LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Hallo lieve mensjes,

Ruim een half jaar geleden heb ik de tot dusver langste topic geopend, waarop ieder die zijn restschuld niet wil/gaat betalen zijn mening op kon weergeven.

Dat was een schitterend succes want ruim 600 mensen reageerden op die topic.

Nu zijn we een belangrijk stuk verder in de tijd, en nu vraag ik me af hoe de situatie is van die mede lotgenoten.

Dus hier graag even reageren hoe het staat met jullie, zonder in discussie te treden.

Ik begin met mijn situatie;

2 contracten afgelopen in april 03 met een restschuld van 12500 euro.
Diverse aanmaningen gehad met de bekende dreigementen van dexia, waar ik 1 maal aangetekend op heb gereageerd met de mededeling dat er helemaal geen contracten meer betstaan omdat mijn vrouw ze nietig verklaard heeft.
Één maal een brief gehad van ggn, waarop ik hen heb gebeld (dhr Toet)
en heb medegedeeld dat er geen contracten bestaan omdat mijn vrouw enz.enz.
Daar kon deze meneer niets mee en heeft er een aantekening van gemaakt.
Vervolgens heb ik verteld dat ik de rechtzaak afwacht van LV en EV, en alles ongeopend terug stuur.


Ik ben benieuwd naar jullie verhaal over wat er de laatste halfjaar is gebeurd.

PS. Verder slaap ik goed, gaat het goed met mijn gezinnetje en maak ik mijn geen zorgen, want ik heb vertrouwen in een goede afloop.

Groet,
Ron uit Den Haag.

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door ingeloe »

Contract afgelopen april en mei 2002 .Twee brieven van dexia dat ik moest betalen.Mijn man heeft dat aangeschreven dat hij niet heeft getekend en dus nooit betaald.Toen brieven van ggn gehad van ieder contract een.Daarna niets meer gehoord groetjes toet

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door willem S »

hoi,

mei 2002 afgelopen, 23000 euro in de min, niet betaald, eegalease, leaseverlies geval.

betalen nooit!

overigens vind ik het een vrij normale zet die Dexia heeft genomen om te stellen dat zij niet verplicht waren om aan zorgplicht te doen. Dit kan ook niet anders omdat het in andere rechtszaken al tersprake is gekomen dat zij de zorgplicht niet zo nauw namen. Nu kunnen ze dus niet anders dan te stellen dat dit ook niet hoeft...... lijkt mij althans.
Dat ook dit wel eens erg vervelend kan uitpakken voor Dexia is hun ongetwijfeld ook niet onbekend. Maar de andere kans, gokken dat ze wel zorgplichtig waren en dit ook hebben nageleefd, kunnen ze nooit aantonen. Keuze uit de minst slechte lijkt me.

groeten

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door Captain-America »

Contract WvD liep juni 2003 af. Niets meer betaald, ook andere contracten vanaf dan stop gezet. Wel wat correspondentie mogen ontvangen. Geen EL overigens.

Ook ik zal, zonder rechtelijke uitspraak, tot in hoger beroep aan toe, niet(s) meer betalen.

Mazzeltov;

Ralph

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door Patrick »

Ook mijn WV3D (geen EL) is afgelopen. Ik heb Dexia netjes een brief geschreven om te wachten op de uitkomst van de rechtzaak waar we in zitten. Dexia heeft netjes een brief teruggeschreven dat ze dat niet wilden. Vervolgens heb ik de schuld van meer dan € 22.000 laten oversluiten door een andere bank en heb daarmee betaald onder protest en met behoud van alle rechten. Ons beider advocaten zullen er in de toekomst nog wel eens een boompje over opzetten. :evil:

Groeten,

Patrick

Dirk
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 sep 2003 10:54

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door Dirk »

contract WV3D afgelopen in mei 2003. Restschuld 22.500 euro. 2 brieven dexia gehad, nu eerste brief deurwaarder, incl. verhoging met 1.500 euro. Kan dit nooit in 1 keer betalen en kan ook niet op dexia-aanbod ingaan, omdat ik me daadwerkelijk misleid voel en vind dat ik het recht heb te procederen. Op mijn voorstel om, onder protest, 200 euro per maand, incl. wettelijke rente af te lossen is niet gereageerd.

