LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Piet jij mag en hoeft nooit sorry te zeggen en dat vindt Trudy vast ook. :wink:

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Even mijn situatie voorleggen :wink:
Alle termijnen en restschuld (incl incasso) betaald (onder voorbehoud van etc etc)echter te laat en ook daarna pas vernietigd (bij dagvaarding Dexia). Wel binnen de termijn!
Ik zou dus binnen de schikking vallen zou je denken! Maar wie zegt dat dexia die vernietiging erkent? Incassokosten, krijg ik die terug (over de betaalde restschuld). BKR achterstandnotering, wordt die te niet gedaan? Nee waarschijnlijk niet, want die geldt juist ook over de te laat betaalde termijnen (niet alleen over de restschuld) want Dexia accepteert de vernietiging niet. Dus te laat betaalde achterstallige termijnen blijft te laat betaalde achterstallige termijnen! Blijft A2 met nu een herstel, maar met 5 jaar beperkingen!!
In eerste instantie denk je dus, (ook het bedrag is niet heel erg hoog in vergelijking tot vele anderen) dit is het modelvoorbeeld om in te gaan op de schikking. In tweede instantie denk je: als ik op de schikking inga ben ik mooi in de aap gelogeerd.
Dat is nu mijn angst, dat mensen JA stemmen of niet stemmen (is ook JA) en dat de 50% gehaald wordt. Het is namelijk wel heel zuur als je nu JA zegt en achteraf blijkt dat je niet aan de voorwaarden voldoet. Kijk dus uit, kijk uit! Principieel allemaal nee stemmen en dan de delegatie met een nieuw voorstel laten komen, lijkt mij op dit moment wijzer!
En als ik dit lees:
Een en ander staat los van het feit dat Dexia er niet onder lijdt indien een incassobureau zijn centen niet krijgt. Althans, dat is wat ik er inmiddels over heb mogen vernemen.
dan denk ik, dat is ook zo! Ik heb incassokosten aan Raets moeten betalen, maakt niet uit waarover, daar staat Dexia voor hun gevoel buiten. Hoe zit dat dan??? Tot op heden is dat hele schikkingsvoorstel een suggestief bull verhaal, voor heel veel manieren uitleg vatbaar! Kijk dus uit!!
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 02 mei 2005 01:40, 2 keer totaal gewijzigd.

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door albert-o »

:shock:
Laatst gewijzigd door albert-o op 21 jun 2005 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Albert,
ik zou, voor ik ja of nee zeg, eerst een persoonlijk schikkingsvoorstel moeten krijgen. Dat geldt eigenlijk voor iedereen! Vind je niet?

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door albert-o »

:shock:
Laatst gewijzigd door albert-o op 21 jun 2005 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Daar ben ik ook bang voor! En dat is het verneukeratieve denk ik!

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door pluutje »

Quote

3 x is sch.........!
Dexia kom eens met ''serieus'' voorstel!
Leg gewoon die 5.000.000.000,= op tafel en je maakt de beste reclame ooit!
Het zit er dik in dat je dit bedrag binnen nu en enkele jaren toch kwijtraakt. :!: :idea:

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door trudy »

Geplaatst op 02 Mei 2005 00:37 door ad snoeren


--------------------------------------------------------------------------------

Piet jij mag en hoeft nooit sorry te zeggen en dat vindt Trudy vast ook.


Denk er net zo over Ad :wink:

jnt
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 00:04

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door jnt »

Dexia zal niet meteen een grote som gelds op tafel leggen. Iedereen weet hoe ze hebben zitten hannesen om ons via dat incassobureau toch aan het betalen te zetten. Nu proberen ze met hun schikking goede sier te maken in de media, gesterkt door het geblaat van Duisenberg en consorten (laten we hopen dat een en ander niet onze rechters zal beïnvloeden; ik houd mijn hart vast), en daarbij de mensen die zich niet aan hun contractuele verplichtingen hebben gehouden, zoals zij dat formuleren, zo bang te maken dat die nog even snel hun niet betaalde rente of restschuld gaan overmaken. Als de schikking niet voldoende succes heeft, dan komen ze met een versoepeling: dan mogen de mensen die hun restschuld niet hebben betaald, ook meedoen. Die rente zullen ze wel op blijven eisen. En zo gaat het nog even door, vrees ik. We zijn nog lang niet van die lui af. Zo zie ik het nu even. Misschien heeft iemand een betere prognose?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door Janny »

Iedere eegaleaser die dus niet aan zijn verplichtigen tot betaling van de Restschuld heeft voldaan valt buiten de schikking.
Voor hen is in de toekomst alleen een uitspraak via de rechter het einde van de Leaseellende
als dit de werkelijkheid is, dan hoeven velen al niet meer over de schikking na te denken.

