LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zalm

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: zalm

Ongelezen bericht door piano »

Waren dit de laatste conservatieve landen die er bijkwamen Heer Holander, of weet je niet welke er allemaal nog op de nominatie staan?
Tel die er vast maar bij. Dan heb ik het nog niet over bepaalde opvattingen van b.v Italië.

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: zalm

Ongelezen bericht door piano »

Denkfout
„De denkfout is echt heel groot”, verzucht Wellink in zijn werkkamer. „Stel dat je in het guldentijdperk ƒ2200 verdiende. Na de omwisseling bleef daar € 1000 van over. Was er gekozen voor twee gulden voor één euro (in plaats van ƒ2,20371), dus een gulden die 10% meer waard is, dan had je € 1100 ontvangen. Dat lijkt mooi, maar de spullen die je koopt worden dan ook 10% duurder! Voor je koopkracht maakt het dus niets uit. Ook met schulden is het effect per saldo nihil. Als de euro twee gulden waard was geweest, dan was je hypotheekschuld in euro’s hoger uitgevallen, maar je huis was ook 10% meer waard geweest.”
Dat wil niet zeggen dat het helemaal niet uitmaakt tegen welke koers de gulden is ingewisseld voor de euro. Want wie meer euro’s in zijn portemonnee krijgt, kan in het buitenland meer besteden. Anders gezegd: de goedkope gulden leidde ertoe dat Nederlanders duur uit waren over de grens.
Dit is nu zo'n standaardverhaal waarmee men de domme Nederlandse burger zand in de ogen wil strooien. Het verhaal dat Zalm kopiéerde bij Barend & van Dorp.

Op dit verhaal volgt dan het was goed voor de economische motor i.v.m het concurerende buitenland dus goed voor de werkgelegenheid.
Dit verzint hij er dan zonder blikken of blozen bij om de domme Nederlander het zwijgen op te leggen.
Het is niets anders dan een Broodje aapverhaal.

Dat het goed gaat met onze economie is zeker ook zo'n waarheid :?:

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: zalm

Ongelezen bericht door pewi »

Stel, ik ga na mijn 65e lekker in Spanje wonen en heb hier behoorlijk voor gespaard. Stel dat ik op mijn 65e een bedrag in handen zou krijgen van € 100.000. Deze € 100.000 zouden bij eenrlijkere koers van +10%, € 110.000 zijn waard geweest in Spanje. Stel dat ik ook nog eens mijn huis verkoop voor € 250.000. Dan zou dat bij een eerlijkere koers € 275.000 (+10%) waard zijn geweest. Dan heb je toch echt meer te besteden. Of zit ik hier verkeerd.

Vrgr Pewi.

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: zalm

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Het gaat juist goed met de Nederlandse economie, bij Nationale Nederlanden, worden er een stelletje ontslagen ! Wat er ook gebeurt.

En bij de ING groep staan er verder nog een paar duizend banen op de tocht.

Pewi in Spanje betaal je ook met de Euro en Spanje is ook niet meer goedkoop.

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: zalm

Ongelezen bericht door piano »

Spanje is altijd nog stukken goedkoper dan Nederland.
Australië, Thailand, Turkije, en andere buitenEuropese gebieden.
Stukken en nog eens stukken goedkoper.
Australische vrienden van mij waren hier, en vonden Nederland onbetaalbaar duur.
Dat geldt dus voor alle toeristen van buiten Europa.
Hoezo goed voor de economie?

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: zalm

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Handige weetjes

Visum: Voor Spanje is het niet nodig om een visum te regelen, immers Spanje is net als Nederland lid van de EU. Het kan noodzakelijk zijn om je samen met je gastgezin te melden bij de gemeente om je in te schrijven.

Geld: Spanje heeft net als Nederland de Euro. Het is een van de goedkoopste landen van Europa en de gemiddelde kosten voor levensonderhoud zijn dan ook veel lager. Houdt er echter wel rekening mee, dat je dus ook relatief minder zal verdienen dan in andere landen.

Het één heft het ander op wat dat betreft, maar idd ideaal als je met pensioen gaat en je daar wilt wonen :)

dustinh
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 mar 2005 16:43

Re: zalm

Ongelezen bericht door dustinh »


...Houdt er echter wel rekening mee, dat je dus ook relatief minder zal verdienen dan in andere landen...
Je moet er ook niet gaan werken, je moet er gaan wonen en genieten :D

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: zalm

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Mijnheer Bakker, wat praat u nu toch over "gastgezin"? In de EU mag je je als Nederlander overal vrij vestigen, mits je over een eigen bron van inkomsten beschikt en niet ten laste van de Staat komt. (Met uitzondering natuurlijk van Nederland, waar iedereen van buiten uit de ruif kan komen meevreten op onze kosten.)
In Spanje bestaat wel de plicht je aan te melden op het gemeentehuis (ayuntamiento) in de gemeente waar je gaat wonen. Net als hier dus.
Spanje is zeker goedkoper dan Nederland wat betreft de basale levensbehoeften. Benzine is daar aanmerkelijk lager in prijs. Dankzij subsidies van de EU (met Nederland als grootste netto-betaler) zijn de wegen in Spanje tegenwoordig zo, dat wij er jaloers op kunnen zijn.
Geen wonder dat Spanje vòòr de EU-grondwet stemde.
Nog even en dan kunnen wij hier al die nu in Spanje gelegaliseerde illegalen tegemoet zien. (Daarom is natuurlijk die HogeSnelheidsLijn van zo'n groot belang: dan zijn ze sneller hier.)

