LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door anne_ »

Zucht zucht, maar we laten de rechtbanken niet met rust zoals Dexia wil, die tijd hebben ze gehad we gaan gewoon door.

Prettige Feestdagen
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2004 12:44

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door Prettige Feestdagen »

Ja ze zeggen dat die goed zijn maar ze zijn zo duur en bewijzen ook niets :shock:

Ik zoek er nu ééntje die alles voorgekauwd krijgt en het op huurkoop gooit tegen een vast tarief :roll:

Niet prettig zo voor de feestdagen :D

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Eéntje maar? :wink: Moet vast te vinden zijn PF! En Anne, vlak de rechters niet uit! Die gaan vertragen en uitstellen denk ik. Helaas.

Prettige Feestdagen
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2004 12:44

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door Prettige Feestdagen »

Het zijn rare tijden toen de koeien uit hun hok moesten en de rechters eigenlijk die plaatsen moeten innemen.

Voor mijn gevoel moet je je recht in Straatsburg halen!!

Maar dat lukt niet meer voor de Pasen.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Nou P.F dan probeer je het toch met pinksteren weer. Dan zijn de koeien uit het hok.

Lfs Ad

jnt
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 00:04

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door jnt »

Anne, ik denk dat ik weet waarom het verzoek in Utrecht is afgewezen. Onlangs kreeg ik ook een enorm verweer van Dexia tegen het verzoek dat ik via de Rechtbank Zwolle-Lelystad had laten doen aan Dexia. Zij hangen in hun verweer hetzelfde verhaal op als waarvan de rechter in Almelo melding maakt. Ook halen ze er een door een cliënt verloren zaak bij en ik meen dat dit gaat over de Utrechtse procedure (ik heb hier de desbetreffende spullen namelijk niet bij de hand). Het komt erop neer dat deze niet voldoende had duidelijk gemaakt waarom inzage in die persoonsgegevens nodig was. De cliënt had alleen maar iets gezegd als dat er van alles verkeerd was gegaan in het contact met Dexia.

Misschien kan Impact zelf even reageren; ik ben wel benieuwd of het om dezelfde zaak gaat.

Groeten van

Jan Nico Terborgh

jnt
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 00:04

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door jnt »

Sorry, ik reageerde net te snel: ik had de andere reacties op het bericht van Impact niet gelezen. Die zag ik pas later. Ik heb het bericht toch laten staan om te laten weten dat er ook iets loopt bij de Rechtbank Zwolle-Lelystad. Heeft iemand al een uitspraak van die rechtbank?

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door Chris G »

Er staat één uitspraak van Zwolle - Lelystad op "rechtspraak.nl". De link hiervan is:

http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtl ... ljn=AS6437

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door Joshua »

Hallo beste forum leden ben helaas al een tijd niet meer actief geweest Wij zijn in afwachting van de zoveelste uitstel procedure
Toch zijn er belangrijke zaken bereik Dexia gaat het verliezen maar wat belangrijker wanneer krijgen het gestolen geld terug In de class action zaken is vertragings techniek door Dexia opmerkelijk. Verliezen gaan ze toch zij proberen alles op alles te zetten om de kosten voor de "klanten"zo hoog mogelijk te maken.

Wie kent succes verhalen. We hebben wat goede berichten nodig om de koude dagen prettig door te komen Onze volgende zaak voor de A dam rechter is verschoven naar april

Ik ben benieuwd Veel sterkte allemaal

Joshua

jnt
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 00:04

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door jnt »

Dank je wel, Chris!

Groeten,

jnt

jnt
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 00:04

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door jnt »

Ik heb even in die uitspraak van de Rechtbank Zwolle-Lelystad gekeken en dat stemt me niet vrolijk. Gedaagde heeft verloren van Dexia op het punt van het WCK. Het gaat om het product Korting Kado of zoiets. Ik heb het onderstaande fragment eruit gelicht.

De vraag is allereerst of de transactie tussen partijen onder de definitie van een krediettransactie als bedoeld in artikel 1 aanhef en onder a van de WCK valt.
De WCK onderscheidt geldkredieten en goederenkredieten.
Van een geldkrediet is sprake indien --kort gezegd-- de kredietgever een geldsom aan de kredietnemer ter beschikking stelt. Blijkens de Memorie van Toelichting (Tweede Kamer 1986-1987, 19785, nummer 3, blz. 69) gaat het bij geldkrediet meestal om een persoonlijke lening of een doorlopend krediet. Van belang daarbij is dat het geleende bedrag hetzij giraal hetzij chartaal aan de kredietnemer wordt betaald. De kredietnemer kan het bedrag veelal naar eigen inzicht besteden.
Hiervan is in de onderhavige situatie geen sprake. [gedaagde] heeft in het geheel geen geldbedrag van Dexia ontvangen. Dexia heeft voor [gedaagde] aandelen gekocht en het bedrag van de daartoe benodigde koopsom --inclusief rente-- vormt het kredietbedrag (de leasesom).

Dus die rechter van Zwolle denkt er heel anders over dan die andere rechters, die wel oordelen dat het om de WCK gaat. Niet zo best. Of begrijp ik een en ander verkeerd?

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door woest »

Wie kent succes verhalen. We hebben wat goede berichten nodig om de koude dagen prettig door te komen Onze volgende zaak voor de A dam rechter is verschoven naar april
Joshua, er komen er nog genoeg (waaronder hopelijk die van jullie) en ik wens jullie alle sterkte,

en vooral: succes!

Vriendelijke groet,

Loes

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: INZAGERECHT ALMELO TOEGEWEZEN

Ongelezen bericht door willy59 »

JNT

Men moet niet zonder advocaat zo'n ingewikkelde zaak willen doen.
Zulk soort procedures moet je uberhaupt niet zonder advocaat doen.
Ik denk dat dat de grootste reden van verlies is.

willy

Gesloten