LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door flappie »

er zal champagne vloeien in de rechtzaal voor de gedupeerde.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door aert0001 »

nog maar eens, verder commentaar is overbodig! :lol: :shock: :lol:

Geplaatst op 29 Apr 2005 11:06 door aert0001


--------------------------------------------------------------------------------

Hahahaha wat een farce,

Ton

Naar boven

Beursklacht
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:16

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Beursklacht »

Het met veel gejubel gepresenteerde schikkingsvoorstel ten gunste van Dexia bank Nederland, ondersteunt met een positief advies van de stichtingen Leaseverlies, Eega-lease en de Consumentenbond, wordt voorgedaan als een succes voor de gedupeerden, terwijl de rechtspraak de gedupeerden meer en meer een rechtvaardig oordeel toekent.

Het voorstel komt in grote lijnen neer op kwijtschelding van 2/3 van de restschuld voor leasegedupeerden en kwijtschelding van de volledige restschuld voor de effectenleasers, waarbij de partner de overeenkomst niet heeft ondertekend.

Beursklacht is van mening dat dit voorstel ver onder de maat is en dat het minimale voorstel volledig kwijtschelding restschuld met terugbetaling van de inleg, zou moeten zijn, eventueel gecompenseerd met het beleggingsrisico.

Momenteel is Beursklacht in samenwerking met belangvereniging Payback druk bezig een persbericht samen te stellen in reactie op het schikkingsvoorstel.

Met vriendelijke groet,

Gerard Burggraeve
Beursklacht

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door pewi »

Groen
ik begrijp dat je, net als iedereen teleurgesteld ben in dit voorstel. Maar met zulke postings zorg je er alleen maar voor, dat topics gesloten worden. Houdt je een beetje in a.u.b.

Vrgr Pewi

rbz
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2005 14:11

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door rbz »

Met Piet eens.
Daarbij ga ik zeker niet de eenderde schuldrest betalen.
Eerst maar eens zien of Dexia dit ook gaat doorzetten met incasso's en rechtzaken...?! :!:
grv. robert[/b]
Laatst gewijzigd door rbz op 29 apr 2005 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

groen
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2005 13:24

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door groen »

Beste Pewi,

Sorry liet me een beetje gaan. Zou voortaan iets meer op mijn worden letten. Ik hoop ook niet dat ik mensen gekwetst heb met mijn opmerkingen.

Ik hoop voor iedereen het besten, en dat is niet wat dexia nu doet.

Groeten

groen

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door pewi »

Geaccepteerd. Je kan je posting natuurlijk ook nog effe aanpassen.
Vrgr pewi

JS
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 jul 2004 21:46

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door JS »

Ik heb zojuist een bericht gestuurd aan Leaseverlies dat ik het beslist niet eens ben met dit voorstel van Duisenberg.
K wil minstens totale kwijtschelding van de restschuld. Als dit voorstel werkelijk aangenomen gaat worden ga ik door met mijn rechtzaak tegen Dexia.
Wat is het toch een voorspelbaar zooitje bij Dexia.
JS

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door curacao »

Maar volgens mij is een voorstel die DSI of de AFM enkele jaren gelden heeft gedaan veel gunstiger dan wat Duidenberg nu meekomt.

Is het een grap wat men nu in de nieuws brengt ? Niemand is op vooruit gegaan.

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door curacao »

Dit is ook een zeer slechte deal. Want Dexia heeft 900 Miljoen gereserveerd. En dus hoeft men niet de gehele voorziening aan te spreken.

Heel slechte deal mensen. Niet mee akkoord gaan.

