LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door impact »

Exact, Cornelis! Maar ik ben bang dat de rechters zullen zeggen dat het hierbij om objectgegevens gaat en niet om persoonsgegevens. (Zie de uitspraak hierover uit Almelo).

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door Job68 »

Nu Dexia nog steeds niet afdoende heeft weten aan te tonen dat ze wel degelijk aandelen zouden hebben gekocht, wordt de geloofwaardigheid van Dexia wel heel klein. Het rapport van PWC was duidelijk niet voldoende.

Dexia moet dus nog steeds aantonen dat er aandelen gekocht zijn. Dit moet toch ook voor Duisenberg aangeven dat er misschien wel helemaal niets te bemiddelen valt. Het wordt steeds waarschijnlijker dat Dexia valsheid in geschrifte heeft gepleegd, door te stellen dat er aandelen zouden worden gekocht, en dit vervolgens niet te doen. Een strafvervolging komt naar mijn mening eerder dichterbij, dan een schikking.

Met vriendelijke groet,
Job68

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door impact »

Juist met het oog hierop, is het zo cruciaal dat Piet Koremans bij de bemiddelingspoging van Duisenberg wordt betrokken. Piet is degene, van wie we kunnen verwachten dat hij blijft hameren op de vraag "zijn er echt aandelen gekocht door Legio/Dexia of is er slechts sprake van windhandel (opties)?"

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Dit sleur ik even mee naar een andere topic, met uw welnemen.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door impact »

Ga je gang, Pipa. Kijk ook eens bij de topic "aan- en verkoop"!

hoeverder?
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2005 18:59

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door hoeverder? »

Niet boos worden, ben me aan het inlezen en het is een enorme berg............maar wat is WCK?

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door anne_ »

Wet Consumenten Krediet.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door Hans A »

Er is nog een punt waarop Dexia de wet overtrad: GOLD CALLING.
Hierover hoor ik niets meer.
Ik neem toch aan dat ik niet bepaald de enigste ben die (na tientallen mislukte pogingen) dit produkt telefonisch kreeg aangesmeerd door een of andere gladde verkoper.
Dit is dus verboden! Hierover hoor ik echter al lange tijd niets meer. Waarom wordt dit niet meegenomen bij de rechtzaken?

Gast

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door Gast »

Het was idd Gold Calling in het begin maar later bleek, dat het Cold Calling en oplichting was.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door anne_ »

Aan humor ontbreekt het gelukkig niet bij Kuuk.

Gr, Anne.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door impact »

In de dagvaarding die namens mij aan Dexia is uitgereikt, is coldcalling wel degelijk meegenomen. Ook in de conclusie van repliek wordt dit door mijn advocaat aangevoerd.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door anne_ »

Bij ons is het ook mee genomen impact.

Gr, Anne.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door woest »

bij ons ook, maar misschien toch iets voor het lijstje van Piet?
Groet,
Loes

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Een grote opsteker vind ik dat dat de rechters gewoon doorgaan met hun werk, blijkbaar deert het grote aantal rechtszaken hen niet.

Er wordt dus niets stil gelegd, wachtend op de uitkomst van Duisenberg.

Blijkbaar vinden zij hun vonnis een betere oplossing dan een bemiddeling !!!!!!.

Dat Dexia niemand meer aanklaagt is een lachertje, kan ze ook niets verliezen, pure manipulatie media.

MIjn zaak is gisteren naar de rechtbank gegaan, Dexia wordt overal voor aangeklaagd voor wat er maar te bedenken viel.
Mag ze op reageren.
gr.O.D.

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door pimmy »

Weet iemand of Dexia in zaken in hoger beroep gaat?


groetjes Pimmy

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door trudy »

Hier is ze weer met een doemscenario.

Wat als het Dexia te heet onder de voeten wordt, de aalmoes aan Aegon teruggeeft (las ergens dat ze voor Labouchère 900 miljoen hadden betaald - of waren dat guldens? weet niet precies wanneer ze overgenomen hebben), Aegon zegt dat ze hun eigen troep moeten opruimen en met de Noorderzon vertrekt?

Wanneer de schade te groot gaat worden, zullen ze heus niet langer hier blijven om alles netjes terugtebetalen.

En, inderdaad nog een mogelijkheid: zullen ze in Hoger Beroep gaan wat die WcK en aankoop aandelen betreft? Dan gaat het nog wat langer duren en blijven ze nog steeds maandelijks de binnenkomende miljoentjes incasseren, terwijl Duisenberg rustig zijn werk kan gaan doen (als ie dat nog wil).

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door pallu »

De Telegraaf van vandaag Dexia verliest in Arnhem
alle contracten van voor 2003 zijn ongeldig.

palu

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door trudy »

Fantastisch, daar heeft Piet weer voor gezorgd !

Wat zal Dexia een hekel aan hem hebben (zwak uitgedrukt) :lol:

esbecede
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 feb 2005 00:22

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door esbecede »

Hallo blije mensen,

Het probleem is nu, dat niemand door heeft dat deze oude dame de helft van haar restschuld moet terug betalen en dit ondanks ZORGPLICHT en WcK en HUURKOOP en alle andere voor ons gunstige uitspraken.
Uiteindelijk wordt haar leeftijd enz. enz. haar redding maar nul cent in haar knip na zoveel LLLLEED....... verdorie!!!!!!!!!!
Mijn zaak is reeds bij de kantonrechter.

ZOVEEL FEITEN, ZOVEEL LEED, WAAROM ZOWEINIG VAN ONS GElD TERUG.

Wanneer mogen we ECHT en op RECHT ( 100% ) GELUKKIG ZIJN ?????

Groet,

Esbecede

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Wie weet iets over uitspraken Arnhem WCK

Ongelezen bericht door Hans A »

Maar ook dit is weer een flinke tegenvaller voor Dexia.

Enerzijds is de strekking van de Wck onder meer consumenten te beschermen tegen kredietvormen die worden aangeboden door ondernemingen die daarvoor geen vergunning hebben en die verborgen zitten in een voor de gemiddelde consument moeilijk te doorgronden financieel product. De brochure en de overige aan klanten verstrekte informatie zijn naar het oordeel van de rechtbank, hoezeer ook op een enkele plaats wordt vermeld dat het gaat om beleggen met geleend geld, juist over dit aspect te verhullend. Nagenoeg alle consumenten stellen dat zij niet wisten dat zij met geleend geld belegden. De genoemde strekking van de Wck en de door Dexia gecreëerde onduidelijkheid komen in die zin voor haar rekening
Hier geeft de rechter duidelijk aan dat gedupeerdemisleid is.
Dexia mag dan wel blij zijn dat Leaseverlies in augustus nog ongelijk kreeg, maar hieruit maak ik toch op dat in ieder geval deze rechter wel ziet dat de gedupeerde opzettelijk op het verkeerde been gezet is.

Bruneel dit gaat echt niet meer goed komen. Misleiding word ook door de rechters erkend!

Gesloten