Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt, ik hoor nu alleen veel over die besmettelijke Omicron variant.
Maw: Corona is nog onder ons en laait straks misschien weer op.

Lowieze
Berichten: 6668
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
17 feb 2023 14:46


Er zijn zoveel ziektes waaraan mensen kunnen overlijden. Daar hebben we het toch ook niet jarenlang over?
Gezien de geschiedenis van corona, vraag ik me af waarom het niet benoemd zou mogen worden dat er nog steeds mensen corona oplopen en er ziek van zijn?
Zijn die ziektes die u noemt dan ook besmettelijk?

J. Deltoer
Berichten: 3161
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lowieze schreef:
17 feb 2023 15:00
ZeerPrivé schreef:
17 feb 2023 14:46


Er zijn zoveel ziektes waaraan mensen kunnen overlijden. Daar hebben we het toch ook niet jarenlang over?
Gezien de geschiedenis van corona, vraag ik me af waarom het niet benoemd zou mogen worden dat er nog steeds mensen corona oplopen en er ziek van zijn?
Zijn die ziektes die u noemt dan ook besmettelijk?
Volledig eensch. Er mag tegenwoordig steeds meer niet benoemd worden en dat slaat zowel de discussies als de echte oplossingen dood.

Erthanax
Berichten: 9754
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik de recente cijfers van het coronadashboard, maak ik me op dit moment geen zorgen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Hopelijk blijft dat zo, na Carnaval en de vakantie :(

J. Deltoer
Berichten: 3161
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat klinkt als wat politici altijd zeggen na een kritische vraag... ik hoop dit en ik hoop dat...
We hopen natuurlijk van alles het beste, maar de vraag is: wat verwacht u....

ZeerPrivé
Berichten: 5640
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
17 feb 2023 15:00
ZeerPrivé schreef:
17 feb 2023 14:46


Er zijn zoveel ziektes waaraan mensen kunnen overlijden. Daar hebben we het toch ook niet jarenlang over?
Gezien de geschiedenis van corona, vraag ik me af waarom het niet benoemd zou mogen worden dat er nog steeds mensen corona oplopen en er ziek van zijn?
Zijn die ziektes die u noemt dan ook besmettelijk?
Griep is ook besmettelijk. Aan de gevolgen daarvan sterven jaarlijks ook mensen. Ene jaar minder, andere jaar meer en af en toe een fikse piek. Daar wordt toch ook niet iedere keer (nooit volgens mij) opnieuw over gesproken hier in de huiskamer.

Ik heb allang geaccepteerd dat Corona net als de griep blijft ronddolen. Voor mij is het in ieder geval al zeker een jaar geen gespreksonderwerp meer, ook niet in mijn omgeving. Houd me er ook allang niet meer mee bezig. Zijn leukere, nuttiger zaken om me mee bezig te houden.

Nijogeth
Berichten: 10116
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
17 feb 2023 16:04
Hopelijk blijft dat zo, na Carnaval en de vakantie :(
Vorig jaar carnaval ging ook prima. Toen mocht ook alles weer. Zeker nu ook de optochten weer zijn en er tijd is om tenten op te zetten, zal er ook veel meer buiten gebeuren dan vorig jaar.

angel1978
Berichten: 11074
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Voor mij is het in ieder geval al zeker een jaar geen gespreksonderwerp meer, ook niet in mijn omgeving. Houd me er ook allang niet meer mee bezig. Zijn leukere, nuttiger zaken om me mee bezig te houden.
Dan verbaast het me dat je hier dan zo uitgebreid op reageert..
Of betekent het dat anderen het er dan ook niet over mogen hebben?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

En lees ook even een paar pagina's terug wie dit onderwerp weer aangezwengeld heeft ! Die kwam hier niet voor de gezelligheid of kopje koffie met koekje erbij in de huiskamer.

