LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sanmali »

De een na de andere fout wordt er gemaakt.
Vraag een pakketje aan(op 25 november 2006) en wordt er iets verzonden zonder inhoud (natuurlijk waar gewerkt wordt kunnen fouten gemaakt worden). Meld dat dan via email.
Vervolgens krijg ik een reactie: "Hierbij bevestig ik dat we de toezending vanaf heden stopzetten (28 november 2006)." Gestuurd door [naam verwijderd door moderatie]
Oh dank je maar dat was mijn vraag niet.
Mail dus nogmaals mijn vraag gesteld. Maar krijg ik daarna geen reactie meer.

Waar na ik op 23 december 2006 krijg ik een pakketje.
Dus denk ik hé, hé eindelijk mijn probeerverpakking. FOUT!!!!!!
Nee, een vervolg verpakking. Ik heb helemaal nog niets kunnen uitproberen.
En hoezo het was toch al op 28 november 2006 stopgezet?????

Mail naar Naturpost omdat ik niet van plan ben om € 29.95 te betalen en krijg van mevr. [naam verwijderd door moderatie] de reactie ik kon het terug sturen.

Kom beneden en zie in de brievenbus een rekening dat ik de proefverpakking moest betalen(van € 2.95) en anders kreeg ik er een boete overheen. Voor iets wat ik niet heb gekregen?

Nu is de maat vol dus en bel met dhr. [naam verwijderd door moderatie] (van Naturpost).
Leg de hele situatie uit en die zegt mail het me maar wat de afspraken waren.
Mijn reactie maar jullie reageren niet op emails en ik heb niets kunnen proberen.
Oké ik stuur het u als nog op de proefverpakking(en kon het ook meteen stopzetten dat heb ik dan ook meteen gedaan) en als u die emails opstuur wordt dat afgehandeld en wat moet ik met de verpakking die volgde van € 29.95?
Mevr. [naam verwijderd door moderatie] had gemaild dat ik het terug kon sturen, ja maar u moet wel gewoon betalen. Volgens dhr. [naam verwijderd door moderatie] .
Ik was net onderweg om het op te sturen maar dan wacht ik wel op uw reactie. Dit telefoon gesprek met dhr. Bart Meeuwsen was op 9 Januari 2007 en tot op heden weer niets meer vernomen.
Wel kreeg ik de beloofde proefverpakking en kon nogmaals € 2.95 betalen.

Zijn ze nu helemaal gek geworden en heb dus weer gemaild om het nogmaals stop te zetten(want mijn ervaring is niet zo gunstig dus zeg het maar vaak genoeg op dan heb je kans dat het een keer over komt) en dat ik die € 2.95 overgemaakt heb en dat ik er verder niets meer mee te maken wens te hebben.

Heb nu een mail naar de directie geschreven op 15 januari 2007 en er ook in gezet dat als er niet snel reageren ik met Radar contact opneem of de consumentenbond. Dus bij dezen heeft iemand nog een goede tip of idee laat het horen.

Met vriendelijke groeten,

Linda

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Ook ik heb zo'n leuk proefpakketje via telefonische verkoop opgestuurd gekregen. Meteen alles weggegooid toen ik las dat er ongevraagd meer zendingen op het programma stonden.

Ik vind het al heel netjes dat jullie de pakketjes terugsturen en tijd nemen om te emailen, bellen etc. Bij mij gaan, mochten er nog meer pakketjes van Naturpost komen, pillen inclusief de rekening rechtstreeks de prullebak in. Laat ze maar bewijzen dat ik iets van ze ontvangen heb. Die handtekening hebben ze niet en zullen ze ook nooit krijgen. :idea: ?

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sanmali »

Bedankt Karenn voor je reactie.
Ik had gewild dat ik dat ook gedaan had, maar helaas zijn er al te vaak over en weer racties geweest dus zal dat waarschijnlijk geen zin meer hebben. Mooi stom hé van me.