Maar de vraag is wat de rechters nu gaan doen. De kans is groot dat zij deze deal als richtlijn zullen gaan hanteren.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door pewi »

Het openbaar maken van dit voorstel biedt natuurlijk ook kansen voor de slachtoffers die - op zijn zachts gezegd - niet blij zijn met dit voorstel. Het nieuws is er nu nog op gericht om uit te leggen wat het voorstel eigenlijk precies inhoud. Daarna worden er meningen gevraagd hoe de gedupeerden er over denken. Voor ons is nu de taak weggelegd, om duidelijk te maken dat het hier om een volstrekt onacceptabel voorstel gaat. Zo wordt onze mening ook eens duidelijk in het nieuws gebracht.
Vrgr Pewi

Peter1
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2005 13:53

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Peter1 »

Gisteren ontving ik de eindafrekering van Dexia gebaseerd op de koersen van 25-04-2005.

Kan iemand mij adviseren wat te doen wanneer ik het schikkingsvoorstel zou accepteren.

Dien ik eerst deze eindafrekeing te voldoen, waarvoor ik een 2e hypotheek zou moeten afsluiten, of wacht ik af totdat Dexia met de eindafrekeing komt waarbij rekening gehouden wordt met de schikking.

Peter1

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Janny »

nvt
Laatst gewijzigd door Janny op 29 apr 2005 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.

JW72
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2005 13:44

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door JW72 »

Ik heb ook aardig wat centen verloren en krijg nu 2/3 van de restschuld terug. Ik heb er vrede mee. Je kunt niet alles hebben vind ik. De aanbieders zijn zwaar nalatig geweest, daarvoor krijgen ze nu ook straf. Maar om ALLES op de aanbieders af te schuiven?? Dat gaat mij te ver, iedereen heeft zelf ook een verantwoordelijkheid. Er zijn ook mensen die destijds actief op zoek zijn gegaan naar informatie omtrent dit soort produkten en die tot de conclusie gekomen zijn dat het allemaal veel te link was. Ik was zo iemand, die in een opwelling snel maar even het formuliertje invulde en op de bus deed. Ik liet me dus misleiden door het veel te rooskleurige verhaal in de folder. Daar ligt ook een EIGEN verantwoordelijkheid. Zo van: vertrouw alleen jezelf en nooit een ander!
Ik respecteer een ieders mening, maar dit is de mijne.
Laatst gewijzigd door JW72 op 29 apr 2005 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door pewi »

JW72
Als jij kunt leven met het voorstel, dan moet je gewoon hierop ingaan. Ik vind het wel vreemd dat je helemaal voorbij gaat aan het feit of Dexia wel heeft gehandeld conform de wetgeving die op aandelenlease van toepassing is. Van de andere kant kan ik het best begrijpen, dat iemand het allemaal spuugzat wordt en verder wil zonder Dexiazorgen.
Succes. Pewi

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Dubio »

JW72,
Je begrijpt dat eigen verantwoordelijkheid een woord is dat verleasers niet kennen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Janny »

Peter,

wachten tot je een duidelijker beeld hebt van wat er nu gaat gebeuren.

Het geld wat je in je broekzak hebt, is niet in de beurs van Dexia, en om het daarweer uit te krijgen is ook een taaie klus.

janny

Verder voor iedereen.!!!!!!!!!!

[b]Hoe denkt Duisenberg en Dexia over d ... tafel![/b]

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

En in veel rechtzaken wordt door rechters het begrip 'eigen verantwoording' wel meegenomen in de conclusie van het vonnis.

jnt
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 00:04

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door jnt »

