LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief van eegalease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Jos1 »

Hallo allen die nog op dit forum aanwezig zijn.

Zij allemaal dus die zich niet door het onophoudelijk gestook van Michiel Luidens of het gezeik van Dubio zich hebben laten weerhouden om te kijken of er relevante onderwerpen aanwezig zijn LECTORI SALUTEM.
Goed laat ik ter zake komen. Ik kreeg vandaag een schrijven in mijn mail van Eegalease met een lang verhaal dat op het forum al eerder is gemeld maar met een zeer merkwaardige conclusie, nl dat er 35 eorootjes bijgestort moeten worden om door te kunnen procederen. Met verborgen in het verhaal mochten ze winnen dat je dan zelf naar de rechter moet gaan om je gelijk te halen. Tenminste zo heb ik het begrepen. Ik zal ze wel eens mailen om opheldering maar gezien mijn eerdere ervaringen met ze denk ik niet dat ik een antwoord zal krijgen. Ik vind dit een uitermate onbevredigende brief. Niet zozeer om de inhoud maar wel om de vraag om een aanvullende storting. Ik had toch minstens een financiele verantwoording verwacht over de inkomsten en de gedane uitgaven tot nu toe en een specificatie van de te verwachten uitgaven voordat er een vraag om een bijstorting ter hoogte van een verdriedubbeling van de initiele betaling wordt gedaan. Ik heb hier moeite mee. De kas van leaseverlies en de geschatte uitgaven zijn op dit forum al uitgebreid aan de orde geweest en nu krijgen we nog een keer zo'n verhaal. Het dilemma is, je hebt al een keer betaald, of twee keer in ons geval; nl: leaseverlies en eegalease, samen 55 euro en nu nog een keer 35 euro dat is dan 90 euro voor 1 zaak die verloren is een 1 zaak die half gewonnen is want eegalease is onontvankelijk verklaard. De individuele klagers hebben wel gelijk gekregen. In een eerdere uitzending van Tros radar gaf een medewerker van leaseverlies aan dat Lv aan inividuele klanten bijstand zou verlenen maar daar zijn ze snel van teruggekomen en hebben ons laten stikken ondanks een zeer ruim gevulde oorlogskas. Door dit alles schrijven is voor mij de zaak wat helderder geworden en ik denk dat ik mijn verlies van 55 euro maar neem en me niet meer ga verlaten op deze twee stichtingen die a) niets van zich laten horen behalve bedelbrieven en b) nog niets gepresteerd hebben.
Graag uw aller commentaar hierop.

Groet

Jos

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Je moet nog uitkijken dat je geen opzegtermijn hebt. Dit bedoel ik niet eens als grapje, misschien ben je wel verplicht als je je niet hebt afgemeld, om te betalen!
Ik zou zelf een goede advocaat nemen als het tot je mogelijkheden behoort.

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Jos1 »

Pipa

Ik ben zelf al gedaagd door Dexia en heb dus al een advocaat, maar heb mijn lidmaatschap tot nu toe nog niet opgezegd omdat ik van mening ben dat er dan twee partijen voor mijn recht strijden maar dat weet ik nu niet zo zeker meer.

Jos

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Kan ik me voorstellen. Ik ga zo ook op de site van LV kijken hoe het 'lidmaatschap' daar in elkaar steekt. Of ik ook zomaar kan stoppen met betalen. Ik vertrouw niet meer op die stichtingen, maar kan niet voor een ander spreken. Voor mij is het zonde van het geld.