Immers allen die gestopt zijn met inleg betalen, dus zeer vele,
alle mensen die hun restschuld niet betaald hebben( en procederen)

vallen dus so wie so buiten die aangeboden schikking.
Oké. dan hoef ik daar dus niet over te beslissen. en de strop over mijn eigen hals te leggen.
Maar dan zijn het ook bij lange na geen 600.000 gedupeerden waarover Dexia/Duisenberg spreken. maar een gering aantal!
dus niet voor iedereen.

Ik ga door. tot de zon schijnt

Janny

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door pluutje »

Janny,

De zon schijnt al :D

:wink:

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door trudy »

en daarbij de mensen die zich niet aan hun contractuele verplichtingen hebben gehouden, zoals zij dat formuleren, zo bang te maken dat die nog even snel hun niet betaalde rente of restschuld gaan overmaken.
Hoe kunnen die mensen nou zomaar ineens zulke grote bedragen ophoesten. Het zijn toch hoofdzakelijk mensen met een modaal inkomen en daaronder, die deze troep hebben aangeschaft? D.w.z. aan wie die rotzooi met mooie verkooppraatjes werd opgedrongen? Die hebben toch geen boompje waar ze eventjes duizenden Euries vanaf kunnen plukken om aan Dexia te betalen? Hoe had Bruneel (en Duisenberg) zich dat dan voorgesteld? Geld lenen kunnen ze niet i.v.m. die BKR-registratie.

Velen zitten toch al in een procedure, hebben al een advocaat (waar ze krom voor moeten liggen) of gaan gezamenlijk procederen. We zitten (ik ook) op het "point of no return". Ik heb alleen al € 2.000 incassokosten. Die moeten ook betaald zijn voordat je voor die idiote schikking in aanmerking kan komen. Ik vermoed zelfs dat Dexia ook nog rente wil incasseren vanaf einde contract, voordat je in aanmerking MAG komen.

Ik ga haast denken dat Duisenberg niet volledig inzicht heeft gehad over het hele drama. Voor een nieuwkomer (ook een bankier die hier eigenlijk niets mee van doen heeft) is het best een ingewikkelde materie. Weet Duisenberg over die WcK, over het niet aankopen van aandelen? Is hij echt van alles op de hoogte gesteld? Door wie dan? Zeker niet door Dexia en zeker niet door advocaten die ons vertegenwoordigen, die waren immers overbodig? Heeft hij Oosting geraadpleegd, dat zou dan verstandig zijn geweest, maar ik betwijfel het eigenlijk gezien die belachelijke uitkomst.

Ik vraag mij toch echt af hoe die oelewappers (het klinkt niet respectvol, maar dat hebben ze dan ook niet verdiend) op deze schikking zijn gekomen en wat ze zich daar dan van voorstellen. Al die mensen die gestopt zijn met betalen mogen dus niet mee doen (even buiten beschouwing latend dat we dat ook niet willen). Hier los je toch niets mee op? Misschien escaleert de boel op den duur zelfs.

Met veel bombarie werd Duisenberg er bijgehaald. Deze hele poppenkastvertoning was toch een farce?
Hij drinkt na afloop champagne met Bruneel op de goede afloop en sjeest in zijn sjieke BMW cabrio naar zijn optrekje in Frankrijk. Heeft hij er dan nu een goed gevoel over? Om duizenden mensen in de kou te laten staan. Of denkt hij nu werkelijk dat hij het zo geweldig afgehandeld heeft en onze naam in het buitenland gezuiverd heeft.

