LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Luigi
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Luigi »

Als je een e-mail stuurt naar de klantenservice van Dexia over je aandelenlease contract duurt het heel lang voordat je antwoord krijgt. En als je antwoord krijgt, krijg je een standaard e-mail terug dat ze het te druk hebben en je maar moet bellen naar de klantenservice.

Gisteren ff een test uitgevoerd: een e-mail naar de klantenservice gestuurd dat ik geïnteresseerd was in hun beleggingsproducten. En jawel hoor, vanmorgen al een reactie terugontvangen. Als ze geld kunnen vangen reageren ze heel snel, maar uitleg geven over aandelenlease, ho maar. Wat een hufters!

Heeft iemand anders ook ervaringen met de bereikbaarheid van de klantenservice van Dexia over aandelenlease?

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Dubio »

Dexia heeft door middel van foldermateriaal en advertenties zeer duidelijke uitleg gegeven over de aandelenleaseproducten. Helaas hebben ze nu te maken met wanbetalers waardoor ze minder tijd hebben om uw vragen te beantwoorden.
Als u nou keurig aan uw contractuele verplichtingen blijft voldoen is dat al een zorg minder voor deze bank in zwaar weer.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Dubio »

Dexia heeft door middel van foldermateriaal en advertenties zeer duidelijke uitleg gegeven over de aandelenleaseproducten. Helaas hebben ze nu te maken met wanbetalers waardoor ze minder tijd hebben om uw vragen te beantwoorden.
Als u nou keurig aan uw contractuele verplichtingen blijft voldoen is dat al een zorg minder voor deze bank in zwaar weer.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Dubio »

Dexia heeft door middel van foldermateriaal en advertenties zeer duidelijke uitleg gegeven over de aandelenleaseproducten. Helaas hebben ze nu te maken met wanbetalers waardoor ze minder tijd hebben om uw vragen te beantwoorden.
Als u nou keurig aan uw contractuele verplichtingen blijft voldoen is dat al een zorg minder voor deze bank in zwaar weer.

Luigi
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Luigi »

Dat duidelijk uitleg geven over aandelenlease van Dexia d.m.v foldermateriaal daar zijn de meeste rechters het toch niet over eens. Dexia verliest bijna alle rechtszaken omdat ze zich niet aan de zorgplicht hebben gehouden en omdat hun informatie misleidend was. Verder krijg ik ook maar geen antwoord van Dexia als ik vraag om het bewijs van aankoop van aandelen. Terwijl dit toch het meest essentiële onderdeel was van het aandelenlease contract. Bij zo'n grote bankinstelling moet er toch op zijn minst een deugdelijke administratie op na gehouden worden. Simpel voorbeeld: als mijn PC stuk is en ik wil gebruik maken van de garantie, dan moet ik toch zijn minst het aankoopbewijs overhandigen.

Misschien dat jij, Dubio, wel het antwoord weet waarom Dexia mij geen aankoopbewijs van de aandelen kan laten zien? Voor iets waarvoor ik jarenlang fikse rente heb betaald, wil ik toch op zijn minst weten of het wel bestaan heeft.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Huurkoop betekent dat ik pas rechten kan doen gelden op het moment dat door mij alle verplichtte penningen zijn betaald.

Tot die tijd heeft Hoe beroerd ook, Dexia geen plicht om mij die in dit geval te verschaffen.
En aangezien ik niet alles( inleg en aankoop) betaald heb hoeft Dexia mij niets te leveren, Nee ze zijn juist inmiddels overgegaan om , doordat ik niet aan hun verplichting voldeed , verkocht.

Ik vind hun handelwijze verkeerd in heeeeeeel veel opzichten. maar voor hen ben ik een onbeduidend persoontje.
.janny

Luigi
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Luigi »

Hoi Janny,

Bedankt voor je antwoord. In mijn geval heb ik een andere strategie gevolgd. Ik heb me precies aan de regels van Dexia gehouden. Ik heb mijn inleg en restschuld betaald en mijn contract na minimum looptijd beëindigd. Maar als ik nu dus vraag om bewijs van aan- en verkoop van de aandelen, geeft Dexia helemaal geen antwoord. Hoogstwaarschijnlijk omdat ze helemaal geen aandelen hebben gekocht. Een andere reden zou ik niet weten. Misschien weet ook Dubio dit wel?
Ik heb Dexia inmiddels ook benaderd om weer opnieuw aandelen bij hun te mogen leasen. Maar dit is niet meer mogelijk, kreeg ik als antwoord. Toch vreemd, eind jaren negentig werd dit product de hemel ingeprezen. En dat terwijl Dexia nu wel een WCK vergunning heeft(destijds niet). Nu mogen ze dit product officieel verkopen, maar doen ze het niet meer.

Inmiddels heb ik natuurlijk wel deze hele zaak aan een advocaat van Leaseproces voorgelegd. Zij gaan nu voor me procederen(op no cure, no pay basis) en zien vele mogelijkheden om het contract nietig te laten verklaren. En ok, Leaseproces ontvangt dan ook een gedeelte van dit bedrag, maar ik krijg in ieder geval wel geld terug van Dexia.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Dubio »

Luigi,

Natuurlijk hebben ze wel aandelen voor je gekocht, die heb jij geleast, ze zijn in waarde gedaald, en het verschil is voor jou. Heel simpel. En de Dexiabank denkt ook dat mensen wel voor zichzelf kunnen zorgen.

Janny,

Zoals ik het zeg zijn jullie (jij en de bank) het vantevoren overeen gekomen. Als je dan achteraf zegt dat ZIJ het allemaal gedaan hebben is dat een beetje makkelijk.