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door komarkt »

Natuurlijk je moet nu op je zelf vertrouwen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je kunt iets laten doen maar je kunt het ook zelf doen!!!!!!!!!!!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door JH »

met dat geld zou je tenminste een donatie kunnen doen aan bv het zeehondencentrum in Pieterburen of Natuurmonumenten :wink:

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Of een gescheiden vriendin met drie kinderen in de bijstand een kerstpakket geven. In dat soort donaties geloof ik meer.
Jos, bij welke rechtbank loopt jouw zaak?
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 12 okt 2004 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door JH »

daar doneer ik momenteel al mijn maandelijkse verdiensten aan en daar heb ik beslist geen spijt van wink:
Laatst gewijzigd door JH op 12 okt 2004 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door komarkt »

Ieder voor zich en niet anders.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Al is het dan ieder voor zich en niet meer god voor ons allen, iets van solidariteit zal er ergens toch nog wel zijn, hoop ik!
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 12 okt 2004 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door JH »

solidariteit is iets wat geweest is en niet meer van deze tijd, helaas.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Jos1,

Zoals jij denkt over de Stichtingen zullen ook velen denken. Het lijkt mij het durven vragen van € 35, -- niets anders inhoudt dan het verjagen van de gedupeerden: je kan €35 betalen en achteraf zelf naar de Rechter of je kan nu weglopen!! Het is goed om te weten dat Consumenten Bond financiële problemen had voor het samengaan met de Stichtingen.
Nu is het GRAAI CULTUUR rond!! Eerst Dexia en nu de Stichtingen het geheel is rond!! Brutaal en zonder enige schaamte gevoel, zo werkt deze GRAAI CULTUUR!! O Nederland O Nederland zong Hazes!!!!

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door komarkt »

Wat hebben ze met al die euro's gedaan die stichting eegalease. Niets ja een proces gevoerd en zogenaamd gewonnen.

Als je nog geld overmaakt naar deze boeven, dan ben je die centen dus ook kwijt. Wat een stelletje............

Hier zijn geen woorden meer voor.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door HvdB »

En dan niet vergeten die graaicultuur van pay-back. Die onterechte uitgaven zijn nooit terug betaald en de rest van de bende heeft het oogluikend toegestaan.

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Jos1 »

nadat ik heb afgesloten gisteravond is de discussie nog een tijdje doorgegaan blijkbaar maar er zijn maar twee serieuze reactries op verschenen. Het lijkt wel of een antal deelnemers dezelfde tactiek voeren als de stichtingen. Ik heb het idee dat nu de stichtingen de centen binnen hebben nu inderdaad de ledenwegjagen zodat ze het geld zonder problemen verder kunnen houden. Een aantal deelnemers doet hetzelfde, zoveel rotzooi plaatsen dat geintresseerde deelnemers vanzelf afhaken. De seriueze reacties, mijn zaak dient in Alkmaar, wanneer er een uitspraak komt weet ik nog niet, want er is uitsel verleend en dan komt er weer antwoord en zo gaat het nog een tijdje door.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Idaho »

Jos1, persoonlijk betaal ik graag nog eens €35 aan Eegalease, deze jongens gaan door tot aan de Hoge Raad.
Deze zal ca. 2007 een uitspraak doen, indien deze uitspraak gunstig is denk jij dat ik dan persoonlijk ook nog eens tot aan de Hoge Raad moet gaan om mijn geld terug te krijgen? Ik zelf denk van niet en spaar op deze manier dus aardig wat advocaatkosten uit.
Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar zo denk ik er op dit moment over.

En of er dan mensen bij Eegalease zijn die zich verrijken aan ons....mwah denk het niet, natuurlijk de uren die ze aan deze zaak besteden worden vergoed en dat zal best een aardig bedrag per uur zijn. Overigens is Eegalease een stichting waarvan de financiele handel en wandel vast wel ergens op te vragen is.

Vrgr,
Idaho

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Willems »