Het wordt tijd dat de media gaat begrijpen hoe het werkelijk in elkaar steekt. Hun berichtgeving laat toch meestal te wensen over. Wij blijven "de beleggers" die door het kelderen van koersen geld verloren i.p.v. dat de bank de belegger is die ons een oor heeft aangenaaid en wij alleen maar spaarders wilden zijn. In ieder geval zonder teveel risico's, die kan je je immers alleen maar permitteren wanneer je goed in je slappe was zit?

Mij vertelde de verkoper van deze producten zelfs dat je de inleg alleen kwijt kon raken wanneer er een derde wereldoorlog uitbrak. Dit soort kreten moesten ze toch hanteren? En ja, ik geloofde het ook. Kon me niet voorstellen dat Aegon je dingen aansmeerde die niet zouden deugen. Dat ging er toen bij mij echt niet in.

Het spreekwoord: door schade en schande wordt men wijs......geldt hier dus ook weer. Maar de schade is wel erg hoog. Onaanvaardbaar hoog.

Het is in ieder geval van groot belang dat wij van ons blijven laten horen. Wanneer we dat niet doen, geven we ons gewonnen en lacht Dexia in haar vuistje. Dat gun ik deze bank beslist niet.

Zo, dit moest me even van het hart.

Enne......veel plezier bij de Trosradar-uitzending. Beter eerst pas na de uitzending eten, als je dat dan nog kan ! :evil:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Trudy,

eventes,

heel veel mensen hebben om de restschuld af te kunnen lossen wederom geld moeten lenen, soms zelfs van hun familie, alles omdat Dexia zó enorm dreigend was voor hen, ze zitten gewoon nog verder in de str... dan je zou verwachten,


Ton

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door trudy »

Ik vind het ten hemel schreiend. Hoeveel mensen knijpen 'm nog steeds voor die dreigingen. Het is een schande ! :evil:

En ze lopen nog steeds het risico dat ze dan nog steeds niet voldoen aan de eisen voor kwijtschelding 2/3 restschuld.......ik geloof er niet meer in. Dan hebben ze de restschuld aan Dexia betaald en zitten ook nog met een lening van familie...........

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Trudy,

nog héél véél en nog dagelijks, mensen springen nog steeds uit hun stoel achter het gordijn als de bel gaat, de doelgroep is indertijd met grote zorg uitgekozen, vooral kleine spaarders, mensen met een smalle beurs, mensen met studerende kinderen, W.A.O.ers A.O.W.ers
mensen die ook iets extra konden gebruiken, en daar best 3 jaar voor over hadden, de doelgroep is met zorg uitgekozen, eerlijke mensen die alleen iets extra's dachten te krijgen,

Ton

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Bruneel heeft gezegd dat hij de weigeraars van het vonnis hard gaat aanpakken.
Als je er van uitgaat dat er mensen zijn die gewoon niet anders kunnen dan naar de rechter gaan dan is zo'n uitspraak toch pure intimidatie tegen BEDREIGEN aan?
En dat mag hij zomaar zeggen.....

Maar eigenlijk slaat het nergens op als je Dexia maar aanklaagt.
Dan wordt Dexia zelf hard aangepakt......door de rechter.

Dit weet Bruneel maar al te goed, daarom is het voor hem nu of nooit,
erop of eronder, en daarbij schuwt hij geen enkel middel, let op zijn uitleg vanavond.

O.D.

matje
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2005 15:18

Re: Waar ligt het break even point bij de schikking ?

Ongelezen bericht door matje »

aert0001
Geplaatst op: 02 Mei 2005 19:55 Onderwerp:



Trudy,

eventes,

heel veel mensen hebben om de restschuld af te kunnen lossen wederom geld moeten lenen, soms zelfs van hun familie, alles omdat Dexia zó enorm dreigend was voor hen, ze zitten gewoon nog verder in de str... dan je zou verwachten

zoals ik dus. Mijn huwelijk begon er onder te lijden terwijl eigenlijk god zij dank ik niet zo veel rest schuld had (nog geen 2000 euro). Bij mijn ouders aangeklopt van kunnen jullie ons helpen. Want ook de AEX waarbij ik met mijn winst verdriedubbelaar zat bleef maar rond die rest schuld zitten.

Gesloten