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Beste Sanmali,

Ik hoop alleen dat jij en ook alle anderen gewoon stoppen met reageren. Dit soort instanties verdienen niet eens een reactie :-) SAMEN STAAN WE STERK...TOCH?

dootjeblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2003 11:29

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door dootjeblauw »

ook heb ik telefonisch hun aanbod om een gratis proefzending vitaminen goedgekeurd en de portokosten bij ontvangst van het pakket meteen betaald...twee weken laten kreeg ik een brief van een deurwaarder dat ik een schuld van 16 euro zoveel + de administratiekosten +deurwaarderkosten moest betalen!
zijn zij gek daar??
ik heb per mail de deurwaarder gevraagd om het contract en de factuur naar mij te sturen en de zending stopgezet per aangetekend brief maar Naturpost (sana) gestuurd maar die zegt dat mijn dossier bij de deurwaarder ligt en daardoor geen kontakt met mij kan nemen...

TOTAAL GEK zijn zij daar

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Zoals ik al zei, de eerste proefzending niet betalen lijkt vooralsnog het beste. Ik heb er na niks meer van ze vernomen. Maar wat niet is kan nog komen.... :shock:

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sanmali »

Doortjeblauw ik heb bewondering voor wat je gedaan heb.
Maar dit gaat mij echt te ver ik ben dat niet van plan om er zoveel geld tegen aan te gooien.

En Karenn hoelang is het voor jouw geleden dat je daar mee bezig was want het kan soms ook jaren duren wat ik in de uitzending zag.
Wat vervolgens ook maar tot twee jaar mocht maar ze doen het toch tot vijf jaar.

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen Sanmali, maar een week of 6 zal het zijn. Ik zou ook weleens willen weten wie die deurwaarder is en voor welk bedrijf hij werkt. :roll:

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sanmali »

Universum en dat schijnt van Sanadirect en ook van Naturpost te zijn. Een en dezelfde firma.
Begrijp je en weet je wat ik zo moeilijk vind er worden allemaal dingen gezegd niet reageren of schrijf een brief met duidelijke taal. Wat moet je nu en wie heeft er echt verstand van of is de zaak al lang opgelost.
Maar die hoor je waarschijnlijk niet meer.
Maar ik denk dat ik tegen jou ook kan zeggen sterkte.

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Ik bekijk het zo, dat het bedrijf niet deugt is wel duidelijk. Zeker nu je verteld dat de 'deurwaarder" bij hetzelfde bedrijf hoort. Ik maak me om dit soort instelling absoluut niet druk. Kijk hoeveel reacties er inmiddels al geplaatst zijn, maar wie heeft behalve post daadwerkelijke acties meegemaakt van Naturpost anders dan dreigementen per brief?
Toch jammer dat ik de uitzending van Radar gemist heb.

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sanmali »

Is helemaal niet erg je kan hem als nog bekijken.
Oh sorry het was bij Kassa van de Vara als je dan naar die site gaat en je kijkt bij kassa op tv dan kun je bij zoeken sanadirect vinden en dan zie je "Onterecht een incassobureau op je dak" op 20-01-2007 en de volgende is "Ongewenste post Naturpost – Sanadirect" op 07-10-2006 als je die links aanklikt kun je afleveringen als nog zien via internet. Want de afleveringen die je mist kun je kijken bij de gemiste uitzendingen kon het bij Radar niet vinden.
Succes. Hopelijk vind radar het goed dat ik dit doe. Ik kijk bij beide.
Vind ze beide goed.

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Dank je wel! Ik ga kijken, en jij succes...laat je niet gek maken :wink:

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Ik heb gekeken, en zo als ik al zei...links laten liggen, en lekker nergens op reageren.

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sanmali »

:D Heb van de week weer eens gebeld met Naturpost en er is nu mij telefonische beloofd dat alles opgelost wordt. Want er bleek nu weer een fout in te zijn slopen maar ik had massel de persoon die ik al eerder aan de lijn had gehad weer kreeg en die herinnerde zich gelukkig ook de situatie nog. Dus hopelijk is nu alles goed opgelost.
Je wil niet weten hoeveel mails er tegen aan gegooid zijn en bewaard misschien is dat de tip voor alle andere personen die in zo'n situatie zitten.

