LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia int restschuld vanzelf

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Teppetoep
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 21:25

Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door Teppetoep »

Hoort de eindafrekening bij het betreffende contract?
Kan Dexia contracten samenvoegen?

Mij is overkomen dat Dexia meerdere contractafrekeningen - om geen restschuld over te houden? -heeft samengevoegd.
Na afloop van beide contracten bleek dat Contract P(lus) was afgesloten met een overwaarde en contract M(in) met een restschuld.
Dexia vermelde op de eindafrekening van contract P de restschuld van contract M vervolgens zijn de bedragen van elkaar afgetrokken.
Hierbij ontstond een positief saldo, vermeld werd dat dit bedrag oon mij zou worden overgemaakt.
Inmiddels is dit bedrag op mijn bankrekening bijgeschreven.
Door op deze wijze te handelen heeft Dexia mij de mogelijk ontnomen om een restschuld “op te bouwen” hetgeen momenteel een punt is van het bemiddelingspoging van Duisenberg.

Mag dit zomaar? Is dit een streek? Is dit rechtsgeldig?
Is dit..
Weet iemand of dit zomaar mag?

Laat dit een waarschuwing voor een ieder zijn om als men meerdere contracten nog heeft lopen bij Dexia om ze niet tegelijk op te zeggen, maar ze apart met een op te zeggen.

Met vriendelijke groeten Teppetoep

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik heb het gevoel dat dexa dit mag.

Om zeker te weten of het mag zul je dit aan een rechter moeten voorleggen maar ik weet niet of het sop de kool waard is.

Maar even iets anders:

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat jij, in tegenstelling tot de meeste anderen hier op dit forum die dachten te sparen en ineens schuld bleken te hebben, klaagt met gezonde benen.

Teppetoep
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 21:25

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door Teppetoep »

Beste ikwaseenbeetjedom

Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel boos op die .............
Ik ben in staat om............................

Ik hou het rustig wat de .... betreft.

Neem van mij aan dat ik het bloed wel drinken kan van al die gasten die ons een poot hebben uitgerukt.

Uiteraard betaal ik geen restschuld meer die ik nog heb en ben inmiddels een rechtzaak begonnen -tegen die uitbuiters-, die er heel goed volgens mijn advocaat uitziet!

Met groet;
Teppetoep

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door croosjes »

Teppetoep, alleen als ze verrekenen mogen ze wel de uitbetalingen van verschillende contracten wegens achterstallige betaling en verkoop van de contracten met elkaar samenvoegen om de restschuld te verrekenen. Maar gewoon dit aanvechten op WCK,HUURKOOP of ZORGPLICHT inoverleg met een advocaat

Vrgr.Andre
Laatst gewijzigd door croosjes op 06 mar 2005 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Inmiddels is dit bedrag op mijn bankrekening bijgeschreven.
Door op deze wijze te handelen heeft Dexia mij de mogelijk ontnomen om een restschuld “op te bouwen”


Wat wil jij nu eigenlijk uitlokken?

Wees blij dat je geen schuld hebt, maar als je het niet kunt laten, succes met je rechtzaak en dan hoop ik dat je nog wint ook.

Sorry dat ik het nogmaals zeg, maar ik vind dat jij, in tegenstelling tot de meeste anderen hier op dit forum die dachten te sparen en ineens schuld bleken te hebben, klaagt met gezonde benen.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door impact »

Teppetoep geeft aan dat Dexia zich heeft aangematigd om het postitieve resultaat van een afgelopen contract zomaar te verrekenen met het negatieve eindsaldo van een geheel ander produkt.
Volgens mij is zoiets NIET toelaatbaar tenzij vooraf contractueel overeengekomen. Een gewone bank mag dit wel met betaal- en/of spaarrekeningen, maar daar heb je je dan ook vooraf schriftelijk mee accoord verklaard.
In dit geval heeft Dexia een ongeoorloofde greep in de portemonnaie van Teppetoep gedaan. Als ik zoiets zou doen, wordt dat STELEN genoemd en staan de bromsnorren onmiddellijk op mijn stoep. En terecht.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door croosjes »

impact,dan moet je het contract van je vrouw nakijken,daar vind je het antwoord.Alle open staande posten kunnen verrekend worden.


vrgr.Andre

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste mede- gedupeerde,

Op onderstaande link kunnen jullie het uitgebreide verslag lezen, waarin de meeste actuele vragen van dit moment worden beantwoord door een deskundig aandelenlease advocaat.

Hierin staat ook duidelijk dat je voor een (goede) oplossing ook NIET bij Dexia (en/ of een andere leaseaanbieder) moet zijn!


http://www.platformaandelenlease.nl./do ... 250205.doc

veel leesplezier en succes toegewenst!

Voor (overige) vragen mag je me ook mailen op e- mailadres: [email protected]

m.v.g. justice man

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door Brabander »

Geachte teppetoep

Ik denk dat jij een fictief iets aan het vertellen bent.

Welk leasecontract kun jij in godsnaam op dit moment met winst afsluiten. Moet je in het begin van de 90-tigger jaren gekocht hebben.

Dus graag vermelden wat voor soort contract en aankoopdatum.

