LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door zoex »

Dexia verruimt Duisenberg-regeling
door RIEN MEIJER

AMSTERDAM (DFT) - Circa 70.000 gedupeerde klanten van Dexia kunnen versneld van hun aandelenleasecontracten af. Het gaat om nog lopende contracten, die kunnen eindigen met een zogenoemde restschuld.
Dankzij een verruiming van de vorig jaar overeengekomen Duisenberg-regeling kunnen klanten hun contracten voortijdig beëindigen en toch in aanmerking komen voor kwijtschelding van (een groot deel van) hun restschuld. Dat maakt Dexia vandaag bekend.
De verruiming is volgens de van oorsprong Belgisch-Franse bank ’op aandringen van de stichting Leaseverlies, stichting Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters’ totstandgekomen. Deze partijen bereikten in april vorig jaar na lang gesteggel overeenstemming over de Duisenberg-regeling – vernoemd naar het inmiddels overleden financiële kopstuk van de Europese Centrale Bank – die oorspronkelijk voorzag in kwijtschelding van de restschuld na afloop van de contractduur. Dat betekent echter dat veel gedupeerden nog jarenlang aan hun betreurde beleggingen vast zouden zitten.
De verruiming, die met terugwerkende kracht tot 1 mei 2005 geldt, komt enkele dagen voor een zitting in Amsterdam, over de vraag of de Duisenberg-regeling voor alle gedupeerde beleggers moet gaan gelden.

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Mensen, medegedupeerden pas op!!!!!

Weer een poging van de boevenbende Dexia om op het laaste moment nog zieltjes te winnen. Het is zachtjes aan toch wel duidelijk dat dit weer een losse flodder is. We worden alweer bedonderd.

Dexia is aan zijn laaste adem bezig in Nederland. Gewoon laten uitademen en negeren. Rotte appels sterven vanzelf af.

Sterkte allemaal. De aanhouder wint.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Piet »

De inhoud van de verruimde Duisenberg regeling is hier te lezen:

http://www.dexialease.nl/tds_images/bro ... legvel.pdf

Groeten,
Piet

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Dexia wringt zich in alle mogelijke bochten om van ons af te komen, maar nog steeds zonder vergoeding inleg.
In eerste instantie kwam ik niet voor Duisenberg in aanmerking omdat mijn contract over 10 jaar wel zou kunenn aflopen zonder restschuld.
Dexia vergat echter dat ik dan wel nog eens 10 jaar lang mn maandinleg ergens vandaan moest halen en dat die ook nog, samen met de afgelopen 7 jaar, terugverdiend moest worden.
Blijkbaar mijn probleem, Dexia dacht alleen maar aan restschuld.
Nu ze ziet aankomen dat wij straks voor de rechter gaan aantonen dat
je met geleend geld met hun contract NOOIT winst kan maken en het contract vernietigd moet worden kom ik ineens wel in aanmerking voor Duisenberg.
Puur angst van Dexia.
En dat op aandringen van SLV.
Nu moet ik echt lachen.
SLV ziet blijkbaar aankomen dat haar Judasrol tijdens de WCAM-zittingen aan het licht komt en heeft ze Dexia gevraagd haar nu nog even snel in een gunstiger daglicht te stellen, samen met de CB.
Wat doorzichtig allemaal, Dexia probeert het Hof bij de WCAM-behandeling alleen maar achter zich te krijgen en zal vooral
opvoeren wat ze allemaal wel niet heeft gedaan voor ons.
Wat ze niet gedaan heeft, nl praten over de verloren inleg, daar zul je ze niet over horen.
Stelletje huichelaars daar bij Dexia en SLV.
De messen worden geslepen maar er verandert voor mij echt helemaal niks, op naar de rechter, met of zonder WCAM.
OD.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Janny »

Het is toch wel heel merkwaardig, dat Dexia ondanks het verbod aan de gedupeerden van verdergaan met de procedure , zichzelf niet onthoud van acties, waardoor de situaties haast per dag veranderen.