Nijogeth
Berichten: 10116
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

G7 schreef:
17 feb 2023 20:32
En lees ook even een paar pagina's terug wie dit onderwerp weer aangezwengeld heeft ! Die kwam hier niet voor de gezelligheid of kopje koffie met koekje erbij in de huiskamer.
Maakt dat uit wie een onderwerp aanzwengelt?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

Nijogeth schreef:
17 feb 2023 20:35
G7 schreef:
17 feb 2023 20:32
En lees ook even een paar pagina's terug wie dit onderwerp weer aangezwengeld heeft ! Die kwam hier niet voor de gezelligheid of kopje koffie met koekje erbij in de huiskamer.
Maakt dat uit wie een onderwerp aanzwengelt?
Als de meesten van jullie het er liever niet meer over hebben, wel ja! Zijn genoeg andere onderwerpen.

scharrelschipper
Berichten: 1845
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
17 feb 2023 20:35
G7 schreef:
17 feb 2023 20:32
En lees ook even een paar pagina's terug wie dit onderwerp weer aangezwengeld heeft ! Die kwam hier niet voor de gezelligheid of kopje koffie met koekje erbij in de huiskamer.
Maakt dat uit wie een onderwerp aanzwengelt?
Nee dat maakt niet uit vind ik.
Maar moeten we een nieuw corona topic openen?
Nee toch mag ik hopen.
Laten we het gezellig houden.
Voor wie het interessant vindt;wij hebben vandaag onze reis onderbroken wegens de harde wind op de Zeeuwse stromen.
De ontvanger van onze lading kunstmest zal dat graag droog willen hebben denk ik.
Dus ligt het schip zoals dat heet "verwaaid"
Oude spreuk "wind en weder dienende" morgen weer verder.

Lowieze
Berichten: 6668
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ijs en weder dienende, toch??

Onkruid71
Berichten: 2774
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien als mensen er last van hebben dat er af en toe in de huiskamer over corona/covid gesproken wordt, dat het goed zou zijn.
Ik vind het altijd wel een interessant onderwerp.
Vandaag was er ook weer een rechtzaak met betrekking tot covid in ieder geval.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
17 feb 2023 22:33
Misschien als mensen er last van hebben dat er af en toe in de huiskamer over corona/covid gesproken wordt, dat het goed zou zijn.
Ik vind het altijd wel een interessant onderwerp.
Vandaag was er ook weer een rechtzaak met betrekking tot covid in ieder geval.
Volgens mij hebben we al 4 of 5 coronatopics gehad met vele tientallen pagina's waarin mensen voortdurend exact hetzelfde zeiden, waarna die topics uiteindelijk vanwege geruzie gesloten werden.

Laten we het in de huiskamer nu eens gezellig houden.

Gisteren stond ik in de rij bij de kassa, stond er weer eentje achter me met griep. Hopen dat ik niet aan ben gestoken. Bah.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Oftewel: gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Carnaval, of juist niet? Ikke niet trouwens, had naar Valkenburg gewild, tot iemand me erop attendeerde dat het daar wat drukjes zou kunnen zijn. Weet nog niet wat ik nu ga doen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
18 feb 2023 08:37

Laten we het in de huiskamer nu eens gezellig houden.

Gisteren stond ik in de rij bij de kassa, stond er weer eentje achter me met griep. Hopen dat ik niet aan ben gestoken. Bah.
Met het eerste helemaal eens.
Vanwege het tweede draag ik in de supermarkt (en op plekken waar het erg druk is) nog steeds een mondkapje.

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@wotte angora


Gisteren stond ik in de rij bij de kassa, stond er weer eentje achter me met griep. Hopen dat ik niet aan ben gestoken. Bah


En die diagnose hebt u in de rij voor de kassa gesteld? Knap.

rwolters
Berichten: 1634
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Lady1234 schreef:
18 feb 2023 09:45
@wotte angora


Gisteren stond ik in de rij bij de kassa, stond er weer eentje achter me met griep. Hopen dat ik niet aan ben gestoken. Bah


En die diagnose hebt u in de rij voor de kassa gesteld? Knap.
Het pas wel in het rijtje "beschuldigingen" die we hier vaak zien. We werken allemaal voor de overheid, verzekeraars, allerlei andere bedrijven, dus wel zullen ook wel allemaal arts zijn :-)

Plaats reactie