LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legio-lease bedrog of domheid

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door aert0001 »

Indertijd toen mijn contacten met LL begonnen heb ik de man die mij belde verteld van mijn situatie. Ziek, voortdurende pijn, niet erg helder, (medicijngebruik)
W.A.O. 80- 100 %.
Heb precies uitgelegd na enkele telefoontjes (cold-calling) dat als ik al zoiets zou doen het dan voor mij meer een kwestie zou zijn van vertrouwen op zijn kundigheid. O.k we hadden al een contract bi Legio-lease maar dat was kinderspaarlease voor de kinderen,later en dat liep gewoon lekker.
Hij zei dat hij volledig te vertrouwen was, en ook Legio-Lease was dat.
Het contract werd opgestuurd en in vertrouwen heb ik getekend (Nee niet gelezen hoe of wat, (was ik ook niet toe in staat geweest)
Daarna nog meerdere telefoongespekken gevoerd, gesproken over vertrouwen, geloof in god en de kinderen, We bleken elkaar goed te liggen, hij was op zijn minst best begaan met ons.
Nog maar 2 contracten afgesloten.
Het jaar daarop toen we belasting aangiften deden bleek hij ook mijn vrouw benadert te hebben, ook zij had contracten afgesloten als appeltjes voor de dorst en voor later, Ik heb haar toen uitgelegd dat ook ik contracten had afgesloten. Zij had het gedaan omdat ik de man zo aardig vond. Hij had haar gebeld en geadviseerd om de contracten af te sluiten voor straks, later als het met mij niet meer zou gaan of erger. Hierover is toen fiks geruziet.
Maar we zijn verder gegaan met betalen, ook omdat we hiervoor ook al een contract hadden bij legio-lease dat best goed gelopen had n.l. kinderspaarleasen, hier hadden we geld ingelegd en dat was flink gegroeid, al bekroop ons wel een onbehagelijk gevoel. Nogmaals contact opgenomen met onze man bij Legio-lease.
Hij vertelde ons nergens druk over maken dat zit wel goed, en straks als de winstten vrijkomen dan kun je gewoon met de winst van het ene contract het andere aflossen, op die manier hield je dan aan het eind nog een behoorlijke duit over, nee dat zat wel goed.
Het klinkt nu allemaal erg dom en naief, maar indertijd waren we overtuigd en nog vol vertrouwen. Eegalease en leaseverlies bestonden nog niet.
Goed nu zijn we aan het einde van ons latijn, de overwaarde is op, het doorlopend krediet ook, onze bankafschriften geven al tijden alleen maar rode cijfers, creditcards zijn volledig benut.
En onze man bij Legio-Lease dan, Nou die is vertrokken, eerst naar Terra-vitalis, waar hij nog geprobeert heeft ons een paar hectare teakhout te verkopen samen met een goedkopere lening voor de aflossingen bij Legio-Lease, waarschijnlijk had hij wel wroeging gekregen.
Helaas kwam toen de aap wel uit de mouw, we hadden inmiddels dus zoveel krediet staan bij het BKR dat we nog geen 100 euro kregen.
En nu, we hebben vernietigd bij Legio-Lease. Het is gewoon zo mijn vrouw wist in eerste instantie niet van mijn contracten en ik wist niets van mijn vrouws contracten, ja wel toen we belastingen invulde, maar toen waren we wel een jaar verder, bovendien van vernieteging hoorde ik pas hier op het forum.
Noem mijn verhaal dom, simpel, kinderlijkalles is goed, maar ik vertrouw dagelijks op mensen, bij het duwen van mijn rolstoen, of het doen van mijn boodschappen sinds wanneer is vertrouwen in andere zoiets gemeen en vies geworden.
Ik was toch naar Legio-lease duidelijk genoeg geweest, hehaaldelijk heb ik het toch gevraagd en weer uitgelegd.
Zelfs toen onze VRIEND bij legio zelf in de fincieele problemen kwam
en ons vroeg hem te helpen waren we hiertoe meer dan bereidt.

Noem het zoals je wilt. vraag me wat je wilt, veroordeel me niet te snel.
Ik ben open en eerlijk geweest, reageer in dezelfde trend.

abo

abo

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door el »

Een triest bericht Aert, natuurlijk kun je zeggen wat ontzettend dom van je maar ik begrijp heel goed, want het is mij ook overkomen, dat je al snel geneigd bent zo'n adviseur in vertrouwen te nemen en hem het allemaal laat regelen voor je.
Je trapt er inderdaad zo in, in die mooie verhaaltjes van ze.
Het is erg triest dat we in een maatschappij leven waar je eigenlijk niemand meer kan vertrouwen en iedereen alleen maar voor zijn eigen belangen bezig is.
Wat ik ervan geleerd heb is dat ik nooit meer zaken doe met adviseurs,
want het zijn alleen maar op provisie beluste zielige mannetjes met vaak totaal geen kennis van zaken, die in opdracht werken voor organisaties zoals Dexia etc. die geen haar beter zijn.
Ik wens je heel veel sterkte.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door aert0001 »

Valt me wel wat tegen 182 maal bekeken en maar 1 reactie,
Is mijn verhaal dan echt zo normaal geworden?

