LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dagvaarding

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Hannes,

Sterkte met je situatie. Wie weet blijkt het straks allemaal erg mee te vallen en vervloek je dan al die nachten dat je voor niets hebt wakker gelegen.

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Hannes »

Dag Sara,

Nu denk ik moed verloren al verloren. Zie het weer een beetje zitten. Uiteindelijk is het maar geld.

En net wat je zegt. De tijd zal het leren en helaas is niets voor eeuwig ook mijn huisje niet.

Welterusten.

Hannes.

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Ben »

Allen,
Succes in de rechtbank, geef svp een uitgebreid verslag op het forum, zodat anderen dankzij of ondanks de uitslag en argumentatie van de rechtbank kunnen leren en voorbereiden op de volgende rechtzaken.

Zo is mijn contract in december afgelopen en moet ik nog deze hele wirwar doorlopen (wat raden jullie aan, betalen onder protest of rechtzaak risico lopen?). Momenteel lees ik regelmatig dit forum om mezelf en mijn eega voor te bereiden (heb wel de SLV en SEV brieven verstuurt) op datgene dat gaat komen.

Ben

jeanine
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2003 00:05

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door jeanine »

Sara Etty, als je nu geen geld hebt voor een advokaat,
wat moet je dan doen, ik heb al gelezen, dat een rechtswinkel
er niet voor gaat, ben ik zelf ook geweest, maar wat moet je
dan doen, als je veel schulden hebt, en toch een normaal inkomen,
maar als je alles optelt, en aan het eind van het jaar, bijna niet
rond kan komen, zit in mijn geval, ander huis gekocht,
oude niet kwijt, dan weet je het niet meer zo goed,
en dan kunnen er geen advokaatkosten meer af, echt niet"""
ik weet het niet meer hoor, ben zo verschrikkelijk gestresst,
ben in staat om ook maar de benen te nemen naar het
buitenland., maar ja dat doe je ook niet zo gauw, als je 63 jaar bent
en man in de WAO, sinds 7 jaar, ik weet het niet meer. HELP.....

jeanine
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2003 00:05

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door jeanine »

Mijn vraag was, waar moet ik een advokaat van betalen,
kan er geen een krijgen van onvermogen, om dat inkomsten
te hoog zijn, maar waarom krijg ik daar nu eens nooit antwoord op,
weet echt niemand dat????
jeanine

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Is er zo iets als een breakeven punt voor het consulteren van een advocaat Ik kan me voorstellen dat de kosten voor een advocaat al gauw boven de restschuld uitkomt


Joost

Gast

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Gast »

Jeanine wat voor contracten heb je ???

Karel

Gast

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Gast »

Voor Jaenine

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Jeanine,

Indien je teveel verdient etc. om voor een toevoeging in aanmerking te komen zul je zelf een advocaat moeten betalen. Indien je denkt dat de kosten van een advocaat de vordering van Dexia te boven gaan en je om die reden het nut van procederen niet ziet moet je Dexia gewoon betalen. Indien je Dexia niet betaalt, lok je daarmee waarschijnlijk een procedure uit. En dan moet je alsnog een advocaat inschakelen. Kortom, of je betaalt een advocaat om je tegen Dexia te verzetten, of je betaalt Dexia en zorgt op die manier dat je niet in een procedure terecht komt. Andere oplossingen zijn er niet.

Gast

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Gast »

Jawel, emigreren en nooit meer wat van je laten horen.

Gast

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk eens of je zelf geen verdedigingstaktiek kunt volgen.

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door learner »

Hi Sara,

Sorry, dat ik je eerdere uitleg nog niet had gelezen.

Maar ik zit hier in ‘the middle of nowhere’ met een gammele telefoonverbinding, met hout en spijkers als schakelaars en ouderwetse (poinnkkk… :idea: ) veren als relais, die het af en toe laat afweten.

Dan zul je wel begrijpen, steeds weer opstarten, inloggen, wachten, wachten en wachten en maar wachten… , dat ik niet zo heel erg gestructureerd de verschillende topics kan volgen. Ik spring dus letterlijk van de hak ‘naar’ de tak…

En dat terwijl deze hele materie constant, dagelijks door m’n hoofd giert. Ik zou wel continue ‘on-line’ willen zijn. Nogmaals deze zaak beheerst en beïnvloedt ook dagelijks mijn leven. Ik volg alles met zeer veel interesse... en medeleven...

Direkt reageren kan ook niet altijd. Soms zitten er dagen tussen. En dan op een nieuwe plek alles maar weer opnieuw installeren, hopend dat ik een beetje verbinding tot stand kan brengen…

Nu dus weer gelukt. :P

Je uitleg was kort, helder en duidelijk. Bedankt…

Mvg. learner… :wink:

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Gast,

Je zei:
Kijk eens of je zelf geen verdedigingstaktiek kunt volgen.
Bij de rechtbank is het verplicht om je te laten bijstaan door een advocaat. Bij de kantonrechter niet. Maar om in deze zonder advocaat verweer te voeren (of zelf een eis instellen) is onverstandig en eigenlijk vragen om in het ongelijk gesteld te worden. De materie is te omvangrijk en complex. Daar kun je niet zonder behoorlijke kennis van zaken wat van maken dat stand zal houden.

Indien je toch overweegt zonder advocaat te gaan, is het misscien beter om Dexia maar gewoon zelf te betalen. Daar loopt het dan toch op uit. Tenzij je, na geconfronteerd te zijn met je falen, in beroep gaat waarbij je dan alsnog een advocaat nodig hebt.

c6677032
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2003 19:49

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door c6677032 »

Hallo Capellenaar,
We hebben al een hele tijd niets van je vernomen, je bent op 12 november 2003 gedagvaard, hoe is dat afgelopen?
Ik ben heel benieuwd, mede omdat ik ook dezelfde advocaat in de arm heb genomen als jij.
Bedankt voor je antwoord.

Gesloten