandelen verkopen restschuld binnen 5 jaar afbetalen
b)aandelen kopen (33.387 euro) aan Aegon betalen
c) contract 5 jaar verlengen a 119 euro p/m en over 5 jaar maar verder zien wat de waarde dan is.
d) contract verlengen a 195 euro p/m en met de verzekering dat de eindschuld niet groter zal zijn dan ze nu al is. (7672,98 euro)

Ik hen nooit een waarschuwing gekregen dat de winst zo kelderde,
ik kreeg alleen 1 keer per jaar een totale opsomming van de waarde van het aandelenpaket voor de belastingdienst.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier verder mee moet gaan.

Ik heb een maand de tijd gekregen om te antwoorden aan Aegon.

email: [email protected]

Gast

Re: vliegwiel kapitaal AEGON

Ongelezen bericht door Gast »

Voor Marion


Geplaatst op 10 Sep 2003 17:41 door mieke vliegwiel


--------------------------------------------------------------------------------

Ha Roel,

Ik heb als alleenstaande moeder een normaal hbo-salaris, ben dus niet echt arm, mar ook vooral ook niet rijk, en zoals ik zei: geen bezittingen en een heel laag pensioen, over een jaar of 10.
De aandelenlease was voor die ouwe dag bestemd.
Dus voor een acte van onvermogen zal ik niet in aanmerking komen. Ik wil de schuld ook best betalen, ik ben het met open ogen aangegaan, alleen vind ik dat nu we zoveel ongeluk hebben, we de kans moeten krijgen zonder boete een zo goed mogelijke oplossing te vinden, wat meestal een lening elders zal zijn, maar met minder rente.

mieke

ricardus
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2003 09:04

Re: vliegwiel kapitaal AEGON

Ongelezen bericht door ricardus »

Hoi Marion,

Idem dito is mij ook overkomen,

Het onderstaand verzoek heb ik eerder gesteld op de forum echter geen reacties op gekregen.


Ik ben nieuwsgierig hoe het met de medegedupeerden is gegaan en met name doel ik op het ontvangen, en het ondertekenen van de Vermogens Vliegwiel overeenkomst, hoe dat bij hun is verlopen.

1e... kreeg men deze overeenkomsten per post toegestuurd ter ondertekening en binnen de gestelde termijn ondertekend te retourneren.

2e.... Of kwam de tussenpersoon zo snel mogelijk terug met de overeenkomsten ter ondertekening.

Heeft AEGON bij BKR inlichtingen opgevraagd voor kredietwaardigheid ??? om deze overeenkomsten te kunnen voortzetten.

mvg., Richard

Gast

Re: vliegwiel kapitaal AEGON

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook zo'n constructie wil 'm afkopen.

brite
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2003 14:47

Re: vliegwiel kapitaal AEGON

Ongelezen bericht door brite »

:( mijn vader heeft ook een contract getekent bij Aegon Vliegwiel.
Hij heeft 10.000 gulden ingelegd en moet nu na 5 jaar 3114 terug betalen.

Wij weten ook niet waar we moeten beginnen, we zijn lid geworden van Pay-back maar horen maar niks.

Brigitte

Inge
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 aug 2003 11:57

Re: vliegwiel kapitaal AEGON

Ongelezen bericht door Inge »

Bestaat Pay-back dan nog ?

Inge

Gesloten