Luigi
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Luigi »

Dubio,

Als het zo simpel is als jij uitlegt, waarom kan Dexia mij dan geen bewijs van aan- en verkoop van de aandelen geven? In deze moderne tijd van de informatie- en communicatietechnologie moet dit toch een fluitje van een cent zijn? Ik heb me keurig aan de regels van Dexia gehouden en het enigste wat ik hun nu vraag is om een bewijs van aan- en verkoop.De grote vraag is nu dus: willen of kunnen ze dit bewijs niet leveren?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Dubio,
Janny,

Zoals ik het zeg zijn jullie (jij en de bank) het vantevoren overeen gekomen. Als je dan achteraf zegt dat ZIJ het allemaal gedaan hebben is dat een beetje makkelijk
Mijn uitleg gold alleen het systeem van huurkoop.

Mijn uitleg , was niet gericht op het Product.

Mijn uitleg gold ook niet hoe ik tegenover de hele Legio-lease situatie sta. Daarover is genoeg geschreven, en die oude koeien, laat ik even in de sloot.

Voor mij is naar wie dan ook toe,! wees helder en duidelijk wat je bedoelt, en aan insinuaties heb ik duidelijk de pest.
Janny

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Ja, Dubio, ik houd ook van makkelijk. Inderdaad, Dexia heeft als opkoper en rechtsopvolger van Legio Lease en Bank Labouchere dit allemaal op haar geweten. Dexia moet dus niet zeuren, maar betalen. :lol:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door pluutje »

Dubio,

3x is scheepsrecht gaat hier niet op! Ook niet als je B+ heet.
[ :lol: ]

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik vind dubia toch wel een bijzonder fenomeen.

Hoe je dag in dag uit bezig kunt zijn op een forum om tegengas te geven aan mensen die niets anders doen dan hun recht halen en die zaak op zaak winnen.
En maar blijven denken de wijsheid in pacht te hebben.
Het wordt eigenlijk wel een beetje zielig.
Dus beste forum bezoekers. Ben voortaan wat liever tegen deze figuur, want het verdient onderhand wel een beetje respect. En dexia betaald echt niet meer dan een minimumloon voor zo'n ziekte. :cry:

forumgek
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 jul 2005 14:56

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door forumgek »

Dubio kun je soms toch wel wat van leren en in je zaak gebruiken! Of in ieder geval voorbereid zijn!!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Tessie

Ik heb dubia nog nooit kunnen betrappen op een zinnige opmerking.
Tenzij je het gezeur over auto's en de vergelijking daarvan met knikkers intersant vindt.

Ikke niet dus.

Dat auto verhaal gebruikt dexia dus ook in haar tegen argumentatie.
Zonder enig resultaat overigens.
Dus Tessie als je Dubia serieus neemt is het te hopen dat Eheheheh.
Ja wat zou ik nu nog kunnen zeggen?

forumgek
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 jul 2005 14:56

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door forumgek »

Stippellijnen waar plaats voor een handtekening voor de partner was, kunnen of moeten aantonen dat je op bepaalde momenten nog samen was met je partner, leaseautoconstructies (oh wat een mooi scrabblewoord) in Duitsland. Ik noem maar wat. Lees de postings van Dubio en je kunt je advocaat 'briefen'. Het lijkt een grapje, maar ik meen het nog ook!
Knikkers zijn centuh! :wink: Ach niet alles is zinnig, maar er zit wel wat tussen hoor. :!:

peus306
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:51

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door peus306 »

Jongens...........Dubio staat gewoon bij Dexia op de payroll.
Kijk nou eens naar de tijdstippen waarop zijn postings zijn gedaan.
Op die tijdstippen werkt een normaal mens.................behalve als je voor Dexia bezig bent een forum te verzieken!!!

forumgek
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 jul 2005 14:56

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door forumgek »

Ja hoor iedereen die tegen is werkt bij Dexia :roll:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door ad snoeren »

In ieder geval voor dexia. En de toegevoegde waarde daarvan ontgaat me, omdat we met boeven te maken hebben die duizenden mensen een ongelofelijk ernstige klotentijd bezorgen, enkel vanwege de zucht naar geld door die (kl)(gr)ote Banken.
En wie zijn de duppe Tessie???
Ik werk mn eige kappot omdat ik door die rotbank al m'n kredietfaccalliteiten kwijtraakte.
En dan zegt zo'n type als dubia.
Je bent niet belazerd, maar je hebt je laten belazeren.
Ja das die lekkere VVD mentaliteit waar ik dus niet bij wens te horen.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Klantenservice Dexia

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 02 Sep 2005 12:53 door Dubio

Natuurlijk hebben ze wel aandelen voor je gekocht, die heb jij geleast, ze zijn in waarde gedaald, en het verschil is voor jou. Heel simpel. En de Dexiabank denkt ook dat mensen wel voor zichzelf kunnen zorgen.

ja hoor, ze zijn in waarde gedaald, ze zijn zelfs zo klein geworden dat dexia ze opeens niet meer kan vinden, altans nergens kan aantonen (voldoende) aandelen te hebben of te hebben gehad.

Geleast, ik heb anders helemaal niets gezien en misschien heeft dexia wel precies dezelfde aandelen aan mij geleast die ze ook aan mijn buurman en aan de overburen heeft geleast. zouden ze dat met bundels bedoelen, bundels mensen die dezelfde aandelen hebben geleast?

en ja hoor, langzaam maar zeker leren we om voor ons zelf te zorgen en op te komen, ondanks of misschien wel dankzij jarenlange pesterijen en dreigementen en bedrog van dexia.

Soms moet je dubio toch wel gelijk geven, het is in ieder geval een volhoudertje, dat wel. Bundels !

Gesloten