Is Dexia nog wel geloofwaardig als ze eerst aangeeft dat wie het aanbod heeft getekend, alle rechten heeft afgestaan, en dat daar niet aan valt te tornen, men nu als een blad aan de boom omdraaid en gaat zeggen , nou niet helemaal niks een klein beetje kun je krijgen.
Als het niet waar is, is het niet waar, dus ook niet een klein beetje. Door zo'n gedrag zeg je alleen maar , ik ben niet betrouwbaar, want ik verander met de wind mee.
Dan kun je dus gerust stellen, wat is dan wel waar??????????????
een rechter gaat toch voor waarheid!!!!

Quote:
Alweer een noodsprong van de in het nauw gedreven oplichtersbank


Of het nou noodsprongen zijn betwijfel, want er veranderd iedere keer zo weinig dat het ook geen zoden aan de dijk zet, het lijkt eerder op goodwill kweken bij de rechter, zie eens hoe welwillend wij wel zijn, maar die gedupeerden zijn onwillig. Ze vergeten echter dat, dat natuurlijk ook eenzijdig geredeneerd is, positief is van ons ook dat wij ons wel aan een afspraak( hoe beroerd ook) houden en zij de afspraak van rust tijdens het proces van de DB , de afspraak schenden.

ach het is nog maar een week, en dan weten we meer, zeg maar het uur/dag van de waarheid. Hoe betrouwbaar is Nederlands recht momenteel.


Waar is het motto gelijke monniken gelijke kappen.

Of hebben wij gelijk, maar Dexia een boel meer?
Janny

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Als ik alle contacten met Dexia op een rijtje zet:

1 - alles betalen, desnoods huis verkopen.
2 - 1ste aanbod (coulanceregeling, spaargeld ook inleveren)
3 - 2de aanbod (coulanceregeling, spaargeld gedeeltelijk ontzien)
4 - Geen Duisenberg, eerst contract afmaken.
5 - Wel Duisenbergaanbod, maar dan aangepast, details ontbreken.
6 - Uitgewerkt Duisenbergaanbod ontvangen (met balpen)
7 - Nu officieeel de status van Duisenbergrechthebbende.

Alles ligt bij de rechter en Dexoa zal naarmate de datum dichterbij komt nog wel een paar keer met iets komen.

Is dit in haar voordeel bij de Rechter?
Je kunt ook concluderen dat Dexia 3 jaar lang mondjesmaat heeft toegegeven in plaats van in 1x over de brug te komen waarmee
de rechter haar acties dus ook negatief zou kunnen beoordelen.
Waarom de gedupeerde jaar in jaar uit angst aanjagen, steeds proberen om hem met een dooie mus blij te maken en uiteindelijk
toch wel geld beschikbaar te willen stellen?
Dat pleit toch niet echt voor Dexia, voor een bank?

OD.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door peewee »

Dexia leert het ook nooit.

Een gedeeltelijk kwijtschelding wordt (misleidend) een VERGOEDING genoemd. Je krijgt geen stuiver in handen, slechts (meestal een deel van) een ontstane restschuld word je kwijtgescholden, inleg blijft foetsie, een toch spreken over een VERGOEDING.

En de journalisten van Planet.nl nemen dit Dexia-persbericht klakkeloos over.

Wat een land is dit toch........

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door aert0001 »

zo is dat precies

het gaat niet om een VERGOEDING het gaat om vermindering van een FICTIEF GETAL, helemaal; door DExia zelf verzonnen, er is geen "restschuld", er zijn immers géén aandelen,
Dus wat is Dexia nu aan het kwijtschelden???

T :shock: n

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Janny »

Zijn eigen schuld. aan ons.

Janny

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Piet »

Dexia komt met veel tamtam met een zogenaamde verruiming van de Duisenberg regeling.
Wat stelt deze verruiming nu eigenlijk voor?

Voorbeeld.
Je hebt een nog lopend contract die met een restschuld kan eindigen en je zit nog binnen de minimum looptijd.
Oude regeling:
Bij beëindiging moet je dan een boete betalen en val je buiten de Duisenberg regeling
Nieuwe regeling:
Je betaalt de boete en je valt binnen de Duisenberg regeling, d.w.z. je krijgt korting op je restschuld van 2/3 of de gehele restschuld (eegalease binnen 3 ½ jaar vernietigd).
Uiteraard krijg je geen korting over de boete.