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door Albert »

Ik vind het heel erg voor je en wens je succes.

Albert.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door aert0001 »

O. Maar mijn eerste product van Legio-Lease voldeed ook heel goed, het kinderspaarleasen liep echt als een trein, daarmee hadden ze mijn vertrouwen gewonnen.
Maar toen, toen kwamen er hele vieze enge mensen bij Legio, schreeuwers, zoals we ze kennen van de weekenden hier op het forum, blaaskaken zonder normbesef, die niet om het leven van al die andere geven, hoe noem je dat? Narcisten geloof ik.

[email protected]

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door [email protected] »

Geloof me we voelen echt met je mee.Daarom posten hier zoveel mensen .Als iemand de andere kan helpen dan zijn ze er.groetjes toet

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door aert0001 »

Mijn hartelijke dank, mensen van het forum, vooral die "vaste club" inclusief plukker (fantastische vent, eigenlijk).
Maar vertel me is mijn verhaal norm geworden?

[email protected]

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ja .Er zijn nog meer verhalen die nog erger zijn jammer genoeg wel.groetjes toet

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door Albert »

Toet,

Je bent een lieverd.

Albert.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door aert0001 »

Nou, dit laatste is mooi heel aardig, Voor wat betreft de rest, ik weet het even niet hoor, is dit dus de norm die Dexia hanteert, Wij kunnen toch gewoon niets anders meer dan doen dan weigeren.
We zijn toch gewoon bij de neus genomen.
Laat het dan ook maar gewoon gebeuren. Dexia: wij hebben vernietigd en we vinden dat we daar recht toe hebben. Betalen?? jullie hebben alles al gepakt.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door aert0001 »

Kan er misschien ook iemand ons vertellen hoe nu verder.
wat kunnen we doen? Is het terrecht volgens jullie dat we om vernieteging gaan?

Gast

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door Gast »

Dit snijdt me door mijn ziel. Dexia speciaal voor jullie nog even omhoog gehaald. Als er nog iets van gevoel bestaat meneer Bruneel dan kunt u nu ingrijpen.

Renate
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2003 12:54

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door Renate »

De tranen springen in m'n ogen is er niets wat we kunnen doen ? Nog even naar boven gehaald:
Geplaatst op 14 Sep 2003 13:00 door Renate


--------------------------------------------------------------------------------

Hoi allemaal,

Wij zijn ook eegaleasers en als EL de rechtszaak wint, willen wij best 10% afdragen en wat Albert schrijft over Ahold is een hele goede. Aan het einde van onze contracten was de koers Ahold gezakt tot een dieptepunt en als die andere multinationals ook hun steentje bijdragen zoals KPN dan komt alles toch nog redelijk terecht.

De opmerking over SLV vind ik ook terecht ze laten gedupeerden in de kou staan en trekken alleen maar rente.

Ik hoop dat deze aktie navolging krijgt. Wie volgt

Groetjes en succes voor de mensen, die binnenkort moeten voorkomen.

Renate

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door Albert »

Ton,

Als je dit leest, ik hoop dat het goed gaat met je en je weer snel thuiskomt. Sterkte.

Renate: Je bent een fantastische vrouw maar AH doet pas wat als EL de zaak wint. En zoals het er nu uitziet, neemt het allemaal een andere wending. Toch bedankt voor je inzet.

Albert.

Andrea
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2003 12:08

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door Andrea »

Meneer Bruneel ik hoop dat u in de toekomst hier een reaktie neerzet.

Andrea :shock:

Andrea
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2003 12:08

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door Andrea »

Geplaatst op 29 Sep 2003 15:57 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Dexia lapt alle regels aan de laars en denkt boven de wet te staan. Nou mooi niet want ze proberen de zaken om te draaien, in de hoop dat de rechter erin trapt. Misleiding, zorgplicht, geen financieël profiel, bedreigingen, incasso-bureau's, lak hebben aan de AFM ze doen werkelijk alles in omgekeerde volgorde.

uitvinder.

Gast

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door Gast »

Ton,

Ik hoop voor jou dat er nog zo iets bestaat als gerechtigheid.


Judith
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2003 16:13

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door Judith »

Kijk eens of Dexia wat kan doen aan dit schrijnende drama>

Judith

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Legio-lease bedrog of domheid

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Sorry foutje.

Harry.
Laatst gewijzigd door Harry 12 op 30 sep 2003 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten