LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer een overwinning op Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door leeuwen »

Zo, tijd voor goed nieuws!
Gisteren heeft de Kantonrechter in Alkmaar in al zijn wijsheid besloten dat ons contract is vernietigd :!: De zoveelste rechtszaak in Alkmaar die goed is uitgepakt. In het kort: 29 juni 2000 die ellendige Winst-Verdriedubbelaar afgesloten. Natuurlijk wisten we dat beleggen risicovol was en dat we wel eens onze inleg kwijt konden raken maar dat risico wilden we wel lopen. Echter, als iemand ons had verteld dat we zelfs met een giga restschuld opgezadeld konden worden, hadden we nooit of te nimmer zo'n overeenkomst afgesloten. Maar goed, toen wij na afloop van ons contract niet alleen alle inleg kwijt waren maar ook nog met een restschuld van ruim € 11.000.- werden opgezadeld, ging bij mij de knop om. Wat voelde ik me in de boot genomen! Mijn man was bang en wilde betalen maar dat heb ik gelukkig tegen kunnen houden. Al heel gauw kwam ik in contact met het forum van Radar (en Sarah Etty, die heel veel voor ons gedupeerden heeft gedaan) en niet te vergeten onze kanjer en toeverlaat PIET KOREMANS. Die man verdient een plaats in de hemel. Als we het weer eens niet zagen zitten was Piet er altijd om ons weer op weg te helpen en te stimuleren om vooral door te gaan. We zijn hem dan ook enorm dankbaar terwijl hij zelf notabene ook behoorlijk in de **** zit wat Dexia betreft. Niemand doet vergeefs een beroep op hem. Dit geldt ook voor een aantal mensen op dit forum, ook zei steunen en adviseren gedupeerden zoveel als mogelijk is. Bedankt voor jullie inzet.

Nu dan deze positieve uitspraak. Wij zijn Eegaleasers en ik had het contract dus niet ondertekend. In februari 2003 (dus nog voor het einde van de looptijd) heb ik het contract vernietigd en pas nadat we - na de nodige dreigbrieven van het incassoburo - de deurwaarder aan de deur kregen met een dagvaarding, hebben we - weer op advies van Piet - een advocaat ingeschakeld. Mr.Drs. Erik Oversier uit Hoofddorp heeft zijn huiswerk goed gemaakt en er voor gezorgd dat we nu uit de ellende zijn. Dexia is veroordeeld tot ontbinding van het contract en ze mogen ook de proceskosten en het salaris van Oversier betalen! Kassa!
Het voelt als gerechtigheid en ik wil iedereen op het hart drukken om toch vooral door te gaan met procederen en vooral om NIET akkoord te gaan met die allerbelabberste Duitenbergregeling. Het loont echt maar je moet wel geduld hebben. Onze zaak stond sinds augustus op de rol en nu pas is er vonnis gewezen.
Wij scharen ons nu bij Julika en MarcelO en hopen en verwachten dat er nog velen zullen volgen. Lees vooral de topics van Piet want die man weet echt waar hij over praat.

Groeten van Piet en Ineke van Leeuwen uit Egmond a/d Hoef :D

hoekandat1
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:25

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door hoekandat1 »

Hartelijk gefeliciteerd leeuwen.

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door villa_cees »

Ineke,

Ten eerste heel erg gefeliciteerd met jullie overwinning!

Dat geeft de burger weer moed, voor ons helemaal want wij hebben ook Erik Oversier als advocaat en de dagvaarding voor D. gaat deze of volgende week de deur uit!

vr.gr.Cees

(heb je trouwens je inleg ook teruggekregen?)

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Ineke,
Betekend wat je schrijft, dat je al je advocaatkosten vergoed krijgt?

dus geen eigen kosten voor de dagvaarding.


op welke gronden, en via welk wetsartikel.
Janny

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door Hans2 »

Fam. van Leeuwen gefeliciteerd.
Wat zal dat een opluchting geven na zo'n spannende
periode van hoe nu juist te handelen.

Wij zitten in dezelfde situatie.
Het stomste wat ik in mijn leven heb gedaan (het afsluiten van een winstverdriedubbelaar)
Ook wij doen een beroep op artikel 1.88BW en hopen dat de vernietiging door mijn vrouw effect heeft.

Fijn voor jullie, een duidelijk betere afloop dan wanneer jullie waren in gegaan op het Duisenbergvoorstel

Hans2

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Leeuwen, Villa, Julika: wees blij met dit gaatje in de wet als uitweg.
minstens 99.000 andere gedupeerden die het niet op de "eega konden schuiven" denken er zeker anders over.

Die zwijgen in stilte en zijn vast wel jaloers op jullie.


B+

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

van harte :D gefeliciteerd met jullie overwinning


groetjes Julika

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door villa_cees »

Wat wil je daar nou mee zeggen, B+?

vr.gr.Cees

Mylo
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 12:24

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door Mylo »

Ook vanuit hiero van harte gefeliciteerd met jullie overwinning die volgens de wet ook terecht is! We hadden ook niet anders verwacht! 8)

Groetjes Mylo

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Mag volgens de wet correct zijn, maar artikel huurkoop/2e handtekening blijft een vies achterdeurtje waar zo menig echtpaar wat al lang financieel binnen is, nog snel kon ontdoen van een aandelen lease contract wat verliesgevend bleek.

In tegenstelling tot de alleenstaanden, die zich niet op dwaling van de eega kan beroepen.

Voor mij egoisme pur sang.

B+

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Gefeliciteerd !
En we blijven pal achter PAL en de overige GOEDE belangenbehartigers staan !.

Groet,
Elias.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Feitelijk betalen ongehuwde gedupeerden het gelach van gehuwden die via de achterdeur nog gauw uit het contract weten te glippen, een contract wat de partner waarnaast men 20 jaren sliep, blijkbaar tekende zonder de ander erin te kennen.
Laat me niet lachen.

Als ik rechter was, veegde ik de vloer aan met die kul.

B+

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door wreker »

Van harte gefeliciteerd Leeuwen dat er uiteindelijk toch recht is gesproken.

Ik hoop dat ooit de architecten van deze lease misdaad veroordeeld zullen worden.

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door leeuwen »

Cees, jij vraagt of wij de inleg ook terug hebben gekregen en het antwoord is JA. De overeenkomst is door mij al in februari 2003 vernietigd en dat heeft de rechter bevestigd dus bestaat er geen contract en moet Dexia alles terug betalen met rente.

Janny, helaas krijgen we de kosten van de advocaat niet vergoed maar Dexia moet nu wel de proceskosten ad € 291.- betalen en ook het salaris voor onze advocaat ad € 540.- maar dat staat los van wat wij met onze advocaat hebben afgesproken. Wij hebben nl. een vast bedrag met hem afgesproken zodat je weet waar je aan toe bent, ongeacht de duur van het proces en dat is wel zo prettig. Kan ik iedereen aanraden.

B+: Waarom zullen anderen jaloers op ons zijn? Zij kunnen toch ook gaan procederen, er zijn genoeg gronden die aangevoerd kunnen worden. Denk maar aan de WcK, aan bedrog, misbruik van omstandigheden, dwaling en ga zo maar door.

Ook namens mijn man (die voetbal kijkt) wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor zijn of haar steun en felicitaties. Het doet ons enorm goed dat er zo met ons meegeleefd wordt.

Hartelijke groet van Ineke

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

B#:
Als ik rechter was, veegde ik de vloer aan met die kul.
En hoezo gat in de wet, achterdeurtje etc ?

Hier is nou eens een keer sprake van wet en recht, zoals die zwart op wit staat, aldus bedoeld is en aldus wordt toegepast.

ALS...., daar is een mooi spreekwoord voor.
Volgens mij ben jij dat kulleke, dat bij die rechter gewoon elke dag de vloer moet aanvegen.
Op zich niks mis mee hoor, maar het is dan beter met beide pootjes op die vloer te blijven staan, anders heb je gerede kans dat je (je) eigen beurs valt .... :lol:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door pluutje »

Als ik rechter was, veegde ik de vloer aan met die kul.

B+
Blijkbaar was je liever Rechter geweest dan Belegger!

Wel, zoals je ons steeds voorhoud had je dan beter je best moeten doen! :idea: :)

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door wreker »

Hé B+ is weer terug.


Misschien komt hij nu wel met deel 3 van het criminele aandelen lease adviseurtje.

Of zou hij weer wat proberen bij te verdienen door voor te lezen uit eigen werk (briefing) ? :shock:

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Gefeliciteerd, weer gerechtigheid.

Belegger +, doet zeer zo overwinning. Verwerk het dit weekend maar en ga je wonden likken.Dit is de waarheid en niets anders als de waarheid.

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door willem S »

He belegger +,
nu begrijp ik ook waarom jij nog geen partner hebt.....
jammer hoor!

Voor de anderen, gaat Dexia nog in hoger beroep?

gr
W

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Weer een overwinning op Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Ineke,

Ik was misleid door je woorden:
Dexia is veroordeeld tot ontbinding van het contract en ze mogen ook de proceskosten en het salaris van Oversier betalen! Kassa!
En omdat ik dit onderwerp ook met onze advocaat had besproken, verbaasde mij het ook enigzins..
Maar nietemin, het is het Honorarium van de advocaat waard. Wij hebben ook aan het begin van de rit een vast bedrag afgesproken. wat inmiddels is voldaan. dus nu is het voor ons alleen nog wachten op het bericht. Gewonnen. Nu met die vermaledijde WCAM die weer voor oponthoud zorgt zal het wel iets langer duren. Vandaag moet de conclusie van antwoord door de advocaat worden ingediend. ik hoop dat dat doorgaat. Maar met zoveel goede voorbeelden blijven we hoopvol.

Groeten.
en geniet ze
Janny

Gesloten