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Sanmali,

Het is zover hoor, ik heb een vervolgverpakking ontvangen van Naturpost incl. rekening van 19,95....de Vuilnismannen hebben het al meegenomen :-) Ik ga er werkelijk niet op in. Ben benieuwd wanneer het eerste dreigement in de bus valt. Hoop voor jou dat je er inderdaad snel vanaf bent. :lol:

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sanmali »

Lieverd er wordt aangegeven dat je het gewoon terug moet sturen. Hier nog enkele tips Gedownload uit eerdere stukken die ik gelezen heb omtrend het probleem van dit soort systemen.
Mischien heb je er wat aan?

Deel 1 Ongevraagde toezending
U krijgt ongevraagd een product toegestuurd. De verzender vraagt u te betalen.

Uw rechten en plichten
Indien u een product krijgt thuisgestuurd waarbij duidelijk is dat de verzender u tot een koop wil bewegen terwijl u hier geheel niet om heeft gevraagd, dan is er sprake van een ongevraagde toezending. Indien u zo’n zending ontvangen heeft mag u het product houden zonder er verder voor te betalen. Indien de verzender kan aantonen dat u om toezending heeft gevraagd of de schijn hebt gewekt dat u toezending wenste dan is er geen sprake van ongevraagde toezending


deel 2 Wat kunt u doen
U heeft diverse mogelijkheden:
U houdt het product zonder verder te betalen.
U houdt het product en u betaalt. Indien u heeft betaald en u wenst de betaling terug omdat het om een ongevraagde toezending gaat zal dit moeilijk worden. U moet aantonen dat u geen overeenkomst met de toezender had gewenst.
U kunt het product retour zenden. De kosten voor deze retourzending zijn voor rekening van degene die u het ongevraagde product heeft toegezonden.
U mag zelf kiezen wat u met het product doet. Ook als het beschadigd is of u heeft het weggegooid kan de verzender van het product u hiervoor geen kosten in rekening brengen.

Om vervelende incassoprocedures te vermijden kunt u de verkoper een brief te sturen. In deze brief maakt u hem duidelijk dat u deze verkoopmethode niet op prijs stelt en dat u de eventueel toegestuurde goederen ter beschikking van de verkoper houdt.

Negatieve optie
Een negatieve optie houdt in dat u iets aangeboden krijgt, waaraan u gebonden bent, tenzij u binnen een bepaalde termijn laat weten niet met het aanbod akkoord te gaan.

Bijvoorbeeld: U bestelt een kennismakingsaanbieding van een tijdschrift. U ontvangt de kennismakingszending waarop de volgende mededeling staat: "na de kennismakingszending die u nu heeft ontvangen, bestaat de collectie uit nog 5 zendingen." Aan de achterkant staat: "wilt u de kennismakingszending houden doch verder niets ontvangen, laat ons dat dan binnen 10 dagen na ontvangst van het kennismakingspakket even weten via………".

Wat kunt u doen
U heeft bijvoorbeeld ongewild meer zendingen ontvangen en moet daar nu voor betalen. Om vervelende incassoprocedures te vermijden, raden wij u aan om de verkoper een brief te sturen. In deze brief maakt u hem duidelijk dat u deze verkoopmethode niet op prijs stelt en dat u de eventueel toegestuurde goederen ‘ter beschikking van de verkoper’ houdt. Oftewel: ze blijven wat u betreft eigendom van de verkoper en deze kan bepalen of en hoe hij ze terughaalt.

In principe leidt een negatieve optie niet automatisch tot een rechtsgeldige overeenkomst. Voor een rechtsgeldige overeenkomst is immers vereist dat de verkoper/leverancier u een aanbod doet dat door u wordt aanvaard. Er dient een wilsovereenstemming te zijn tussen beide partijen

Karenn
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:52

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door Karenn »

Beste Sanmali, het wordt haast een topic tussen ons haha.


Zo als ik het bekijk:

Ik heb ingestemd met een proefzending..die nooit ontvangen. (wie bewijst dat ik het wel heb.) dat is punt 1
Zoals jij ook schrijft: iemand die mij ongevraagd iets toezend, kan mij nooit en te nimmer volgens de wet dwingen tot betaling.

Waarom zou ik dan de moeite nemen ook maar iets van me te laten horen?? Dat veroorzaakt uitgaven waar ik nooit om gevraagd heb?

Ik ben niet fout, heb niks getekend, nergens om gevraagd en niks betaald.

Kijk naar Radar, de uitzending waarvan je me de link gaf, ook daar wordt expleciet gezegd...de zender moet bewijzen dat jij er om vroeg.

Weet je wat het is, het woord "deurwaarder" maakt mensen bang. En zo komen bezopen instanties zoals deze toch nog aan een behoorlijke som geld met hun bedrog.

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sanmali »

Beste Karenn,

Je hebt mijns inziens ook volledig gelijk.
En ik heb ook best bewondering voor je maar die rot brieven hadden toch zo hun inpact op mij en nog steeds vertrouw ik het niet echt heb alle emails bewaard.
Maar daar reageerden ze ook heel minimaal op en telefonisch is weer geen bewijs wat ze zeggen. Maar ik kan wel een hele serie emails aantonen en dat hun niet reageren mocht het ooit voor een rechter komen dan sta ik toch iets sterker hoop ik.

Mocht je je toch bedenken ik heb ook nog wel wat model brieven voor je.

Sana Direct is een lastige en ********firma.
Enkele tips:
Tips:
- Bij een vordering per brief of telefoon kun je altijd overgaan tot een bezwaarschrift. Hierin kun je duidelijk maken dat je het niet eens bent met de vordering. Deze brief kunt je het beste via de fax of aangetekende post versturen.
- Het moederbedrijf van Fitanova, DirectCommunications heeft ook een incassobureau op haar naam staan en maakt daar ook veelvuldig gebruik van bij de klanten van Fitanova of Sana Direct. Het incassobureau heet Tellsion. Als je hierdoor gebeld wordt is het verstandig om niet in te gaan op de eisen die zij stellen en dreigementen die zij uiten.
- Ook als er zogenaamde deurwaarders langskomen in naam van Fitanova of Sana Direct, dan sta je nog steeds volledig in jouw recht om niet te reageren op hun vorderingen. Laat u vooral niet intimideren!
- Fitanova en ook Sana Direct zijn in principe strafbaar (er is immers geen overeenkomst) en kunnen dus nooit een geldvordering van u eisen. Uiteraard is het wel verstandig om eventueel ontvangen producten meteen terug te zenden.
Een voorspoedig en vooral gezond 2007 toegewenst
Model incassobureau-brief
Schrijfschema bewaarschrift aan incassobureau of deurwaarder:
Schrijf dit incassobureau een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging), met daarin:
(naam)
(etc)
...dat je de firma (naam van de firma) niets verschuldigd bent omdat je met hen geen overeenkomst hebt
...dat je verzoekt om een (door jouw) getekend of ander wettelijk bewijsstuk dat je wel een overeenkomst met (naam van de firma) zou hebben
...dat je hen (het incassobureau dus) geen kosten verschuldigd bent omdat je de opdrachtgever niets verschuldigd bent
...dat je een eventuele rechtsgang en vonnis met vertrouwen tegemoet ziet en dat je hen aansprakelijk zult stellen voor de bijkomende gerechtelijke kosten
...dat je deze brief hebt opgesteld in overleg met je rechtsbijstandadviseur (ook al is dat niet waar, een beetje bluffen mag wel)
…dat je graag de gevraagde bewijzen binnen 14 dagen na dagtekening tegemoet ziet , en dat je als je binnen dit termijn niets hebben ontvangen, de zaak dan als afgedaan beschouwt.
…dat indien u mij zonder valide grond noodzaakt om rechtsbijstand in te roepen, dan zullen alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op uw cliente (SanDirect dus) worden verhaald.
...dat je onder geen beding zult betalen!
(eigen naam)
(adres)
Let wel, hoe harder zij dreigen met een vonnis en een deurwaarder (doen ze altijd als hun zaak zwak staat), hoe eerder zij afhaken als je behoorlijk tegengas geeft en laat merken dat je niet onder de indruk raakt van hun gespierde taal.
Voor één ding moet je wel zorgen. Schrijf onder je brief wél je volledige naam. Maar zet er niet je handtekening op. Sommige bedrijven schrikken er niet voor terug om via via deze handtekening te misbruiken op een orderbevestiging of kontrakt. Een handtekening op een kruisjesachtergrond kan wel.
Je dient een kopie van de brief aan de opdrachtgever in dit geval dus (naam van de firma) te sturen.
P.S. als het een fatsoenlijk incassobureau is dat is aangesloten bij de branchevereniging, dan zijn ze verplicht om je het gevraagde bewijs van jouw (zogenaamde) getekende overeenkomst met (naam van de firma) binnen twee weken toe te sturen.
Note:
Zorg er voor dat je ook van deze brief een kopie voor jezelf houdt!
Sukses, groeten, Read.
Modelbrief ongevraagde toezending:
Aan <Naam bedrijf>
<Adres>
<Postcode en plaats>
<Plaatsnaam, datum>
Betreft: ongevraagde toezending
Geachte heer, mevrouw,
Op <datum> ontving <omschrijving van hetgeen u kreeg>.
(kies een optie)
0 Hierbij gevoegd zat een acceptgiro dat ik <bedrag> moest betalen.
0 Later ontving ik van u een acceptgiro dat ik <bedrag> moest betalen.
U hebt mij ongevraagd iets toegezonden en dat betekent dat ik daar niet voor hoef te betalen. Het Burgerlijk Wetboek, boek 7, artikel 7 lid 1 noemt het volgende:
Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
Naar mijn weten heb ik nooit een bestelling bij u geplaatst. Ik ben dus ook niet van plan u te betalen. Tenzij u mij een bewijs kunt leveren dat ik wél een bestelling geplaatst zou hebben, ga ik er vanuit dat ik géén acceptgiro’s of aanmaningen meer krijg. Mocht u bewijs hebben van een bestelling, dan zie ik dat graag binnen twee weken tegemoet.
Met vriendelijke groet,
<Uw naam>
<Uw adres>
<Uw postcode en plaats>
Bijlage:
- kopie van de acceptgiro of aanmaning
Note: zorg dat je zelf een kopie van die brief houdt. Het beste is natuurlijk deze brief aangetekend te verzenden, maar dat brengt wel kosten met zich mee.
Vriendelijke groet, Read