Kun je dat niet dan moet je ook niets iets gaan verzinnen op dit forum.

antidexia
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jul 2004 20:36

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door antidexia »

Brabander, ga zelf niet iets lopen verzinnen. Het is inderdaad mogelijk dat je op een contract winst maakt. Dus is het ook mogelijk dat Dexia dit gaat verrekenen met eventuele contracten waarop je verlies maakt.

Dus je moet wel een beetje opletten met wat je beweerd. En vooral zelf niet zomaar wat beginnen te roepen.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door HvdB »

impact getrouwd???

Zo zie je maar dat op iedere poot een deksel past.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door pluutje »

Het is weer weekend!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Het blijft natuurlijk raar dat je het ene contract met winst kunt afsluiten (moet wel een erg oud contract zijn dan) en het andere met verlies en dat die dan allebei tegelijk aflopen.
Maar gesteld dat het zo is (wat ik dus niet geloof) dan denk ik dat dexia mag handelen zoals ze gedaan heeft.

Verder was het weer gezellig vandaag zeg!

antidexia
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jul 2004 20:36

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door antidexia »

Ikwaseenbeetjedom krijgt een nieuwe naam, ikbeneenbeetjeheeldom.

Waarom zou het niet kunnen dat er nog oudere contracten zijn, uit 1997 bv, die met winst afgesloten worden? (winst is het ook niet omdat het ingelgde geld meer is dan de opbrengst, maar in elk geval bestaat er geen ´restschuld´.) Ik bezit zelf nog zo'n contract en ook bij mij is het zo dat Dexia heeft aangegeven dit te verrekenen met de contracten waar een negatief eindresultaat bij hoort.

Sommigen hier laten zich leiden door hun eigen bekrompen gedachtenwereldje ipv zich tot de feiten te beperken. Informeer je eerst goed voor je een commentaar geeft!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

oke, ik geloof je, maar dan ben jij iemand die héél erg goed wist waar je mee bezig was.

Iemand met ervaring zogezegd !!! :lol: :lol: :lol:

Dan ben jij dus net als Teppetoep iemand die klaagt met gezonde benen.

Das toch heel iets anders dan inleg kwijt en een "restschuld" van bijna 30000 Euro.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door pewi »

Ook ik heb nog een oud "spaarlease plus" contract waar ongeveer 2800 euro winst op zit. Ik heb er geen probleem mee als deze "winst" wordt verrekend met mijn, veel groter verlies. Wel mijn maandelijkse inleg terug. Reden WCk, Zorgplicht.

groetjes pewi

Teppetoep
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 21:25

Re: Dexia int restschuld vanzelf

Ongelezen bericht door Teppetoep »

---------------------------------------------------------------
Geplaatst op 06 Mrt 2005 13:40 door Brabander

Geachte teppetoep

Ik denk dat jij een fictief iets aan het vertellen bent.

Welk leasecontract kun jij in godsnaam op dit moment met winst afsluiten. Moet je in het begin van de 90-tigger jaren gekocht hebben.

Dus graag vermelden wat voor soort contract en aankoopdatum.

Kun je dat niet dan moet je ook niets iets gaan verzinnen op dit forum
---------------------------------------------------------------


Brabander, waarom geloof je iets niet?
Ik lieg er niet om, waarom geloof je niet dat er contracten in de plus kunnen eindigen?
Als ze maar laaaaaaaaaaaaanglopend zijn, en niet drie jaar ofzo.
Ik vertel geen sprookjes!

Ik was in het (gelukkige?) bezit van 3 voor de goede orde drie, ja echt drie contracten die een posietief saldo bleken te hebben.

Het waren enkele contracten uit 1995,1996 en 1997
De namen: Spaarlease met winstverdubbelaar en winstverdubbelaar, daar deze contracten- zoals het hoort
- langlopend waren 10-15 jaar hebben ze geresulteerd in een flink plus bedrag.

Dat ze deze met andere contracten die in met een restschuld waren geeindigd vind ik minder mooi.
Namelijk als ik de volle mep van mijn pluscontracten zou hebben ontvangen dan was ik € 12000.00 rijker geworden, in plaats van nu € 280.00
Let wel geen € 12000.00 winst, doch mijn eigen geld!

De restschulden, tja als je niet meer aan Dexia wil betalen, dan wil ik de restschuld best voor de rechter willen uitzoeken.
Aangezien ik denk dat ik heel sterk sta in de rechtbank dan wil ik in dit geval best een restschuld hebben.
---------------------------------------------------------------
Onderwerp: Geplaatst op: 06 Mrt 2005 12:12
door Ikwaseenbeetjedom

Sorry dat ik het nogmaals zeg, maar ik vind dat jij, in tegenstelling tot de meeste anderen hier op dit forum die dachten te sparen en ineens schuld bleken te hebben, klaagt met gezonde benen.
---------------------------------------------------------------
Ikwaseenbeetjedom:
Wil je mij vertellen, wat dit betekend?
Ik kom uit de kop van Noord Holland er hier kennen we dit gezegde niet!



Sorry, dat ik wellicht wat laat reageer maar dat komt dat ik een drukke baan heb en weinig tijd heb om alle topics in de gaten te houden.

Inmiddels heb ik mijn advocaat de betreffende stukken geemaild.


Met vriendelijke groet, Teppetoep

Gesloten