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: zalm

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

De grondwet is alleen goed voor het kabinet ( schuiven, en nog meer slapen!!! ) maar slecht voor het volk ( betalen en harder werken )

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: zalm

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Dit land is niet meer voor mij een pensioenland maar een last aan mijn been. Liever zit ik maar op een eiland zonder Zalm en Co.

Ook het kantoor zit vol met mensen zie maar naar ING, nu komen ze tot de conclusie dat ze overzijn, maar de mensen komen zonder werk te zitten, omdat ze zelf meer winst willen maken.

Kabinet is schuldig om alle lasten te verhogen, maar moet verlaagd worden wil de economie op gang komen, moet het kabinet zelf inleveren want btw is zelf ook te hoog (Spanje 16%)
We praten over Europa, de benzine moet verlaagd worden, voor het milieu wordt niks gedaan, ordinaire belasting.
Minister Zalm lacht maar wat, omdat hij de mensen voor de gek houdt.
Minister Zalm moet weg.
De gemeente ook niet te vergeten want die staan ook vooraan om geld te innen, kijk naar de kantoren want die zit vol met mensen en staan vol met computers, iedereen zit in de neus te vreten, het geld moet bij de burger weg komen.
Het land gaat naar de kloten.
De gemeente moet ook weer met de burger praten, gewoon op de fiets langskomen, en dat waarderen de mensen. Kijk naar de televisie vandaag van 12-05-2005 dat Nederland het slechtst presterende land is
van europa que produktie en werkgelegenheid alles gaat achteruit, de ondernemer moeten ze ook helpen, ze doen moeilijk en daar moet het van komen. Het kabinet jagen de mensen het land uit. De bedrijven moeten ze in het land houden, ze moeten ervoor opkomen.
De wonigcoóperaties die barsten van het geld, geld moeten ze gebruiken ook weer voor de woningbouw.
Bijv. vandaag kregen we 3 telefoontjes van vrouwen, die zoeken weer werk die hebben ontslag gekregen bij hun werkgever omdat ze hun werk laten vervallen (contract)
Ze hadden wel 6/7 bedrijven opgebeld om werk te zoeken, dat lukt niet want de bedrijven nemen geen mensen meer aan vanwege de enorme sociale lasten.
De werknemers wordt gigantisch afgestraft.
Iederéén heeft boter op zijn hoofd. En mensen die wel geld hebben kijken de kat uit de boom, omdat het zo slecht gaat!
Dit is een voorbeeld die we echt dagelijks meemaken.
Dit is echt de werkelijkheid.
:evil:
Laatst gewijzigd door CashDamageLeader op 12 mei 2005 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: zalm

Ongelezen bericht door bokkie »

Heerlijk, cdl! Vooral je argumenten zijn ijzersterk :roll:

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: zalm

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

J.L. v. N., ik wil daar gaan werken als aupair vandaar dat gastgezin. :)

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: zalm

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Kan je beter als illegaal gaan, Jaap Bakker. Kom je altijd aan de bak. :lol:

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: zalm

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Ik zal erover nadenken :lol:

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: zalm

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Uiteraard NEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NEVER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: zalm

Ongelezen bericht door piano »

piano


Geplaatst op 12 Mei 2005 17:00 door piano


--------------------------------------------------------------------------------

Alle leden van het kabinet lopen met spiekbriefjes in de binnenzak
om op alle domme vragen van de domme nederlandse burger hetzelfde antwoord te kunnen geven.

Ze zijn er ook op getraind om foute vragen zodanig te manipuleren dat daar geen duidelijk antwoord op komt.

Zo staat er b.v. in wanneer een land een eigen regel wil handhaven, dat dit dan moet kunnen.
Alleen als voldoende andere landen dat niet willen, gaat dat dus niet op.

Wanneer hier een vraag over wordt gesteld aan een van de leden van
kabinet Balkellende. is het vaste antwoord.
Ik dacht wel dat u daarover zou beginnen, maar dat leest u verkeerd, dat had zo eigenlijk niet in de folder moeten staan.

Met andere woorden dat hadden we niet moeten vertellen.
Net als Zalm vond ten tijde van de euro, dat hij de koersongelijkheid niet hoefde te melden aan de burger die toch niet kan rekenen.

De euro zou ons niets dan voordeel opleveren, wist leugenaar Zalm en
Duisenberg, ons voor te liegen.
Wat daarvan is gekomen weten we inmiddels.

Stel je eens voor wanneer landen als Polen en alle verder ex-oostbloklanden. hun 50 jaar achterlopende wil aan ons willen opleggen.
Ziet u het al voor u. ze zijn bijna in de meerderheid.

