LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sana Direct b.v.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jantieneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:57

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door jantieneke »

Ik ontving dus vanmiddag een brief van universum inkasso nederland over een product van sana direct, welke ik ontvangen zou hebben in augustus 2005 (jawel...net geen 2 jaar terug). Nooit wat gezien, nooit wat gehoord en nu ineens....jippppiiiieeeeee en brief of ik eventjes 78,36 wil betalen...nu nog even niet.
:roll:
gebeld, moest een mail sturen, heb ik gedaan, ben dus benieuwd?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door Cesar »

@Sabijn,

Je mag van Maxiem niet zeggen dat dit bij Kassa is geweest.
Dit zijn nochthans collegas en geen concurenten hoor Maxiem.

Jos500
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:01

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door Jos500 »

Sana producten zijn consumentenartikelen en zijn verjaard na twee jaar. Het beste is een brief te sturen dat je niet zult betalen en de procedure bij de Kantonrechter even afwacht. Men is echt niet zo gek om voor zo'n gering bedrag honderden euros proceskosten te betalen. Resultaat je hoort er nooit meer iets van.
Wat incassokosten in het algemeen betreft die dienen in verhouding te staan tot de uitgevoerde werkzaamheden. Voor betekeniskosten e.d. van Deurwaarders zijn vaste tarieven van kracht.

Teddy12
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007 18:13

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door Teddy12 »

Wat moet ik doen ik krijg een brief thuis vaneen incassobureau Universum dat sana direkt heeft afgegeven
dat ik een bedrag moet betalen van 110 euro aan het inassobureau
de rekening is van 11-02 2006
ik heb de goederen in huis gehad ik heb deze zonder open te maken terug gestuurd naar sanadirekt mijn colega had een geintje uitgehaald met mij en mijn lid gemaakt van sana ik heb een brief naar sana direkt
geschreven dat ik de goederen terug had gestuurd en ik heb daarna niets meer gehoord tot op dit moment een hele dure
wat moet ik doen

Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door Willembaardse »

Ik denk zo maar even hardop. Is het oprichten van een incassobureau een vrij beroep? Maken zij de bedreigingen waar?
Een verzonden aanmaning kan wel verzonden zijn, maar niet ontvangen zijn, denk aan de vele verhuizingen en post die zoek raakt. Een briefje om iemand op tilt te zetten, is zo verzonden, ik zou in ieder geval altijd nagaan of het allemaal rechtmatig is en niet zo gauw gaan betalen. Hebben de leveranciers recht op hun geld, ja dan moet je wel betalen, de rechter maakt het dan wel uit, maar reken dan op een hoop extra kosten. De verliezer betaalt de kosten van het geding. :(

RoodGevaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007 18:30

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door RoodGevaar »

Even voor diegenen die niet wensen te betalen voor aangetekend verzenden, groot gelijk. Email is een optie en inderdaad, een leesbevestiging vragen heeft geen zin. Je kan dat weigeren. Er is nog een andere optie. http://www.msgtag.com. Ga naar "free download" en download het programmaatje. Je hoeft alleen je emailadres waar je mee gaat versturen in te stellen en zodra de ontvanger de email opent krijg jij een bericht dat de email geopend is. De ontvanger ziet dat pas als hij geopend heeft. Als ze natuurlijk bij voorbaat alle emails de prullenbak ingooien houdt het op. Misschien als je het onderwerp in de email wat wazig houdt dus woorden gebruiken die niet relateren aan incasso's etc openen ze misschien wel de email en heb jij je bewijs dat ze de mail hebben en geopend zelfs. Staat misschien niet sterk in een evt rechtzaak maar toch.
P.S. Het werkt niet als je de mail naar verschillende adressen tegelijk stuurt. Dus alleen per 1 adres.

cora.vijgen
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2007 23:55

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door cora.vijgen »

OOk ik kreeg een brief van incasso buro universum.
Het ging om een bedrag 70euro en wat centen.Ik heb nog nooit bij dit bedrijf besteld,dus belde ik naar het incassoburo en heb hun uitgelgd dat ik nog nooit iets besteld had.En had ik het wel gedaan nog nooit een herinering heb heb gehad laat staan een tweede en dan nog moesten ze de laatste betaling oproep via een aangetekende brief hebben gedaan.Maar omdat ik dus nog nooit wat besteld heb konden zei mij dus ook de copien toesturen.En toen ik bij universum om het telefoonnummer vroeg of adres werd mij verteld dat dit bedrijf onder een nieuwe naam verder ging.O zei ik komen ze al zo geloofwaardig over dat ze een nieuwe naam moeten veranderen, en ik waar schuwden :lol: ze dat ze zelf moesten uit kijken met deze praktijken anders komen ze ook niet meer geloofwaardig over.En heb ze verteld dat ik als ze doorgingen met deze brieven toe te sturen ik zelf juridiche stappen ging ondernemen.Nou om dit verhaal kort te houden adviseerden ze mij om dit alles op papier te zetten en hun toe te sturen dat heb ik gedaan (AANGETEKEND) en deze week kreeg ook ik een brief van universum dat het dosier was vernietigd.Dus mensen als je zeker weet dat je er niks besteld hebt BETAAL NIET maak er een zaak van want ze kunnen je niks maken ze hebben geen rekeningen en aanmaningen en dus geen bewijs.