Voorbeeld.
Je hebt een nog lopend contract die met een restschuld kan eindigen, zoals b.v. het Korting Kado, Profit Effect, 4=10 Effect, 10=20 Effect, Korting Koers,No-Risk, Euro Effect Maandbetaling en Feestplan.
Deze hebben een minimum looptijd, maar als je na de minimum looptijd, maar voor de maximum looptijd, het contract beëindigt, dan betaal je boete over de resterende termijnen.
Oude regeling:
Als je dit soort contracten beëindigt voor de maximum looptijd, dan betaal je de boete en val je buiten de Duisenberg regeling.
Nieuwe regeling:
Beëindig je dit soort contracten voor de maximum looptijd, dan betaal je wel je boete, maar val je binnen de Duisenberg regeling.
Dit betekent dat je een korting krijgt over de restschuld, maar niet over de boete.

Of dit er 70.000 zijn zoals Dexia beweert?
Dat zou 10 % van alle contracten zijn en daar heb ik zo mijn twijfels over.
Weer een stunt van Dexia om te laten zien “soepel” om te gaan met onze ellende en een poging om hret gerechtshof te misleiden.

Kijk naar je juridische kansen in een rechtszaak.
Sta je sterk, ga procederen.
Sta je niet sterk, bekijk wat de Duisenberg regeling voor jou betekent en wat de juridische kansen zijn in verhouding tot de Duisenberg regeling.
Overleg met een belangenbehartiger zoals PAL als je vragen en twijfels hebt.
Ga niet blindelings af op datgene wat Dexia en Leaseverlies je als waarheid voorhouden.
Maak je eigen keuze en je eigen afwegingen.

Groeten,.
Piet

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Geplaatst op 10 Mei 2006 12:10 door Oom Dagobert


--------------------------------------------------------------------------------

Als ik alle contacten met Dexia op een rijtje zet:

1 - alles betalen, desnoods huis verkopen.
2 - 1ste aanbod (coulanceregeling, spaargeld ook inleveren)
3 - 2de aanbod (coulanceregeling, spaargeld gedeeltelijk ontzien)
4 - Geen Duisenberg, eerst contract afmaken.
5 - Wel Duisenbergaanbod, maar dan aangepast, details ontbreken.
6 - Uitgewerkt Duisenbergaanbod ontvangen (met balpen)
7 - Nu officieeel de status van Duisenbergrechthebbende.

Alles ligt bij de rechter en Dexoa zal naarmate de datum dichterbij komt nog wel een paar keer met iets komen.

Is dit in haar voordeel bij de Rechter?
Wat mij wel opvalt O.D.
Als ik de publieke opinie hoor op varjaardagsfeestjes en via m'n werk e.d, hoor ik toch steeds vaker.

Dat dexia gedoe is toch al opgelost, want iedereen heeft zijn/haar geld toch terug gekregen.

Als ik dan zeg dat lijkt maar zo vanwege de misleidende
(duisenberg)-campagne waar dexia gewoon mee doorgaat, kijkt men meestal zo van, op welke planeet heb jij gezeten?

En eh rechters zijn ook gewoon mensen.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Ad,

dat is het knappe van bedrog, niemand heeft iets in de gaten, misleiding is als iedereen denkt dat het anders is dan echt,
daarom heeft de crimineel geen rood petje op, of een fluoriserende jas,

alles gebeurt in een schemer zone, de zone van misleiding, bedrog en zelfverrijking, alles te koste van de ander,
maar we herkennen ze wel, stropdas, krijtjespak, dikke kop, ( figuurlijk)

T :!: n

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

A.S:

Inderdaad, 3 jaar geleden dreigde Dexia dat ik alles moest betalen en
ben ik naar de bank geweest voor een 3de hypotheek.
Men zei toen dat ik beter naar een goedkoper huis uit kon kijken.

Maar, fluisterde mijn bank erbij, doe niet gelijk wat Dexia van je vraagt.
Dat was 5 jaar geleden.
Een aantal bekenden wisten toen van ons drama.