Alle door ons moeizaam verworven vrijheden worden aan de grootste gemene deler getoetst.

Dat Europa een wordt is belangrijk voor de toekomst.
Maar niet met deze onzalige grondwet opgesteld door een grote groep
conservatieven, die enkel overtuigd zijn van hun eigen gelijk, zonder in te calculeren wat de gevolgen voor de domme burger zullen zijn.
Dat is toch niet belanrijk, Het gaat tenslotte om het grootkapitaal.

Ach hoe het verder gaat met ons progresieve drugsbeleid, homohuwelijk euthanasie, abortus en nog veel meer verworven heden waarmee ons land een voortrekkers rol in de wereld heeft. Dat weegt niet op tegen het belang van vooral Bankiers.

Over 20 jaar misschien ja. MAAR NU ZEKER NEE!!!!!!!!

Naar boven
Ik zet het er toch nog even tussen, omdat ik zo m'n best deed en niemand reageerd

André_Jansen
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 22:10

Re: zalm

Ongelezen bericht door André_Jansen »

Het maakt totaal niks uit wat je stem, ons referendum is een raadgevens referendum (dit is ons al een par jaar geleden door de regering door de strot geduwd)
Bij het zogenaamde "Schengen-verdrag" zijn wij als enigste van de 12 lidstaten opgezadeld met dit type referendum.

De regering hoeft zich dus niet aan het referendum te houden, zij bepalen effen wel wat zij goed vinden en dit hoeft niet de mening te zijn van de nederlandse bevolking.

Zalm en balkende kun je alleen kwijt komen door geen CDA meer te stemmen, of de rest beter is, is maar de vraag????????

Het wordt weer eens tijd dat er iemand weer eens wat schoppen uitdeelt en boel weer in het gareel krijgt.

mvg
André_Jansen

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: zalm

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Het zooitje in Den Haag weet donders goed dat Jan met de Pet dit referendum zal aangrijpen om dwars te liggen. Dit is eindelijk de kans voor ons - als het zwijgende klootjesvolk - om aan de Balkenbende het signaal af te geven dat we hun beleid niet langer zwijgend pruimen.

In de media valt voor iedereen te volgen in welke bochten ze zich wringen om het volk over te halen tot het geven van een ja-stem. Zelfs in Margraten kon Balkenende zich niet inhouden en moest hij over de graven van de Amerikaanse gevallenen nog zijn propaganda uitstrooien.

Zoals in Elsevier deze week valt te lezen: "schofterig". (Zeker voor iemand die herstel van "normen en waarden" preekt).

NEE, NEE, NEE op 1 juni !!! Eerst via het referendum tegen Zalm en Balkenende daarna op het Malieveld tegen de Dexia-oplichtersbende.

dootjeblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2003 11:29

Re: zalm

Ongelezen bericht door dootjeblauw »

niemand heeft mij gevraagd om te stemmen voor de euro of de toetreding van maffialanden als bulgarije en roemenie in 2007!!dus ik stem NEE tegen de referendum omdat balkende en zalm een JA zo graag willen hebben

groen
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2005 13:24

Re: zalm

Ongelezen bericht door groen »

Wij simpel kootjes volk hebben niks meer te vertellen in dit land. Wij moeten alleen maar achter gekke gerrit en de rest van de boeven bende aan lopen. Betalen en nog eens betalen, zodat "de bestuurders" van dit landje, hun bankrekening spekken. Zelfs die muts van Groen- links woont in een kapitaal pand in Amsterdam Zuid. Rijdt een te grote auto, en wil dat haar kinderen naar een blanke school in zuid gaan. Nou haar geloofwaardigheid in de kamer is ook tot een hoogtepunt gestegen. Femke je doet je voorganger na, Paul heeft ook een mooie babel, maar wel zorgen dat zijn rechter zak wel goed gevuld is met een hoop geld.

Ben zelf ook links, vind het geen probleem om belasting te betalen, en mensen die het echt nodig hebben die moeten we helpen. Maar hier in nederland lijk je wel gek als je elke ochtend in de file staat om naar je werk te gaan. Die gasten die een uitkering krijgen, staan lekker om 10.00 op en gaan dan badkamertje aanleggen of andere dingen.
Kijk maar is op tv, in bepaalde delen van nederland word het geacepteert dat er mensen zijn die de hele dag niks doen, en in de avond eens lekker auto's gaan open breken, en bij bedrijven en hard werkende burgers gaan inbreken. Ze geven het zelf toe, maar krijgen nog steeds een uitkering. En hebben op zolder een wiet plantage. En wij maar belasting betalen voor die gasten. Niet te geloven.

Zunnig leven word hier gestraft in nederland. Komt die gekke Wellink op tv, (nederlanders moet meer geld gaan uitgeven) de spaarbankboekjes moeten leeg. hahahahahahaha.

Nou beste landgenoten, als ik mijn poen terug krijg van Dexia ben ik hier mooi vertrokken. Ben het zat om door iedereen gebruikt te worden.
En mensen bepalen wat voor ons goed is. Terwijl ze alleen maar hun zakken aan het vullen zijn.

Groeten

Groen

Gesloten