Beste mensen van dit forum,

Net als velen van jullie ben ik ontzettend boos over de uitkomst van het overleg tussen Duisenberg en Dexia. Er is een ongelofelijk intelligente tangconstructie opgezet. Hoewel ik de mensen begrijp die door willen zetten, heb ik ook begrip voor de mensen die het bijltje erbij neergooien, want als je niet meer vele duizenden euro's restschuld hebt, dan kun je alleen maar meer verliezen als je gaat procederen. Je moet immers maar afwachten of je de zaak volledig wint (wat in veel gevallen toch niet is gebeurd?), want anders kun je zelf voor de advocaatkosten en een deel van de restschuld opdraaien. Bovendien ben ik bang dat de rechter, al of niet moe geworden van het hele Dexia-gedoe, gaat verwijzen naar de opgezette tangconstructie. U heeft een mooi aanbod gehad en weet ik veel wat nog meer. Nee, we zijn niet echt blij met deze schikking en het is te hopen dat die lui van Legiolease en Consumentenbond in hoger beroep gaan, maar daar hoeven we niet echt op te rekenen. Hebben jullie het volgende e-mailbericht gelezen dat de Consumentenbond heeft gestuurd? Hier komt het voor mensen die deze berichten niet krijgen. Er wordt gesproken over een akkoord op hoofdlijnen. Ik weet niet wat ze er dan nog verder uit denken te slepen. Het is dus een echte tangconstructie dit voorstel. Je kunt ze van alles verwijten die lui van Dexia, maar niet dat ze niet intelligent zijn.



Geachte lezer,

Via deze Aandelenlease e-mailservice houden wij u graag op de hoogte van laatste ontwikkelingen in de zaak rond Dexia. U heeft in de media én in de vorige aandelenlease e-mailnieuwsbrief kunnen lezen over de bemiddelingspoging van Wim Duisenberg. Dit lijkt nu resultaat te hebben met het voorstel van Dexia. Hieronder leest u de letterlijke tekst van het persbericht dat vanochtend is uitgestuurd.

Stichting Leaseverlies, Stichting Eegalease, Consumentenbond en Vereniging van Effectenbezitters (VEB) bereiken akkoord op hoofdlijnen met Dexia onder leiding van bemiddelaar Duisenberg

Den Haag, vrijdag 29 april 2005 – De Stichting Leaseverlies, de Stichting Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) hebben een akkoord bereikt met Dexia over een oplossing van de aandelenleaseproblematiek. Genoemde partijen zullen het bereikte onderhandelingsresultaat nu voorleggen aan hun achterban met een positief advies. Dit akkoord biedt op korte termijn duidelijkheid voor de betrokkenen en kan jarenlange procedures met bijbehorende kosten en onzekerheid voorkomen. Het bevat een redelijke en billijke compensatie voor grote groepen belanghebbenden. Daarnaast is een ruimere coulanceregeling afgesproken voor mensen met financiële problemen. Deze regeling geldt ook voor mensen die al eerder het Dexia aanbod hebben aanvaard.

De oplossingen zijn zowel van toepassing op overeenkomsten die zijn beëindigd vanaf januari 1997, als op lopende overeenkomsten.

Cliënten met een effectenleaseovereenkomst krijgen een korting van tweederde op hun mogelijke restschuld bij afloop van het contract. Eventuele positieve resultaten uit andere overeenkomsten van diezelfde cliënt worden verrekend.

Cliënten die op basis van artikel 1:88 Burgerlijk Wetboek (meetekenen van de partner) tijdig en op correcte wijze vernietiging van de overeenkomst hebben ingeroepen krijgen een volledige korting (100%) op de mogelijke restschuld bij afloop van het contract. Eventuele positieve resultaten uit andere overeenkomsten van diezelfde cliënt worden verrekend.

Cliënten met een product dat niet kan eindigen met een restschuld krijgen 10% korting op de restschuld die na vroegtijdige beëindiging zou kunnen ontstaan.

Cliënten die het Dexia aanbod hebben aanvaard krijgen een vierde optie; bij direct aflossen van de restschuld wordt een korting van eenderde gegeven.

De bestaande coulanceregeling van Dexia die bedoeld is om sociale problemen te voorkomen en voor alle cliënten toegankelijk is, wordt verder verruimd.

<einde persbericht>

Op dit moment beschikken we niet over meer informatie. De komende weken wordt het voorstel verder uitgewerkt. Uiteraard infomeren we u hier zo snel mogelijk over.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Voorstel Duisenberg : ZEG NEE!!!!

Ongelezen bericht door flappie »

maar dan nog komen mensen via de rechter stukken beter af dan met de schikking.

Gesloten