Groetjes Cora.
P.s Contact gehad met jurist van consumentenbond
Dit moet altijd schriftelijk (en voor je zelf aangetekend)anders heb je geen er geen bewijs van en er werd mij gezegd dat een email evetueel te onder scheppen is dus niet rechtsgeldig.
:lol:

marry1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 nov 2005 21:27

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door marry1974 »

Als consument hoef je maar 2 jaar de bankafschriften te bewaren.
Dus rekeningen van voor die tijd hoef je niet meer te bewijzen dat het betaald is.

Daarnaast is het nog altijd zo dat het incassobureau moet bewijzen wanneer en welke producten je hebt afgenomen en op welk adres die zijn geleverd.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door Cesar »

@Marry1974,

Hoe kom je daar bij dat je de afschriften maar 2 jaar behoeft te bewaren?
Ikzelf moest van 5 jaar terug bewijzen aantonen.
Is jouw uitspraak ergens op gebaseerd?

triesje81
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2007 13:55

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door triesje81 »

Hallo allen,

Ik heb ook zo'n brief ontvangen, zag het de week erna bij radar op tv en die meneer zij niets opsturen of doen, ze staan toch niet in hun recht. Maar heb nu alweer de brief ontvangen dat ze gerechtelijke stappen gaan ondernemen etc. Heeft iemand alsjeblieft een voorbeeld van zo'n brief die jullie naar Universum hebben gestuurd? Zodat ik die kan gebruiken om voor mijzelf een brief te maken? Ik ben niet zo goed in dat soort brieven... :oops:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helepen,
Groetjes Patricia

dp007
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2007 15:11

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door dp007 »

Patricia,
Ik had gewoon in die brief gezet (zelfs niet aangetekend verstuurd)
Beste,

Kunt u mij een kopie van de overeenkomst tussen Sana Direct en mijzelf bezorgen samen met een kopie van de factuur en aanmanning.

Met vriendelijke groeten
Naam,

niet ondertekend want daar kunnen ze soms ook nog eens misbruik van maken.
10dagen later krijg ik weer een aanmanning van hun en de dag erna krijg ik een brief van hun dat : ik citeer
"naar aanleiding van uw verzoek delen wij u hierbij mede dat bovenvermeld dossier wer afgesloten"

Dus aan iedereen die zo een gehaaide brief krijg schrijven maar ! :idea:

dootjeblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2003 11:29

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door dootjeblauw »

ik kreeg een aanmaning voor 16,95 + aanmaakkosten + 52,00 incassokosten voor een gratis zending!!! volgens de telephoniste hoefde ik alleen de portokosten te betalen, wat ik overigens had gedaan.
trap niet in de sana direkt ****

an1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 19:11

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door an1972 »

hoi allemaal
nou ik had ook zo,n leuke brief gehad, en na alles hier gelezen te hebben,
heb ik een email gestuurd op 4 feb .
en vandaag kreeg ik een brief dat het dossier gesloten was per 5 feb . dus ik ben blij dat ik op deze site informatie heb gekregen anders had ik deze rekening zeker betaald, het scheelt mij nu 72 euro. :D

aliciamigo
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2007 16:35

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door aliciamigo »

ook ik heb nu een rekening gekregen van Universum incasso. Mijn rekening stamt af van 2004 ik heb hier enkel ooit een proefpakketje van gehad waari kverzendkosten vna moest betalen van 2,95 euro. nu krijg ik ineens een rekening binnen van 71,91 euro.

ook ik heb hier geen ervaring mee en hoop dat iemand misschien een brief heeft die ik kan gebruiken om te sturen naar universum.

alvast onwijs bedankt!!

groetjes alicia migo
ps. je kan mij ook mailen.

Sabijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2007 17:50

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door Sabijn »

Heb vandaag een brief gekregen van Universum Inkasso n.a.v. van mijn mail aan hun. Mijn dossier (vordering Sana direct) is per 23-03 gesloten. Zucht.. Denk dat ze een heleboel dossiers zullen hebben (of nog gaan) gesloten.