kims
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:48

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door kims »

Hallo,

Ook ik heb een proefproduct van Naturpost besteld en later zendingen gekregen waarom ik niet heb gevraagd.
Afgelopen week kreeg ik een brief van een inkassobureau waarin aangegeven staat dat ik een schuld heb bij Naturpost van inmiddels over de 90 euro!
Ik heb de uitzending van Kassa gemist, maar was toch wel enigszins opgelucht om te zien dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt.

Kim

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie

Ongelezen bericht door sanmali »

Hoi Kim,

Ik heb al een keer dit stukje geschreven dus heb hem even geselecteerd voor je en geplakt.
Want je kunt ze nog steeds bekijken op je computer.
Oh sorry het was bij Kassa van de Vara als je dan naar die site gaat en je kijkt bij kassa op tv dan kun je bij zoeken sanadirect vinden en dan zie je "Onterecht een incassobureau op je dak" op 20-01-2007 en de volgende is "Ongewenste post Naturpost – Sanadirect" op 07-10-2006 als je die links aanklikt kun je afleveringen als nog zien via internet. Want de afleveringen die je mist kun je kijken bij de gemiste uitzendingen kon het bij Radar niet vinden.
Succes. Hopelijk vind radar het goed dat ik dit doe. Ik kijk bij beide.
Vind ze beide goed. En het is zo dat wanneer dat wanneer je eenmaal een bestelling hebt gedaan dien je hem wanneer je niet wilt dat tijdig op te zeggen.

Groetjes Sanmali

Gesloten