Als ze nu tegenkom zeggen ze:

- Het gaat goed he, dankzij de Duisenbergregeling.

of:

- Het gaat goed he, dankzij de stijgende AEX


Nou, er is voor dit soort contracten dus helemaal niets veranderd.
Maar ja, ga dat maar uitleggen.
Ga maar uitleggen aan buitenstaander dat je niet tevreden bent met wat Dexia biedt.
Ik begin er niet meer aan.
Vooral omdat dat soort vragen ingegeven worden omdat men het wel vervelend vind als je in de fin.problemen komt maar van de andere kant heeft men toch zoiets van "eigenschuld", een beetje een dubbele houding, wel begrip en men voelt zich bezwaard omdat men de ander toch aan zijn lot overlaat.
Beetje moeilijk gespreksonderwerp dus.
Nou,niemand hoeft mij te helpen, de enige die verantwoordelijk is en die over de brug moet komen is de bank DEXIA.

Ook al probeert ze in de media alles te bagatelleseren, de stichting Leasleed weet haar namens mij te vinden.

vr.gr. OD
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 10 mei 2006 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik begin er niet meer aan.

OD.
Ik geef je groot gelijk, maar ik vlieg er meestal in omdat ik vind dat
alle beetjes helpen, en omdat ik een beetje opvliegend ben :wink:

Ik hoop voor jou trouwens van harte, dat je het gaat terug winnen.
Wat een bedragen, in jou geval!!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Vergeet de bedragen, Dexia zit daar ook niet mee, alles went.
Ik erger me niet meer aan Dexia's optreden dan een bijstandsmoeder met een schuld van 5000 Euro.

OD.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Elias »

Wat een smerige streek weer van dexia. Nog geen drie dagen geleden kreeg ik nog een " smekende herinnering " om nog even snel op de nog "oude" D.R. in te gaan. Waarschijnlijk velen met mij. Ik hoop dat niemand er op in is gegaan of alsnog gaat.

Gewoon nog even rustig afwachten.

Voor een grijpstuiver probeert dexia uw handtekening te krijgen om af te zien van een procedure tegen Dexia

En daar draait het om !

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Elias »

En hoe zit het nu met die topzware commissie die zou toezien op een juiste en eerlijke uitvoering van die Duisenberg-Regeling ???

Geen boeh of bah. Kennelijk is het allemaal prima wat Dexia uithaalt.

Hoe dit debacle ook afloopt, ik ben benieuwd hoe die zich hier - achteraf natuurlijk - weer op fatsenlijke wijze uit kunnen praten....

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Navarre »

En hoe zit het nu met die topzware commissie die zou toezien op een juiste en eerlijke uitvoering van die Duisenberg-Regeling ???
Is er iets niet goed gegaan dan? Volgens mij zijn een paar honderdduizend mensen juist zeer tevreden met de D-regeling.
Heb ik ergens een paar persberichten gemist?

Martinvdm

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Volgens mij zijn een paar honderdduizend mensen juist zeer tevreden met de D-regeling.
Toe maar...Nu we het toch over gemiste persberichten hebben....Waar kan ik dit terugvinden ? En kom niet met de site van Dexia op de proppen a.u.b.

Ik lees wel af en toe reactie's op dit forum van mensen die de Duisenberg regeling geaccepteerd hebben en hier later erg veel spijt van hebben...

Het 'waarom' is zo zachtjesaan wel bekend...

Groet,
Martin

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Dexia verruimt Duisenberg-regeling

Ongelezen bericht door Navarre »

Volgens mij een simpel rekensommetje martin.
Laten voor het gemak even aannemen dat er 400.000 gedupeerden waren, hiervan hebben zich destijds zo'n 100.000 aangesloten bij leaseverlies/Eegalease, waarvan een meerderheid heeft besloten om met de D-regeling in te stemmen.
PAL en Payback hebben samen zo'n 8.000 aanhangers, er zijn pak 'm beet zo'n 25.000 mensen die zich niet kunnen vinden in de D-regeling.

Van de rest hoor je niets, tenzij je de officiele website van Dexia leest, maar goed die wordt hier niet gelooft.

Ik denk dat er van die groep een aantal gewoon betaald heeft (blijkbaar konden ze het makkelijk) en een flink deel heeft geschikt, blijft over nog een deel dat misschien ooit nog eens de wapens oppakt.

Gesloten