Gr. Sabijn

Eylul
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2007 15:53

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door Eylul »

Hi,
sorry heb onderstaand niet gelezen maar volgens mij gaat het over SANA DIRECT.
Nou ik krijg sinds 4 weken zendingen van Sana direct (ongewenst) en heb ze zojuist gebeld om te vertelen dat ik die pillen (appelazijn) niet heb besteld en dus wil retourneren en de volgende zending te annuleren maar kreeg zo'n ..... aan de lijn.. Ik kan niets retourneren vertelde ze en dat ik de voorwaarden hadden moeten lezen. Ik ken die Sana direct helemaal niet en kan me alleen herinneren dat ik via een of ander site gratis proef/informatiepakket heb opgevraagd waarvan ik dacht dat ik allen wat leeswerk zou krijgen. Maar nee kreeg pillen en een rekening voor ‘bijdrage verzendkosten’ wat ik ook belachelijk hoog vond en daarom wilde ik ook dat terugsturen maar al voor dat ik dat heb gedaan kreeg ik afgelopen zaterdag weer een zending met een rekening van 16 en nog wat centjes waarin staat dat ik over 4 weer een zending zal krijgen. Ik wil deze troep helemaal niet en ben echt niet van plan om ooit iets te gaan betalen maar omdat die vrouw me zo hebt behandel wil ik ook niks retoursturen gewoon weg doen. Maar zit wel twijfelen of ik in toekomst wel last van hun zou krijgen. In casso en zo.

Kan iemand me svp een raad geven


Groet,
Eylul

marianne kloos
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2007 16:43

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door marianne kloos »

heb ook problemen met sanadirect heb in november 2006 een email gestuurd dat ik hun producten niet wou geen reactie op gekregen heb het pakketje terug gestuurd maar kreeg hem een paar dagen later weer terug daarna bleven de pakketjes terug komen telefonisch contact proberen te krijgen maar telefoon nummer was niet ingebruik 20 maart een brief van incasso buro universum gekregen heb gebeld en het uitgelegen heb toevallig het bewijs van het postkantoor bewaard toen ik het pakketje heb terug gestuurd moest een brief en een kopie naar hun sturen dit heeft langer geduurd als ik wou en nu heb ik een brief gekregen van universum dat het naar een advokate buro is gegaan heb mijn dochter gebeld en die heb gelijk een brief en kopie opgestuurd en voor de rest moet ik maar afwachten maar vind wel dat wij alles moeten bewijzen maar hoeft sanadirect dan geen bewijzen te leveren.
wie kan mij hierover verder informeren hoe dit verder in zijn werking gaat moet ik nu ook een advokaat nemen of niet GRAAG REACTIE word hier erg nerveus van heb nog nooit zo iets aan de hand gehad WIE HELP MIJ VERDER OP WEG A.U.B.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door Cesar »

Marianne,
Had je in eerste instantie een bestelling geplaatst?
Zo nee, alles wat je ongevraagd krijgt toegestuurd behoef je niet terug te sturen en is automatisch van jou.
Vervolgens kan ik er niet genoeg op hameren nergens een handtekening op te zetten. Dit wordt gekopieerd en jij blijkt dan te hebben getekend.
Indien je nergens voor hebt getekend en niets hebt besteld moet je gewoon alles in een mapje bewaren en verder niets mee doen.
Als je gaat reageren hebben ze beet. Dan zal er op termijn ook worden betaald gaan ze van uit. Je ontvangt brieven welke steeds dreigender worden totdat je overstag gaat.
Niet doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

marianne kloos
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2007 16:43

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door marianne kloos »

bedankt voor je reactie, ik zal het uitleggen mijn dochter had een gratis proefpakket voor mij aangevraagt toen die kwam heb ik hem direct terug gestuurt het bewijs van het postkantoor heb ik nog in mijn bezit na een paar dagen kreeg ik het pakketje retour weer terug en gelijk een ander pakketje heb toen een email gestuurt maar daar is niet opgereageerd kreeg daarna nog een pakketje maar wist niet wat ik nu moest doen aangezien het eerste pakketje gelijk weer retour kwam heb afgewacht en kreeg 20 maart 2007 bericht van incasso buro, heb telefonisch kontact gehad met het incasso buro en het uitgelegen ik moest een brief en een kopie van het postkantoor toezenden dit heb ik inmiddels gedaan en gelijk weer een email naar sana direct waarin ik heb gevraagt om het bestelformulier, heb ook een email naar het incasso buro gestuurt waarin ik alles heb vermeld nu zit ik op een reactie van sana direct en het incasso buro te wachten, ik heb de emails wel bewaart die ik heb verzonden, maar moet ik nu ook een advokaat nemen of niet?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Sana Direct b.v.

Ongelezen bericht door Cesar »

Als je niets hebt besteld dan een proefpakket dan behoef je geen advocaat in de arm te nemen. Een proefpakket betekent niet automatisch dat je klant bent. Zo werkt het dus niet. Zeker niet daar je het pakket ook nog eens hebt teruggestuurd. Dit begrijpt een klein kind dat je niet geinteresseerd bet.

Gesloten