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door tester »

contract WV3D afgelopen in juli 2002.(geen eL)
Advies van mijn advocaat is om ook niet te betalen.

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door keprosa »

Hallo,

Goed idee, deze topic. Mijn situatie op dit moment: Eind april liepen er twwe contracten af, eentje van 100 en eentje van 150 gulden. Diverse dreigbrieven gehad t.w. 3 aanmaningen en een GGN brief. De GGN brief keurig netjes beantwoord en terug gestuurd zo'n 2 weken geleden. Sindsdien niets meer gehoord. Totaal bedrag wat ze nu van ons willen hebben is om en de bij 12000 Euro. Dit geld staat keurig netjes apart in afwachting van wat er komen gaat. Weiger vooralsnog alles te betalen. Ben nu bezig een documentatie op te stellen om goed beslagen ten ijs te komen: Foldertjes, goed nieuws-show krantjes, krantenberichten etc etc . Overweeg zelf ook nog deze documentatie met een een naar waarheid opgemaakt verhaal naar DSI te sturen ter info. Was donderdag zeer gecharmeerd van het verhaal in de krant dat de contracten van dexia op een rechtszitting vergeleken werden met stukjes glas in een Olvarit babyvoeding potje. Als ik dat lees krijg ik veel hoop. Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik volharden in het niet betalen. Het zal wel meer worden, maar alles is beter dan nu in 1 keer 26000 gulden (ik hou het nog even op guldens) in een beerput te zien verdwijnen. Ben Eegalease, leaseverliezer en lid van de consumentenbond. Misschien een idee om met een aantal serieuze personen in dit forum email adressen uit te wisselen om elkaar te mailen als er weer een ontwikkeling is: bv post van onze "vrienden".

Groeten,

Kees (ook uit Den Haag)

Inge
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 aug 2003 11:57

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door Inge »

Je moet behoorlijk leip zijn om hier je verhaal neer te zetten. Dexia is heus niet gek.

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door ingeloe »

Misschien zijn wij wel lijp maar jij bent onbeschoft.toet :evil:

volharding
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 aug 2003 20:37

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door volharding »

rest schuld van 2600 euro sind maart 2003. 2e contract loopt af in maart 2004. Ik ben ega-leaser en heb nog steeds niks betaald (ga ik ook niet doen!).

Inmiddels een keer incasso buro gehad. Heb geantwoord dat ik ega leaser ben en dat ik niks ga betalen. Toen zowel van dexia als van GGN een standaard antwoord gehad, dat zij er anders over denken.

De laatste 6 weken niks meer gehoord, misschien hebben ze het opgegeven.

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door leeuwen »

Ron uit Den Haag.

Goed idee van jou! Zit in precies hetzelfde schuitje als jij en betaal ook niet. Ben lid van EL, LV en PB. Ik heb al een paar weken niks meer gehoord van GGN cq Dexia maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze stil zitten of het opgegeven hebben. Ben je gek, ze bereiden 88.000 rechtzittingen voor en daar wil ik iedereen voor waarschuwen: zorg voor een goede advocaat (ben zelf nog op zoek) en bereid je voor op een rechtzitting, want dat die er aan komt, is zo goed als zeker. Nou, wat mij betreft komen ze maar, ik ben er (bijna) klaar voor.

Groeten, Otira

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door Sonja »

kleine partijen proberen die zittingen tegen te houden.

En het heeft geen zin die zittingen,
uitspraak zal er niet zijn,
Eerst de rechtzaak.

sonja.

Inge
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 aug 2003 11:57

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door Inge »

Geplaatst op 27 Sep 2003 13:49 door ingeloe


--------------------------------------------------------------------------------

Misschien zijn wij wel lijp maar jij bent onbeschoft.toet

Ben je nu ook al onbeschoft als je schrijft: "Je moet wel leip zijn om je verhaal hier te plaatsen " ?

Wat is daar dan onbeschoft aan ? Je mening verkondigen !! Oh nu zie ik pas wie dit schrijft. Toetje oh jou neem ik het niet kwalijk hoor, jij weet gewoon niet beter.

Inge.

