LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief GGN

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
too23
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:05

brief GGN

Ongelezen bericht door too23 »

Ik ben akkoord gegaan met de Duisenberg-regeling.

Tevens heb ik een bevestiging van Dex ontvangen.

Ondanks dit kreeg ik vandaag een brief van de GGN.

Ik heb mijn maandelijkse verplichtingen voldaan.

Vraagje zijn er meer mensen die dit hebben ontvangen

Gr.too

Martinvdm

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Wat is GGN...?

Genootschap Geestelijk Noodlijdende..nee geintje.. :D

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Bel maar even met de klantenservice dat ze GGN moeten terugtrekken. Ik dacht trouwens dat ze helemaal op Raets waren overgeschakeld.

Verder succes met je schikking.
Maar ik ga mijn geld terughalen bij de BANK :wink:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door aert0001 »

GGN= gerechtsdeurwaarders groep nederland

T :wink: n

Martinvdm

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Mijn dank voor dit antwoord Ton...

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door J Hopman »

Too 23,

Ik heb respect voor je, maar vind je tevens ontzettend dom.

Wie trapt daar nou in, heb je het wel goed gelezen die Duisenberg Regeling, en heb je gezien wat je terugkrijgt, dat is gewoon een lachertje Too.

Maar het is nog niet te laat je kunt alsnog een rechtszaak beginnen tegen Dexia, vraag maar eens na bij een advocaat of adviesbureau.

erwinl
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 aug 2003 08:45

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door erwinl »

vandaag brief gekregen van GGN

Geachte heer,

Dexia bank meldt ons dat zij samen met u wil meewerken aan een oplossing voor uw restschuld, betreffende uw effectenlease-overeenkomst .........van het product winstverdriedubbelaar.
Door die schuld is het namelijk niet mogelijk om een beroep te doen op de duisenberg regeling. Daarom bieden wij uw een overbruggingsregeling aan. Zo kunt u alsnog in aanmerking komen voor de duisenberg regeling en voor een mogelijke korting op u restschuld. Op deze wijze hopen wij deze vervelende zaak af te sluiten.

Een van de voordelen van de overbruggingsregeling is dat u tijdelijk geen rente betaald.




Hier snap ik helemaal niets van. Ik heb alle maandtermijnen voldaan Het contract vernietigd(eegalease), dus kom ik in aanmerking voor volledige kwijtschelding van mijn restschuld.

Laten ze het maar lekker uitzoeken bij de rechter


groeten

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door Hans A »

Dit is nog onduidelijker dan dexia destijds al was.
Zo kunt u alsnog in aanmerking komen voor de duisenberg regeling en voor een mogelijke korting op u restschuld. Op deze wijze hopen wij deze vervelende zaak af te sluiten.

Een van de voordelen van de overbruggingsregeling is dat u tijdelijk geen rente betaald.

Zo ging het bij mij ook. Doen alsof de fout bij mij lag en niet bij Dexia. Dexia probeerde de druk op te voeren en de boel te laten escaleren. Heb voor het te laat was besloten nooit meer iets te betalen en via de rechter de zaak af te handelen!


Gr Hans A

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door trudy »

Hier snap ik helemaal niets van. Ik heb alle maandtermijnen voldaan Het contract vernietigd(eegalease), dus kom ik in aanmerking voor volledige kwijtschelding van mijn restschuld.
Erwinl

Voor Dexia kom je alleen in aanmerking voor volledige kwijtschelding restschuld wanneer binnen 3,5 jaar na afsluiten contract vernietigd is. Wanneer dit niet het geval is kom je voor slechts 2/3 kwijtschelding in aanmerking (de rechters denken hier overigens anders over).

Dexia wil de regie in handen houden. Eerst betalen (dus ook de restschuld) of hiervoor een afbetalingsregeling treffen en dan zien ze later wel weer wat je eventueel terugkrijgt, resp. kwijtgescholden wordt.

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door J Hopman »

Hans A en erwinl,

Gewoon uitlaten zoeken door de rechter dat is de beste manier om die gasten aan te pakken, en als er nog meer mensen er zo over denken en naar de rechter stappen moet er bij hun toch ook een lichtje gaan branden.

Dat iedereen besodemieterd is door die Dexia - Bende, en de rest van de heren die de Duisenberg-regeling tot stand hebben gebracht.

Want dit heeft toch iedereen in de gaten dat er een vies smerig spelletje is gespeeld door de heren van de stichtingen en de Dexiabank en ZALM en de consumentenbond etc, daar kun je niet omheen of je moet eraan meedoen, aan die oplichterij, maar dat kan en dat mag niet , en daar zorgen de rechters voor , want die hebben een eed afgelegd, dus mogen niet meedoen aan deze praktijken.

erwinl
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 aug 2003 08:45

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door erwinl »

Mijn contract is vernietigd 2,5 jaar na afsluiten ongeldige overeenkomst.

Dus zou ik voor 100% in aanmerking komen voor kwijtschelding van de restschuld.