Jos 1,

Per saldo, zou ik niet weten, wat de Stichtingen concreet voor gedupeerden hebben opgebracht. Alleen het feit dat ze iedereen op afstand houden en hun deuren hermetisch dicht doen, lijkt mij zeer verdacht. Dit kan nooit een goede zet zijn!!
Zoals jij zegt, een globale kosten verantwoording op hun website zal voldoen om een aanvulling te vragen. Maar eerst een lange brainwash brief om daarna alsof het niks is, de eerste bijdrage te drievoudigen, lijkt mij brutaal, ondoordacht en komt neer op gewetenloze gegraai! Net zoals Dexia, de mens die wel dient te betalen, geheel onderwerpen, uitsluiten en alle contacten afsnijden: kenmerken van de graai-cultuur.
Onder deze onzekere verwarrende omstandigheden, lijkt mij op deze wijze een bijdrage van € 35 vragen niet verantwoord en de kans is groot dat velen hun de rug zullen toedraaien! Niet om de € 35, maar om de schoftige mentaliteit! Zeker wanneer men bij voorbaat weet dat, dat tenslotte een positieve eindresultaat onzeker is en bovendien wat het resultaat ook moge wezen, men toch naar een advocaat moet om de centen op te eisen.
Dat anderen als gewillige schapen mee willen lopen is het hun zaak, voor mij hoeft goedkoop niet duurkoop te resulteren! Voor mij is het de hoogste tijd om alle beetjes en ijdele hoopjes over boord te gooien en recht door zee te gaan, dat geeft rust!: slaagt het ok, slaagt het niet, Prima!!
Laatst gewijzigd door Willems op 13 okt 2004 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door pluutje »

Nog een keer mijn rekensommetje!

LVL 90.000 x € 45,= is € 4.050.000,=
EGL 14.500 x € 10,= is € 145.000,=
_____________
Totaal € 4.195.000,=

Tarief advocaat b.v. € 450,=
4.195.000,= : 450,= is 9322 werkuren!
Hoeveel uren zullen er in werkelijkheid gewerkt zijn?

Nog meer!

EGL 14.500 x € 35,= is € 507.500,= : 450 is 1127 werkuren!

9322 + 1127 = 10449 uren. Een werkweek b.v. 38 uur.

10449 : 38 is 274 werkweken is bijna 5,5 jaar!

Zou later toch wel eens willen weten hoeveel uur er werkelijk gewerkt zijn?

dootjeblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2003 11:29

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door dootjeblauw »

Ik blijf bij eegalease en betaal 35 euro extra. De reden is dat per 1.1.2005 een nieuw wet komt om collectieve schade te vergoeden. En trouwens, heb jij zelf een advocaat gaat Dexia ook in hoger beroep etc..en het gaat jij meer kosten en jaren duren. Dexia weet het, haar enige doel is tijd winnen en intussen zoveel mogelijk geld krijgen.

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Brief van eegalease

Ongelezen bericht door Jos1 »

Ik heb nog even op de site van eegalease em leaseverlies gekeken en daar staat een heel verhaal waarin ze een soort verklaring afleggen over de afgelopen periode. Ze zeggen geen fin. verantwoording af te leggen om Dexia niet in hun kaarten te laten kijken. Verder hebben ze een paar hoge heren (niet de minste overigens) uitgenodigd om zitting te nemen in een raad van toezicht, die doen dit ws niet voor niets maar daar wordt niets over vermeld. Voorts geven ze aan in welke overlegstructuren ze allemaal zitting hadden, daar zullen ook wel een aatal uren in gaan zitten, maar tegen welk tarief ze dit declareren bij de stichting(en) is niet bekend. Ze kunnen natuurlijk vragen wat ze willen hoewel ik € 450,- wel een erg hoog bedrag vind maar je weet maar nooit. Het grootste bezwaar mijnerzijds echter blijft dat ze totaal niets presteren. De aanklacht van leaseverlies was uitermate zwak, wat ook de mening was van de rechtbank die deze van tafel veegde, en eegalease lift mee op de zaak van drie individuen. De gevraagde toegezegde machtiging heb ik ook nog steeds niet gezien maar wel de vraag om € 35,-. Door deze opstelling zetten ze je klem, of nogmaals betalen, of je reeds betaalde geld kwijt zijn. Ik ga dan maar voor het laatste want ik moet toch al voorkomen en dan is de zaak voor mij tenminste binnenkort afgelopen. Hoe het verder tot voor de rechtbank en de hoge raad zal gaan dan moet ik tzt dan maar weer een oplossing voor vinden maar aan LV en EL heb ik tot nu toe helemaal niets gehad.

Groet

Jos

Gesloten