Nes
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:15

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door Nes »

ik ben gedagvaard, restschuld van 11000, ik heb een advocaat en hopeijk met subsidie kan ik de advocaat bekostigen - wilde een huis kopen, belooft nog wat. Ik ben mijn vertrouwen in de mensen en rechtsysteem kompleet kwijt, vertrouwen in mezelf kompleet weg. Ik heb wel vertrouwen in mijn zaak, wens ieder veel sterkte. Mijn eerste zitting is op 15 okt.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door lions90 »

Contract oktober 2002 afgelopen...paar aanmaningen gehad. Ben geen eegaleaser, maar nog niks van GGN (incasso) gehoord. ZE ZIJN ME VERGETEN!!...nou ja voorlopig dan...ik betaal ook niks!

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door keprosa »

Allen,

Vandaag de 2e GGN brief ontvangen waarin dexia geciteerd wordt.... Het bekende verhaal blablablabla. Binnen 5 dagen betalen of anders.......
Wordt er moe van, zal maar weer een briefje terug schrijven.

Kees

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Keprosa

Indien het contract vernietigd is, dan kun je inderdaad en briefje schrijven (bijvoorbeeld in de richting van onderstaand concept). Indien het contract onaangetast is, niet vernietigd, dan heeft schrijven weinig zin. Want dan moet je betalen. Daar valt dan, buiten rechte weinig discussie over te voeren.

Groet, Sara



AANGETEKEND

CONCEPT



Plaats & Datum: ……………………………………………………….

Betreft: uw referentie:…………………………………………………




Geachte heer / mevrouw,

Op........... ontving ik uw reactie op mijn schrijven d.d............... waarin ik u kort gezegd attendeerde op het feit dat de door u namens Dexia te incasseren vordering niet bestaat. In uw reactie citeert u de mening van Dexia omtrent de vernietigbaarheid van de aandelenlease-overeenkomst. U stelt daarmee dat de vordering wel zou bestaan en dat ik deze binnen korte termijn aan u dien te voldoen.

Zoals ik in mijn schrijven d.d............. en in mijn eerdere correspondentie aan Dexia reeds heb aangegeven kan de door mijn echtgenote ingeroepen vernietiging op grond van het Burgerlijk Wetboek door Dexia enkel binnen rechte betwist worden. De door u geciteerde mening van Dexia is dan ook rechtens niet relevant. Dexia mag van alles menen, maar zolang Dexia een rechter niet heeft weten te overtuigen van haar standpunt geldt de door mijn echtgenote ingeroepen vernietiging onverkort. Zowel Dexia als ikzelf zullen daarnaar moeten leven en hetzelfde geldt voor u.

Nu de basis van de door u gestelde vordering door vernietiging buiten rechte is komen te vervallen en deze vernietiging door Dexia tot op heden niet (succesvol) is betwist is er geen sprake van enige vordering van Dexia op mij. Eventueel door u gemaakte incassokosten met betrekking tot deze niet bestaande vordering dient u dan ook te verhalen op Dexia.

Verder contact tussen u en mij is, zoals ik in mijn laatste schrijven ook al heb aangegeven volstrekt onnodig en voorts voor mij en mijn gezin buitengewoon belastend. Indien u mij toch wenst te blijven belagen met intimiderende en bedreigende correspondentie en telefonisch contact zou ik u erop willen wijzen dat u daarmee opzettelijk en stelselmatig een ernstige inbreuk vormt op mijn persoonlijke levenssfeer waarvoor rechtens geen rechtvaardiging bestaat. Ik zal, indien u doorgaat met uw handelen genoodzaakt zijn mij tot justitie te wenden nu uw handelen valt onder de delictsomschrijving van artikel 285b lid 1 Wetboek van Strafrecht:

“Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.”

Voor het overige verwijs ik u naar mijn schrijven d.d................ .



Hoogachtend,



Naam lessee.


(i.a.a. Dexia Bank Nederland)[/b]

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door keprosa »

Sara,

Bedankt. Ik had deze brief al klaar liggen uit een andere topic. leuk dat je zo snel en adequaat reageert.
Ben eegaleaser en heb het contract inderdaad vernietigd.

Groetjes,

Kees

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Een halfjaar verder 'IEDEREEN DIE NIET BETAALD HIER etc.'

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Heb je het contract verscheurd dan.

Gesloten