De afrekening van mijn restschuld klopt helemaal niet. De aantallen gekochte aandelen komt niet overeen met mijn contract.

Dexia zoekt het maar uit

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Erwinl, bij de rechter krijg je die "restschuld" ook vernietigd. Plus dat je een goede kans maakt om ook je inleg met rente terug te krijgen. Voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn.

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door J Hopman »

erwinl,

Ga gewoon procederen, dat hoeft niet veel geld te kosten, en je krijgt veel meer terug.

EN VERTEL HET VERDER TEGEN VRIENDEN, KENNISSEN , FAMILIE EN IEDEREEN DIE JE KENT DIE ERMEE TE MAKEN HEEFT.

HOE MEER MENSEN NAAR DE RECHTER STAPPEN DES TE BETER, DAN KAN DEXIA OOK GEEN KANT MEER OP MET INCASSOBUREAU'S.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door Hans A »

Ga in groepsverband procederen! Dat drukt de kosten waardoor het al snel loont!
En het gevoel dat je opkomt voor je recht is veel beter dan dat je toestemming geeft voor deze oplichterij!

Zie o.a. http://www.platformaandelenlease.nl/Advocaten.htm

Gr Hans A

ankie
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:32

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door ankie »

Makkelijk gezegd!!

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Ankie, wat is dan jouw probleem daarmee?

antidexia
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jul 2004 20:36

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door antidexia »

Ik heb vorige week dezelfde brief van GGN ontvangen. Vandaag heb ik ze maar eens gebeld en gevraagd wat ze denken te bereiken. Ik heb ze gezegd dat het uitermate onbeschoft is om een dergelijke brief te sturen terwijl alles bij de advocaat ligt. Daar reageren ze maar half op. Maar goede tip: Vraag eens naar hun wettelijke status als incassobureau. Dan vragen ze wat je daarmee wil. Dan moet je aanhouden en vragen wat hun wettelijke status is, dan gooien ze namelijk de hoorn erop.

Ze dreigen in die brief ook met de buitengerechtelijke incassokosten. Ik heb ze gevraagd of ze de gerechtelijke uitspraken niet bijhouden. De WCK is namelijk van toepassing en dan kunnen er geen buitengerechtelijke incassokosten bestaan. Ook daar geen antwoord op.

Pure intimidatie. Meer echt niet. Zij kunnen niets maar dan ook helemaal niets. Het enige wat ze kunnen is mensen intimideren met een vodje papier.



(de brief, een gewone standaard uitvoering zoals die iedereen één krijgt)

Groep gerechtsdeurwaarders nederland
‘s-Hertogenbosch, 25 augustus 2005
-----------
dexia bank nederland n.v/--------
Team bancaire incasso
073-5181230
Dexia Bank Nederland meldt ons dat zij samen met u wil werken aan een oplossing voor uw openstaande restschuld, betreffende uw effectenlease-overeenkomst ----------- van het product WinstVerDriedubbelaar. Door die schuld is het voor u namelijk niet mogelijk om een beroep te doen op de Duisenberg-Regeling. Daarom bieden wij u nu, namens Dexia, een tijdelijke betalingsregeling aan, de zogeheten Overbruggingsregeling. Zo kunt u alsnog in aanmerking komen voor de Duisenberg-Regeling en dus voor een mogelijke korting op uw restschuld. Op deze wijze kunt u hopelijk deze vervelende zaak afsluiten.
Één van de andere voordelen van de Overbruggingsregeling is dat u tijdelijk geen rente betaalt. Op de achterzijde van deze brief vindt u meer informatie over de Duisenberg-Regeling en de Overbruggingsregeling.
Nogmaals, als u niet in één keer aan uw betalingsverplichting voldoet of geen contact met ons opneemt voor het aangaan van de Overbruggingsregeling, komt u niet in aanmerking voor de Duisenberg-Regeling. U dient dan tevens buitengerechtelijke incassokosten en rente te voldoen. De totale som is op dit moment € 15.933,73 . Uw huidige restschuld bedraagt € 12.482,87
Onze medewerkers informeren u graag nader over dit aanbod. U kunt ons tijdens werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur (vrijdag tot 17.00 uur) bereiken op telefoonnummer (073) 518 12 30. Ook als u geen gebruik wenst te maken van de Overbruggingsregeling, verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen.
Hoogachtend, GGN Incasso bv
Laatst gewijzigd door antidexia op 31 aug 2005 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

normaal
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:08

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door normaal »

Beter is normaal te doen en die mensen netjes te woord te staan, bereik je meer mee. Om nu nog een procedure te starten in welke vorm dan ook wordt steeds moeilijker.

antidexia
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jul 2004 20:36

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door antidexia »

Ja normaal, heb jij daar dan ervaring mee. Ben jij de toonaangevende moraalprediker waar er al zoveel van rond huppelen op deze wereld.

normaal
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:08

Re: brief GGN

Ongelezen bericht door normaal »

Nee dat niet, maar :"Hoe je doet, hoe je ontmoet:" :o

Gesloten